Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ha jegyet árulnak, bérletet miért nem?

Vajon miért nem lepődöm meg azon, hogy a BKV egyes pénztáraiban csak jegyeket árulnak, bérletet nem? A földalatti turisták által is igen látott Hősök terei állomásán sem árulnak bérletet, csak jegyet a pénztárban. Ha valakit beültetnek egy ablak mögé mennyivel kerülne többe, ha egy köteg jegy mellé egy köteg bérletet is adnának neki, ha már úgyis ott ül. Hol van ebben a logika?

Tisztelt BKV!

A mai napon (2009. 03. 11.) egy Nyíregyházáról érkező menetrendszerinti távolsági járatról szálltam le a Hősök terén.

A földalattival terveztem a Deák Ferenc térig utazni, amikor eszembe jutott, hogy lejárt a bérletem. Az állomás bejáratánál álló ellenőrtől/biztonsági őröktől megkérdeztem, hogy van-e itt pénztár. Készségesen útbaigazítotottak, és megmutatták a bejárattól zárt kordonnal elérhető pénztárat, ahol szerettem volna megvenni a rendszeresen vásárolt 30 napos tanulóbérletemet. Ekkor meglepetésként és hidegzuhanyként ért az a tény, hogy ott nem lehet kapni egyáltalán bérletet, mert az csak jegypénztár, legközelebb az Oktogonon van ún. "bérletpénztár". Két lehetőségem maradt: vásárolni egy vonaljegyet 290 Ft-ért, amivel eljuthatok az Oktogonig, hogy ott bérletet vegyek, vagy egyéb módon megoldani az eljutást az Oktogonig. Mivel tudtommal nem vonják le az aznap felhasznált - bérletárusító helyig eljutást biztosító - jegy árát a bérletvásárláskor, ezért úgy döntöttem, hogy a sétát választom.

59 Tovább

Egy sofőr, akivel jól indul a reggel

Szinte minden nap utazok a 23, 23E járatokon, ahol szerintem a BKV legrendesebb sofőrjei dolgoznak. Rendszeresen megvárják az utasokat, biztonságosan vezetnek, és udvariasak. Olvasónk is utazik ezen a vonalon, és az ő tapasztalatai is hasonlóak:

Szia Figyelő!

Ezúttal egy kellemes tapasztalatot szeretnék megosztani Veletek. Reggelente a 23E vonalon járok végtől-végig. Most már zsinórban harmadszorra sikerült kifognunk egy nagyon jófej sofőrt. Reggel mindenkinek szép jó reggelt kíván, amikor leszállunk, további szép napot mindenkinek (!) és viszontlátásra. Nagyon örülök neki, mert a reggelek borzasztóak a BKV-n, mindenki zombi-arccal tömörül a járműveken, egy-egy fékezésnél repül kicsit. De ez a sofőr nagyon óvatosan vezet, nagyon odafigyel az utasaira. Ja, és pontos! Tegnap lemértem stopperrel, az egyébként 22 perces menetidőt 22,5 perc alatt tette meg.

Tudom, hogy ezek apróságok, és másoknak talán fel sem tűnnek. De nekem nagyon kellemes, hogy így indul a napom, és nagyon-nagyon értékelem, hogy egy olyan hálátlan munkakörben, mint egy régi ikarus sofőrjének lenni, még mindig tud rendes és empatikus lenni az utasokkal.

Innen köszönöm a 1791-es számú (remélem, jól emlékszem) fiatal sofőrjének, hogy igyekszik elviselhetőbbé tenni a szürke reggeleket!

(Ui.: és jobbulást neki, ma reggel eléggé meg lehetett fázva...)

epres négercsók

11 Tovább

A villamosból kizuhant fiú nem emlékszik a balesetre

Az alsó lépcsőn utaztak, de ott tilos állni, ezért a rendőrség szabálysértési eljárást indított. A közlekedési társaság szerint a járműnek nincs baja.

Emlékezetkiesése van annak a 17 éves fiúnak, aki a barátnőjével együtt kizuhant egy villamosból hétfőn Szegeden, írja a delmagyar.hu. A baleset miatt egy órára leállt a forgalom a 4-es vonalon.

Kiss Dániel azt mondja, nem rugdosták az ajtót. Mivel a villamoson rengetegen utaztak, az alsó lépcsőre álltak fel, és csak az ajtónyitó szerkezetben tudtak megkapaszkodni. Az Anna-kút utáni kanyarban kilengett a jármű, aztán már csak a nyitott ajtó képére emlékszik.

A rendőrség szóvivője közölte, a fiú ellen szabálysértési eljárás indul, mert tiltott helyen utaztak.

A közlekedési társaság vezetője elmondta: a jármű átvizsgálásakor szakembereik semmilyen műszaki hibát nem találtak.

(Index)

42 Tovább

Elgázosítják az Ikarus utasterét

Sokszor utaztam már olyan csuklós Ikaruson, aminek az utasterébe olyan mennyiségű kipufogógáz áramlott vissza, hogy szédelegni kezdtem. Sajnos a régebbi buszok karbantartására -mint azt már ezerszer leírtam- nem igazán költ pénzt a BKV, és az elrepedt, eltört kipufogókból kiáramló gáz az elszakadt csuklón keresztül visszaáramlik az utastérbe. Ez a gáz rendkívül káros az egészségre, és nagy adagban, mint már írtam, szédülni is lehet tőle, ezért a lent olvasható panaszt egyből továbbítottam az ÁNTSZ-nek, bízva abban, hogy lépnek végre valamit. Ha ti is hasonlót tapasztaltok, írjatok bátran:

Kedves Figyelő!

Gyakran olvasom a BKV-Figyelőt, de eddig még nem szántam rá magam, hogy billentyűzetet ragadjak. (Mint gyakorló BKV-zó csatlakozhatnék akár a bunkó / rosszindulatú / vicces / segítőkész / profi sofőrökről vagy ellenőrökről - időnként utasokról - szóló történeteket mesélők táborához, de ezekről már sokan írtak.)

Sokan, sokszor írtak már a buszok áldatlan műszaki állapotáról is. Ez gyakran indirekt módon veszélyezteti az utasokat. Az itt leírt eset azonban nem csak indirekt, hanem elég közvetlen módon árt az utasoknak.

62 Tovább

Budaörsre élmény BKV-val menni?

Utasunk szerint Budaörs közlekedése jó is és rossz is. Néhány busz ritkán, van amelyik sűrűn jár, ám a menetrendet mégsem mindig tartják a buszvezetők, mert nincsenek arról tájékoztatva, mikor kell indulniuk. Olvasónk arról ír, hogy a járatok ésszerű átalakításával még takarékosabb, és jobb lenne a közlekedés:

Tisztelt BKV figyelő!

Budaörsi vagyok, minden nap utazok a fővárosba. Reggel és délután a 188E buszt veszem igénybe, egyébiránt hétköznap a 240E, hétvégén a 240 jelzésű buszokkal utazom. Utóbbival semmi problémám, kifejezetten pozitív a véleményem róla, mindig pontosan indulnak, a menetidőt tartják és a 6-7 perces menetrendi követési idő mindig be van tartva, minden környéki településnek hasonló hétvégi kiszolgálást kívánok. Ellenben az első kettővel problémáim vannak.

A 188E Budaörs külső részének (ahol én is lakom) átszállás nélküli kapcsolata. Fél óránként jár. Itt a vonalvezetéssel és követéssel szintén nincs gond, de néha belegondolok, hogy mennyivel jobban tudnék ennek örülni, ha meg is állna a busz ott, ahol fel akarok szállni. (Kétségtelen, hogy szerintem a megálló nehéz megközelítése miatt én vagyok az egyetlen egész nap, aki felszáll, nyilván a vezető sem hisz a szemének.) Többször előfordult már, hogy nem tudtam felszállni, vagy leszállni, mert a busz a jelzés ellenére sem állt meg. Ez csak az egyik probléma a vonallal. A busz a 40E-vel közösen ad "expressz" kiszolgálást városunknak, ami működik is, elkerülik az összes dugót, de a 2 vonalra 4 buszt állítanak be minden nap, és úgy van kidolgozva a menetrend, hogy minden budapesti indulásnál táblát kell váltani.

33 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek