Pár napja kaptam egy levelet, amiben egy olvasóm a BKV egyik buszának állapotára panaszkodott. Azt írta, lyukas volt a padlója, látszódtak a kerekek, és az aszfalt. A levelet nem publikáltam egyből, hanem továbbküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Az NKH-nak küldött levélben nem csak a panasz szerepelt. Leírtam hogy ki vagyok, milyen ügyben keresem őket.
Az NKH nem tétlenkedett. Másnap soron kívül megvizsgálták a buszt, ami éppen forgalomban volt. Megállapították, hogy a jelzett hiba valós, a busz kerekeinél 10 centiméter vastag rés van. A buszt azonnal kiállították a forgalomból, visszaküldték a garázsba, és berendelték az NKH vizsgáló állomására is.
Nekünk fontos a Ti biztonságotok, ezért arra kérlek titeket, ha hasonlóan rossz műszaki állapotú BKV járművel utaztok, jegyezzétek fel a rendszámát, ha tudjátok, fényképezzétek le, és írjátok meg nekem, hogy a legrövidebb időn belül intézkedhessek. Ha az összes busz a garázsban marad majd, akkor a város és cégvezetők elgondolkodnak azon, spórolnak-e még a karbantartáson.
Olvasónk levele után találod a KH válaszát!
Azonnal garázsba küldte a buszt a NKH
Több tucat autó a Soroksári úti buszsávban (Frissítve)
Aki reggel a 23, 23E, 54, 55-ös buszokkal utazott Pesterzsébet és a Boráros téri végállomás között, annak egy hosszabb távot gyalog kellett megtenni a buszsávban álló autósok miatt. Én 8:45-kor szálltam le a buszról a Haller utca környékén, innentől kezdtem el videózni az összes buszsávban álló autóst. Több tucatot. (Az autók a Közvágóhíd és a Boráros tér között végig álltak a buszsávban). Különös figyelmet fordítottam a rendszámokra, bízva abban, hogy a rend derék őrei a videó hatására lépnek valamit, ha már a helyszínre nem jöttek ki. Volt olyan autós (nő) aki a videózás közben még integetett is, de volt aki kurva anyázott. Hiába mutogattam nekik az aszfaltra festett nagy BUSZ feliratot, nem érdekelte őket. Többen a videózás hatására besoroltak a másik sávba, de akkor már késő volt. (Kezem egy kicsit remegett a hideg miatt, de a lényeg talán látszik).
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Autósok idegesítik a buszvezetőket?
A buszvezetők nem mindig azért idegesek, mert otthoni problémáikat elviszik a munkahelyükre is. Egyre sűrűbben idegeskednek a hülye utasok, és a hülye városi autósok miatt, akik leállnak a buszmegállóba, úttestre, ezzel akadályozva a busz továbbhaladását. Így érthető, ha a buszokon időnként egy kicsit ingerültebbek a szokásosnál, és azon vezetik le a feszültségüket, akiknek semmi közük az esethet. (A normális utasokon).
Olvasónk is egy hasonló esetről számol be. Egy autós a megállóban parkolta le autóját, majd a családdal sétálni mentek. A buszos hiába dudált, nem érdekelt senkit…
Tisztelt BKV-figyelő!
Ma déltájban utaztam a 240-s járattal a Móricz felé: ez volt a legelső járat amire felszálltam, mivel sietnem kellett egy helyre. A Villányi úton - most meg nem mondom pontosan melyik megállónál - egy személyautó parkolt be félig a megállóba. A sofőr először nem állt be, hanem dudálással próbálta figyelmeztetni a sofőrt. Nos ehelyett, az kiszállt, és kinyitotta az autó csomagterét, és kivett onnan egy babakocsit, majd kivette gyermekét a kocsiból, ezután kiszállt a felesége és elindultak hármasban.
Vizsgálatot kért az ÁNTSZ
A közel két éves blogolásom során megtanultam, hogy komoly eredményeket csak akkor érhetek el, ha panaszaimat, észrevételeimet nem a BKV-nak, hanem más hatóságoknak küldöm el. Néhány napja publikáltam egy észrevételt. Utasunk arra panaszkodott, hogy a régi csuklós Ikarusok utasterébe visszaáramlik a kipufogógáz, aminek komoly egészségkárosító hatásai lehetnek. Ezt a panaszt továbbítottam a hatóságnak, hasznosítás céljából, hátha történik végre valami. Nemrég az alant olvasható levelet kaptam:
Tisztelt Gál Mihály!
E-mailen érkezett, a tárgyban megjelölt bejelentéssel kapcsolatban átírtam a BKV Zrt. vezérigazgatójának, hogy a panaszt vizsgáltassa ki és a hozott intézkedésről az ÁNTSZ KMRI Közegészségügyi Osztályát tájékoztassa.
Budapest, 2009.03.12.
Tisztelettel: Dr. G.I. osztályvezető főorvos
Szlogenpályázat: Megsértődött a BKV
Olvasónk számon kérte a BKV-n, hogy a szlogenpályázatra miért csak ügynökségek küldhetnek be ötletet, magánszemélyeket miért zárnak ki az ilyen akcióból. Hivatalos indoklás szerint magánember azért nem küldhette be ötletét, mert az ehhez hasonló pályázatokon az utasok mindig vicces, gúnyolódó, rosszindulatú megjegyzéseket küldtek be, és ezen a BKV megsértődött. Tehát egyértelműen nekünk köszönhető, hogy a BKV-nak sikerült félmillió forintért megtalálnia a legszánalmasabb szlogent:
Szia Figyelő!
Egy szomorú dolgot kell közölnöm veled: mi, utasok tehetünk arról, hogy a BKV szlogenpályázata zárt volt! Hiszen mi, az utasok küldözgettünk (állítólag) rosszindulatú szlogenterveket a cégnek. Levelemet elküldtem a szlogenes, és a sima BKV e-mail címre is:
Tiszelt BKV!
A BKV-figyelő blogon olvastam az Önök közleményét, miszerint 500 000 forint díjazású szlogenpályázatot írnak ki. Érthetetlennek tartom, hogy csak kreatív ügynökségek pályázhatnak, magánszemélyen nem.
Kérem ezen döntésük megindoklását, esetleges felülvizsgálatát!
Köszönettel: Zs. A.
Utolsó kommentek