Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nagyvárad közlekedése

Rékuc Stockholmi bemutatója után, olvasónk meséli el tapasztalatait, melyeket Nagyváradon szervett. Nyári tapasztalataidat te is megoszthatod az olvasókkal, csak írd meg nekünk e-mailben. A levél végén képeket is találsz.

Nemrég volt szerencsém Nagyváradon tömegközlekedni. A villamosokat próbáltam ki, pozitívak a tapasztalataim. Úgy gondoltam, írok pár mondatot az ottani rendszerről, nagyrészt saját tapasztalataimra támaszkodva.

 

A várost az OTL (Oradea Transport Local) öt villamosvonallal és kb 20 buszjárattal szolgálja ki. A villamosvonalak: 1N, 1R, 2, 3N, 3R.

 

Az 1N fekete (1Negru-t), az 1R piros 1-est (1Roşu-t) jelöl. Lehetne akár 1Normal, illetve 1Reverse a jelentésük, ugyanis annyiban különböznek egymástól, hogy az óriáshurkot ellentétes irányban járják be. A villamoshálózat érdekes: a városközpontban egy óriáshurok helyezkedik el, abból nyugati (1), délnyugati (2), valamint délkeleti (3 - régebb 4-es) irányban egy-egy vonal ágazik ki. Mindegyik vonal hurokvágányban végződik, az 1-esen a városhatár közelében is található egy visszafordító-hurok (a vonal kivezet a városból). A kocsiszínhez vezető vágányok dupla-vágánydeltával kapcsolódnak a 2-es és 3-as önálló szakaszához. A váltók kézi állításúak, a hálózat normál nyomtávú.

 

 

 

A járműpark elég egységes, kétféle járművük van: T4+B4 Tátra szerelvények és pár darab KT4-es rövidcsuklós Tátra. A kocsik állapota változó, a KT4-esek kívülről megviseltebbek. A belső terük is igen változatos, de a BKV járműveinél jóval tisztább. A pótkocsik között gyakori az elfékezett kerekű. A vágányzat állapota jónak mondható: a hurok nagy részét és a 3-as önálló szakaszát teljesen felújították, a 2-es önálló szakasza is jó állapotú, az 1-es városon kívüli részét nem próbáltam. A keleti híd és a közelében lévő váltó-rengeteg viszont még várja a beavatkozást. Lassújel ott sincs, "kicsit" jobban csörömpölnek a járgányok :-) .

 

Az ULF villamos április 23-a óta szállít utasokat. A város (az országban elsőként) tíz darabot vásárol a típusból első körben. A belső tér nem túl tágas, de ésszerű az elrendezése, a piros műanyag ülések kényelmesek (jó a formájuk), könnyen tisztíthatók és valószínűleg hosszú életűek lesznek. A villamost hangos és vizuális utastájékoztatással is felszerelték. Egy női hang mondja be a következő megálló nevét román nyelven, (általam is) jól érthetően. Az egyedi ajtónyitás (főleg az automatikus visszacsukás) itt-ott még okoz némi gondot, de elég egyértelműen megjelölték az ajtónyitó gombokat, szerintem hamar meg fogják szokni az emberek.

 

Minden megállóban kint van a megállót érintő járatok menetrendje, próba jelleggel több helyre is került LED-es kijelző, de (egyelőre) új információt nem mond a menetrendi táblához képest. Térkép a vonalhálózatról minden járművön és a honlapon ( http://www.otlra.ro ) található, de a megállókban nem. A vonaljegy (ami két utazásra érvényes) 3 lejbe kerül, ez 210 forintnak felel meg. A jegykezelő készülékek elektronikusak, az ajtókkal szembeni falrészre vannak felszerelve. A nyílásba helyezett jegyet behúzzák, rányomtatják a dátumot, időt, a kocsi-, valamint a járatszámot, majd visszaadják. Az ULF jegykezelő készüléke megegyezik a TW6000-es villamosok eredetijével, a csuklókban helyezték el őket (a képen látható jegyet az ULF kezelte).

 

A buszhálózatról (még) keveset tudok. A kocsipark vegyes: szép számban szerepelnek harmonika-ajtós 200-as Ikarusok, régi román gyártmányú ROCAR, DAC, ROMAN DIESEL kocsik. Nemrég beszereztek több darab újonnan gyártott ROCAR buszt, orosz alacsonypadlós szólóbuszokat, valamint Mercedes CONECTO szólóbuszokat.

 

Üdv: CB

További képek:

17 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

Az ellenőr miért hiszi azt magáról, hogy hatósági személy?

Biztosan tudjátok, hogy még a rendőr sem nyúlhat senkihez előzetes figyelmeztetés nélkül. Vajon egy BKV ellenőr, egy senki, miért engedheti meg magának, hogy utasok után nyúljon, rángasson, és vajon milyen jogon veszi el egy turista útlevelét „Police, Police” felkiáltással?

Tisztelt BKV Zrt!

 

Szíves érdeklődéssel kérdezném, hogy az Önök által alkalmazott ellenőrök mióta láthatnak el útlevélkezelői tevékenységet? Az egy dolog, hogy országmarketing címén a Deák téren a metróban láthatóan teljesen direktben rászálltak az összes külföldire, akiket rendszeresen "Police Police" felkiáltásokkal fenyegetnek (persze rendőr soha nem fog jönni...).

 

Tegnap azonban a 3-as metró Deák téri állomásának belő mozgólépcső feljáratánál (2008.08.15 18.06 perckor) "szolgálatot" teljesítő, rendszeresen ott akciózó csapat kezéből voltam kénytelen kimenekíteni két angol hölgy útleveleit, miután a szemüveges ellenőr úr úgy gondolta, hogy ő mostantól útlevélkezelővé képezte ki magát (természetesen az obligát polisz, polisz szó ismételgetése mellett). Ugyanitt rendszeresen látható külföldiek feltartóztatása, körbeállása, amihez ismereteim szerint továbbra sincsenek jogosítványaik.

 

Azt gondolom, hogy az egy dolog, hogy Önök jórészt alacsonyan iskolázott, az emberi kommunikációról mit sem sejtő, külső megjelenésükben erősen kifogásolható munkatársakat helyeznek ki az utazóközönség ellenőrzésére, akik megrészegülve a pillanatnyi hatalomtól kiskirályként viselkednek, azonban ha már angolul nem óhajtják/tudják megtanítani őket, legalább azt magyarázzák el nekik, hogy egyelőre nincsenek hatósági jogosítványaik.

 

A két hölgynek vonaljegyet vásároltam, majd tájékoztattam őket arról, hogy az ellenőröknek a köszönésen kívül semmilyen más jogosítványuk nincsen, és kellemes tartózkodást kívántam nekik Budapesten, Önök helyett is. Külön szánalmas egyébként, hogy a két vonalat összekötő folyóson egy aprópénzzel működő automata van kihelyezve, valamint két oldalra kitett tábla mellett különösebb tájékoztatás sincs a legtöbb külföldi számára teljesen logikátlan átszállási rendszerről - gondolom nem véletlenül.

 

Egyben szeretném jelezni, hogy legközelebb gondolkodás nélkül én fogok rendőrt hívni személyi szabadság korlátozása és okirattal való visszaélés miatt.

 

Tisztelettel: Molnár Ákos

95 Tovább

Összevizelte a buszt

Kedves BKV-figyelő!

 

Párom nagy nézője az oldalnak, és már cikket is küldött. Láttam egy úgymond furcsa esetet így gondoltam Én is megosztom másokkal a tapasztalatomat. Múlthét csütörtökön utaztam a 95-ös buszon (járatszámot nem tudok) olyan 20-21 óra magasságában. A stadionoknál szálltam fel, és szokásomhoz híven a hátsó ajtónál lévő egyes ülésre ültem. Elért a busz a Hős utcához, amiről alapból tudni kell, hogy nem egy szép, és jómódú emberekkel teli környék. Hát még éjszaka. Kinyílt az ajtó, meszticek szálnak fel-le. Egy középkorú hajléktalannak tűnő emberke megáll az ajtónál. Az egyik kezével kapaszkodik a másikba egy hatalmas zacskót tart. Piszkos volt a nadrágja de azért látszott a színe. Kék volt. Én ülök zenét hallgatok, továbbra is bámulom (de ki nem), és annyit látok hogy a belső combjánál elkezd foltokban sötétedni a nadrág. Előszőr azt hittem ivott valamit és leöntötte, de amikor 2 megálló után leszállt, és karácsony ugyan nem volt de ott hagyott egy kis ajándékot a buszon. Egy szép hatalmas pisi tócsát. Szerintem senki sem kísérte őt akkora figyelemmel mint én, de látszik is mert rémületembe fotózni sem tudtam. Utána szálltak még fel, de a tócsa múltjáról mit sem tudva, bele lépkedtek páran. Én meg kénytelen voltam 1 ajtóval odébb leszállni. Nos szerintem az emberünknek vagy nagyon kelhetett wc-znie vagy ennyire becsüli a közlekedési szolgáltatásokat (Az utóbbit meg is érteném)

 

Üdv: Vitibaba

41 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek