Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szemtelenül mutatja a januári bérletét

Csilla rájött, hogy egy darab WC papírt is felmutathat az ellenőrnek, nem érdekli őket. Ezt kihasználva januári bérletét mutogatja. Persze bliccelni nem szép dolog, Csillát ne utánozza senki.

Kedves BKV-figyelő!

Egy rövid kis történetet mesélnék el, amiben Én igen jól jártam, saját magam ellen beszélek, de ez már annyira szánalmas, hogy nem hittem el.

Szóval, január és június között volt szerencsém használni a BKV járműveit, legfőképp a 2-es a metrót. Egy bérletet vásároltam januárban, majd mikor észrevettem, hogy lejárt, gondoltam veszek egyet. De nem volt nyitva a bérletpénztár, lévén, hogy hétvége van, az automata pedig elnyeli a pénzed, ezért úgy döntöttem, felmutatom a lejárt bérletem, és ha észreveszik, elmagyarázom, hogy képtelenség jegyet vásárolni, és meg nem fogok rohangálni utána, javítsa meg az automatát. Hát elindultam, de még a kutya sem foglalkozott azzal, hogy mi van a bérletemre írva, csak annyit mondott: "köszönöm szépen Kisasszony".

Hm, jól van gondoltam, most lesz ami lesz, addig játszom ezt, amíg valaki észre nem veszi, hogy lejárt bérlettel utazom. Júniusig húztam ezt.

Közben egyszer történt májusban, hogy a Barátnőmmel buliba indultunk éppen, és az utolsó metróhoz igyekeztünk, az Én bérletem természetesen januárban lejárt, az Övé csak másnaptól érvényes. Hát játszunk. 4 db férfi BKV ellenőr; felmutatjuk a bérletünket, de a szoknyánk mérete jobban foglalkoztatta Őket, mint a bérletünk.. Kaptuk a megjegyzéseket, a beszólásokat, a poénokat, a füttyöket. Mi meg csak érdeklődve néztük, ezek aztán dolgoznak.
 
Lényeg, hogy 6 hónapon keresztül egy bérlettel jártam, néha használt jegyeket használtam, amiket olykor-olykor leellenőriztek, és szintén azt mondták "köszönöm szépen". Nem tűnt fel nekik, hogy 2007-es dátum van a jegyeimen, megvizsgálták, majd továbbengedett, hogy minden rendben.

Érdekes, számomra, nem túl normális, hogy minden metrómegállóban 6-8 ellenőr áll, és képtelenek végezni a munkájukat. Ezért kell 270 ft-ért jegyet venni, hogy ezeket az embereket kifizessék? Lehetne ezt a pénzt költeni, mondjuk automata kapukra, amik ténylegesen ellenőriznek, nem pedig csak támasztják az oszlopot, és szotyiznak.

Üdvözlettel: Csilla

205 Tovább

Senki nem szólt, hogy nem jár az éjszakai busz

Honnan tájékozódik a vidékről feltévedt ember, amikor várja az éjszakai buszt? A megállóban kihelyezett tájékoztatóról és az ügyfélszolgálati telefonszámon. Mi van akkor, ha nincs tájékoztató, a telefont meg nem veszi fel senki?

Tisztelt BKV-figyelő!

Augusztus 20-án Budapestre látogattam, ahol a tűzijátékot néztük meg a barátnőmmel. Magam vidéki vagyok, évente egyszer ha járok a Fővárosban, ezért bérletem nem volt, egy gyűjtőjegyet vettünk, melynek jegyeit felhasználva négyszer utaztunk. A BKV oldalán utána olvastam és megtudtam, hogy a sima jegy az éjszakai buszra nem érvényes, ezért 2-2 helyszínen váltott vonaljegyet is vettem. A tűzijáték után még sétálgattunk a városban, majd visszaindultunk a rokonokhoz, ahol az éjszakát töltöttük.

Kezünkben a jegyünkkel vártuk a 906-os éjszakai buszt a Kosztolányi Dezső téren, mely az Istennek nem akart jönni. Kerestem a megállóban tájékoztatót, néztem a menetrendet, és visszagondoltam, láttam-e a BKV oldalán olyasmit, hogy a busz nem közlekedik. A megállóban több utast is megkérdeztem, de nem tudtak semmiről, voltak olyanok, akik már 40 perce vártak a buszra.

Felhívtam a BKV ügyfélszolgálatát, ahol senki nem vette fel a telefont, így hát vártunk tovább. Jó 30 perc múlva érkezett meg az első információ foszlány, hogy nem jár az éjszakai busz, helyette a villamos jár. Ekkor már az utasok több mint egy órája vártak. Átsétáltunk a Móricz Zs. körtérre.

Mivel tájékoztató nem volt, így az utasok nem tudták, hogy azok a villamosok azért mennek, mert utasokat visznek (nem ez a megszokott rend), a megállóban tájékoztató nem volt, az ügyfélszolgálat süket volt. Így szívatott meg a BKV több mint 4 ezer forintért.

Mint később kiderült, a BKV feltett egy közleményt a weblapjára, melynek legvégén elrejtve le volt írva, hogy nem jár a busz. Kérdem én: Akinek nincs internete, és a megállóban várja a buszt, hogy tájékozódjon?

Üdv: G. Balázs

52 Tovább

Bírságokból jobban megszedi magát a BKV

A BKV-nak nem éri meg bérletet árulni. Sokkal jövedelmezőbb, ha mindenki bliccel, és megbüntetik az utasok felét. Ezt bizonyítja az is, hogy a pénztárak akkor vannak zárva, amikor szükség lenne rájuk. Szigetszentmiklóson lakó olvasónk fiának szeretett volna bérletet venni, mert hamarosan kezdődik az iskola. A pénztár zárva van, az utas szaladgáljon bérletért, ha annyira fontos neki…

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Mivel nagyon rendes és gondoskodó szülő vagyok - no meg roppant becsületes állampolgár - ma úgy döntöttem, hogy megveszem a gyerek bérleteit, mert mindjárt itt a szeptember 1. és kezdődik a suli. Jobb ezt nem az utolsó pillanatra hagyni. Tavaly óta ugye, a BKV-nál bármikor lehet bérletet venni, ezzel is akarták elkerülni a hó eleji hatalmas sorokat.

 

Szigetszentmiklóson lakom. Elmentem a bérletpénztárhoz, amit meglepetésemre zárva találtam. A közelben tartózkodó BKV alkalmazottól megtudtam, hogy a pénztár csak minden hónap 2.-ától 10.-éig van nyitva. Ha mégis szeretnék bérletet venni, akkor vagy a Vágóhídnál, vagy Ráckevén megtehetem.

 

Na ezen elborult az agyam! Utazzak be a Vágóhídhoz meg vissza, összesen 840 Ft-ért (+ a menetidő 2x 36 perc), vagy Ráckevére 750 Ft-ért (+ 2x37 perc menetidő), hogy megvehessem a bérletet? Aztán gondoltam, hogy megkérem az egyik ismerősömet, aki ma jön hozzánk Pestről, hogy vegye meg a kölök bérleteit, de nem jó, mert ugye a pénztárban csak akkor adnak diákbérletet, ha bemutatjuk a diákigazolványt, az meg ugye nálunk van.. 2 megoldás maradt:

 

- Elmegyek és megveszem a bérletet, de SZIGORÚAN bliccelek és a HÉV-en a kallert is elhajtom melegebb éghajlatra

 

- Elsején reggel a gyerek hajtja el a kallert, mert jegy nélkül utazik a Vágóhídig, ahol végre megveheti az "áhított" bérletet Vagy van valakinek valami jobb ötlete?

 

Üdvözlettel: L. Emese

96 Tovább

Így spórol a BKV

A BKV több járatot is azért akart megszüntetni, mert párhuzamosan közlekedik egy másik járattal. Olvasónk arra lett figyelmes, hogy az átszervezések után a 257-es és a 64-es busz, melyeknek több közös megállójuk is van, ugyan akkor indulnak. Én a forgalomszervezéshez nem nagyon értek, aki tudja mi értelme van egyszerre elindítani két, szinte azonos járatot, az írja meg.


Kedves BKV-figyelő!

 

Tegnap (2008.08.22.) volt szerencsém Pesthidegkúton járni, a hűvösvölgyi buszvégállomáson készítettem a mellékelt képet.

 

Aki gyakran utazik a 64-es illetve 257-es viszonylaton, az tudhatja, hogy e két buszjáratnak van egy közös szakasza, nem is rövid, egészen pontosan 8 megálló a végállomástól a solymári elágazásig. Ennek tudtában nem értem, miért kell a két buszt egyszerre indítani. Az új menetrendből (64-es busz, 257-es busz) kiderül, hogy nem csupán "szerencsém" volt, hogy ezt a képet le tudtam kapni: a buszok hétköznap délután 2 és 6 óra között mindig egyszerre indulnak. Miért van az, hogy aki lekési a buszt, annak 12 percet kell várnia (ráadásul hétköznap)? Nem lenne egyszerűbb, ha felváltva indítanák a buszokat, és akkor legrosszabb esetben is csak 6 percet kellene várni? Miért nem tudják a BKV-nál a buszok indulását ily módon összehangolni? Rejtély. Gondolom erre a BKV-nál se tudnának ésszerű magyarázatot adni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amikor visszafele jöttem, a gyors 56-os busz minden egyes megálláskor lefulladt. Persze elképzelhető, hogy mivel az 56-os villamost csuklós buszokkal pótolják, járműhiány miatt a régebbi, rosszabb állapotú buszokat állították itt hadirendbe (egy régi csuklós Ikarusról van szó).

 

Üdv: Fizikazseni

29 Tovább

Emberéletekkel játszik az agresszív trolivezető

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Az alábbi bejelentést szeretném tenni Önök felé:

Helyszín: Budapest, Király utca

Időpont: 2008.08.18. 19:05

A fent nevezett időpontban a 955-ös számú 78-as trolibusz (a hely, az idő és ezen adatok birtokában szerintem nem lesz nehéz a vezető azonosítása!) vezetője megállt a Király utca és a Teréz krt./Erzsébet krt. kereszteződésében lévő megállóban. Ez a jobb oldali sáv, ami utána jobbra kanyarodik, rá az Erzsébet krt.-ra. Nem kívánok abba belemenni, hogy szerintem rossz helyen van a megálló (mint a történetből kitűnik: roppantul megnehezíti a buszvezetők dolgát a forgalomba való visszasorolás tekintetében), mert ezt nem az én tisztem eldönteni. A trolibusz vezetője miután letette és felvette az utasokat ahelyett hogy mögém (tudniillik a forgalomban én mint személygépjármű-vezető vettem részt) próbálna indexelve besorolni, beáll mellém a piros lámpához mintha jobbra akarna kanyarodni. Persze tudtam hogy a troli is jön(ne) tovább a király utcából, de ugye a két sávból csak 1 megy tovább a Király utca felé: a bal oldali, ahol én álltam. Gondoltam egy személygépjármű jobban gyorsul és energikusabb mint egy troli, tévednem kellett. Indulásunk után a trolibusz vezetője agresszívan rántotta be elém a kormányt, és csak az éberségemnek és előzékenységemnek köszönhető, hogy nem történt baleset. Gondoltam erősebb, nagyobb, több utasért felel mint én, hagyom hadd menjen! A vezető (általam látott) agresszív hozzáállását, vezetési stílusát tehát már itt megtapasztalhattam.

Emiatt azonban nem ragadtam volna billentyűzetet és írtam volna Önöknek (bár eddig is kerülendő a magatartása!).

Amit ez után tapasztaltam, én még nem láttam... Továbbmenvén a Király utcában közvetlenül a trolibusz mögött, beértünk egy autót és kisteherautót, mely kb. 50-el ment (ugye jól tudom még, ennyi a megengedett a Király utcában...?). A trolibusz vezetője megunván ezt a "szötymörgést" (esküszöm én ilyet még nem láttam... de ezt már mondtam), index ki balra és előzi a két autót. Ez még alapvetően nem is lett volna "baj" (úgy egy 70es tempónál), ha nem jöttek volna szembe... EZT A TROLIBUSZ VEZETŐJE MÁR AZ ELŐZÉS MEGKEZDÉSÉNEK PILLANATÁBAN LÁTNIA KELLETT!!!! Először én nem is láttam miért indexel balra a trolibusz (gondoltam szabálytalanul állnak a sávjában, de ugye NEM...!), aztán megláttam hogy előzésbe kezd, aztán megláttam azt is hogy jönnek szembe. Felkészültem a legrosszabbra is és sajnos elkerülhetetlennek látszott a tragédia! A szembejövő autósnak az volt a szerencséje hogy volt egy kis keresztutca balra (neki jobbra) ahová be tudott húzódni a parkoló autók között... Ha nincs ez a lehetősége konkrétan frontálisan ütközik egy cirka 70-el előző trolibusszal... Az esetre tanúm van és gondolom a szembejövő autós is tudna tanúskodni, a kisteherautó vezetője, és a másik autós is akit előzött... Ezen autók rendszámát sajnos nem tudtam felírni, a trolibuszét is csak azért mert utána mentem, mondván ez nem maradhat következmény nélkül!

Erre (XY@gmail.com) címre várom MIELŐBBI válaszukat, visszajelzésüket, miszerint az ügyben nyomozást kezdtek és a troli busz vezetőjét megrovásban és büntetésben részesítik. SAJNOS (!) nem én döntöm el mi lesz a büntetése, de én azonnali elbocsátást, fizetésmegvonást és azonnali engedély (PÁV és jogosítvány) bevonást tartanék elfogadhatónak. Túlzó lenne? Nem hinném. Az a busz vezetője csak az ő buszán kb. 30-50 ember életéért felelős. Plusz a szembejövő autó vezetőjéért. Aki ezt nem képes felfogni és ilyen (még személyautóval is kamikáze, nemhogy egy busszal!) elmeroggyant manőverbe kezd azt ennél kisebb büntetéssel súlytani nem lehet! Kiváló agyagedény készítő lesz az úriemberből, de buszvezető az ilyenből SOHA TÖBBÉ NE LEGYEN!

Példamutatást és elrettentő példa teremtést várok Önöktől ellenkező esetben lesz folytatása az ügynek, a média bevonásával. Mutassák meg, hogy pszichopata, ön- és közveszélyes alkalmazottak milyen sorsot érdemelnek. Mutassák meg a többi alkalmazottjuknak milyen magatartást NEM TŰRNEK tőlük! Ezek helyére biztos vagyok hogy könnyen, sokkal alkalmasabb személyeket tudnak felvenni, akik hálásak lesznek hogy Önöknél dolgozhatnak!

Bízva mielőbbi válaszukban: G.

82 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek