Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kurtítja a pénztárak nyitvatartását a BKV?

Mikor a BKV bevezette az új bérletet, sorra jelentek meg cikkek az Indexen és máshol, hogy hónap elején kevesebb pénztár üzemel, amik rövidebb ideig tartanak nyitva. Ez azért volt jó, mert a BKV így akarta rátukmálni az emberekre az új bérletet, így akarta elérni, hogy mindenki hónap közepén vegye meg. Most sincs ez másképp:

Kedves Figyelő!

Úgy gondoltam, megosztanék Veletek egy észrevételt. Néhány nappal ez előtt észrevettem, hogy lejárt a bérletem. Ez hétfő este volt, másnap reggel 9-re pedig orvoshoz kellett mennem, amit 3 átszállással tudok megoldani. Mivel a Pöttyös utcánál nincs jegy-és bérletpénztár (!), ezért reggel korábban indultam el, hogy majd egy megállót lesétálva az Ecseri útnál vásároljak bérletet.

(Hozzátenném: diákból vagyok, nem élek a szüleimmel, alkalmi munkákból illetve a párom segítségével tartom el magam, és a szülői támogatás is véges, kiadás viszont van bőven, ennek ellenére már hat éve nem volt olyan hónap, hogy ne lett volna érvényes bérletem. A 3.250 Ft-ot egyáltalán nem tartom soknak a bérletért - sőt -, hiszen nap mint nap maximálisan kénytelen vagyok kihasználni a BKV szolgáltatásait, de így is előfordul, hogy csak szűkösen jön ki a költségvetésemből.)


Ezen az ominózus napon úgy indultam el, hogy még 5 nap volt a fizetésemig, és fillérre ki voltam számolva: annyi volt nálam, hogy ki tudjak fizetni egy bizonyos orvosi vizsgálatot, és hogy meg tudjam venni a szóban forgó bérletet, plusz kb 150 forint. A Pöttyösnél a Relay-ben csak vonaljegyet lehetett kapni, arra pedig nem futotta, ezért azzal nem is próbálkoztam. A sétával sem volt különösebben bajom, hisz időben indultam el. Az Ecserinél fogadott az első nagyobb meglepetés: A bérletpénztár zárva. Nagyszerű, gondoltam magamban, 8 óra, csúcsforgalom, így mégis hol vegyen a környék lakója bérletet?! Semmi gond, továbbcammogtam a Népligetig, ekkor már kissé késésben voltam, hiszen ezzel mégsem számoltam, de bliccelni nem állt szándékomban. A Népligetnél a látvány már kevésbé lepett meg: az egy szem működő kasszánál legalább 25 ember várakozott. Ettől nagyon bepipultam, és úgy döntöttem, lesz ami lesz, felszállok a következő villamosra és kénytelen leszek kb. 8 megállót bliccelni. Nyilván most is lesz olyan, aki csak a "bliccelést" veszi észre az egész cikkből - annak csak gratulálni tudok - , de egyszerűen nem engedhettem meg magamnak, hogy ennyit késsek. Még akkor sem, ha én utálom legjobban azt az érzést, amikor tisztában vagyok vele, hogy helytelenül cselekszem. Kérdezném, hogy ha a BKV nem biztosít normális lehetőséget a bérletvásárlásra, akkor miért én vagyok a hibás? Hazafelé már nem kellett rohannom, így volt időm elsétálni a Bosnyákig, kivárni egy kisebb sort és megvenni a bérletet. Persze ez az egész nem bosszantana ennyire és most nem lenne téma, ha mondjuk a Pöttyösnél lenne bérletpénztár, vagy legalább az Ecseri úti ne lett volna zárva. És még így is "szerencsém" volt, mert az 1-esen nem volt ellenőr.

67 Tovább

Pestinek Hi-Tech: Nyitott ablaknál megy a klíma

A Combino villamoson valamivel kulturáltabb emberek utaznak. Az ablakokat szerencsére nem nyitogatják ki, ha megy a klíma, csak az ajtókat. Sajnos a Volvo buszokon egyre gyakrabban vannak nyitva az ablakok, hiába megy a klíma.

Hali Figyelő!

Gyakran sírnak az emberek a nagy melegtől a légkondi nélküli járatokon, közben meg a felszerelt járműveken folyton kinyitják az összes ablakot. Vajon a tudás hiányából fakad, vagy csak simán tahók? A képek különböző járatokon készültek és mindegyiken bekapcsolt állapotban volt a légkondi (lehetett érezni).

Szerinted mikor tanulják meg, hogy a nyitott ablakon kimegy a hűvös levegő?

Üdv: Rákenroldetektív!

62 Tovább

Extrém sport a BKV-val közlekedni

Nem elég, hogy kimaradt egy busz, a következő vezetője túlhajtott a megállón, a buszhoz igyekvő idős nénit és a két gyermekes anyát otthagyta a megállóban.

Tisztelt BKV figyelő!
 
Sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e a történteket, végül győzött az árulkodós énem.
 
Előszóban annyi, hogy szeretem a BKV-t. Ha késik vagy kimarad egy járat, nem szoktam felháborodni, türelmes ember vagyok és lehetnek elháríthatatlan akadályok, dugók, amiről sem a BKV, sem a sofőrök. De ezen a reggelen valahogy mégis sikerült felhúznom magam.
 
Egy kies csütörtök reggelen (július 3.) türelmesen vártam a két kisgyerekemmel a 146-os buszra a békásmegyeri végállomáson, de az csak nem akart megjönni. Eredmény, kimaradt a 8,23-as, várhattunk a következőre. Na nem baj, van időnk. A posta úgyis csak 9-kor nyit.
 
Dolgunk végeztével újból vártunk a 146-osra a Juhász Gyula utcai megállóban. Az jött is kb. 9,10-kor. De minek? Saccra 30-40 méterrel a buszmegálló után állt meg padlófékkel. Ezen az utastársaimmal kissé bosszankodtunk, de ez van. Biztos azért, mert a fák eltakarják a megállótáblát és a szegény sofőr nem tudta, hogy hol kell megállnia. Elindultunk a busz után. A sofőr azonban kissé türelmetlen volt. A repülőrajttal sprintelő utazni kívánó társunkat bevárta, de egy idős nénit és engem a két gyerekkel már nem, pedig már félúton jártunk a busz felé, amikor becsukta az ajtókat és elindult. Újból várhattunk a következő buszra.
 
Tény hogy sem a néni, sem én a gyerekekkel nem tudtunk egy agár sebességével rohanni, de azért lehetett volna a sofőrben annyi jóérzés, hogy megvár minket.
 
Dióhéjban ennyi.
 
Sipos

57 Tovább

Sopronit iszogat, közben vezet

Sok olyan buszvezetőről hallottam, akiket azért rúgtak ki, mert rendszeresen piáltak. Ezek a sofőrök jórészt most a VT-Transmannál, vagy a Nógrád Volánnál dolgoznak. Miért nem szondáztatnak sűrűbben?

Vasárnap, 2008. július 13-án este fél háromnegyed nyolc környékén Kelenföldön (igényes MÁV szerelvényről leszállva) szerettem volna BKV menetjegyet vásárolni, melyre nem volt lehetőségem. A pénztár zárva, az automata elromlott. "Itt ez van. A metró építés miatt tiszta szar az egész környék hónapok óta!" - kiáltotta utánam egy arra járó.

Egy sofőrnek látszó ember éppen a melegedő/pihenő épületből rontott ki, egy nyitott Soproni (nem alkoholmentes) sörrel a kezében. Kedvesen érdeklődtem, hol tudok jegyet venni, fel kell szállnom a 173-as buszra! Valamit odadörmögött és már szállt is be a buszba (!), ő volt a sofőr. (én meg azt hittem végzett, hiszen sör....)

Csepereg az eső, rohanok a megállóba ott a buszom, meg a sörös sofőrőm. Még egyszer megyek, ostromlom a sofőrt - mert ismerem és félem a BKV ellenőröket - hogy utazzak jegy nélkül? "Már az előbb is engem kérdezgetett, nincs jegy, hát nem érti meg?!" - hangzott ideges válasza. "Elnézést kérek, de az ellenőr is ezt fogja tőlem kérdezni..." - mondtam.

Nincs jegyem, sebaj utazunk. Hergelem magam, már készülök, mit mondok majd, ha jön az ellenőr. Az egész jegy történetet a nyakába varrom, nincs igazuk, nem fizetek, stb. Közben a megállókban fogy a sör, busz-sofőr bácsi rendületlen fogyasztja.

Meleg van, iszonyat páratartalom, csepereg az eső, nyilván őt nem szondáztatja meg a járőr kollega.  Megy a busz, siet nagyon, nincs mese, meleg van. Átmegyünk már piroson, még sárgán, dudálunk, fékezünk nagyot, ha kell.

Vasárnap este félig-telt busz a 173-as járat, és szerintem veszélyes volt. Nyolc óra körül szálltam le a Bosnyákon. Féltem. Sört nem ihatok ha vezetek, én sem.

(Most olvasom, hogy vasárnap éjjel a 173-as busz az Etele téren összeütközött egy Neoplan típusú magánbusszal. Csak remélem, hogy az én alkoholos busz-sofőröm akkor már otthon kortyolgatta)

101 Tovább

A hülye utasok kinyitják az ajtókat

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.


Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…

 

 



A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.


Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.

Üdvözlettel: T. G.

85 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek