Tiszteletem!
Talán nem pont ez a megfelelő blog, de sajnos nem találtam meg a megfelelőt megfelelően rövid idő alatt.
A buszmegállóban parkoló, megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautóról a kép 2008. május 9-én reggel készült a Thököly út metróépítés miatt forgalom elől lezárt részén (a buszok azonban járhatnak), a Dózsa György út sarkától kb. 100 méterre. Egy éjjel-nappali és egy hamburgeres van a közelben.
Üdv: Z
A KRESZ vajon mi?
Egymást szívatják az utasok
Tisztelt BKV figyelő!
Ma (május 8.) történt ez meg velem a 2023 pályaszámú Combinón, mely Petőfi híd budai hídfőnél 12:30 és 12:40 közt tartózkodott, a vezető sötét hajú és barna v fekete szemű, erősebb alkatú, és kreolbőrűnek tűnt, úgy emlékszem napszemüveget viselt. A 4-es villamos beérkezik a a Budafoki útra. Az ajtók nem nyílnak, valaki kopogott is az ajtón hogy mi van. Kb fél-1 perc múltán az ajtó kinyílik. Vezető:
"Aki esetleg nem értette volna hogy miért nem nyílt az ajtó (itt megakadt és újrakezdte). A végállomásnál ugyanennyi ideig akadályozták az ajtózáródást. Ha esetleg a Boráros téren emiatt valaki nem éri el a HÉV-et, ezeknek köszönje meg"
Kicsit tűnődtem, aztán kezdtem rájönni a dologra. (De ha rosszul következtetek, javítson ki aki már találkozott ezzel a vezetővel) A vezért idegesítette, hogy a végállomáson nem tudta gyorsan becsukni az ajtókat , ezért, hogy elégtételt vegyen, az összes következő megállónál felszállót azzal büntette, hogy az ajtózárást csak fél perc múlva oldotta fel. (központi gombbal ők szabályozzák az ajtó nyithatóságát).
Ennek köszönhetően még állhattunk vagy két percet, mert időközben a lámpa is "pirosra" váltott a villamos előtt. Meg tudom érteni, hogy sok nem megfelelően viselkedő utassal találkoznak a villamosvezetők. De milyen fasiszta megoldás az, hogy egyesek hülyesége miatt kollektív bűnösség elvén az egész utazóközönséget büntetjük? Nem is beszélve arról hogy csúcsidőben a sok utas miatti felszállás magával vonja azt, hogy a vezér nem tudja olyan gyorsan becsukni az ajtót, mint máskor. Még ha senki nem feszegeti az ajtót, akkor is. Ezzel az erővel minden megállónál "büntethetne" aztán az időtöbbletre még ráadódik hogy addigra esetlegesen tilosra vált a lámpa a kereszteződésben, és lesz egy kétszeres-háromszoros menetidő amit nem az utasoknak hanem neki köszönhetünk.
Nem elég a sztrájk már szabotálják is a forgalmat?
Otthagyta, a párját pedig odacsukta a HÉV
Tisztelt Cím!
Az alább leírt esemény kapcsán szeretném szíves segítségüket kérni.
2007. 07. 14-én (szombaton) a Szigethalom-Gyártelep HÉV megállóban vártam a párommal az utolsó Budapest felé tartó HÉV szerelvényt. A szerelvény 23.00-kor meg is érkezett. A szerelvény utolsó ajtajához mentünk, mind a kettőnk biciklivel volt. A párom felszállt a biciklijével a HÉV-re, majd le akart szállni, hogy az én kerékpáromat is felemelje, amikoris a szerelmény elindult, az ajtóba "odacsípte" a páromat, engem pedig kerékpárostul a peronon hagyott. Hiába integettem jelezvén, hogy álljon meg, pár méter múlva csupán azért állt meg, hogy az ajtót ismételten becsukja, így a párom ki tudta venni a kezét és a lábát az ajtó szorításából, de sem leszállni, sem engem felsegíteni nem tudott.
Meg kell jegyeznem, hogy az eset rendkívüli módon felháborító, nemcsak azért mert a szerelvény nem várt meg mindkettőnket, vagy mert a páromat odacsípte, hanem mert ha a párom leszáll az én biciklimért, és esetleg akkor csukja be az ajtót, akkor az ő már felhelyezett kerékpárja mindkettőnk nélkül utazik a "semmibe", benne többek között egy nagy értékű fényképezőgéppel. Ez végül ugyan szerencsére nem történt meg, és egy megálló után a párom leszált, és visszajött értem, de így is rendkívül kellemetlen helyzetbe hozott minket a türelmetlen HÉV sofőr, arról nem is beszélve, hogy páromat elég csúnyán megütötte a rá csapódó szerelvény ajtó, és a késő éjjeli országúti hazabiciklizés sem volt igazán élmény.
Szeretném kérni, hogy a fent leírt eseményeket legyenek kedvesek kivizsgálni, és annak eredményéről tájékoztatni.
Köszönettel:
Annamária
BKV válasz:
Hová tűnnek a milliárdok?
Az ember évek óta hallgatja, hogy a BKV milyen nehéz helyzetben van. A baj csak az, hogy "ott fent" úgy szórják a pénzt, hogy csak na. Levelem célja nem a világmegváltás, csupán jó érzés kiírni magamból azokat a dolgokat, amik bántják az ember szemét. Tenni ellene nem tudok, maximum kibeszélni (illetve kipötyögni) magamból.
Tudom, hogy a BKV nehéz anyagi helyzetben van. Azt is tudom, hogy nehéz egy ilyen nagy céget nyereségesen üzemeltetni. Ha jól tudom (javítsatok ki, ha tévedek) Európa összes országában "nyereségtelen" a tömegközlekedés. Nem is lehet nyereséges, nem ez a célja. A célja az, hogy megfelelő állami támogatás mellett, elérhető áron biztosítsa a város tömegközlekedését. Hogy a felnőttek dolgozni tudjanak járni, a diákok meg iskolába. A BKV-nál is folyamatosan megy a sírás az anyagi okok miatt, amit megértek, azonban tenni keveset tesznek ellene. Lehet, hogy én látom rosszul, de nem igazán ott fogják meg a pénzt, ahol lehetne illetve kellene. Értem a járatritkítási terveket, az elbocsájtásokat, a spórolásokat. Mégha nem is mindennel értek egyet.
Azonban eddig nem volt olyan vezető, aki igazán a problémák mélyére mert volna nyúlni. Lásd az elmúlt időszakot a politikai életben, ahol gyökeres változásokat akartak(akarnak), több-kevesebb sikerrel. Most itt nem akarok politizálni, mert egyrészt nem ez a szándékom, másrészt ezt (is) ki-ki a maga szemszögéből nézi. De azt egyik párt sem vitatja, hogy "ezek ott fönt" olyan dolgokhoz nyúltak hozzá, amihez a rendszerváltás óta senki sem mert. Lehet, hogy jól vagy rosszul csinálják, most itt nem ez a lényeg, hanem hogy belenyúltak a méhkasba. Erre lenne szükség a BKV-nál is. Ha jönne egy olyan vezető, akit nem érdekelnek az összefonódások, aki gondolkodás nélkül széttépne olyan szerződéseket, amik finoman szólva előnytelenek a BKV-nak, aki elsősorban az elvégzett munka érdekel.
A probléma gyökere természetesen itt is az, hogy "állami" cégről van szó, az érintett emberek nem a saját pénzükről döntenek. Ha ez nem állami, hanem maszek lenne, kétszer is meggondolnák, mire mennyit költenek. A maszek világban egy cégvezető azt nézi, hogy a problémáját vagy munkáját ki, mennyiért és milyen minőségben tudja megcsinálni. Hogy mikre gondolok? Egy átlagos utas annyit lát, hogy (ha nehezen is) megveszi a havi bérletet, reggel felkel, elmegy dolgozni vagy iskolába, délután meg haza. Esetenként "szülőzik", ha késik a busz, vagy koszosak a járatok. Látványintézkedéseket itt lehet hozni, mert az utasközösség ezt látja. Azonban azt, hogy a remizben vagy az íróasztal mellett mi történik, azt csak kevesen tudhatják. Bárki is lesz az új BKV vezér, addig nem lesz "rend", amíg olyanra és annyit költenek, ami megmagyarázhatatlan. Illetve megmagyarázható, nehezen bizonyítható. :( A két legpazarlóbb területen kellene tisztogatni. Az egyik a bérek, a másik az anyag- és szolgáltatás vásárlás.
A bérek esetén sokat lehetne spórolni. És itt nem a "melósok" fizetésére gondolok. Röhej, hogy miközben sztrájkolnak meg hisztiznek a kevés támogatás miatt (is), aközben a vezetők többszázezres fizetést visznek haza, amely a járulékokkal és egyéb juttatásokkal elég szép pénzt vesz ki a BKV zsebéből. És akkor még nem beszéltünk a különböző prémiumokról, ahol ugyebár az kapja a legkevesebbet, aki a legtöbbet tesz érte. A fentiek csak lefölözik a keretet. És persze nekik és a családtagoknak ingyenes éves bérlet is jár. Jah, és persze hogy ne legyen túl sok az irodista, sok vezető sofőrállományban van. Így könnyű mondani, hogy milyen jó a sofőrök átlagkeresete. Ha én kapok 150ezret, te 350-et, akkor tök jó, mert átlagban 250 a fizetésünk. :) Persze máshol is elég szépen elmegy a pénz. Elég csak az anyag, szerszám- és szolgáltatásvásárlásokra gondolni. Miért van az, hogy az első barkácsboltban 500 Ft-ért megvehető kalapácsot a cég 2000-2500-ért veszi? És ez csak egy kalapács.
Szolgálati kocsival furikáznak
Kedves Szerkesztőség/BKV!
A következő észrevétellel; kérdéssel fordulok Önökhöz.
Az észrevételem az egész napos BKV sztrájk idejére datálható. Bár tudom ennek aktualitása lassan lejár, azonban azon a napon csináltam egy fotót amit tegnap töltöttem le a telefonomról, és ekkor határoztam el, hogy mégis megírom észrevételemet.
A sztrájk napján történt, hogy az irodánk előtt megállt egy BKV-s Forgalomi Zavarelhárítás-os Clio. Mivel aznap nem jártak a járatok, gondoltam megnézem milyen zavart kívánnak elhárítani ott, ahol amúgy nem jár egyetlen busz, vagy villamos. Mint kiderült a zavar oka a következő volt: az egyik dolgozónak (bocsánat, sztrájkolónak) elfogyhatott a pénze, ezért a kollegája elhozta őt egy pénzkiadó automatához. Mikor a várakozó kolléga észrevette, hogy fotózom, gyorsan odébb gurult az autóval.
Kérdésem: ha a cég amúgy is veszteséges, akkor nem lehetne azzal is költségeket lefaragni, hogy a szolgálati járművet, nem magáncélra használják, ráadásul munkaidőben?
Az feltűnt valakinek, hogy a sztrájk napján készült sajtófotókon a bezárt metró és hév állomások ki voltak világítva? Ennek a miértjére is szívesen várom a választ.
Üdvözlettel: Balázs
Utolsó kommentek