Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Van 34 darab százasod?

Üdv!

Lehet, hogy csak én kötök bele mindenbe, de szemet szúrt egy dolog. Történetesen az, hogy a kihelyezett érintőképernyős jegy automatáknál villogni szokott valami olyasmi felirat, hogy "új, egyszerűbb jegyvásárlás", ehhez képest megnéztem, ha az ember csak egy kicsivel több jegyet venne az automatánál, akkor már gondban lenne, mert tízen akárhány darab százast kellene bedobálnia, ennél nagyobb pénzt ugyanis nem lehet belehelyezni, csak aprót. Nem tudom milyen logika alapján gondolták azt, hogy az ember 120 darab százassal járkál a zsebében, szerintem ilyen nem igazán fordul elő. Ez még így rendben lenne, de akkor minek lehet egyszerre 20-at is venni?

üdv, cv

A kép illusztráció (+1 képért kattints ide!)
58 Tovább

Esélyegyenlőség a BKV-nál

Mindig is tudtam, hogy a BKV mindenkinek megadja az esélyt. Szellemileg visszamaradott, hajléktalan embereket biztonsági őrként, rokkantakat pedig karbantartóként alkalmaz. Nincs még egy ilyen cég Európában!


Helló!
 
Mellékelt képet május 13-án este a VII. ker. István utcában lőttem. A képen látható Toyota kisbuszon elől -hátul - oldalt BKV matrica, tetején sárga villogó, bent munkáscucc. Tehát tutira BKV-s és nem valami elborult BKV fan tulajdona lehet.

A rokkant igazolványból a következőkre lehet következtetni: - Ma már C típusú jogosítványt akár fél lábbal is lehet szerezni. - A BKV abszolút odafigyel az esélyegyenlőségre, így akár a helyi műszaki elhárító brigádjában lehetnek csökkent munkaképességűek is.

A közeli trolimegállóból is sokan megcsodálták. Súlyos marketing… 
 
Glikol
UPDATE1: A rengeteg fotó szakértő, akik egyből „kamu a kép” szavakat írogatták, mondogatták, kattintsanak rá erre a második képre:

105 Tovább

Ki beszél itt angolul?

Helló Figyelő!

Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.

Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.

1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?

2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.

Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes
83 Tovább

Anális szex a Deák téren

Ezt a kicsit bulváros címet azért engedtem meg magamnak, hogy érzékeltessem, hogy a metró területén uralkodó káosz már elfogadhatatlan. Pár napja írtunk arról, hogy a Ferenc körúton állomásozó férfi biztonságiak szexuális ajánlattal bombázzák a bérlettel rendelkező, normális utasokat. A Deák téren a helyzet már ennél is súlyosabb. A nő biztonsági őr a bérletes utas testnyílásába egy nemiszerv behelyezését javasolta. Na de nem lövöm le a poént, olvassátok el a történetet:
Tisztelt BKV!

Nem térek magamhoz a megrökönyödöttségből.

A mai napon (2008. május 13.), reggel 9.15. körül munkába menet a Deák Ferenc téri metró állomásról jöttem felfelé a mozgólépcsőn. Kijáratnál álltak az ellenőrök és mivel nem mondták be, hogy vegyem elő a jegyemet meg a bérletemet, ezért nem éreztem jogosnak, hogy az utolsó pillanatban feltartsanak és arra kötelezzenek, hogy ott kotorásszak.

Az ellenőrnő azonban arrogánsan erősködött, hogy ő bizony kéri a jegyemet és a bérletemet. Akkor nekiálltam turkálni a táskámban, megmutattam neki a bérletemet, mert minden hónapban megveszem ezt a nem olcsó bérletet! Ekkor a kedves, udvarias és roppant intelligens ellenőrhölgy utánam kiabált, hogy idézem: "Jó nagy f@sz kellene a seggedbe!"

Ezt a fajta alpári hangnemet és a felháborító sértést  kikérem magamnak!!!! Nem hiszem el, hogy nem lehet megválogatni, hogy kiket vesznek fel.

Remélem kérdőre vonják az említett "hölgyet"! Gondolom, utána tudnak nézni, hogy ki volt ebben az időben beosztva a Deák Ferenc téren az Erzsébet tér felé eső kijáratnál, a 3as metró felől jöttem felfelé, tehát a pékségtől balra eső kijárat felé mentem.

Üdvözlettel: Németh Viktória
208 Tovább

Biztonságot a járművekre

A biztonsági őrökről eddig sok jót nem írtunk, pedig már szeretnénk. Itt a lehetőség, hogy bizonyítsanak. Kotkatte nevű olvasónk felvetése az, hogy a BKV a Volvo buszokba tegyen legalább biztonsági őröket (amint arról beszámoltunk, kellene is). Én tovább gondoltam: Kamerát kell tenni minden járműbe!
Tisztelt BKV figyelő!

Én egy javaslattal szeretnék most előállni, hátha valaki úgy gondolja van értelme megvalósítani.

Erről írtam már egy keveset a busz-troli szakmai topikba a kamerák kapcsán. Nos az eddigi tapasztalataim alapján, úgy veszem észre, hogy néhány "utas" (az utasok szégyenei) nem tudnak egyszerűen, kulturált körülmények között viselkedni az utazás során. Firkálják a buszokat, vagy ami mégroszabb karcolják a saját szövegeiket az üvegbe, ami mint tudjuk nem mosható le. Ezek után pofátlanul szemetelnek, káromkodnak ordibálnak kötözködnek. Alkalomadtán néha egy kicsit részegek, és elfekszenek a széken a nem éppen tiszta ruhájukkal, és a másik utas ezekután beleül, mert honnan is tudná ki volt ott egy órával ezelőtt. Ezek mind az utasok szégyenei, akár fiatal akár középkorú, akár öreg. Ezek alapján ajánlanám, hogy kísérleti jeleggel legalább az új Volvo buszokra tegyen a BKV egy-egy biztosnsági őrt, akinek vannak jogai. Ilyen jog például az hogy: leszállíhatja az utast a viselkedése miatt, vagy az utas köteles neki odaadni az igazoló okmányait büntetés esetén. Ha ez beválna és mondjuk a Volvokra több ellenőrt küldenék a kettő hatásfoka együtt elérné azt a célt amiért küzdünk. Nem lenne gusztustalanul viselkedő utas, vagy ha lenne is elkapnák, és előállítanák, sokkal több ember váltana jegyet a buszra, vagy venne bérletet, ezáltal nőne a bevétel és az utasok sem panaszkodnának annyit, és nem kellene a graffitik miatt olyan sokat takarítani az autóbuszt. Komfortosabb, biztonságosabb és közteherviseltebb utazást kapnánk. Mondjuk, ez a BKV-nak kerülne X összegbe, de a haszon, hogy nem kell a grafitivel szenvedni, a bliccelő utasokkal számolni körülbelül (szerintem) háromszoros hasznot hozna. Nem a tanácsadó cégekkel kellene milliárdos üzletet kötni hanem egy őrző-védő Kft-vel. Lehet hogy azt mi is megéreznénk. Ha ez bejönne esetleg később a többi forgalmasabb járatra is lehetne őröket szervezni. Ezek után azon is többen vennének jegyet, megint nőne a bevétel. A végső cél az lenne hogy minden buszon őr lenne, nem lenne graffiti,nem lenne részeg ember, nem lenne bunkó ember, és lenne pénz több ellenőrt kifizetni, hogy mindenhol ott legyenek. Az egész akciónak a lényege az lenne hogy:

Igazságos, és biztonságos közlekedést kapjunk Budapesten.

Szerintem ez mindenki érdeke, nem csak az enyém.

Üdvözlettel: Kotkatte
49 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek