Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ismét Nagykörút

Körülbelül 1 év telt el azóta, hogy munkába ált az első 2 Combinó villamos. Hónapokig volt hangos a média a folyamatos botrányok miatt. Hol a felső vezeték szakadt le, hol egy oszlop dőlt ki volt amikor minden jó volt, épp csak az ajtók nem nyíltak ki. Tegnap délután ismét pótlóbuszok vitték az utasokat, mert a Boráros téren tönkrement a sin egy darabja.
A probléma oka nem lehetett a nagy meleg, hiszen a hőmérséklet nem haladta meg a 30 fokot!

Az utas tájékoztatással minden rendben volt, kb. 1 percenként mondták be, hogy pótlóbuszok járnak, valamint hogy hol áll meg a pótló busz. Azt azonban nem értem, hogy egyszer miért a villamosmegállóban állt meg a busz, utána pedig miért az erre kijelölt megállókban? Az ember nem tudta hol várakozzon…

Szeretnénk magyarázatot kapni a BKV-től, hogy következhetett be a probléma? valamint szeretnénk arra is választ kapni, mikor lesz már vége a rendszeres problémáknak? Továbbá szeretnénk megköszönni azok munkáját akik a vasárnap délutáni melegben ahelyett hogy otthon a családjukkal lettek volna, mások hibája miatt dolgoztak, azért, hogy ma mindenki akadály nélkül eljuthasson a munkahelyére. Valamint a villamosvezetőknek is köszönet, akik több órán át szobroztak a villamosukban, addig míg megindulhatott a forgalom! [nézz képeket]






























27 Tovább

Röhögve a múzeumba

Sziasztok!

Én a tegnapi nap folyamán találkoztam egy vezetőve a LUDWIG-járat múzeumi buszon (BPO-241), aki szinte az egész utat végigpoénkodta a bemondásokkal, a tömött utastér pedig zengett a röhögéstől. Minden vezetőnek így kellene szórakoztatni az utazóközönséget, s akkor legalább nem lenne olyan egyhangú a zötykölődés Budapest rögös útjain.

Minden jót kívánok, jó hogy létrejött az oldal.

Üdv, ignisbubu
12 Tovább

Múzeumok éjszakája BKV módra

Sziasztok figyelők!

Újabb bkv-s érdekességet gyűjtöttem! A Múzeumok éjszakája nevű kiváló rendezvény kevésbé kiváló programfüzete mindjárt az első oldalon közli, hogy a múzeumok közötti közlekedést a BKV speciális múzeumjáratai hivatottak ellátni. Siettem a barátaimmal találkozni, így naivan úgy döntöttem: caplatás helyett vigyen fel inkább a tíz percenként induló busz a Deákról a Várba, úgyis ingyen lehet rajta utazni a múzeumos belépővel (nem mintha nem lenne bérletem). Este háromnegyed tizenegy körül a megállóban iszonyatos volt a tömeg. Mikor beállt egy busz (kis nyomoronc persze, véletlen se csuklós), és továbbindult heringszerűen nyomorgó emberekkel, még kb. kétszer annyian maradtak a megállóban is.

Ennek a BKV is tudatában lehetett, mert állt a megálló előtt egy ember "forgalmi zavarelhárítás" vagy hasonló feliratú fontosembermellényben. Folyamatosan cigizett, és időnként írt valamit egy papírra. Az emberben felmerül a kérdés, hogy miért nem indítanak ilyenkor több buszt (itt még a tíz perc is inkább negyedóra volt). Hiszen előre lehet számolni ilyen rendezvénynél a hatalmas forgalommal, direkt erre kitalált járatokról van szó! Ha nem számolnak vele, az eleve kapitális hiba - Hiller atyánk beköszöntője szerint 200.000+ látogató volt tavaly, amit idén a várakozásoknak megfelelően sikerült megdönteni. De még akkor is lehetne igazodni a helyzethez - nem hiszem, hogy tizenegy körül kezdtek el osztódással szaporodni az utasok. Már éppen kérdőre akartam vonni az úriembert, amikor egy utastársam megelőzött ebben, és teljesen korrekt hangnemben nekiszegezte a kérdést: miért nem indítanak pl. csuklós buszokat? A válasz elolvasása előtt tessék a biztonsági öveket becsatolni! Fontossága teljes tudatában és az ehhez passzoló hangnemben emberünk kioktatta a kérdezőt, hogy csak egyetlen probléma van: mégpedig az, hogy a tisztelt utastársaink (itt gúnyt foganatosított) egy megállóval előbb szállnak fel a buszra (ott, ahol a másik irányból jövőknek kéne leszállni).

Ezért aztán ide már tömve érkezik a busz. Ugye mindenkinek sikerül követni a BKV-s logikát: ha az előző megállónál renitenskedő embertömeg kegyeskedne a tőle minimálisan elvárható módon a mi megállónkban felszállni, akkor varázsütésre háromszorosára nőne a busz kapacitása, és rögtön fölférne mindenki. (Azzal most ne foglalkozzunk, hogy azok az emberek miért mentek át a másik megállóba.) Lehet, hogy a jóember azért úszta meg a népharagot, mert aki fültanúja volt az érvelésének, az még az állát keresgélte a földön - vagy ennyire megszoktuk, hogy pár cégnél az idiotizmusban mindig van lejjebb. Akárhogy is, megússzák szárazon ezt a fajta PR-t. Barátaim beszámolói szerint egyébként a BKV hasonlóan jól teljesített egyéb frontokon, így például a földalattinál is. Természetesen a következő buszon is hasonló volt a helyzet, följutás után moccanni nem lehetett, a közbenső megállóknál egyetlen ember sem tudott felszállni. Mindenhol, így a Dísz téren is további tömegek vártak. Az út a várakozással együtt kb. háromszor annyi ideig tartott és ötször jobban kifárasztott, mintha gyalog mentem volna (ma is tanultam valamit :).

Egy lány mellettem mondta a barátainak, hogy elhagyta valahol a múzeumi belépőjét (egy kis négyzet alakú, ruhára felragasztandó matricát), pedig felszállásnál még megvolt. A levegős-mozgásteres katarzist hozó leszállás után pár perccel vettem csak észre, hogy rám ragadt át... :) Azért az ember elgondolkodik az ilyen eseteknél. Emberünk tényleg ennyire hülye volt? Vagy csak az utasokat akarta hülyére venni? Utóbbi esetben ez a hivatalos álláspont, vagy a lehengerlő érvelés az ő kreativitását dícséri? A BKV tényleg ennyire hülyén tervez/ennyire képtelen alkalmazkodni a helyzethez? Vagy csak rájött, hogy több járművet indítani több pénzbe kerül, ellenben plusz bevételt nem hoz, mármint ahhoz képest, amit gondolom eleve kaptak a járatok üzembe állításáért? Akkor meg, ugye, majd megy taxival, aki siet, vagy nem szeret úgy utazni, hogy a testsúlya nagyobb részét félórán át az egyik lába viseli, kezével ortopéd

Tarzan módjára csimpaszkodik egy kapaszkodón, eközben pedig nem egészen őszinte tudományos lelkesedéssel a saját mellkasán kénytelen megfigyelni, hogyan rezonál beszéd közben a hozzá tapadó fiatalember korrektül karbantartott, ám sajnos kiábrándítóan izzadtságszagú felsőteste.

Külön pirospont a sofőrnek, aki a gyakorlatilag nulla forgalom dacára is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy minden egyes kanyar, illetve indulás/megállás alkalmával még szorosabbra fűzzük a viszonyt utastársainkkal ebben a mai elidegenedett társadalomban. :)

up
13 Tovább

Rendes sofőrök

Vannak ilyen rendes és udvarias sofőrök erről nekem is van véleményem. Rendszeresen utaztam a 103-assal amikor ott még nem volvok közlekedtek. Van egy udvarias, kócos hajú sofőr (még mindig ott van). Hazafele nem, hogy minden megálló nevét bemondta, elmondta hová lehet átszállni, hanem a végállomáson az Etele tér, Kelenföldi pályaudvar végállomás. Átszállhatnak a BKV, a Volán, és a MÁV járataira. További szép, kellemes, balesetmentes közlekedést kívánok
Szia Figyelő!

Ma találtam rá a blogra és meg kell mondanom nagyon tetszenek az írások, a vélemények és úgy általában az egész ötlet. Nagyon sok kritika éri a BKV-t, sajnos ezek jelentős része jogos. Én most pozitív adalékkal szeretnék szolgálni, a korrektség jegyében - lám ilyenek is vannak.

Nem számíthatna extrának, de sajnos Budapesten az - a buszon a következő megállókat bemondani. A 82A járaton évek óta utazom egy olyan sofőrrel, aki minden egyes megállót bemond. Ráadásul induláskor udvariasan jónapot kíván az utasoknak, ha a végállomásra érünk további szép napot - ez igen, ezt így kell csinálni (képzelheted egyébként mennyire unja már ennyi év után...). Szintén ugyanezen a járaton esett meg velem, másik sofőrrel. Szombat késő délután, rohanok ki a buszmegállóba mert késésben voltam. Buszom érkezik, nekem esélyem se lett volna elkapni. De! A sofőr lógó nyelvemet látva a megálló után megállt az utcasarkon, kérdőn nézett rám (ezért rohansz öreg?) majd lelkes bólogatásomra kinyitotta nekem az ajtókat és felszedett. El nem tudod képzelni milyen hálás voltam neki.

Ugyancsak számtalanszor megesett velem, hogy garázsjárat állt be a megállóba, a sofőr kedvesen figyelmeztetett hogy ő a dél-pesti garázsba igyekszik, de elvisz egy darabon. Felszálltam, mondtam neki hogy itt és ott tegyen le, és szó nélkül megtette.

Kedvencem egyébként a 950-es egyik buszvezetője, akit éjjel környékén lehet megcsípni a vonalon. Az ipse tök poénos megjegyzésekkel kommentálja az utazást. Volt hogy sorompót kaptunk, ilyenkor késő este ugye mindenki sík ideg és fáradt, ő meg elkezdett poénkodni: már a szalonnát szeli a masiniszta, nem fog sokáig tartani... Megállóhoz érkezünk: aki a Kossuth térre adta le voksát, az ajtó közeli gombok megnyomásával érvényesítheti szavazatát. De van itt pilóta nélküli meki repülő is, szóval jól nyomja az öreg. És jó látni amikor nagy társaság buliból hazafele felszáll a buszra, elsőre nem tudják ki ez-mi ez majd gyorsan leesik nekik hogy a sofőr ilyen (jó értelemben véve) állat :) Hirtelen most ennyi jutott az eszembe, további eredményes megfigyelést
és blogolást!

Dávid
12 Tovább

"Jegyed az van? Jóvanakkó mennyé!"

Kedves BKV figyelő!

Most találtam rá az oldalra és olvasgatva a leveleket három dolgot szeretnék megosztani Veletek. Az első egy érdekes, nem számomra kellemetlen, de meghökkentő eset. Vasárnap este, fél nyolc felé utaztam a 11-es buszon. A második, vagy a harmadik megállónál várakoztak 5-en, 6-an, köztük két arab srác is. Még csak véletlenül sem néztek ki fanatikusoknak, mivel nem lehettek idősebbek 17 évnél.

Busz beáll, ajtó kinyit, a sofőr még csak nem is sietett sem ekkor, sem eddig. A két srác maradt a legvégére. Amikor azonban az egyik felszállt és a másik is nekilendült a lépcsőnek, a sofőr ugyan abban az időpillanatban, mely nem volt talán még egy másodperc sem, csengetett és becsukta az ajtót. Én ilyen gyorsan buszajtót becsapódni még nem láttam. A fiú épp csak be tudta préselni magát az ajtók közt. Nekem semmi közöm az emberek magánvéleményéhez, felőlem lehet bárki rasszista, antiszemita, vagy ami akar. De amikor dolgozni megy, főleg egy olyan munkakörbe, mely által emberek százaival találkozik naponta, nem biztos, hogy egészséges küzdeni az általa vélt ellenség ellen, főleg nem ilyen kicsinyes módon. A másik tulajdonképpen egy hozzászólás egy itteni cikk egy részéhez. A BKV kiképezte és munkába állította a biztonságiakat, akik már ellenőrként is funkcionálnak. Először meglepődtem, de mára megszoktam. Igaz, ami igaz, ha már mindenképpen meg kell állnom, akkor a hivatásos ellenőrhöz megyek, mert sajnos tapasztalatom szerint a securitysok kommunikációja megmaradt a "Jegyed az van? Jóvanakkó mennyé!" szinten. Persze először semmi nem tökéletes. A harmadik (és ígérem, mindjárt befejezem) egy aranyos történet. Lévén érettségizem, volt egy hetem, amikor öltönyben mozogtam a városban. Négyen mentünk hazafelé és a Batthyány téren a metró felé vettük az irányt. Becsületes utasok vagyunk, így hármunknak volt bérlete, a negyedik srác pedig lyukasztani akart. Mi, többiek megálltunk, hogy bevárjuk, de közvetlenül a lefelé menő lépcsőnél. Álldogáltunk ott öltönyben (automata kaputt), mikor is egy hölgy, orrunk előtt lengetve a kilyukasztott jegyét átviharzott közöttünk. Összenéztünk és már épp készültünk hahotában kitörni, mikor is egy idősebb úriember szintén kicsapta igazolványtartóját, megvillantva érvényes bérletét. Na ekkor sikerült az elindult hahotának felszínre érnie. Végül is, átérezhettük milyen is ellenőrnek lenni, ha csak egy percig is. Azt viszont jó volt látni, hogy az emberek egy része kérdés és kérés nélkül igazolja utazása jogosságát akkor is, ha nincs rá szükség.

Üdvözlettel: Lukács Ákos
4 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek