Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Visszaáramló füst, szédelgés

Tisztelt Vezetőség!

2008. április 12-én 17.00 magasságában utaztam a BPI-772 frsz. autóbuszukkal a Közvágóhíd és Pesterzsébet vkp. között a 23-as viszonylaton.

Bizonyára Önök is napi rendszerességgel utaznak Ikarus 280-as autóbusszal és abban is biztos vagyok, hogy a téli hónapokban, amikor az ablakok zárva vannak, felfigyeltek már arra, hogy a kipufogóból kiáramló gáz egy része visszamegy az utastérbe. Ez a csukló körül érezhető a legerősebben, de a busz egészében szippanthatunk belőle egy keveset.

A fent említett autóbuszon ezt a szagot kb. 2-szer erősebben éreztem, mint eddig. Olyannyira erős volt, hogy szinte egyből megszédültem, majd odébb mentem, de sajnos ez sem segített. A busz hátuljában is egész úton erőteljesen érezni lehetett a visszaáramló gáz szagát.

A leszállást követően a megállóban lévő padra ültem le, 15 perc pihenés után szerencsére jobban lettem, a szédülés és az enyhe fejfájás is elmúlt.

Azt szeretném kérdezni Önöktől, hogy a kipufogóból visszaáramló gáz mennyire lehet veszélyes az utasok egészségére? Miért nem tesznek valamit, hogy ezt megszüntessék?

Válaszukat várom!
Fotó: totalcar
35 Tovább

Katasztrofális hétfő

Tegnapi nap egy katasztrófa volt. Szemtanúja voltam a Móriczon egy gázolásnak délután, ami igen megviselt, ez után egy véres Combinóval utaztam, majd a 23-as busz vezetője próbált megszívatni egy kicsit.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A mai napon (2008. március 17.) utaztam a 23-as autóbuszon, mely a menetrend szerint 19:27 perckor indult Pesterzsébetről, és melynek rendszáma: BPI-826.

Az autóbusz menetrend szerint érkezett meg a Szabadkai út megállóba (19:40). Én a buszmegállóba már jóval a busz érkezése előtt ott voltam, kb. 19:35-kor, ahol velem együtt még egy fiatalember várakozott.

A fent említett busz az OMV kútnál járt (Határ út) amikor az utasváró-pavilonból kijöttem, és a 3. ajtóhoz mentem. Mivel naponta utazok ezen a vonalon, tudom, hogy az ajtók kb. hogy helyezkednek el. Az autóbusz vezetője beállt a megállóba, úgy, hogy velem szembe nem az ajtó került, hanem a csuklóval néztem farkasszemet. (Nem az autóbuszvezető állt be rosszul, én számítottam el magam).

Mivel innen legközelebb a 3. ajtó volt, elindultam felé (kb. 1-1,5 méter). Másodpercek teltek el, csak néztem az ajtót, vártam, hogy kinyíljon. Ekkor előrefordultam, láttam, hogy a másik fiatalember, aki a 2. ajtónál várakozott már felszállt, a járművezető az indulásjelzőt is megnyomta, bezárta az ajtókat, majd elindult.

Az elindulást követően (kb. két métert haladhatott előre) a busz megállt, majd kinyitotta a 3. ajtót. Megkezdtem a felszállást, majd alig, hogy az jobb lábam a lépcsőre tettem, megszólalt az indulásjelző. Éppen, hogy felszálltam, záródtak az ajtók, és sofőrünk egy padlógázt nyomott.

Az erős indulást követően kibillentem egyensúlyomból, a jobb vállamról a hátizsák pántja leesett. A szerencsének köszönhető, hogy kapaszkodtam, és nem estem el a táskámmal együtt, melyben többek között a laptopom is volt. Leszállás előtt előrementem, a járművezető fülke nyitva volt, a sofőrünk szemébe néztem, de sajnos még egy bocsánatérést sem kaptam.

Kérdésem a következő lenne: Miért nem nyitotta ki a buszvezető az ajtót, amikor elvileg látta, hogy ott várakozok? Látta, hisz az ajtókat csak akkor zárhatja be, ha a visszapillantóba belenézett, illetve indulás előtt is bele kellett volna nézni.

A fent említett buszvezető egész úton többször is hibát követett el, mert az ajtók kinyitásával egy időben az indulásjelzőt is megnyomta, és egész úton a satufék-padlógáz mozdulatokat ismételte. Kérem, hogy a járművezetőjük elmeállapotát vizsgálják meg. Kérem a járművezető elmarasztalását, és a ezt a levelet is mutassák meg neki!

Segítségüket előre is köszönöm
64 Tovább

Szándékosan szívat a BKV?

Tisztelt BKV!

Kb. egy hete a 3-as autóbusz vonalán a Lépcsős utca megállóban változtatás történt. Az MM típusú megállót M típusura cserélték, előrébb hozták az utasváró pavilon felé. A megállóban soha nem látott nyomorgást idéztek elő ezzel, olykor 45-50 ember „ömlik” a megállóban várakozó többi emberre. Egymás lábán taposnak, lökdösik egymást, érthető módon, hisz máshogy nem férnek el. Mai nap az egyik 14-es busz beállt az egyik 233E-busz mögé (M-megálló) majd kinyitotta az ajtókat, egy sáros, vizes szakaszon. Ez volt a cél? Kérdem én. Önök szándékosan szívatják az utasokat?

Megértem, hogy a Volánbusz megálló rossz elhelyezése miatt szükség volt erre, de mint rendszeres Volán utas el kell, hogy mondjam, a busz általában csak 2-3 percet tölt a megállóban, mert a vezetők csak közvetlen az indulási idő előtt állnak be a megállóba. Információm szerint a Volánbuszok végállomása is át lesz helyezve a 138-as busz végállomásához, az utasok könnyebb átszállását segítve.

Szükség van arra Lépcsős utca megállóban egyszerre két autóbusz is utas cserét folytasson, szükség van az MM megállóra.

Megkérném Önöket, azonnal állítsák vissza a megállót az eredeti állapotába, hagyják abba az utasok szándékos szívatását.

Várom válaszukat!
43 Tovább

Szervezettség

Tisztelt BKV!

Utazásaim során háromszor utaztam szóló buszon a 23-as vonalán. Az első két alkalom szervezetlen volt. Utaslemaradások, késések voltak, a buszvezetőnek az utasok mondták meg, melyik megállóba kell megállni, mert még ennyire se volt informálva.

A legutolsó „szólós” utazásom most vasárnap (III.02) volt, és igen pozitívan csalódtam. Sem utaslemaradás, sem késés, sem felesleges megállások. Külön köszönet a Délpesti garázsnak, és a 15-46-os számú autóbuszvezető hölgynek, aki 10:15-kor indult a Pesterzsébeti végállomásról. Hölgy létére határozottan, pontosan és megfelelő sebességgel vezetett. Ezen a vonalon még sosem találkoztam vele, szerencsések az utasai.

Kérem a járművezetőt –utasbejelentés alapján- munkáltatói dicséretben részesítsék. Kérem, az eljárás végeztével e-mailben keressenek meg!

Üdvözlettel: X Y
19 Tovább

Eláztunk a buszon

 

Tisztelt Ügyfélszolgálat!


A mai napon (2008. január 2.) egy kellemetlen utazásban volt részem, az Önök, gyors 23-as vonalán közlekedő Ikarus 280-as autóbuszon. Az autóbusz száma, mely a vezetőfülkére volt írva: 7-7(többi szám valószínűleg lekopott, remélem beazonosítható lesz a jármű). Az autóbusz kb.14:00 órakor indult a Boráros térről.


Az indulás előtt 3 perccel már az autóbusznál voltam. Felszállás közben feltűnt, hogy az utasok nagy része áll, több ülőhely is szabadon van. Az bőrüléseken szabályosan állt a víz, és az autóbusz belsejében is több helyen tócsákat lehetett látni. Induláskor az autóbusz tetején (utastérben) lévő díszlécből elkezdett vízesésszerűen folyni a víz több utas is hideg zuhanyt kapott a nyakába. Az első megállóba való beálláskor egy utas megnyomta az ajtó feletti leszállásjelzőt, ahonnan szintén, szabályszerűen ömlött ki a víz. (Ezek a berendezések valószínűleg törpefeszültséggel működnek, ezért a nagyobb áramütés lehetősége minimális, viszont a víz zárlatot okozhat). A hölgy láthatóan megijedt, félve nyomta meg a gombot. Menet közben a víz a tetőn elhelyezett lámpákból, és hangszórókból is az utasokra folyt, több emberre annyi víz folyt, hogy már szinte eláztak. Az autóbusz szigetelése katasztrofális. Hasonló hibát véltem felfedezni több Ikarus 280-as buszon is, de ott csak a csuklónál folyt be a víz az utastérbe. Sajnos a busz rendszámát a ráhalmozódott sár miatt nem tudtam leolvasni, kérem a fenti adatok alapján próbálják beazonosítani a járművet.


Szeretném Önöktől megkérdezni, hogy az ilyen autóbusz, melyek már állatok szállítására is alkalmatlan, miért vehet részt a közlekedésben? Önök szerint az egyre csak emelkedő bérletárak mellett, az utasok nem várják el jogosan, hogy utazásuk során ne ázzanak el az buszon? Így hány autós fogja választani a tömegközlekedést a dugóban állás helyett?


Várom mielőbbi válaszukat.


Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő

 

54 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek