Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy elmebeteg vezette a buszt

Szerintetek, azaz ember, aki egy lassan leszálló idős hölgy miatt addig üti a vezetőfülbe belső tükrét, amíg el nem kezd vérezni a keze, az amennyire alkalmas buszvezetőnek? Hogy felelhet így naponta több száz ember életért? Olvasónk az alábbi panaszt küldte a BKV-nak:

Tisztelt Cím!

A mai (XI. 19) napon történteket szeretném megosztani önökkel:

Az esemény a 133-as busz járatán történt a mai napon. A lehel térre beérkező buszon műszakváltás volt 15 óra 25-kor. 3 sofőr állt az első ajtó és a vezetőfülke térségében. Egy idős hölgy, akinek láthatólag rosszul ment a járás, az első ajtónál akart felszállni és némi várakozás után szólt is a fiatalembereknek, hogy fekl szeretne szállni. Az egyik sofőr, (nem az, aki miatt a levelet írom) odavetette, hogy menjen a másik ajtóhoz, van még idő, hogy felszálljon. A néni nem reagált, hanem türelmesen megvárta, míg szabad lesz a hely, ezután felszállt és a Dráva utcai megállóban szállt le. Na innen kezdődik, amit sérelmezek:

1.) A sofőr nem állt be rendesen a megállóba, bár erre lett volna módja (ugyanis visszamentem és megnéztem a helyszínt, mert én is úgy véltem be tudott volna állni. Nos mind a 75-ös troli, mind a következő 133-as be tudott állni.); 2.) A néni, aki nagyon nehezen szállt le, megjegyezte, hogy díjjazta volna, ha a járdához áll. Hangsúlyozom, nem volt ingerült, csak megjegyezte; 3.) Ezután csapkodás hallatszott a vezetőfülkéből, meg valamit mondott is a sofőr, amit nem értettem.; 4.) Néhány utas megjegyezte, hogy be tudott volna állni; 5.) Újabb csapkodás, de ekkor már leszálltak az utasok és láttam, hogy a vezetőfülkében levő visszapillantótükröt csapkodja dühödten a sofőr.; 6.) Az első ajtónál szálltam le és láttam, hogy buszvezető keze vérzik

Nos ennyi a történet és merem remélni, elgondolkoznak azon, hogy ez az ember alkalmas-e arra, hogy buszt vezessen.

 
FZs

80 Tovább

Ennyit érnek a biztonsági őrök?

Budapesten ritkán metrózom, és amikor szükségem van rá, akkor is a 2-es vonalat használom a legsűrűbben. Az elmúlt héten többször kellett utaznom a 3-as metrón, ahol megfigyeltem, hogy az ellenőrzési rendszer mennyire másabb, mint a piros vonalon.

A bejáratnál álló biztonsági őröket ugyanis semmi és senki nem érdekli. Beszélgetnek, nézelődnek, de az utasokkal nem foglalkoznak. Nem új a probléma, hiszen többen már fel sem mutatják a bérletüket (elő sem veszik), csak elsétálnak a biztonságiak mellett.

Ha nem indul el a videó, kattints ide!


Én úgy vagyok ezzel az ellenőrzési rendszerrel, hogy amíg a bliccelőket és a hajléktalanokat visszatartja a BKV-tól, addig szívesen felmutatom a bérletem akár többször is, de miután szarnak bele az egészbe, felengedik a bliccelőket és a hajléktalanokat (és ezért fizetést is kapnak), szerintem teljesen felesleges. Egy veszteségben lévő cég szerintem másra is költhetné a pénzért…

57 Tovább

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

124 Tovább

Csoda a 93-as buszon

Nem csak turistákkal kiabáló forgalmisták és turistákat rendszeresen lehúzó ellenőrök vannak, hanem normális, angolul beszélő buszvezetők is. Ági találkozott is eggyel:

Kedves BKV-figyelő!
 
2008.08.28 18:04-kor Ferihegy 1-ről induló 93-as buszon meglepő dolgot tapasztaltam. A buszvezető segítőkészen és angolul válaszolt a turisták kérdéseire. Nem állítom, hogy tökéletesen beszélt angolul, de azt meg tudta mondani, hogy mennyibe kerül a jegy, illetve, hogy inkább menjenek inkább a 200-as busszal, mert az gyorsabb. Tapasztalatom szerint az idősebbek (egy középkorú buszvezető volt) sokkal bátortalanabbak, mikor kevés nyelvtudást kell használni, de ő legalább megpróbálta és sikerült is elmondania a lényeget.
 
Azért örül az ember, amikor azt látja, hogy valami pozitív változás is van a BKV-nál. Gondolom, a BKV a 200-ra próbál olyan buszvezetőt tenni, aki tud angolul, és úgy látszik a 93-ról sem feledkeztek el.
 
Ági

44 Tovább

A Paraméterkönyv hatása (Élő)

A Paraméterkönyv életbelépése óta ma közlekedtem először BKV-n. Bár nem akartam, ma letettem a biciklit, hogy le tudjam nektek írni tapasztalataimat, egy többször frissülő postban. Hátamra veszem a laptopot és az internetet, és Budapest belvárosából postolok nektek. Megnézem milyen a tömött 7-es buszon utazni, milyenek az átszállási lehetőségek. Amíg beérek a városba, olvassátok el az eddigi tapasztalataim.

Összefoglaló (20.11)

Próbáltam ma úgy bemenni a belvárosba, hogy a legsűrűbben használt járatokat veszem igénybe (4-6, 7-es, metrók). Kíváncsi voltam, hogy ezeken a vonalakon a délutáni csúcsban érezhető-e a P.könyv bevezetése. kíváncsi voltam, többet kell-e várnom, többen lesznek-e?

Összességében azt kell mondanom, hogy az átszámozáson kívül semmit nem vettem észre a paraméterkönyvből. Ugyan annyit vártam, ugyan úgy nyomorogtam, és ugyan annyi idő alatt jártam be az utat, mint néhány napja.

"Várjuk" a P.könyv második felvonását.

Lézeng néhány ember a metrón (18:50)

Az előző bejelentkezéskor elfelejtettem megemlíteni, hogy metróztam is. A tömeg ugyan akkora volt, az állomásokon a szokásos embertömeg várakozott. Volt olyan állomás, ahol csak 1-2 ember lézengett.

Kérdéseimmel nem voltam sikeres (19.09)

A Széna téren várakozó embereknek feltettem néhány kérdést a P.könyvről. A vélemények megoszlottak. Volt akinek tetszett, volt aki nem tapasztalt senkit, és többen is azt mondták, hogy többet kell várakozniuk. Egy olyan utas volt aki elküldött, hogy hozzak egy pótlóbuszt, mert menne haza.

Nem megyek a Nyugatihoz (18.51)

Nem mentem a Nyugatihoz, mert nem jár a 4-es 6-os, csak a Blaha és a Móricz/Fehérvári között. Helyette eljöttem a Moszkvára, és a Széna térre, ahol anyázó emberek várják a villamost.

A Moszkván a hangos utastájékoztatásra 5-öst adok. Egy nő folyamatosan bemondja, hogy nem jár a villamos, pótlóbuszok szervezése folyamatban van.

Mint egy kis programfüzet…

…úgy válogatok a jobbnál jobb járatok közül a BKV kiadványából. Olyan ez, mint egy fesztiválon a programfüzet. Térkép, magyarázat, programok. Irány a Nyugati!

Sok jó ember, kis helyen is elfér (18:23)

Ha gyorsan szeretném leírni a tapasztalataimat, azt írnám, hogy nyomorogtam. Nyomorogtam a 7-esen, nyomorogtam a 4-esen, mindenhol. A 4-es 6-os villamos minkét irányban tömött volt, pedig szinte percenként jár. A hetes buszon volt egy kis hely, de nem ment a klíma. Meg lehetett dögleni. Nem a Paraméterkönyv hibája. Sokan vagyunk, sokan akarunk közlekedni. (Továbbra is metrót akarunk a 4-es 6-os helyett! :))

Megközelítem a Blahát (most valamikor)

Most még a Astoriánál vagyok, hamarosan megközelítem a Balhát. Az ott szerzett élményeit csak később írom meg, nem szeretnék ott menőzni, hamar eltűnne a laptop a kezemből. Ha túlélem, még jelentkezem! :)

/Aki épp arra jár, és kifaggatom, az legyen udvarias, válaszoljon minden kérdésemre :)/

Húsz éve várta a buszt (17:valahány)

A Móriczon egy fiatal srác vágott közbe, mikor a tájékoztatót osztó ellenőrrel beszéltem. Pozitívan beszélt a változásokról, végre egy busszal el tud jönni a belvárosba (?) Nagytétényből. A tájékoztatóból nem derül ki, melyik buszra gondolt. Sajnos idő előtt elment a busszal.

38 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek