Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak a lélek tartotta a busz ajtaját

Olvasónk néhány napja egy olyan buszon utazott, aminek az ajtaját szinte semmi nem tartotta. Az 53-as viszonylaton közlekedő busz ajtaja menet közben ide-oda csapódott, az alsó részén semmi nem rögzítette. Tisztában vagyunk vele, hogy a BKV-nak kevés a pénze, de ennyire rossz buszokat miért engednek kiállni a garázsból? Miért lehet forgalomban? Ha valaki megbillen a kanyarba, és kiesik az ajtón azt hogy magyarázza ki a szóvivő? Ez is természetes?


Nem indul a videó? Kattints ide!

34 Tovább

Rácsukta az ajtót az leszálló utasokra

Vajon milyen lelkivilága lehet annak a metróvezetőnek, aki majdnem minden megállóban azzal szórakozik, hogy a leszálló utasokra rázárja az ajtót, és a felszállásra semmi időt nem hagy? Értem én, hogy sűrűn jár a metró, és sietni kell, de legalább a leszállókat várja meg, ha már a felszállásra nem hagy időt.

Sziasztok!

Érdekes kalandom volt ma (márc. 04.) a 3-as metrón. 18:30 körül igyekeztem haza a Nyugatitól az Árpád híd felé, amikor belebotlottam egy idegbeteg állatba, aki metrót veztett. Az illetőt nem láttam, de egy olyan vonatot vezetett, amelyikben volt egy 3097-es sorszámú kocsi is. Remélem, ennyiből lehet azonosítani, és előveszik, mert amit csinált, az finoman szólva is baleset- és életveszélyes volt.

A vezető úr vagy hölgy minden egyes megállóban eljátszotta a következőt: Még javában kifelé szálltak az utasok a metróból, már mondta is be, hogy „Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak”. És nem lacafacázott, be is váltotta a fenyegetést. A Nyugatinál rázárta az ajtót egy halom utasra, aztán kinyitotta, majd ismét rázárta egy csomó emberre, így egymás után vagy négy, öt alkalommal. Jött a Lehel tér, ott kb. kétszer játszotta el ugyanezt – nem volt annyi fel- és leszálló. A Dózsa György hagyományosan kis forgalmú megálló, de egyszer azért ott is összejött neki az „utasodacsukós” produkció, az Árpád hídnál pedig aratott. Alig tudtunk leszállni, már zárta az ajtót, aztán odazárta vagy háromszor az utasokat, a kevésbé bátrakat, akik nem mertek a szórakozó idióta metróvezető miatt felszállni, meg végül otthagyta a peronon.

Üdv: Egy utas

205 Tovább

Aki éves bérletet vett az optimista, vagy hülye?

Olvasónk egy buszvezetővel beszélgetett, a BKV helyzetéről, a járművek állapotáról és a privatizációról. A BKV dolgozója szerint a cég annyira rossz helyzetben van, hogy aki éves bérletett vett, az vagy nagyon optimista, vagy hülye, mert lehet, hogy a BKV meg sem éri ezt az év végét.

Kedves BKV-figyelő!

Már egy éve olvasom a blogot és eddig nem írtam észrevételt, csak hozzászólást a kirakott levelekhez. Pár napja utaztam a 173-as buszon, és a buszvezetővel volt egy érdekes beszélgetésem. Pontos dátumot, meg rendszámot két okból nem írok. Nem emlékszem rá, és nem is szeretném, ha a cég kitenné a dolgozóját csak azért, mert őszinte.

A busz a végállomáson állt, vártunk az indulásra. A buszvezető bent ült a fülkében, írogatott valamit a menetlevélre. Bekopogtam hozzá, mert kérdésem volt, és beszélgetni kezdtünk a BKV-ról. Mesélt a rossz munkakörülményekről, a rendszeresen lerobbanó Ikarus és az egyre sűrűbben javításon lévő új Volvo (!) buszokról. Szó volt az Astoránál széttört buszról is, ami a buszvezető szerint a BKV karbantartásának szimbóluma lehetne. Az mondta, hogy a járműpark napról napra rosszabb, semmire nincs pénz, a buszokat villamosokat már csak a lélek tarja össze (Ezt látjuk is). Elég rég óta dolgozik a cégnél ahhoz, hogy kijelentse, ilyen rossz helyzetben még sosem volt a cég. Idézek tőle: „Aki éves bérletet vett, az vagy nagyon optimista, vagy nagyon hülye. Ha ez így megy, a cégnek csak hónapjai vannak hátra…” Persze nem akart riadalmat kelteni, ki is jelentette, hogy ez csak az ő személyes véleménye, amit a garázsban lát/hall, és amit munkája során tapasztal abból tette össze.  Sokat megélt már ő, de ilyen rossz helyzetben még nem volt a cég. Öregek a járművek, és nem tartják karban őket. Sok a meghibásodás, ami szerinte a karbantartás hiányára vezethető vissza.

Szó esett még a BKV privatizálásáról is, mint lehetőség. Szerinte a cég üzletágainak kiszervezése a legrosszabb megoldás. Több menedzsment, több főnök, több pénz adminisztratív célokra, kevesebb az utasokra és a szolgáltatásra.

Nem beszéltünk többet, mert indulnia kellett, vezetés közben meg nem akart beszélni, inkább figyelt. Elköszöntem tőle. Sajnos már itt tartunk. Mint írtátok, az európai hírű cégből az egyik legrosszabb lett.

További jó blogolást: Zoli

99 Tovább

Életet mentett a buszvezető

Nem mindennapi e-mail landolt tegnap este a BKV-figyelő levelesládájában. Egy BKV utas keresett meg, aki leírta, hogy az egyik 33-as autóbusz vezetője hogyan mentette meg egy 4 éves kislány életét tegnap délután. Még este megkerestem a BKV-t, és a szóvivőt, akiknek továbbítottam az észrevételt, bízom benne, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján megkeresik a járművezetőt, és legalább egy csókot nyomnak a homlokára amiért karácsonyi ajándékként életet ajándékozott egy fiatal utasuknak:
 

Kedves BKV-figyelő!
 
Ma délután (2008. december 21-én) 16:25 perckor érkezett az FJX-230 rendszámú 33-as autóbusz a Savoyai Jenő téri megállóhoz (a Móricz Zsigmond tér irányából). Amikor kinyílt az ajtó azt hallottuk, hogy egy apuka kétségbeesetten kiabál, hogy: "Nem kap levegőt, már nem kap levegőt! Meg fog fulladni!"

A karjában egy 4 év körüli kislányt rázogatott fejjel lefelé, hogy a félrenyelt cukrot valahogyan kirázza belőle. Egy szintén ott várakozó utas már a mentőket értesítette éppen, amikor a buszvezető kiugrott a fülkéből, elvette a gyermeket az apukától és kb. 5 másodperc múlva már kint is volt a cukor.

A kislány újra lélegzett, az apuka és az anyuka sírva köszönte meg a sofőrnek a segítséget. Az anyuka kérdezte tőle, hogy biztos már sokszor csinált ilyet, hogy ilyen gyorsan megmentette a gyereket.

A sofőr (akinek sajnos a nevét nem tudom, de az arca örökre bevésődött a lelkembe) nagyon szerényen és kedvesen csak annyit válaszolt, hogy: "Még sosem csinált ilyet, csak olvasta valahol, hogy így kell csinálni, ezt a "valamilyen fogást", nem is tudja a nevét."

Visszaszállt  a buszba és indultunk tovább, mintha mi sem történt volna, pedig ez a rendkívüli ember életet mentett ezen a délutánon!!
 
Gratulálok a sofőr az embersége, talpraesettsége, helytállása és a lélekjelenléte előtt.
 
Nagyon kellemes ünnepeket kívánok!
 
Üdvözlettel : F. Tímea

85 Tovább

Lyukassz, ha bírsz

Elvonja-e a mobiltelefonálás a villamosvezető figyelmét a munkájáról? Olvasónk szerint igen, ugyanis ezt a saját bőrén tapasztalta. Levele alant olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

A minap utaztam a 3-as villamoson, ahol jegyet szerettem volna lyukasztani amit nem tudtam. Az összes lyukasztón „üzemen kívül” képecske fogadott, amit le is fényképeztem, csatoltam a levél mellé.

Nem lenne kerek a történet, ha nem lett volna más probléma is: Hiába nyomtam meg a leszállásjelzőt a középső rúdon (ami vissza is jelzett), a villamosvezető nem állt meg a megállóban, ahol le szerettem volna szállni. Vagyis megállt, de 3 mp várakozás után továbbment.


Amikor leszálltam a villamos eleje felé mentem, ahol jókedvűen beintegettem a villamosvezetőnek, aki sajnos nem tudott nekem visszaintegetni, mert egyik kezében a mobiltelefonja volt, másik kezével meg a gombokat piszkálta. Ez magyarázat is volt az összes hibára. Még hogy a telefonálás nem vonja el az emberek figyelmét?

Panaszt nem kívánok tenni, bízom benne, hogy olvassa a blogot, és magára ismer, és elgondolkodik a történteken.

46 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek