Tisztelt Asszonyom!

Tegnap, 2008. március 30-án este 20.32-kor volt szerencsém felszállni az FKU-912 forgalmi rendszámú 86-os autóbuszra a Clark Ádám téren északi irányban, azaz Óbuda felé. Azt nem tartanám említésre méltónak, hogy a Margit-híd megállóban kis híján átgázoltunk a szabálytalanul átkelőkön és majdnem beleszálltunk az előttünk megálló 60-asba.

Amiért írok, az az, hogy a következő, azaz a Császár-Komjádi uszoda megállónál a 60-as még mindig előttünk járván megállt (mivel a megállóban utazni vágyó emberek álldogáltak), a mi 86-osunk pedig - mivel nem volt leszálló - szépen elszáguldott a megálló mellett. Mármost kérdem tisztelettel: honnan tudta a 86-os vezetője azt, hogy a megállóban állók egészen biztosan nem a 86-osra akartak fölszállni? És mi van akkor, ha mégis?

Előrementem a buszban megtekinteni a vezető arcát, és azt láttam, hogy dohányzik. Egy légtérben az utasokkal. Nem vagyok feltétlen ellensége a dohányzásnak, ezért feltehetőleg jól értelmezem, hogy a továbbiakban én is dohányozhatom a 86-os viszonylaton. A Volvókon legalábbis, ahol a vezetőt az utasoktól csak szimbolikusan választja el az üvegfal. Ugye?

Értesítem egyúttal, hogy jelen levelet a http://bkvfigyelo.blog.hu/ lapon is megkísérlem közzétenni.
Szia BKV-figyelő!

Egy pozitív történetet szeretnék megosztani veled.

Vasárnap a János kórházba mentünk rokonlátogatóba. Vidékről, autóval és a 6 éves kisfiammal. Persze hogy amikor a gyerek meglátta a fogaskerekűt fel szeretett volna szállni rá. Oké, gondoltuk lesétálunk a fogaskerekű végállomásáig, ott biztos lehet jegyet kapni. Hát tévedtünk. Két jegyautomata szolgálta volna ezt a lehetőséget, de mindkettő rossz volt. Közben beérkezett a szerelvény, a tömeg felszállt, mi meg tanácstalanul bámultunk, mit csináljunk, mert a gyerek legörbült szájjal ácsorgott mellettünk, de jegy nélkül ugye...

És akkor kiszállt a fogaskerekű vezetője. Megkérdeztük tőle is, hogy jegyet hol lehet venni. Mondta, hogy sajnos itt sehol, de szálljunk föl nyugodtan, és ha véletlenül ellenőr jön küldjük hozzá előre.

Szeretnénk neki megköszönni a kedvességét, az utasbarát hozzáállást. Konkrét időpontot, járatszámot azért nem írok, mert nem szeretném, ha esetleg kellemetlensége támadna.

A Széchenyi-hegyen jó volt a jegyautomata.

Edömér
Tisztelt BKV-figyelő!

Nemrég akadtam rá a BKV-figyelőre. Sokat olvasgattam. Azt tapasztaltam hogy az emberek szívesebben írnak a rossz dolgokról mint a jóról.

Én most ezen változtatni szeretnék. Szeretném leírni hogy a Bkv-nél dolgoznak rendes, kedves vidám emberek is. Akikkel öröm utazni, mert a rohanó világunkban egy kis mosolyt csalnak az arcunkra, mert segítőkészek és becsületesen végzik munkájukat.

Konkrétan most két  villamosvezetőt emelnék ki:

Az egyik, aki mostanában a 18-as villamoson szokott dolgozni, de előtte sokat volt a 41-es villamos vonalán is. Ő pontosan és érthetően bemondja a megállók neveit, nem csukja be az ember orra előtt az ajtót. Sőt mivel tudja hogy nagyon ritkán jár a 41-es villamos meg is szokta várni az embert ha látja hogy rohan. Mindig vidámnak látom, mosolygósnak. Normálisan vezeti a villamost ellentétben több kollégájával akik padlógáz és tökigfék módszerrel vezetnek. (hát igen sajnos nekem is vannak rossz tapasztalataim .)

A másik villamosvezető a "kéksálas" akiről hasonló jókat tudok csak mondani. Ő nagyon szeretheti azt amit csinál.

Üdvözlettel:

Nagy Zsuzsanna
Budafokról

Hello Mindenki!

Egy rövidke kis történetet írok most meg.

Tegnap (2008.04.01) este 10 körül a Blahán felszálok a piros 7-es buszra, hogy eljussak a Keletibe, ahonnan vonatozok tovább. A busz elindult, az automata bemondja, hogy a Baross tér - Keleti pu. következik, majd a sofőr is belebeszélt a hangosba:

"Értesítem a tisztelt utasaimat, hogy a Baross tér ideiglenesen le van zárva, így ennél a megállónál a busz nem áll meg!"

Gondolkodtam mit tegyek, a Hungária krt.-ról hogy juthatok vissza, mikor pár másodperc múlva a sofőr ismét jelentkezett. "Még mindig Április 1.-e van! Elnézést kérek!" Talán még jó utat is kívánt.

Először persze mondtam egy jó cifrát magamban, majd elmosolyodtam, mint szinte mindenki a buszon.

Szerintem ez az apró "vicc" jobb image-javító dolog, mint pl. a Combino-tehén. Jó, hogy vannak ilyen dolgozók is a BKV-nál!

Üdv.: G.