Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV a bankkártyások ellensége

A világon mindenhol terjed a bankkártya. Sokan már csak kártyával fizetnek, egyáltalán nem hordanak kézpénzt maguknál, mert biztonságos, könnyebb a kártya. A legtöbb helyen ugyan úgy lehet használni, mint a sima pénzt. Étterem, különféle üzletek, Volán, MÁV pénztárak, stb. A BKV még mindig harcol a kártyás fizetés ellen. Nemrég közbeszerzési pályázatot írtak ki POS terminálok és jegykiadó automaták üzemeltetésére, ám ez csak részben oldja majd meg a problémát, hisz a 60-nál több jegypénztárra 23 terminál jut majd.

Olvasónk nem értette, hogy a Moszkva téren az egyik bérletpénztár előtt miért van kígyózó sor, a másik öt előtt pedig miért nem áll senki. Kiderült: Csak egy terminálra futotta, így aki a XXI. században kártyával akart bérletet venni, az állhatott sorba:

Kedves BKV Figyelő!

Gondolom, a következő esetre már többen felhívták a figyelmet, de most én is szembesültem vele.

2009.03.09-én azon voltam a reggeli órákban, hogy havonta ismétlődő szokásomhoz híven vásároljak magamnak egy bérletet. Meg is örvendtem, mert akkor épp hat helyen tehettem ezt meg a Moszkva térnél! Már-már azt hittem, hogy pár másodperc alatt végezhetek a vásárlással, hiszen a hat helyből csak egyiknél kígyózott a sor. Oda is mentem egy szemlátomást unatkozó pénztárhoz és kértem egy szelvényt.

31 Tovább

Félbemaradhat a 4-es metró építése

A 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium írásbeli ultimátumot adott a BKV-nak. Eszerint ha április 12-ig a BKV nem teszi meg a megfelelő lépéseket a Bamco által követelt 115 millió euró (35 milliárd forint) kifizetésére, valamint nem módosítja az ütemtervet úgy, hogy a kötbérterhes határidők átlépése miatt a Bamcónak ne, vagy csak jóval kevesebbet kelljen fizetnie, felmondják a kivitelezésre kötött szerződést. Ha ez megtörténik, félbemaradhat az egész beruházás.

Az Index birtokába jutott információk szerint a Bamco április 12-ig adott határidőt a BKV-nak, hogy teljesítse követeléseit. A cég levele (amelyet egyébként megkapott a főváros vezetése is) azt állítja, hogy a Bamco álláspontja szerint a BKV lényegesen és sorozatosan megszegte a 2006-ban kötött kivitelezési szerződést, ezért ha nem orvosolja a mulasztásait, akkor a Bamco szerződésszegésre hivatkozva felmondja a szerződést.

A levél szerint a Gellért téri állomásnál 2,2 millió euró többletköltség merült fel, és 75 hét késedelem alakult ki a kötbérterhes határidőhöz képest. Az Etele téri állomásnál 26 millió euró a többletköltség, és 17 hét a késedelem. A Fővám téren 65,5 millió euró a többletköltség, 35 hét a késedelem. A Bamco szerint a munkák a BKV által erőltetett felesleges felgyorsítása további 21 millió euró többletköltséget okozott.

56 Tovább

Szlogenpályázat: Megsértődött a BKV

Olvasónk számon kérte a BKV-n, hogy a szlogenpályázatra miért csak ügynökségek küldhetnek be ötletet, magánszemélyeket miért zárnak ki az ilyen akcióból. Hivatalos indoklás szerint magánember azért nem küldhette be ötletét, mert az ehhez hasonló pályázatokon az utasok mindig vicces, gúnyolódó, rosszindulatú megjegyzéseket küldtek be, és ezen a BKV megsértődött. Tehát egyértelműen nekünk köszönhető, hogy a BKV-nak sikerült félmillió forintért megtalálnia a legszánalmasabb szlogent:

Szia Figyelő!

Egy szomorú dolgot kell közölnöm veled: mi, utasok tehetünk arról, hogy a BKV szlogenpályázata zárt volt! Hiszen mi, az utasok küldözgettünk (állítólag) rosszindulatú szlogenterveket a cégnek. Levelemet elküldtem a szlogenes, és a sima BKV e-mail címre is:

Tiszelt BKV!

A BKV-figyelő blogon olvastam az Önök közleményét, miszerint 500 000 forint díjazású szlogenpályázatot írnak ki. Érthetetlennek tartom, hogy csak kreatív ügynökségek pályázhatnak, magánszemélyen nem.
Kérem ezen döntésük megindoklását, esetleges felülvizsgálatát!

Köszönettel: Zs. A.

53 Tovább

Tovább lehetne olcsóbb tarifával utazni a HÉV-en

Támogatta hétfői ülésén a főpolgármesteri kabinet, hogy módosítsák a gödöllői HÉV tarifahatárát.

Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a változtatás után a Kistarcsai kórház is elérhető lenne olcsóbb tarifával - adta hírül Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. A kabinet azért javasolja a közgyűlésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos jár a kistarcsai kórházba.

A Margit híd felújításának egyik feltétele, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfő környékére vonatkozó szabályozási tervet. A híd felújítása során ugyanis a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a híd melletti parkokat és a rakpart érintett szakaszát. A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé. A főpolgármesteri kabinet azt javasolja, hogy egyetértési jogával élve a Fővárosi Közgyűlés támogassa a módosított kerületi jogszabályt.

5 Tovább

Kiestek a busz ajtaján a verekedő hajléktalanok

Olvasónk szombaton két hajléktalannal, azok csomagjaival és egy fa raklappal együtt utazott a 30-as busz hátuljában. A csövesek veszekedni, majd verekedni kezdtek, és az egyik megállóban kiestek a buszból, ami a csomagjaikkal és a balesetveszélyesen dülöngélő raklappal továbbment. Mivel utasunk is leszállt, nem tudjuk mi lett a pakkok sorsa, bízunk benne, hogy nem sérült meg senki.

Tisztelt BKV-figyelő!

Szombaton Újpest-Központban szálltam fel a feleségemmel és a kisfiammal a 30-as buszra 16:40 körül, amivel a Szegedi útig utaztunk. Időközben a leghátsó ajtón - aminek közelében ültünk - felszállt 2 férfi (ittasan, mocskosan) egy koszos raklappal (!) - nem 2 darab léccel, hanem egy EUR típusú fa raklappal.

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek