Hello BKV-figyelő!
Már egy ideje bringával járok melózni, meg mindenhova, el sem tudnátok képzelni milyen jó amikor 30-cal átvágok a városon, se büdös, se meleg, csak magamhoz hasonló bringások, meg szerencsére egyre több ránk is figyelő autós. Tegnap (július 6., vasárnap) azonban úgy hozta a sors, hogy a Kincsem parkba kellett mennem, ráadásul kiöltözve, így rászorultam a BKV-ra.
Első kérdés, hol is van az a Kincsem park? Sok ember sokfélét mondott, de mindenki az Örs vezér terét jelölte meg kiindulási pontként. Ki is jutottam az Örsre, ahol a metróból kifele jövet a jobboldali végállomás felé indultam, tudtam, hogy ott az információ. Meg is találtam, de ott a kisablak félig be volt hajtva. Gondoltam bekopogok, mire bentről hallom, hogy "Jóvanmár, bazdmeg, a faszom", és fél perc múlva kinyitotta az ablakot egy ötvenes nő. Se köszönés, se semmi. csak bámul bele a pofámba azzal a "miért zavarsz nézéssel".
Elmondtam neki, hogy a Kincsem parkba szeretnék eljutni, és kérdeztem,j ár -e az expo busz, mert a honlapon azt láttam. Az nem jár, mondja. Kérdeztem, akkor hogyan tudok eljutni a parkba? Elhadart két megoldást tíz másodperc alatt, ilyen helyi szlengben, ami lehet, hogy az Örsön érthető, de nekem, mint dél-budaiinak nem voltak ismerősök az állomásnevek így.
Megkérdeztem még egyszer, elhadarta újra. Oké, mondom viszlát, erre ahogy mentem tovább, hallom, hogy bekúrja mögöttem izomból azt a kis ablakot.
Ezután felhívtam a 197-et, ott a hölgy elmondta érthetően, hogy felszállok a metróra, Pillangó utcánál le, majd a metró irányával azonos irányba gyalogolva, balra az első utca. Voilá, negyed óra múlva már ott is voltam. Ebből látszik, hogy míg a T-Com-T-Mobilnál ha az ügyfelesek nem bírnak köszönni, már akkor is repülnek, mert VERSENY van a szolgáltatók között, addíg a BKV-nál nyugodtan lehet anyázni, meg parasztkodni információ néven.
Tudom, hogy volt már csomó hasonló ellenőrös, meg információs sztori, énis sokat megéltem már, de azért nem mindennap csapják rám az ablakot, meg azért a faszomozás se kutya :)
Azt még hozzátenném, hogy hazafele a 7-es buszon már megint nem volt bekapcsolva a légkondi, tudom, szólni kellett volna, én inkább nem lyukasztottam jegyet, lehet, hogy bunkó vagyok. (Vagy lehet, hogy már este olyan harmincvalahány órája ébren voltam, és kicsit szívemre vettem ezt a BKV nevű viccet. Ma megint bringával jöttem melóba, és holnap is azzal megyek haza.)
Üdvözlettel: T. Blog Admin
"Jóvanmár, bazdmeg, a f@szom"
Elöregednek a gumik
Durrdefekt sok mindentől lehet, többek között a gumi elöregedése miatt is. Balesetveszélyes, főleg akkor, amikor a jármű (autó, busz) nagy sebességgel halad.
Üdvözletem!
Az következő eset nagyjából 1 hónapja történt (mentségemre legyen mondva, nem igazán voltam internet közelben, hogy az élményt frissiben megosszam a kedves olvasókkal) a 49-es autóbusz vonalán. A Retek utcai megállóból kikanyarodva éppen haladt fel a Fillér utcán, mikor egy hatalmas robbanásszerű hangra lettem figyelmes. Több járókelővel egyetemben azt hittem, hogy a motorban keletkezhetett valami hiba, ám közelebb érve egy durrdefekt fogadott (képként mellékelem is).
Számomra megdöbbentő az, hogy - habár ez eddig is nyíilt titok volt - az autóbuszokat ilyen műszaki állapotban engedik ki a garázsokból. Csak jobban belegondolva, kész szerencse, hogy nem történt személyi sérülés, és pusztán a forgalmat akadályozta a kereszteződésben ragadt jármű. Aki kicsit is ismeri a környéket, és a járatot, az tudja hogy a Moszkva térre menet nem ritkán 50 km/h feletti sebességgel jönnek le a buszok, egy jobb első durrdefekt akkor nem lett volna olyan mókás dolog, könnyedén felszaladhatott volna a járdára az irányíthatatlanság okán, rosszabb esetben bele az egyik épületbe...
A képeken tisztán látszódik, hogy a gumi végtelenül kopott, gyakorlatilag az utolsókat rúgta, és szinte teljesen bizonyos vagyok benne, hogy nem ez az egyetlen jármű a BKV kötelékében, amely ilyen állapotban indul nap, mint nap útjára. (Van egyáltalán olyan, amelyik megfelel a műszaki normáknak?)
Ezekkel a sorokkal csupán alátámasztani szerettem volna azokat az állításokat, melyeket nap, mint nap hallunk, habár többségünk rendszeres "szenvedője" az ámokfutásnak...
ps: Jó a blog, rendszeres olvasó vagyok :) Sok sikert, kitartást...
Péter
Menetközben nyíló ajtó
Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.
Kedves BKV-figyelő!
A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:
A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról, hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte. Vezetője persze az estiektől már megszokott vad stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.
Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben próbálunk megszabadulni. Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó gombot. Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit. Mondjuk egy másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül fennakadhass rajta.
Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.
R.
Majdnem duplázódott a menetidő
Tisztelt BKV!
Mottó: "A városi közlekedés sajátosságai miatt menetrendi eltérések előfordulhatnak.". Ott indult az egész, hogy miért kell nekem igazodni a hivatalos BKV menetrendhez...
A 66-os busz volt ma utam az első etapjának szállítóeszköze, menetrend szerint 15.41-kor ér Pesterzsébet Városközponthoz, nyargaltam is melegben, dehát mégis az orrom előtt húzott el a Baross utca felé zöldcsíkos orrú Ikarus. 15.37-kor. 4 perccel korábban, mint kellene. Várom a következőt, az is korábban jön, persze ez már annyira nem idegesít. Engem. Másokat persze majd lehet, én együttérzek.
A Nagykőrösi útnál lepattanok, átzebrázok a Határ úton. A 3-as villamos megállójában korrektnek tűnő tájékoztatás vár: a 3-as villamos két részletben közlekedik, pár megállónyi utat villamospótló busszal kell megtenni. És még be is mondja a hangosbeszélő. Korretnek tűnő, mert mivel életemben talán most vagyok errefelé ötödször, fogalmam sincs, hol van az Aszódi utca, ahonnan a villamospótló indul. Egy kedves kisasszonyt kérdezgetek, ő se tud nagyon sokat, lévén nem budapesti, de van térképe, úgyhogy együtt megtaláljuk az utcát, gyanítom azért az Aszód utca, hogy valahol meg tudjon fordulni a busz. A kedves kisasszony reggel "errefelé" már utazott ezen a viszonylaton, gyakorlatilag gond nélkül. Na, hát megy ez mint a karikacsapás.
Majdnem, mert most 4 percet késik a villamos a menetrendhez képest, de ezt igazából nem is sérelmezem, mert biztos a szokatlan visszafordító miatt, és egyébként is, négy perc pluszban most nem annyira zavar, mint az előbb mínuszban. Az Ecseri úti metróállomásnál ott vár a pótlóbusz, a kb. 30 utas - nyilván szabálytalanul - átküzdi magát az Ecseri út szombat délután szerencsére gyér forgalmán, mert ideiglenesen kijelölt gyalogátkelőhely az nincs. A sofőr azonnal indít, szinte időveszteség nélkül robogunk tovább, érezhető különbség csak a gyorsulásban van. Tényleg megy ez. A Mázsa térre érkezés viszont meghozza az igazi keserű pirulát a kora délutáni melegbe. Miközben a busz keresi az utat az ideiglenes megállójába, tisztán látható minden utas számára, hogy a villamos, amivel - gondolnánk jogosan - utunkat folytatni fogjuk, komótosan elhagyja a megállót. Miközben utastársaimmal cammogunk a betoncsíkon, még látjuk, hogy megáll a vasúti felüljáró előtt. Természetesen nem azért, hogy esetleg felvegye a frissen érkezett továbbutazni vágyó embereket, hanem mert pirosat kap. Hosszasan szemléljük még a hátulját, mi, akik már a megállóban állunk, majd kifordul a Kőbányai útra.
Ha minden a hivatalos menetrend szerint zajlott volna, természetesen elérem a 66-os buszt, ahhoz pont csatlakozik a 3-as villamos, az út éppen 40 percig tart az Őrs vezér teréig. Ha nagyvonalúan hozzáadok tíz percet - a'la szokatlan villamosfordítás, pótlóbusz -, akkor 50 perc. Ezzel szemben ez a mai elért eredmény: 70 perc.
Miért?
Tisztelettel várom válaszukat.
Tiszta járművekkel is lehetne arculatot váltani
Többen felháborodva kerestetek meg, hogy az RTL híradóban láttátok, hogy a BKV arculatot vált 50-100 millió forintért. A BKV-nál a marketing-tanácsadástól a szatyrokon át az asztali kiszászlók készítéséig mindenre lehet pályázni. Szavazz a cikk végén, hogyan változtatnál a BKV arculatán.
Arculatváltásra szükség is lesz, ha a cég be akarja mesélni az utasoknak, hogy minden a legnagyobb rendben van, ugyanis a 11 milliárd forint, melyet Antal Attila megspórolt, úgy taccsra vágta a céget, hogy a rendbetétele 20 milliárd forintjába is kerülhet az adófizetőknek. Az, hogy a cég miért nem az utasaival foglalkozik végre, még rejtély.
Arra, hogy a cég miért nem tiszta járművekkel, megállókkal normális utazási körülményekkel vált arculatot, nem kaptunk választ. Jelenleg azt sem tudjuk, melyik korosztályt célozta meg a BKV a szatyrokkal, és az ajándéktárgyakkal.
Szavazás:
Utolsó kommentek