Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Keményen megszívatta az ügyfélszolgálat az utast

Kedvenc közlekedési cégünk a napokban ünnepelte az idén elfogott 300 ezredik bliccelőt, akit ezennel mi is köszöntünk. A BKV-t nagyobb számban használják fizető utasok, akiket mindig próbálnak megszívatni. Katalin olvasónk ismerősének vett bérletet, amit vissza akart váltani, ugyanis félretájékoztatták. A bérletet persze sehol sem váltották neki vissza, annak ellenére sem, hogy vissza kellene. /Aki blicceli,ilyen problémája tuti nem lesz:)/.

Kedves BKV-figyelő,

A következő, kafkai történetbe illő eset történt meg velem:

Egy külföldi, EU állampolgár ismerősöm fog a közeljövőben Budapestre érkezni, hogy hosszabb időt töltsön itt, érvényes, külföldi diákigazolvánnyal rendelkezik. A BKV honlapon nem találtam információt arról, hogy EU államok diákjai igénybe vehetik-e a diákkedvezményt, erre vonatkozóan sem megengedő, sem tiltó információt nem olvastam a tájékoztatók között (ellentétben a 65 év felettiek kedvezményével, ahol külön megemlítik, hogy azt EU állampolgárok is igénybe vehetik) sem magyarul, sem angolul. Ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy arról értesített, hogy igénybe vehető a diákkedvezmény EU-s országok diákjai számára (ezt a beszélgetést az elhangzott információ szerint rögzítették, 2008.06.27-én történt).

Ezen információ birtokában múlt hét pénteken, 2008. július 11-én megvettem előre a diákbérletet az ismerősöm számára egy bérletárusító ’bódéban’ az Arany János utcai megállónál, de szerettem volna írásban is látni valamilyen hivatalos tájékoztatóban, hogy valóban érvényes a kedvezmény. Ezért, a BKV honlap teljes tartalmának újbóli, eredménytelen átolvasása után ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy megkérdezzem, hol találhatom meg az erre vonatkozó írásos információkat. Egy újabb hölgy azonban arról informált, hogy csak nemzetközi diákigazolvánnyal vehető igénybe a diákkedvezmény (ezt a beszélgetést nem rögzítették, vagy arról nem informáltak).

Az ellentmondó információk miatt úgy döntöttem, hogy visszaváltom a diákbérletet. Erre minden elérhető információ alapján lehetőségem kellett volna, hogy nyíljon, hiszen több mint egy hét volt még hátra az érvényessége kezdetéig. A már említett Arany János utcai ’bódéban’ azonban az eladó hölgy nem volt hajlandó a visszaváltásra, és nem tudta megmondani, hol tudnám ezt megtenni. Illetve beküldött a metró állomásra, ahol pénztár nem, csak forgalmi ügyelet működik. A forgalmi ügyeleten azt az információt kaptam, hogy semmit sem tudnak tenni, ’szerintük’ csak az Akácfa utcai Központi Jegy- és bérletpénztárban válthatom vissza a bérletet. Ez azonban számomra nem érhető el kényelmesen, és nem is nagyon hittem el, hogy valós az információ, ezért felhívtam a Központi Jegy- és bérletpénztárat, ahol arról tájékoztattak, hogy BÁRHOL vissza kell, hogy váltsák a bérletet. Ezért a következő útba eső állomáson, a Deák Ferenc téren, a jegypénztárban próbálkoztam. Itt az eladó hölgy arról tájékoztatott, hogy mivel bérletárus bódéban vettem a fölöslegessé vált bérletet (ez számára látható abból, hogy tintával írták rá a dátumot), ahol viszonteladók dolgoznak, ő nem válthatja vissza. Ugyan nem értettem, hogy ha a nyugtán a BKV szerepel, akkor miért nem válthatja vissza a BKV, és azt sem, hogy honnan kellene tudnom a BKV és viszonteladói közötti különbségről, de hallgattam rá és tettem egy újabb próbát a Deák téri ’bódéban’, ahol egy fiatalember szintén azt közölte velem, hogy nem tudja a bérletet visszaváltani valamilyen sorszámok miatt, csak ott válthatom vissza, ahol vásároltam, ott viszont szerinte biztosan. Megadott egy telefonszámot is (a viszonteladóét), ahol érdeklődhettem volna a saját telefonszámlám terhére, itt azonban senki sem vette fel a telefont. Végül egy harmadik metró állomáson sikerült visszaváltanom gond nélkül a bérletemet, amelyet csakis azért vettem meg, mert a BKV-tól először kapott információk alapján azt gondoltam, fel tudja használni az ismerősöm. Így végül happy enddel végződött a történet, de végtelenülkimerített, és azt gondolom, sokkal kevesebb utánajárással meg kellett volna oldódnia a problémámnak.

Apró adalék, hogy írtam e-mailt is a BKV ügyfélszolgálatára a diákkedvezmény igénybe vételéről 3 munkanappal ezelőtt, erre várom az írásos választ, azt gondoltam, gyorsabban reagálnak. Kíváncsi lennék, hogy ha ugyanezt a kérdést külföldi ismerősöm szerette volna közvetlenül megérdeklődni, akkor kapott volna-e információt…

Egyébként nincs komoly bajom a BKV-val, sokat használom és sok fejlődést tapasztaltam az utóbbi időszakban. Azonban ha a BKV minden második, honlapján megjelentetett közleménye arról szól, hogy végtelenül utasbarát vagy az szeretne lenni, akkor úgy gondolom, van még hová fejlődni.

Üdvözlettel: Bodnár Katalin

0 Tovább

Kurtítja a pénztárak nyitvatartását a BKV?

Mikor a BKV bevezette az új bérletet, sorra jelentek meg cikkek az Indexen és máshol, hogy hónap elején kevesebb pénztár üzemel, amik rövidebb ideig tartanak nyitva. Ez azért volt jó, mert a BKV így akarta rátukmálni az emberekre az új bérletet, így akarta elérni, hogy mindenki hónap közepén vegye meg. Most sincs ez másképp:

Kedves Figyelő!

Úgy gondoltam, megosztanék Veletek egy észrevételt. Néhány nappal ez előtt észrevettem, hogy lejárt a bérletem. Ez hétfő este volt, másnap reggel 9-re pedig orvoshoz kellett mennem, amit 3 átszállással tudok megoldani. Mivel a Pöttyös utcánál nincs jegy-és bérletpénztár (!), ezért reggel korábban indultam el, hogy majd egy megállót lesétálva az Ecseri útnál vásároljak bérletet.

(Hozzátenném: diákból vagyok, nem élek a szüleimmel, alkalmi munkákból illetve a párom segítségével tartom el magam, és a szülői támogatás is véges, kiadás viszont van bőven, ennek ellenére már hat éve nem volt olyan hónap, hogy ne lett volna érvényes bérletem. A 3.250 Ft-ot egyáltalán nem tartom soknak a bérletért - sőt -, hiszen nap mint nap maximálisan kénytelen vagyok kihasználni a BKV szolgáltatásait, de így is előfordul, hogy csak szűkösen jön ki a költségvetésemből.)


Ezen az ominózus napon úgy indultam el, hogy még 5 nap volt a fizetésemig, és fillérre ki voltam számolva: annyi volt nálam, hogy ki tudjak fizetni egy bizonyos orvosi vizsgálatot, és hogy meg tudjam venni a szóban forgó bérletet, plusz kb 150 forint. A Pöttyösnél a Relay-ben csak vonaljegyet lehetett kapni, arra pedig nem futotta, ezért azzal nem is próbálkoztam. A sétával sem volt különösebben bajom, hisz időben indultam el. Az Ecserinél fogadott az első nagyobb meglepetés: A bérletpénztár zárva. Nagyszerű, gondoltam magamban, 8 óra, csúcsforgalom, így mégis hol vegyen a környék lakója bérletet?! Semmi gond, továbbcammogtam a Népligetig, ekkor már kissé késésben voltam, hiszen ezzel mégsem számoltam, de bliccelni nem állt szándékomban. A Népligetnél a látvány már kevésbé lepett meg: az egy szem működő kasszánál legalább 25 ember várakozott. Ettől nagyon bepipultam, és úgy döntöttem, lesz ami lesz, felszállok a következő villamosra és kénytelen leszek kb. 8 megállót bliccelni. Nyilván most is lesz olyan, aki csak a "bliccelést" veszi észre az egész cikkből - annak csak gratulálni tudok - , de egyszerűen nem engedhettem meg magamnak, hogy ennyit késsek. Még akkor sem, ha én utálom legjobban azt az érzést, amikor tisztában vagyok vele, hogy helytelenül cselekszem. Kérdezném, hogy ha a BKV nem biztosít normális lehetőséget a bérletvásárlásra, akkor miért én vagyok a hibás? Hazafelé már nem kellett rohannom, így volt időm elsétálni a Bosnyákig, kivárni egy kisebb sort és megvenni a bérletet. Persze ez az egész nem bosszantana ennyire és most nem lenne téma, ha mondjuk a Pöttyösnél lenne bérletpénztár, vagy legalább az Ecseri úti ne lett volna zárva. És még így is "szerencsém" volt, mert az 1-esen nem volt ellenőr.

67 Tovább

Pestinek Hi-Tech: Nyitott ablaknál megy a klíma

A Combino villamoson valamivel kulturáltabb emberek utaznak. Az ablakokat szerencsére nem nyitogatják ki, ha megy a klíma, csak az ajtókat. Sajnos a Volvo buszokon egyre gyakrabban vannak nyitva az ablakok, hiába megy a klíma.

Hali Figyelő!

Gyakran sírnak az emberek a nagy melegtől a légkondi nélküli járatokon, közben meg a felszerelt járműveken folyton kinyitják az összes ablakot. Vajon a tudás hiányából fakad, vagy csak simán tahók? A képek különböző járatokon készültek és mindegyiken bekapcsolt állapotban volt a légkondi (lehetett érezni).

Szerinted mikor tanulják meg, hogy a nyitott ablakon kimegy a hűvös levegő?

Üdv: Rákenroldetektív!

62 Tovább

Indulásjelző vagy utas sürgető?

Amikor a metróajtó odacsapott, akkor sokan kioktattak, hogy az indulásjelző megszólalása után nem szállunk se be, se ki. Ez azért volt vicces, mert a vonat vezetője látta, hogy az utasok még nem szálltak be, mégis megnyomta a „Kéremvigyázzanak”-ot, majd rám csukta az ajtót.

Ma, 15-én, a 2-es metrón volt hasonló élményem, gondoltam a hitetlenkedők kedvéért levideózom, hogyan használják utasok sürgetésére az indulásjelzőt. Kocsi számot, pontos időpontot nem írok, nem kirúgatni szeretném a dolgozót, csak kicsit felhívni a figyelmet arra, hogy a „Ha megszólal az indulásjelző, tilos felszállni” szabály nem tartható be, így hivatkozni sem lehet rá. Egyszerűen betarthatatlan.




A videón jól látható és hallható, hogy az utasok még le sem szálltak, már szól az indulásjelző (az ajtó teljes kinyitása után 3 másodperccel). Az első kocsiban utaztam, mivel itt kevesebb az utas. Ha a többi kocsiban utazók betartják a szabályt, nem hogy felszállni, leszállni sem tudnak. Az Astoriától a Déliig minden állomáson eljátszotta ugyan ezt.

A BKV-fanoktól kérdezem, ilyenkor mi a teendő? Hogy szálljon le, fel az utas? Az én értelmezésem szerint az indulásjelzőt akkor kell megnyomni, mikor az utas cserének vége, így jelzi a vezető az indulást.
 

60 Tovább

Extrém sport a BKV-val közlekedni

Nem elég, hogy kimaradt egy busz, a következő vezetője túlhajtott a megállón, a buszhoz igyekvő idős nénit és a két gyermekes anyát otthagyta a megállóban.

Tisztelt BKV figyelő!
 
Sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e a történteket, végül győzött az árulkodós énem.
 
Előszóban annyi, hogy szeretem a BKV-t. Ha késik vagy kimarad egy járat, nem szoktam felháborodni, türelmes ember vagyok és lehetnek elháríthatatlan akadályok, dugók, amiről sem a BKV, sem a sofőrök. De ezen a reggelen valahogy mégis sikerült felhúznom magam.
 
Egy kies csütörtök reggelen (július 3.) türelmesen vártam a két kisgyerekemmel a 146-os buszra a békásmegyeri végállomáson, de az csak nem akart megjönni. Eredmény, kimaradt a 8,23-as, várhattunk a következőre. Na nem baj, van időnk. A posta úgyis csak 9-kor nyit.
 
Dolgunk végeztével újból vártunk a 146-osra a Juhász Gyula utcai megállóban. Az jött is kb. 9,10-kor. De minek? Saccra 30-40 méterrel a buszmegálló után állt meg padlófékkel. Ezen az utastársaimmal kissé bosszankodtunk, de ez van. Biztos azért, mert a fák eltakarják a megállótáblát és a szegény sofőr nem tudta, hogy hol kell megállnia. Elindultunk a busz után. A sofőr azonban kissé türelmetlen volt. A repülőrajttal sprintelő utazni kívánó társunkat bevárta, de egy idős nénit és engem a két gyerekkel már nem, pedig már félúton jártunk a busz felé, amikor becsukta az ajtókat és elindult. Újból várhattunk a következő buszra.
 
Tény hogy sem a néni, sem én a gyerekekkel nem tudtunk egy agár sebességével rohanni, de azért lehetett volna a sofőrben annyi jóérzés, hogy megvár minket.
 
Dióhéjban ennyi.
 
Sipos

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek