Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A szabály az szabály

Érdekes, amikor buszvezetők cigiznek, beszélgetnek, telefonálnak vezetés közben, akkor nem csapnak a saját szájukra, nem erőltetik annyira a szabályzatot. Amikor az utas hibázik, akár egy picit, akkor mindennél fontosabb, hogy ismertessék a szabályzatot. Természetesen vannak kivételek.Persze aki buszon akar biciklizni, az viselje a következményeit. (A kép illusztráció).

Helló!

Szeretném ha közzétennétek az alábbi sztoryt: Tegnap (2008. július 7. kb 19.30 körül) utaztam a 9-es buszon (FJX-207), Kőbánya Városközpont felé. Most volt ez a nagyon nagy vihar, szakadt az eső, jégdarabok potyogtak az égből. A Könyves Kálmán körúton, az zuhogó esőben - többek között - várakozott két biciklis, apuka és a 10 év körüli kisfia.

Megörültek a busznak, és gyorsan fel is tolták a bicikliket. Felfértek, hiszen üres volt a busz. Erre a söfőr kiszólt, hogy azonnal szálljanak le a buszról, mert nem lehet biciklivel felszállni. Az utasok és az apuka felháborodása ellenére, leszállította őket a buszról. Szegény kisfiú zokogva tolta le a biciklit, vissza az esőbe, holott így is teljesen el voltak ázva, és egyébként se biztonságos viharban biciklizni, a villámcsapások és a rossz látási viszonyok miatt. Lényeg a lényeg, a buszsofőr embertelen hozzáállást produkálva leszállította őket és mentünk szépen tovább. Felháborodva kommentálta  ő az eseményeket.

Olyannyira fel volt háborodva, hogy a Szent László térhez vezető kanyarnál lévő zöld jelzésnél szépen várakozott, majd mikor már a sárga is elaludt a teli pirosban adott gázt és kezdett kanyarodni, majdnem karambolozott a szabályosan, zöldnél elinduló fekete autóval. Nem tudom mit lehet ilyen esetek ellen tenni, de ez szerintem már majdnemhogy bűncselekmény határát súroló cselekedet volt, de ha másnem, az hogy a bajba jutott embertársán annyival valaki nem tud segíteni, hogy felszállnak a buszra az minden képpen aljas és undorító dolog.

Nem tudom mivel tudnám soraimat zárni, de azzal mindenképp hogy remélem ez a sofőr más hivatást választ!

Üdvözlettel: Sajóvölgyi Andrea

52 Tovább

Még mindig divat odacsukni a babakocsis szülőket

Úgy tűnik tényleg divat. Nem tudom, hogy szórakozás, vagy unaloműzés, ha a buszvezető idős embereket, vagy babakocsis szülőket csuk oda az ajtóval, mindenesetre szemét egy elfoglaltság, az biztos.

Kedves figyelő!

Ma szép kis incidens történt a családommal, ha úgy olvasom a blogon ,el se hiszem. Íme hát egy levél:


Tisztelt BKV!

Eddig csak hitetlenkedő hallgatója, ma viszont elszenvedője voltam egy eddig általam is nehezen hihető BKV-s "történetnek". Azért tartom fontosnak hogy írjak, mivel az események során kisgyermek testi épsége került veszélybe figyelmetlenségből, gondatlanságból.

A történet: Ma, azaz 2008.07.10-én este 19.25 körül indult a mexikói úti végállomásról a BPO-055 forgalmi rendszámú sima 25-ös busz. A párommal és a 3 hónapos kisbabánkkal ültünk rajta hátul, babakocsival, a babakocsi az ajtóval szembeni üres téren állt. A Rákospatak utcai megállónál szálltunk le.

Elöl mentem a a kezemben a babakocsival. A nagy babakocsi (tehát nem sportkocsi) kézbe vétele időbe kerül, valamint egyáltalán a mozgatása is már csak akkor megy, ha megállt a busz. Tehát a busz lépcsőjére már leléptem, amikor a csengő megszólalt, majd  2 másodpercen belül babakocsistul rám csukta az ajtót a sofőr. A kéziféket már kiengedte, mert megindult kicsit a busz, de fékezett. Megpróbáltam kiszabadítani a kocsit, nem ment. Sem az utasok, sem a sofőr nem segítettek. Az ajtó végre nagy nehezen kinyílt, a kocsi és a feleségem kijutott, senkinek nem lett baja. A gyereknek azért nem, mert a folyamatos BKV-s rémtörténetek hatására nem alacsonypadlós járműveken minden ki- és  beszállásnál kivesszük a gyereket és az édesanyja kezében száll le vagy fel. Ezt találjuk a legbiztonságosabbnak. Ma beigazolódott.

Szeretném megjegyezni, hogy a leszállásunk folyamatban volt, amikor a csengő megszólalt, illetve a kezemben a babakocsival 2 másodperc alatt nehezen tudok lejutni a magas padlós buszról. Engem nem zárt oda, mert a becsukódó ajtó miatt már le kellett lépnem a megállóba, de a kocsit elkapta. Bele se merek gondolni, mi lehetett volna, ha benn van a gyerek. A leszállás után az ajtó becsukódott és a járat továbbhaladt. Sem a feleségem, sem én nem kiabáltunk, mert megijedhet a gyerek, és az nem jó neki, meg így nem alakult ki vészhelyzet. Azt, hogy senki sem segített, már nagyon szomorúnak tartom. A leszállás után azonnal megnéztem a busz rendszámát és az időt.

Tisztelettel kérdezném a BKV vezetését, hány ilyen incidens szükséges ahhoz, hogy legyen egy komoly baleset, ahol kisgyermek sérül meg, hogy végre történjen valami? Az üggyel kapcsolatban visszajelzésüket kérem, hozzátéve, hogy rendőrségi feljelentést vonnak maga után a történtek.

Üdvözlettel: T.GY.

75 Tovább

Most minden mozdulatoddal nyerhetsz!

Szeretünk titeket. Titeket, akik minden nap ellátogattok hozzánk, olvastok minket, észrevételt küldtök be, kommenteltek. Fontosak vagytok számunkra, ezért szeretnénk megjutalmazni titeket.

Most nem csak észrevétel beküldésével, hanem hozzászólással, és az új gyorsbejelentés opció használatával is nyerhettek, bérletet és BKV-figyelős pólót, melynek mintázatát itt, bal oldalon láthatjátok. Az e-mailben beérkezett, publikált észrevételek beküldői között két darab havibérletet, valamint három BKV-figyelős pólót, a kommentelők, és a bejelenés menüpont használói között 2-2 pólót sorsolunk ki. A játék 2008. július 12. és augusztus 15 között tart!

Tehát: Küldj észrevételt a bkvfigyelo@gmail.com címre, és ha publikáltuk, részt veszel a sorsoláson. Ha szerencsés vagy, nyerhetsz egy havibérletet, vagy egy BKV-figyelős pólót. Ha veled soha nem történik semmi, vagy nincs kedved e-mail írni, akkor sincs veszve semmi. Írj mások publikált észrevételeihez hozzászólást, kommentet, és vidd el a BKV-figyelős póló egyikét. Nem szeretsz kommentelni, mégis bosszantanak apróságok? Neked találtuk ki a bejelentés opciót. Most az új opciónk használatával is nyerhetsz egy pólót. (Ismerd meg a bejelentés menüpontunkat. Kattints ide!)

Annyira lusta vagy, hogy csak olvasol, de nem írsz semmit? Akkor te vegyél pólót a hivatalos forgalmazótól:) Bővebb információk hamarosan!

A sorsoláson csak a publikált észrevételek, nem moderált kommentek, és a BKV-nak továbbküldött hibabejelentések vesznek részt. Az előző havi nyertesek nevét hamarosan a jobb oldali boxban közzétesszük!

34 Tovább

Porcelán nagyker árulja a bérleteket?

Kedves BKV-figyelő!

Egy érdekes dolog vettem észre a portálon már bemutatott bodegákkal kapcsolatban. Kezembe került a múlt havi BKV bérletem nyugtája, amin a következő látható (lásd a csatolmányt). Ezt a Csepeli HÉV Boráros téri megállójában lévő bodegában kaptam.

Ami talán érdekes lehet, az nyugtát kiállító cég cégkivonata (lásd alább), legfőképp az elsődleges tevékenysége. Ezek után kíváncsi lennék kinek a valakije van a cég mögött, illetve csak erősen zárójelben porcelán és üvegáru vásárlására is lehetőség lesz-e a későbbiekben.

További sikeres működést kívánok.

Üdvözlettel: András bérletszámom: 162530



A Cg.01-09-562730 cégjegyzékszámú FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.) cég 2008. július 12. napján hatályos adatai a következők:

 

2. A cég elnevezése
2/1. FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Hatályos: 1996/10/01 ...

5. A cég székhelye
5/2. 1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.
Hatályos: 1998/01/20 ...

902. A cég tevékenysége
9/52. 5144 '03     Porcelán-, üvegáru-, tapéta-, tisztítószer-nagykereskedelem
Főtevékenység.
Hatályos: 2005/04/21 ...

11.     A cég jegyzett tőkéje
11/2.   

Megnevezés Összeg Pénznem
Pénzbeli hozzájárulás 3000000 Ft
Nem pénzbeli hozzájárulás 0 Ft
Összesen 3000000 Ft

azaz hárommillió Ft.
Hatályos: 2000/07/28 ...

   
21. A cég adószáma
21/2. Adószám: 12184110-2-43.
Hatályos: 2000/07/28 ...

24 Tovább

Magyar embernek magyar villamost! /Ganz villamosteszt/

Egy éve indult járműpark tesztünk eddig szünetelt, de nem ért véget. Ma a Ganz első csuklós villamosát mutatja be nektek TA-TB nevű olvasónk, saját cikkével, és saját képeivel. Igény esetén további járműveket fogunk hasonló részletességgel bemutatni, tesztelni.

Bemutató

Ezt a villamostípust 1965-67-ben kezdték el kifejleszteni a Ganz-MÁVAG gyárban, az akkor szolgáló 50-60, sőt 70 éves villamosok kiváltására. Akkoriban ez a villamos a legkorszerűbbnek számított, hiszen csuklós volt, már nem közvetlen kapcsolású, hanem távvezérelt. Ezen kívül szokatlanul gyors volt. Az első ICS még csupán hattengelyes volt (3730-as pályaszámú), ezt azonban 1965-ben megtoldották egy középrésszel, és nyolctengelyes lett."Születésükkor" még két áramszedőjük volt: egy az A járműrészen, egy pedig a B részen.(Mára csak egy szedő maradt meg, az A végen.) Az első kocsikban még utastéri fűtés is volt.



A sorozatkocsikat azonban csak 1967 és 70 között vették állományba. A kocsikat az 1301-1370, valamint 1400-1481 pályaszámokkal látták el. A kocsi üzemi fékezése villamosfékkel történik , amely a motorral nem rendelkező forgóvázakon lévő tárcsafékekkel működik együtt. Ez a rossz anyagminőségű fékbetétek miatt sokszor furcsán és élesen nyikorog. Vészfékezéskor a forgóvázakon 2-2 elosztásban elhelyezett sínfékek (szlengben tappancsok) állnak rendelkezésre. Az ajtók elektromos motorral működnek, ezáltal a villamosban nincs levegőrendszer. Ha két szerelvényt összecsatolunk, mint anno a Körúton, mindkét áramszedőt fel kellet engedni, ugyanis a két kocsi között csak vezérlési csatolások vannak, erős áramú nincs.

Jelen

Manapság az ICS az a villamostípusunk, amely a legtöbb változáson ment keresztül. 1997 és 99 között 30 kocsit korszerűsítettek az akkor még működő GANZ-ban, ezek lettek a KCSV-k.

A sima ICS-kocsik rengeteg változáson mentek keresztül: A kocsik eredetileg műbőr üléshuzattal és körtés világítással voltak ellátva, ezeket az ezredforduló éveiben kezdték el kicserélni a korszerű fénycsöves világításra és kárpitozott ülésekre. A villamosok egyik hátránya a mai időkben az ablak, mivel anno az elődeink ún. vonatablakkal gyártották ezeket a kocsikat.

Ezeket az ablakokat megfelelő karbantartás esetén rendesen lehetett mozgatni, ez azonban 2000-2003 környékére egyre inkább kezdett romlani. A kocsik ablakait a főműhelyes javításokkal, korszerűsítésekkel együtt kicserélik a sokkal jobban mozgatható, a hannoveri villamosokból megismert nagy, eltolható ablakokra. Ezek nyáron kitűnő szellőzést biztosítanak. A kocsikba 2003-tól elkezdték visszaépíteni a fűtést, ami télen kicsit jobb időt biztosít az utasnak. Utaskomfortból megemlítendő, hogy néhány kocsit felszereltek ún. egyedi ajtónyitási lehetőséggel, amelyet az idei téltől folyamatosan használnak 25 fok alatt.

Budapesten jelenleg Pesten, a Ferencvárosban találhatók ICS-k, illetve ebben a kocsiszínben található mind a 30 KCSV. Budán is vannak ilyen villamosok, mégpedig a 19-es és a 41-es vonalon, továbbá a kelenföldi kocsiszín látja el villamosokkal a 2B vonalat.

A két üzem között rendkívül nagy különbség van mind komfort, mind műszaki állapotot illetően: Kelenföldön találhatók a legfrissebb fővizsgás kocsik, szám szerint negyven. Ezekben többnyire megtalálható a fűtés is. Itt van kettő kivételével az összes egyedi ajtós kocsi.



Ferencvárosban van a legtöbb ICS és az összes KCSV. Itt már sokkal rosszabb komfort- illetve műszaki állapotban lévő kocsik vannak, ami egyaránt köszönhető az elhasználódásnak és a gyengébb karbantartásnak.

KCSV-k jellemzése

Ezeket a kocsikat, mint már fentebb említettem, a régi ICS-k ből alakították át 1997 és 99 között. A felújítási munkákat a Ganz-Hunslet és a Ganz-Ansaldo cégek végezték. A jármű kocsiszekrényét a Ganz-Hunslet építette át, míg a műszaki berendezések átalakítását a Ganz-Ansaldo végezte.

Műszaki újdonságok:

A járművet egy vezérlőelektronika, számítógép vezérli, amely a járművezető parancsára működik.


A jármű irányváltását, illetve a menet-fék átkapcsolásokat is a számítógép végzi, ezzel kevesebb kontaktort használva. A jármű tetején találhatók a vasutas szlengben használt "kutyaházak", amelyekben az elektronika, illetve a GTO tirisztoros szaggató berendezés található. Ez hivatott elősegíteni a kevesebb indítóáram-felhasználást, illetve fékezéskor az áram visszatáplálását a felsővezetékrendszerbe. A járműben elektronikus hibanaplózás történik, amely - több-kevesebb sikerrel - képes javaslatot tenni a hiba orvoslására. A karbantartás hiánya miatt ez a rendszer sokszor meghibásodik és érdekes dolgokat képes produkálni :)

Komfort változás:

111 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek