Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Érvényes-e az átpúposodott BKK-jegy?

Olvasónk a 14-es villamoson szeretett volna a jegyet érvényesíteni, de állítása szerint nem működött megfelelően a jegykezelő. A szelvényen nem voltak lyukak, csak kipúposodtak a "konfettik". Az utas ezt úgy értelmezte, hogy a jegy nem lett érvényesítve, ezért a metrónál újra kezelte, és megbüntették.

Véleményem szerint a büntetés jogos, mert onnantól, hogy a jegyen látható a "minta", az érvényesített jegynek számít, tehát nem szabadott volna újra érvényesíteni. Nektek mi erről a véleményetek?

Tisztelt Gál Mihály!

Segítségkéréssel fordulok hozzád és a blogod olvasóihoz, ugyanis egy számomra elképesztő helyzet kerekedett a BKK munkatársainak figyelmetlenségéből.

Utaztam a 14-es villamoson, ahol a jegytömbben található jegyet próbáltam volna kilyukasztani, de semennyire sem sikerült (kicsit kipúposodtak a "konfettik", de nem szakadt ki a jegy). Gondoltam ez nem kezelt jegy (hisz nem szakadt), így a lehel téri metróállomáson kilyukasztottam azt, majd az ott álló ellenőrnek átnyújtottam, aki leengedett vele. A Klinikák metróállomáson szálltam le, de ott a mozgólépcsőnél újra ellenőrzésre került sor, ahol "megfogtak" kétszer kezelt jegy miatt. Próbáltam elmagyarázni az esetemet, hogy leengedtek már ezzel, stb. Nagyjából tájékoztattak az ellenőrök (mint utólag kiderült, félretájékoztattak...), úgyhogy gondoltam rendben, büntessenek meg (eddig mindig bérletem volt egyébként, de mostanság nem engedhetek meg magamnak ilyen luxus-cikkeket).

A pótdíjbefizető irodában ment a huzavona, ki kit tájékoztatott félre, alpári kiabálások, fenyegetőzés, sírás, hisztizés..gondolom egy átlagos munkanap. Én is kaptam egy vérlázító viselkedésű hölgyet, úgyhogy elhatároztam én ugyan nem fizetek egy vasat sem a BKK-ellenőrök nem megfelelő munkavégzése miatt, úgyhogy tettem egy bejegyzést a vásárlói könyvbe 2012.05.22-én, amire több mint 1 hónap múlva jött válasz, hogy elkezdik kivizsgálni az esetet.

Ma, 2012.08.01-én kaptam meg a panaszom elbírálását és itt jön a további vérlázítás, amivel kapcsolatban tanácsot kérnék: A levélbe nyomtatott keltezési idő: 2012.07.13. A befizetendő  összeg 32500 Ft, amit: 2012.07.27-ig kellene rendeznem az ajánlott levélen található postai pecséten a dátum 2012.07.31.

Semmilyen módon nem vagyok hajlandó fizetni ekkora összeget más rossz munkavégzése miatt, főleg nem így, hogy a befizetési határidő után adták fel a levelet. Milyen módon, milyen szervnél tehetek további panaszt, odázhatom el a fizetést, kérhetem tárgytalanná tételét valami módon ugyanis ez teljességgel elfogadhatatlan munkavégzés.

Segítségedet, a blog olvasóinak segítségét előre is köszönöm.

31 Tovább

A Pilisben találták meg az ellopott HÉV kábeleket?

A héten nem múlt el úgy nap, hogy a BKK-nak és a BKV-nak ne kellett volna naponta beszámolni kábellopásokról. Csak a tegnapi napon - a H8-as HÉV és a 61-es villamos vonalán - együttesen több mint 15 millió forint értékű kárt okoztak a kábeltolvajok, ma pedig Dunaharaszti és Milleniumtelep között okoztak több mint 1 millió forintos kárt a tolvajok.

A fenti képet olvasónk, Julianna készítette, és az alábbi szöveg kíséretében elküldte nekünk:

Az utóbbi időben én is figyelemmel kísértem az interneten a kábel lopási esteket! A probléma engem is érint mivel Pomázon lakom és Gödöllőn dolgozom. Az elmúlt hetekben szinte minden nap kellett valami forgalmi fennakadással számolnom. 

Szombaton a barátaimmal a Pilisben túráztunk. Hazafelé a piros jelzésen érkeztünk Csillaghegyre a Róka hegyen keresztül. A mellékelt fényképet ott készítettük. Nem tudom pontosan hogy mi és hogy honnan és került oda, de ránézésre kábel daraboknak tűnnek! Ezen a környéken rengeteg hajléktalan család él. A kutyák szabadon mászkálnak, és az erre túrázókat is rendszeresen éri atrocitás.

Én és barátaim ismerjük a környéket és ha nagyobb létszámban vagyunk végig merünk menni ezen az útszakaszon- más kisebb létszám esetén nem vállalnánk. Már máskor is tapasztaltuk, hogy a hegy környékén-ami természet védelmi terület- furgonokkal és teher autókkal is mászkálnak. Általában szemetet és építési törmeléket hoznak, de lomisok is mászkálnak a környéken. Lehet érdemes lenne itt körül nézni, -írja.

A levél beérkezése után azonnal felvettük a kapcsolatot a Budapesti Közlekedési Központtal, és tájékoztattuk őket az információkról. Bízunk benne, hogy a képeken valóban a HÉV kábelek, illetve annak darabjai (műanyag borítása) található, és hogy a levélben leírt információk a hatóság segítségére lesznek.

10 Tovább

Kólát és csokit vett a cukorbeteg utasnak a BKV-s buszsofőr

Olvasónk terhes felesége busszal utazott Rákoscsabára az orvoshoz. A hölgy útközben rosszul lett, leesett a vércukra, és sajnos semmilyen cukros élelmiszer nem volt nála. A férjétől kért telefonon segítséget, de mivel Ő messze volt, esélye sem volt odaérni és segíteni. Végül a férj telefonon egyeztetett a buszvezetővel, aki segített a cukorbeteg utason, csokit és kólát vett neki, és még azt sem engedte, hogy azt kifizesse.

Kedves BKV-figyelő!

Történt velünk egy apró kis kellemetlenség, amit egy kedves buszvezető segített megoldani.

Cukorbetegként terhes feleségem busszal ment Rákoscsabára az orvosához, azonban útközben rosszul lett, leesett a vércukra. Ilyenkor sajnos nem mindig tud orientálódni, megoldásként valami édességet, vagy cukros üdítőt kell fogyasztania, ami általában van is nála, de most épp nem volt. Kétségbeesetten hívott fel, hogy segítsek neki, mert eltévedt, nem tudja hol van.

Annyit el tudott mondani, hogy a 169-es buszon van és épp a végállomásra ért, Pécelen. Mivel messze voltam, nem volt esélyem odaérni, nem tudtam segíteni, ezért azt találtam ki, hogy megkérem a buszvezetőt. Annyi lélekjelenléte volt még a páromnak, hogy bekopogott az épp uzsonnáját elkezdő vezetőhöz és meglepetésére odaadta neki a telefont. Pár mondatban elmondtam neki, hogy vásárolnia kellene egy fél literes cukros kólát, és figyelnie, hogy igyon belőle és nem lesz gond. Mikor jobban lett a párom, felhívott, és elmesélte, hogy a vezető átment vele a szemközti boltba és vett neki egy csokit és egy kólát, nem is engedte kifizetni, majd az első ülésre ültette, hogy szemmel tudja tartani, arra az esetre, ha valami gond lenne.

Ezúton is szeretném megköszönni a buszvezető Úrnak, hogy ilyen talpraesetten és segítőkészen megoldotta a helyzetet és rövid pihenőidejét a feleségemre áldozta. Ezúton szeretnénk neki üzenni, hogy tiszta szívből kívánjuk, hogy következő alkalommal sikerüljön az, amit mesélt a páromnak, ő tudni fogja, miről van szó, ha esetleg olvasná levelemet.

Az eset 30-án, hétfőn történt, 14:30 körül a 169-es buszon, Pécel Kun József utca végállomásnál.

Minden jót kívánok a buszvezetőnek,

Milán

6 Tovább

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

Olvasónk, Szergej, amiatt fordult hozzánk, mert tapasztalatai szerint a Közvágóhídon a HÉV-ről érkező utasokat a 2-es villamosok rendszeresen szinte mérnöki pontossággal hagyják ott. Mint írja, a szent járatokat csak az érheti el, aki a zebrán minden jelzés ellenére vadul sprintel a villamosokhoz. Az üggyel kapcsolatban eddig csak olyan válaszokat kapott BKV-tól, amelyben elmagyarázzák, hogy van idő és amúgy csatlakozik is, ami nem szokott. Mivel úgy gondolja, hogy a probléma tényleg valós, a BKV-figyelőn keresztül most a nyilvánossághoz fordul:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Sokadik alkalommal volt alkalmam élvezni az Önök által megszervezett épphogy nem csatlakozó járatokat, valamint az utaslehagyó hozzáállást, amely továbbra is nagyszerűen virágzik Közvágóhídon.

A munkarendem változása miatt a Szigethalom alsóról 4:08-kor induló HÉV-vel indulok el reggelente, amely a későbbi HÉV-ekkel ellentétben pontosan közlekedik le. Közvágóhídon 4:55-kor szoktunk leszállni, és ehhez a 4:57-kor induló villamos csatlakozna úgy, hogy csak a zebránál több, mint 1 perc az átkelés a hangolatlan lámpák miatt. Természetesen kollégái továbbra is előszeretettel és irtózatos összehangoltsággal a zebrákon sokszor a piros jelzés ellenére is átkelő, futó utasokat meglátva 4:57-kor kiadják a zöld jelzést, majd szinte pillanatok alatt a villamos bezárja az ajtóit és otthagyja még a legsportosabb futókat is. Mivel nem egyszeri alkalomról, hanem újból bevett szokásról, mindennapi eseményről van szó, bízom benne, hogy valamilyen kivizsgálás-intézkedés történni fog ezügyben.

Természetesen a menetrend szerkesztője hibázott itt a legkomolyabban, hiszen a 2 perces átszállás nem reális csatlakozás, ha 5 perces csatlakozással 5:00-kor indulna a villamos, akkor kényelmesen el lehetne érni szabálytalankodás és komolyabb sprintelés nélkül is, bár ahogy látom az nem cél.

Nagyon sajnálom, hogy a BKV még mindig ott tart, hogy a saját járatait nem képes elérni, nem tudnak normális, csatlakozó menetrendet biztosítani, valamint, hogy kollégáik még mindig az utaslehagyásban látják a reggeli szórakozásukat.

Nagyon várom a BKV szétosztását és privatizálását, mert akkor talán megtanulnák, hogy az utasért kell lenni, nem megtiszteltetés, hogy igénybe veheti a szolgáltatásukat.

7 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek