Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utas csak álljon az esőben

Hová is lehetne tenni egy fedett viszonteladói pénztárat, ha nem az utasváró pavilon alá, és a villanyoszlop elé, ahol semmi keresnivalója. Hamarosan jön az eső, jön a szél és a hideg. Az utas vár a késő, kimaradó buszokra és csak annyit szeretne, hogy ne ázzon szét. De mégis, hova álljon, ha a pénztár elfoglalja a fél megállót? Azt már megszoktuk, hogy valakinek semmi szépérzéke nincs, és ilyen városképromboló pénztárakkal teszi tele a várost, de miért kell az utasokat is szívatni vele?

Kosztolányi Dezső tér:

68 Tovább

Új bérletrendszert a budapestieknek!

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi "összvonalas" bérlet.

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!

164 Tovább

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

60 Tovább

Nincs 35 darab százasod?

Automatából bérletet venni még nem lehet. A BKV utasészrevételek hatására még év elején lecserélte az érintőképernyős automaták szoftverét, és elvileg többféle jegyet lehet belőlük venni. A turistajegy 3400 Ft, amihez megvételéhez 34 darab százas kell, mert nem mindegyik automata fogad el papírpénzt és bankkártyát. A probléma ott van, hogy egyszerre csak 1500 Ft-ot lehet bedobni az automatába :)

Tegnap miközben a 4-es villamost vártam a Borároson nézegettem a BKV csúcs szuper érintőképernyős automatáját, amit a kijelzőn villogó felirat szerint az utasok észrevétele alapján alakítottak át.



Senki nem akart belőle jegyet venni, így vettem a bátorságot és kipróbáltam. Minden benne lévő jegyfajtából a maximális mennyiséget akartam venni, ami összesen 40 ezer forintba került. Kerestem a bankkártya nyílást, vagy a papírpénz beadására szolgáló nyílást, de az automata csak fémpénzt fogad el. Az kijelzőn (képünkön) egy aranyos kis felirat jelezte, hogyha problémám lenne a kártyás fizetéssel, nyugodtan hívjam a bank ügyfélszolgálatát, ahol majd segítenek. Felhívtam volna én őket, de mit mondok? Ha nincs nyílás a gépen a kártyának, ők sem tudnak segíteni, és jelenleg ez a legnagyobb problémám. Nem volt nálam zsebben 400 darab százas, sem 800 darab ötvenes, ezért hamar rájöttem, hogy 40 ezer forintot nem is olyan könnyű a BKV-nak odaadni, még akkor sem, ha szeretnék.

64 Tovább

Rendellenességgel születettek mindennapi harca

Bár a téma nem csak a BKV, ha Főváros hülyesége is, érdemes róla beszélni. Miért nem képesek a rendellenességgel született gyermekeknek havonta, vagy évente egy bérletet adni, (vagy egy lakcímkártyához hasonló igazolást kiállítani) hogy ingyen utazhatnak? Kinek jó, hogy A4-es lapokkal kell utazniuk, ami gyűrődik, használódik, és rendszeresen újat kell igényelni? A XXI. században miért nincs erre megoldás?
Kedves BKV-figyelő!
 
Problémám tudom, nem érint nagy tömegeket, de nekünk napi kellemetlenség és elég megalázó helyzeteket teremt. Igazán egyszerű megoldása lenne, de én egyedül ehhez kevés vagyok, hátha együtt többre megyünk!
 
Rendellenességgel született fiam után emelt családi pótlékban részesülünk, és mint ilyen, a gyerek egy Fővárosi Közgyűlési határozat alapján ingyen közlekedhet a BKV járművein. 
 
Ez eddig nagyon örvendetes. Be kellett szereznünk az Államkincstártól egy igazoló papírt. Ez egy A4-es formátumú, pecséttel ellátott dokumentum, ahogy kell. No most ezzel kell nap mint nap utaznia a gyereknek,  többször átszállnia és előhalászni a táskájából, vagy a zsebéből.
 
Érthető módon nem az eredeti papírt adom oda, hanem készítettünk másolatot, ami így is hamar elrongyolódik. A probléma: az ellenőr –valójában jogosan- követeli az eredeti papírt, és naponta meg kell küzdeni velük, hogy nem adhatom oda az eredetit, mert nem tudok havonta újat igényelni az államkincstártól!
 
A BKV Ügyfélszolgálat kedves javaslata szerint készíttessek hiteles másolatot. Ez tök jó, de akkor már jobban járok, ha megveszem a bérletet, szerintem olcsóbban jövök ki anyagilag.
 
Megoldási javaslat: miért nem lehet az eredeti papír alapján havonta egyszer kiadni egy rendes bérletszelvényt, amit a gyerek természetesen beletenne a diákigazolványába és békében fel tudja mutatni az ellenőröknek, akiknek amúgy sincs semmi közük, milyen baja van a gyereknek. 
 
Kérlek, segítsetek, mert napi frusztráció az amúgy is önértékelési gondokkal küzdő kamasznak ez a mindennapi harc.
 
Köszönettel: Kleyer Éva
29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek