Kedves BKVFigyelő!
Hét éve élek budapesten, és eddigi véleményem a BKV buszvezetőiről elég pozitív volt. Segítőkészek, rendesek, figyelmesek, türelmesek. Legalábbis azokon a járatokon, amelyeken eddig jártam.
Most viszont a munkahelyemre az 53-as busszal járok, és felül kell bírálnom a korábbi megállapításomat. A járat a fehérvári útról indul, az egykori Skála mellől. Itt reggel az utazóközönség szélben, hóban, fagyban, esőben, szélben áll (nem kevesen, köztük sok idős ember, nehéz szatyrokkal), és vár a buszra. A busz (gyakran kettő is) kb. 50 méterrel hátrébb várakozik, zárt ajtókkal, a söfőr a kellemes meleg fülkében újságot olvas és reggelizik. Persze ebbéli tevékenységében semmi nem zavarná, ha a busz a megállóban állna, és felülhetnének rá az utasok. Egyszer megpróbáltam a várakozó (és éppen induláshoz készülő) buszra felszállni, de a sofőr elzavart, mondván majd a megállóban felszállhatok - ahova fél perc gurulás után meg is érkezett. Utasbarát megoldás a javából.
Ma természetesen ugyanígy történt minden. Az, hogy felszállás után tömény benzingőz fogadott az utastérben, már említésre sem méltó - ez a busz állapotából adódik.
Menetrend szerint szépen el is indult a busz, és előre ment a második villanyrendőrig. Ebben nem zavarta az, hogy az első villanyrendőr már régóta pirosan világított, amikor áthaladt rajta. Persze, ott nincs keresztforgalom, maximum gyalogosok, azokért meg úgysem kár.
A sofőrnek az utasokat ténylegesen veszélyeztető hozzáállása a következő megállókban volt látható: nyitott ajtóval fél-egy métert gurul a jármű. Teszi mindezt miközben szállnak le- és fel az utasok. Ezt megtette az első két megállóban is (Kosztolányi tér, Vincellér utca), a továbbiakról nem tudok, mert a harmadiknál leszálltam.
Ez nem szolgáltatás, ez balesetveszély okozása. Megjegyeztem a busz adatait: BPI-334 rendszámú, 2007.12.07 09:42-kor indult a Fehérvári útról.
--
Csaba
2007. december 09. 10:18
Meleg fülke, hűvös megálló
2007. december 08. 07:55
Zónás autóbuszrendszer kialakítása
A budapesti tömegközlekedésben lévő elavult, lassú, párhuzamos gyors járatok átalakításával egy gyorsabb, pontosabb, utasközpontúbb közösségi közlekedést lehetne létrehozni. A meglévő vonalakon, a legsűrűbben használt megállók köré zónákat kell létrehozni. Az adott járat csak a zónákon belüli megállókban áll meg, zónákon kívül sehol. Egy vonalon maximum 3 zóna helyezhető el, a zónákon belül 3 megálló található. Nem minden gyors járat helyén vezethető be az új zónázós rendszer.
Bevezetés előtt meg kell vizsgálni:
-az adott járat hosszát
-az utasok számát
-az egymást követő, fontos megállókat, csomópontokat
-a gyors és a "sima" járat közti különbségetNagyításhoz klikkelj a képre!
3GY helyett 3Z
A BKV Figyelő első megvizsgált járata a gyors 3-as autóbusz. Ez a viszonylat a gyors járatok között tényleg elavultnak számít. A Móricz Zsigmond Körtérről, Nagytétény MÁV-állomásig a menetidő 31 perc míg ezt az utat a 3-as busz 34 perc alatt teszi meg. Az autóbusz olyan megállókban is megáll, ahol nincs rá szükség, le- illetve a felszállók száma csekély, elhanyagolható. A gyors 3-as útvonalán két fontosabb zónát lehet kialakítani. A zónák központjai a Savoyai Jenő tér és a Jókai Mór utca lennének.
A gyors 3-as busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmont körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Hengermalom út; Galvani utca; Városház tér; József Attila utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tenkes utca; Bartók Béla út; Szabadság utca; Angeli utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás)
A 3Z busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmond körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás.
A gyors 3-as buszok megállóhelyei közül a kihasználatlan, felesleges megállókat kiszedtük, helyette két fontosabb megálló lett bevezetve. A menetidő így jelentősen csökkenthető.
14, 114 járatok módosítása
A BKV Figyelő második megvizsgált járatai a 14; 114 autóbusz, ez a két járat jelenleg egy útvonalon közlekedik. Megállóhelyei közé tartozik egy kórház, két városközpont, két iskola és egy bevásárlóközpont is, ezen felül hosszú, és kihasznált járat. A BKV Figyelő a 114-es járatot, jelenlegi formájában megszüntetné, helyette egy gyorsabb félzónás járatot hozna létre, így a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig a jelenlegi 24 perc helyett 18 perc alatt lehetne eljutni. Fontos tudni, hogy a legtöbben ezen a vonalon használják a 14; 114 járatot, ezen megálló elhagyása után az utaslétszám jelentősen csökken. A bevezetésre kerülő 14Z autóbusz a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig járna. Az autóbusz hétvégén és ünnepnapokon nem közlekedik, helyette a 14-es autóbusz sűrített menetrendel szállítja az utasokat.
A 114-es busz megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Tétényi út; Szent Imre kórház; Tétényi út 39.; Kelenföld, városközpont; Hengermalom út; Andor utca; Albertfalva utca; Fonyód utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Tóth József utca; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tűzliliom utca; Rákóczi út; Terv utca; VIII. utca; X. utca; XIII. utca; XVI. utca; Baross Gábor-Telep, Ispiláng utca végállomás
A 14Z megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Kelenföld, városközpont; Andor utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétny, Campona végállomás
Kérjük a BKV zRt. illetékeseit, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket, és mondják el szakmai véleményüket a zónázó autóbuszrendszerről. Reméljük, hogy segíthetünk Önöknek egy jobb, gyorsabb, utasközpontúbb közösségi közlekedés kialakításában.
2007. december 07. 12:46
Hülyegyerek
Péter küldött nekünk két képet, melyeket a Deák téren készített. Én csak egyet nem értek: Miért nem b*sztad nyakon a gyereket?
Kedves BKV Figyelő!
A telefonomon található képek közt találtam ezeket. Még egy héttel ezelőtt fotóztam a dokumentált "eseményt" a Deák téri mozgólépcsőn utazva. A legnagyobb csúcsforgalomban se volt szégyellős firkálni a - mellesleg majdnem új - burkolatot. A srác mondjuk könnyen lemosható szövegkiemelőt használt, de mi lett volna, ha ugyanezt lakkfilccel, vagy valami karcoló eszközzel követte volna el? Rászóltak volna vajon utastársai?
Bocsánat a kép minőségéért, hirtelen felindulásból fotóztam, telefonnal, és nem számítottam az eseményre...
Péter
2007. december 07. 06:47
Üresjáratot hazudik a BKV - TÜKÖR
Amennyiben tudsz hasonló videó létezéséről, kérjük jelezd a bkvfigyelo@index.hu címen!
2007. december 06. 13:19
Megjött a BKV mikulás:)
Egy kis kedvesség a BKV-tól:)
Helló Kedves BKV Figyelő!
Sokat beszéltünk már arról,hogy a BKV új utasbarát intézkedéseket tervez. Azt nem tudom,hogy korábban volt-e ilyen,hogy BKV Mikulások osztogatnak BKV-s(!) szaloncukrot, de mindenesetre meglepődtem, amikor a Nyugatinál a jegyem ellenőrzése után, -amit az ellenőrök megtettek, kedvesen(!), ritka az ilyen- a BKV Mikulások egy szaloncukrot nyomtak a kezembe! Ez is utasbarát intézkedés lenne? Vagy csak spontán unatkoztak és osztogattak? :) Amúgy zselés volt! :) Meglkepődtem! Mindenesetre jó élmény volt. Viszont kíváncsi vagyok arra, hogy ezek után még többet utazna valaki BKV-val,főleg hogy 13%-al emelik a jegy és bérletárakat. Ez nem valami utascsalogató! Kívácsi leszek lesz-e Szilveszteri húzásuk! Lehetne például olyan,hogy petárdát osztogatnak?! :)
Köszönöm,hogy megoszthattam véleményem,üdvözlettel: Ev-Av 149,kedves olvasótok!
Utolsó kommentek