Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!
A BKV Zrt. Sajtóirodájához eljuttatott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.
A Stadionok állomásnál bejárati ellenőrzés folyt 2007. november 21-én, szerdán késő este. A jegyellenőri feladatokat is ellátó biztonsági őrök ellenőrizték a metróba igyekvők menetjegyeit. Az egyik ellenőrzött férfi diákbérletet mutatott fel. Az őrök kérték a kedvezményre jogosító diákigazolvány felmutatását is. A diákigazolványon nem szerepelt az érvényességet jelölő matrica. Az ellenőrzést végző őr jegyvásárlásra szólította fel a férfit, aki erre lefejelte, majd meg is akarta ütni.
A megbízó általi szerződésben és a jogszabályokban foglaltak értelmében arányos testi erő alkalmazásával visszatartották a férfit a rendőrség kiérkezéséig. A XIV. kerületi rendőrkapitányság eljárást indított a férfi ellen. Az esetet az ellenőr jelezte felettesének, arról jegyzőkönyv született.
Minden esetben vizsgálat indul, amikor testi bántalmazás történik.
Üdvözlettel: BKV Zrt. Sajtóiroda
Sajtóiroda: Az utas fejelt
SMS-jegy, így is lehetne
Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,
Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!
Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:
1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.
2,) Megálló alapú SMS-jegy
3,) Átszálló SMS-jegy.
1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy
A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.
Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!
Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)
FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.
2,)Megálló alapú SMS-jegy
Jégpálya a Bornemissza téren
Szia!
Tegnap (XI. 27) reggel a 73as busszal utaztam a Bornemissza téri végállomásig. Amikor leszáltam csináltam egy piruettet, s majdnem hanyatt vágtam magam. Fogtam a mobilom, és csináltam is két képet róla. A képeken látszik, hogy az egész megálló egy összefüggő jégpáncél. Csak azt nem értem, miért várja meg a BKV, hogy egy idősebb ember összetörje magát ezen a jégpályán, miért nem lehet normálisan megoldani a jégmentesítést?! Vagy ez nem a BKV feladata?
Üdv, Tuskó Blog Admin
Jön az SMS-jegy, de minek?
Kedves BKV figyelő!
Tegnap este valamelyik híradóban hallottam ezt a meglehetősen mókás hírt.
Jövőre a BKV SMS-jegyvásárlási rendszer bevezetését tervezi. Az SMS-jegy lényege, hogy adott számra elküldött SMS-t követően 2-4 percen belül kapunk egy MMS-t (?), amelyet kitéve a mobil képernyőjére, felmutatáskor felismerhető lesz a kalauz számára.
Majd elhangzott egy 500 Ft-os ár!? A BKV honlapján található pdf dokumentum szerint hétköznap 60 perces, hétvégén 90 perces időkorláttal.
A BKV komolyan gondolja, hogy egy ilyen szolgáltatás bevezetésének bármi értelme / haszna lesz?
Vegyük csak végig pár nézőpontot:
1. A frekventált helyeken rendszeresen telített jegypénztárakba beállni lehetetlen a reggeli/esti csúcsforgalomban. Az ott dolgozó BKV alkalmazottak munkáját csökkentő és a forgalmat gyakran akadályozó sorok (pl. Batyin) problémáját kiküszöbölő megoldást - miszerint gyorsan SMS-jegyet mobilozok magamnak - választókat majd 2x-es jegy felárral bűntetjük. Igaz lehetséges, hogy csak egyetlen vonaljegyre van szükségünk.
2. Bliccelők - ha már valaki bliccelt, de szeretné jóvátenni hibáját vagy a BKV hibáját - gyakran nem működő jegyeladó és jegyérvényesítő automaták, bazi nagy sorok a jegypénztárnál - nem tud rövid időn belül mobiljegyet vásárolni. Pedig lehet, hogy siet valahova.
3. Az SMS fizetés bevezetésére szánt, gondolom nem kevés összeget - vajon melyik haver IT cége csinálja? - nem lenne-e érdemesebb olyan vandálbiztos és /vagy meglévő automaták fejlesztésére költeni, amelyek neadj isten már papírpénzt is elfogadnak. A hitelkártyás jegyvásárlást automatából már nem is merem említeni. Szánalmas, hogy a 250-300 Ft-os jegyárat kizárólag apróban lehet kiegyenlíteni. Ha nincsen apró rohanj körbe a butikokban, kisboltokban váltani vagy bliccelj. Vagy majd vehetsz dupla áron SMS-jegyet.
Ellenőrök (összefoglaló)
Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast: Három angolul beszélő fiatal próbál szót érteni a magyarul beszélő ellenőrökkel. Egy segítőkész utas segítségükre siet (tolmácsol). Ennek az ellenőr nem örül, veszekedésbe kezdenek, majd hasba üti az utast.
Utasverő ellenőrök: Az előző történet folytatása. Az utas hazudik, az ellenőrök igazat mondanak (a BKV szerint).
Horogkereszt, piros csillag: Az utas érvényes bérlet felmutatása után a mozgólépcsőre lép, majd az ellenőr utána szól: "kéne még mellé egy horogkereszt!"
"Mit pofázol te paraszt? Gyere ide, szétkaplak!": A címben idézett mondat hangzott el a 173-as buszon ellenőrzés közben.
Vakokat csesztetnek az ellenőrök: A vakvezető kutyán nem volt szájkosár, ezért nem akarták leengedi a metró területére, nem úgy, mint a harcikutyát, néhány héttel később. (És amit elértünk: Módosítják az utazási feltételeket.)
Utolsó kommentek