Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sajtóiroda: Az utas fejelt

Annak reményében írtam a BKV-nak néhány nappal ezelőtt, hogy ígéretet kapok arra, hogy a durván fellépő, beszólogató stb. ellenőrökkel szemben komolyabban fellépnek. Kimazsoláztam az ellenőrös cikkek közül a legdurvábbakat, és összeállítást készítettem, hátha hatásosabb lesz a dolog. Sajnos a sajtóiroda csak egyet választott ki ezek közül, és ígéretet se tettek. Talán ki is jelenthetem: Marad minden úgy, ahogy eddig volt.
Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!

A BKV Zrt. Sajtóirodájához eljuttatott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

A Stadionok állomásnál bejárati ellenőrzés folyt 2007. november 21-én, szerdán késő este. A jegyellenőri feladatokat is ellátó biztonsági őrök ellenőrizték a metróba igyekvők menetjegyeit. Az egyik ellenőrzött férfi diákbérletet mutatott fel. Az őrök kérték a kedvezményre jogosító diákigazolvány felmutatását is. A diákigazolványon nem szerepelt az érvényességet jelölő matrica. Az ellenőrzést végző őr jegyvásárlásra szólította fel a férfit, aki erre lefejelte, majd meg is akarta ütni.

A megbízó általi szerződésben és a jogszabályokban foglaltak értelmében arányos testi erő alkalmazásával visszatartották a férfit a rendőrség kiérkezéséig. A XIV. kerületi rendőrkapitányság eljárást indított a férfi ellen. Az esetet az ellenőr jelezte felettesének, arról jegyzőkönyv született.

Minden esetben vizsgálat indul, amikor testi bántalmazás történik.

Üdvözlettel: BKV Zrt. Sajtóiroda
41 Tovább

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

Jégpálya a Bornemissza téren

Szia!

Tegnap (XI. 27) reggel a 73as busszal utaztam a Bornemissza téri végállomásig. Amikor leszáltam csináltam egy piruettet, s majdnem hanyatt vágtam magam. Fogtam a mobilom, és csináltam is két képet róla. A képeken látszik, hogy az egész megálló egy összefüggő jégpáncél. Csak azt nem értem, miért várja meg a BKV, hogy egy idősebb ember összetörje magát ezen a jégpályán, miért nem lehet normálisan megoldani a jégmentesítést?! Vagy ez nem a BKV feladata?

Üdv, Tuskó Blog Admin
23 Tovább

Jön az SMS-jegy, de minek?

Kedves BKV figyelő!

Tegnap este valamelyik híradóban hallottam ezt a meglehetősen mókás hírt.
Jövőre a BKV SMS-jegyvásárlási rendszer bevezetését tervezi. Az SMS-jegy lényege, hogy adott számra elküldött SMS-t követően 2-4 percen belül kapunk egy MMS-t (?), amelyet kitéve a mobil képernyőjére, felmutatáskor felismerhető lesz a kalauz számára.
Majd elhangzott egy 500 Ft-os ár!? A BKV honlapján található pdf dokumentum szerint hétköznap 60 perces, hétvégén 90 perces időkorláttal.

A BKV komolyan gondolja, hogy egy ilyen szolgáltatás bevezetésének bármi értelme / haszna lesz?

Vegyük csak végig pár nézőpontot:
1. A frekventált helyeken rendszeresen telített jegypénztárakba beállni lehetetlen a reggeli/esti csúcsforgalomban. Az ott dolgozó BKV alkalmazottak munkáját csökkentő és a forgalmat gyakran akadályozó sorok (pl. Batyin) problémáját kiküszöbölő megoldást - miszerint gyorsan SMS-jegyet mobilozok magamnak - választókat majd 2x-es jegy felárral bűntetjük. Igaz lehetséges, hogy csak egyetlen vonaljegyre van szükségünk.

2. Bliccelők - ha már valaki bliccelt, de szeretné jóvátenni hibáját vagy a BKV hibáját - gyakran nem működő jegyeladó és jegyérvényesítő automaták, bazi nagy sorok a jegypénztárnál - nem tud rövid időn belül mobiljegyet vásárolni. Pedig lehet, hogy siet valahova.

3. Az SMS fizetés bevezetésére szánt, gondolom nem kevés összeget - vajon melyik haver IT cége csinálja? - nem lenne-e érdemesebb olyan vandálbiztos és /vagy meglévő automaták fejlesztésére költeni, amelyek neadj isten már papírpénzt is elfogadnak. A hitelkártyás jegyvásárlást automatából már nem is merem említeni. Szánalmas, hogy a 250-300 Ft-os jegyárat kizárólag apróban lehet kiegyenlíteni. Ha nincsen apró rohanj körbe a butikokban, kisboltokban váltani vagy bliccelj. Vagy majd vehetsz dupla áron SMS-jegyet.

114 Tovább

Ellenőrök (összefoglaló)

Nagyon úgy tűnik, a BKV igencsak melléfogott a biztonsági őrökből átképzett ellenőrökkel. Számtalan probléma merült már fel velük kapcsolatban, sok levelet írtunk a BKV-nak is, melyekre válaszoltak is: "Bejelentése alapján az állomáson az adott időben szolgálatot teljesítő jegyellenőreink figyelmét felhívjuk a kulturált, udvarias munkavégzésre" ám ezek egyike se hozott változást. Összefoglaljuk az eddigi eseményeket.


Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast: Három angolul beszélő fiatal próbál szót érteni a magyarul beszélő ellenőrökkel. Egy segítőkész utas segítségükre siet (tolmácsol). Ennek az ellenőr nem örül, veszekedésbe kezdenek, majd hasba üti az utast.

Utasverő ellenőrök
: Az előző történet folytatása. Az utas hazudik, az ellenőrök igazat mondanak (a BKV szerint).

Horogkereszt, piros csillag: Az utas érvényes bérlet felmutatása után a mozgólépcsőre lép, majd az ellenőr utána szól: "kéne még mellé egy horogkereszt!"

"Mit pofázol te paraszt? Gyere ide, szétkaplak!": A címben idézett mondat hangzott el a 173-as buszon ellenőrzés közben.

Vakokat csesztetnek az ellenőrök: A vakvezető kutyán nem volt szájkosár, ezért nem akarták leengedi a metró területére, nem úgy, mint a harcikutyát, néhány héttel később. (És amit elértünk: Módosítják az utazási feltételeket.)

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek