Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bérlettel kapcsolatos válaszok az ügyfélszolgálattól

Kedves BKV Figyelő!

Mint olvashattad egyik másik bejegyzésemben, sokáig nem volt egyértelmű számomra (s talán mások számára sem), hogy a jövő évtől bevezetésre kerülő bérletreform a maga valójában hogyan is fog kinézni. Sajtóinformációk szerint megszűnt volna a HAVIBÉRLET és az utólagos bérletbemutatás intézménye is.
Gondoltam utánajárok a kérdésnek (legyen bármennyire is naiv), s levelet írtam a BKV-nak - melyben a bérletigazolvány méretének optimalizálását is megemlítettem.

Levelem harmadszori megküldése végül eredményt hozott.
Ha gondolod, tedd közzé, hogy a magamfajta, értetlen utasok szeme elől is fellebbenhessen a fátyol.

Köszönettel: kambekk
Íme a válaszlevél:
A BKV Zrt. a 2008. évi viteldíjakkal kapcsolatban a havi és 30 napos bérletek helyett egy újfajta havibérletre tett javaslatot. Az új bérlet a régiek előnyös tulajdonságait ötvözi:
 

    * Az érvényesség kezdőnapját az utas tetszőlegesen választhatja meg, a szelvény természetesen elővételben is megvásárolható.
    * Egy hónapig érvényes, de nem kötődik naptári hónaphoz. Ezt úgy kell értelmezni, hogy egy adott hónap adott napjától a következő hónapnak a kezdőnapot megelőző napjáig használható. Például az adott hónap 10-étől váltott bérlet a következő hónap 9-éig érvényes, függetlenül attól, hogy az adott hónap 30, 31 vagy éppen 28 napos.
    * A hónap 1. napjától megváltott új havi bérlet a hónap utolsó napjáig érvényes.

 
A felhasználható időtartam tehát attól is függ, hogy az adott hónap 30, 31 vagy február esetén 28 (29) napos. Így 12 egymást követő havi bérlet összesen 365 napig lehet érvényes, vagyis aki rendszeresen megvásárolja, nem kerül kedvezőtlenebb helyzetbe, mint a régi típusú havi bérlet esetén. Ebben az esetben természetesen feltételezni kell, hogy sem átfedés, sem kimaradt napok nincsenek a bérletek között.
 
A közösségi közlekedés az úgynevezett maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja, így az új havibérlet bevezetéséhez az ő döntésük szükséges.
 
A bérletbemutatás intézményét sem kívánjuk megszüntetni, alkalmazásában azonban szigorítást szeretnénk elérni. Javaslatunk szerint 2008-tól a bérletbemutatás lehetősége személyenként évente legfeljebb két alkalommal és csak olyan feltételek mellett alkalmazható, ha az utólagosan bemutatott bérlet a pótdíjazás időpontját megelőző napon is már érvényes volt, valamint a bérletet bemutató személynek nincs rendezetlen pótdíjtartozása a BKV Zrt. felé. Ezzel kiszűrhető az a gyakorlatban tapasztalt nagyszámú visszaélés, amikor a pótdíjazás után a még aznap vásárolt 30 napos bérletet mutatják be.â01D
 
A bérletigazolvány bankkártya méretűre történő átalakítása folyamatban van. Reményeink szerint 2008. januárban már bevezethető lesz.
 
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
 
Budapest, 2007. december 3.
                                  
Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
52 Tovább

A 138-ason a sofőr a király

Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!

Panaszt szeretnék tenni az egyik alkalmazottuk ellen, aki 2007. december 8.-án szombaton a csepeli Szent Imre térről menetrend szerint 17:10 perckor induló 138-as járatot vezette. A buszra a szigetszentmiklósi Auchan áruház megállójában szálltunk fel a barátnőmmel, hogy egy megállóval később átszállhassunk a Volánbusz halásztelki járatára.

Az események a következőképpen zajlottak:

Az áruházi bekötőútról kihajtva a sofőr behajtott a körforgaloma amikor észrevettük, hogy - velünk szinte egyidőben - az a halásztelki járat is a körforgalomhoz ért amelyikre át akartunk szállni. A 138-as busz sofőrje - annak ellenére, hogy a körforgalomban neki van elsőbbsége - maga elé engedte a volánbuszt. Így aztán a két jármű egyszerre ért az áruházi bekötőút megállójába: előttünk a volánbusz, mögötte pedig mi a 138-ason. A söfőr melleti ajtón szerettünk volna leszállni - idejében jeleztünk de az ajtó csak nem akart nyílni. A sofőr felé fordulva szóltam neki, hogy legyen szives nyissa ki mert "át szeretnénk ugrani" az előttünk álló volánbuszra. Ő erre közölte, hogy "dehogy nyitja, nem ugrálunk sehova".

Barátnőmmel - és még vagy 7-8 utassal akik szintén át szerettek volna szállni - értetlenül néztünk néhány másodpercig, majd a sofőr közölte: "majd ha dupla megállót építenek ide akkor kinyitom". Döbbenten pillantottunk egymásra, nézegettük a megálló aszfaltját az ajtón keresztül. Közben az előttünk álló volánbuszra szép lassan szálltak felfelé az utasok. Körülbelül 10-en és mivel többségüknek jegyet kellett váltani, legalább 5 percen keresztül néztük őket vágyakozva. Közben az egyik hölgy felháborodottan közölte a sofőrrel, hogy "Ő ilyet még életében nem hallott, ha most nem nyitja ki az ajtót, akkor egy órát kell várnunk a következő járatra" - a valóságnak megfelelően. Nos ezt nem kellett volna mondani. A sofőrnek kifejezetten tetszett a dolog. Rezzenéstelen arccal kijelentette, hogy "akkor 1 órát fognak várni". Bennem közben kissé felment a pumpa, hogy nem enged minket leszállni annak ellenére hogy már percek óra állunk a megállóban és valami olyatmit mondtam neki, hogy "látom nagyon élvezed, hogy a buszon te vagy a király." Erre indulattól vörös arccal beleüvöltötte a képünkbe, hogy "igen, én vagyok a király". Utastársainkkal együtt morogtunk, zúgolódtunk, teltek a percek de az ajtó csak nem akart nyílni. A sofőr úgy érezhette, hogy azért megiscsak tartozik némi magyarázattal mert időközben még a következőket mondta - pontosabban üvöltötte:

185 Tovább

Értelmetlen akciókba ölik a pénzünket

Számtalan levelet írtam a BKV-nak a koszos járművekkel és a karbantartással kapcsolatban, milyen választ kaptam rá? „Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.”

Teljesen értelmetlen, és felesleges kampányokra költi az utasok pénzét a BKV. Miközben azt reklámozzák, hogy a bliccelő utasok a fizetők nyakán „lógnak”, egyre jobban kezdem úgy érezni, a vezetőség lóg az utasok nyakán. Több tízmillió forintot költenek reklámokra, közben tarifaemelést és létszámleépítést terveznek, a járműállomány nagy része cserére, felújításra szorul. Tegye fel a kezét, aki szerint ez normális.

Összegyűjtöttünk néhány olyan eseményt, melynek a költségeit az utazási színvonal emelésére költhették volna.


Én egyelőre ennyit írnék. Ha van olyan BKV-akció, ami nektek nem tetszett, kommentbe írjátok le, és mondjátok el, hogy az arra fordított pénzt, mire költöttétek volna. Véleményem szerint nem kampányokkal kell utasokat csalogatni, hanem olcsóbb tarifákkal és tisztább járművekkel.

BKV Figyelő
39 Tovább

"Ne lógj rajtunk": 2 milliós kampányt indít a BKV

Újabb, ezúttal kéthetes kampányt indított hétfőn a BKV a bliccelők ellen.

A "Ne lógj rajtunk!" elnevezésű akcióban a legforgalmasabb járműveken személyesen is feltűnnek a közlekedési társaság reklámfigurái. A BKV járművein utazók 20-30 százaléka nem vált jegyet, ez az arány Európa nagyvárosaiban 5 százalék körül van.

A "Ne lógj rajtunk!" kampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a bliccelők okozta veszteséget a szabályosan, jeggyel és bérlettel utazók viselik - mondta hétfői sajtótájékoztatóján a BKV kommunikációs főosztályvezetője.

Zelenák Tibor hozzátette: elsősorban a fiatalok utaznak ingyen a buszokon, villamosokon. Miközben Európa nagyvárosaiban csak minden huszadik utas bliccel, addig Budapesten minden negyedik. A kampány célja, hogy javítson ezen a helyzeten. A BKV-nak évente 15 milliárd forint kárt okoznak a nem fizető utasok.

Hétfőtől két ember, nyakában egy-egy bábbal járja egyebek mellett a nagykörúti villamos, valamint a 2-es és 3-as metró szerelvényeit, így jelezve, hogy az utasok a hátukon cipelik a bliccelőket. A kampány összesen 2 millió forintba kerül.

Forrás: Hírszerző
63 Tovább

Ellenőrzés az éjszakain

Kedves BKVF!

Az imént megbüntettek egy éjszakai buszon, mert lejárt a bérletem, 10 perccel. Jogos volt, tudom. Ettől még nyugodtan hozzátehetjük azt is, hogy gusztustalan, mert az is igaz. Kérdeznék valamit: egyáltalán mi a búbánatomért szállhattam én fel éjfélkor arra a buszra, ha pont akkor járt le a bérlet? Határozottan az a véleményem, hogy én azon a buszon nem is lehettem volna fönt. Engem oda ne engedjenek fel, és ne utána húzzák le a pénzemet büntetéssel.

Rövidre fogom a lényeget: a Napnál világosabb, hogy nem az utólagos büntetésre kell rámenni, mert ha az ellenkezője lenne, azzal naponta milliókkal többet kaszálna a BKV. Ezt többször ki is próbálták már, bejött, csinálták ugyanúgy tovább. Ez, ami van, kicsinyes, undorító, ez a legjobb szó rá: szarozás, ami itt folyik, hogy már az én pofám ég, én kérek elnézést a világtól, hogy a mi országunkban minden így megy. De ami a legeslegcikibb, az az, hogy mindenki tudja, hogy a kallerek kizárólag a balekokat büntetik. Igen, azokat, akik beleegyeznek, hagyják magukat megbüntetni. Én is balek voltam most, de utoljára életemben, mert ezt elhatároztam; olyan lapokkal játszom, amilyeneket osztanak nekem. Remélem, egyszer eljő a jobb kor.

Két éve volt olyan szerencsém, hogy Angliában jártam. Mindenhol azt láttam, hogy náluk az ilyen alapdolgok le vannak fektetve, nem szaroznak semmivel úgy, mint Magyarországon. Akár a sorbanállást vesszük a bevásárlóközpontokban (nem fejtem ki), akár azt hogy mindenki jobbra áll a mozgólépcsőn (apróság?), akár az egész tömegközlekedést... Egy automatából megveszed a mágnesszalagos jegyet, azzal enged be és ki. És jé, nézzük csak meg ezt a fényképet.

Jééé! Valaha még nálunk is így volt. Aztán miért szüntették meg?
Kb. két éve megjelent a hír, hogy a nagyokos BKV egy napra kipróbálta, hogy a metróban nem a feljövő utasokat b.-ák meg, hanem a lemenőket eleve nem is engedik le jegy/bérlet néllkül. És jééé: több millió forinttal több volt a BKV napi bevétele. AZTÁN MÁSNAP MEGINT CSINÁLTÁK UGYANÚGY, MINT ADDIG. Csak egy kérdésem van. Röhögjek, vagy sírjak? (Most vegyesen van mindkettő)

Meg kell alapozni egy értelmes rendszert, élhető körülményeket teremteni, és ahhoz hozzászokni. Ami már nem nehéz. Gondolom az angoloknak se volt az.
Peronzár, buszra első ajtón felszállni, jegyellenőröket az utolsó emberig elbocsátani!!! Számomra EZ egy felelős gondolkodás. Ami most van, csak egy nevetséges pepecselés, amire nincs szükség. ÉS MINDKÉT FÉLNEK KIMONDHATATLANUL MEGALÁZÓ.

EZ NEM PÉZNKÉRDÉS! GONDOLKODÁS KÉRDÉSE. De ha gondolkodni nem megy â013 komolyan mondom â013 akkor tessék egy az egybe lekoppintani Londont, Párizst. Náluk működik. Ezt tessék lekoppintani ne csak a Big Brother-t, meg a Pókerarcot.

Üdv!

Kippkopp
85 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek