Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vélemények a 106-os buszról

Tisztelt BKV-Figyelő!

Megszületése óta figyelemmel kísérem a blog működését, és nagyon tetszik az elgondolás, hogy legyen egy fórum, ahol bkv-sok és utasok véleménye ütközhet (mondjuk ezt sajnálom is néha, sokan védik a mundér becsületét akkor is, ha alaptalan, de legalább lehet tudni, hogy "onnan fentről" is figyelik az ilyen véleményformáló blogokat és megpróbálnak hatni rájuk), és kiderül sok egyébként elsikkadó visszásság. Még nem jelent meg a blogban, de az Indexen sajnos már igen, hogy sok buszjáratot törölnek 2008-tól. Erre szerettem volna reagálni, de nem tudom, milyen fórumon tehetném, hogyan juttassam el véleményem az illetékeseknek, ebben szeretnék segítséget kérni! Ha megjelenik a blogban a cikk, beteszem kommentként is a levelet.

A levél:

"Tisztelt BKV, tisztelt Illetékesek!

Tegnap este halottam a hírt, hogy megkurtítanának, megszüntetnének jó pár buszjáratot. Én most a 106-os buszt szeretném megvédeni.

Megszüntetni a 106-os buszt: nonszensz ötlet.

1. Ez az egyetlen busz, ami átmegy az Árpád-hídon.
Ha megszűnik ez a járat, egyedül az 1-es villamos szállítja majd az utazók tömegét: egész Óbudáét, és a III. kerületét. Ez egyedül a reggelenkénti és délutáni követési távolság csökkenésével valósítható meg, így is sokszor fel sem férnek az emberek a járműre, annyira tele van, a következőre pedig 5, sokszor 10 percet is várni kell, és ugyanolyan tömeg fogad rajta, nem egyszer késtem le emiatt a metró csatlakozást. (Aki azt mondja, induljunk el hamarabb, mintha nem tömegközlekedéssel járna munkába vagy az ügyeit intézni. Ha az ember tudja, hogy dugók lesznek, vagy valami forgalmi változás történik, akkor persze felkészül, de ezekkel általában akkor szembesül az ember, ha már a megállóban várakozik.)

49 Tovább

BKV és ÁNTSZ

Kedves Szerkesztő!

Várakozáson felül teljesít a BKV Regőczi Miklósa, nyilván a levelem mellékleteként látható ülések is nemrégen voltak kitisztítva. Kár, hogy a képen nem látszik mindaz, ami szabad szemmel tisztán felismerhető: az ülésről bizony vakarni lehet az évtizedes koszt. (az ülés alsó szélén látható fekete rész ugyanis sajnos nem a fénykép hibája) Most nyilván felmerül a szokásos kérdés, mióta bliccelek és ha nem, mi a bérletem vagy jegyem száma és mindezt hitelt érdemlően hogyan tudom bizonyítani különösen így az interneten keresztül. Egyéb személyes adatokról már nem is beszélve.

Mivel azt tapasztalom, hogy különösképpen a járművek köztisztasági panaszaival érdemben nem hajlandó a BKV foglalkozni, úgy döntöttem, észrevételeimet ezúttal megküldöm az Országos Tisztifőorvosi Hivatalnak (ÁNTSZ) is, felhívva figyelmüket a járműveken tapasztalható tarthatatlan körülményekre és kérve, hogy a jelzett járművön a soron kívüli takarítás/fertőtlenítés elvégzésére tekintettel arra hogy több ezer embert érintő dologról van szó hatóságilag kötelezzék a vállalatot.

Az ÁNTSZ felé ugyanis a BKV vesztére - nem tartozom jegy-, ill. bérletbemutatási kötelezettséggel, így a hatósági vizsgálat lefolytatásának nem lesz akadálya az utazási jogosultság igazolásának hiánya. (Ezt jó szívvel ajánlom Önnek is, Tisztelt Szerkesztő Úr, mivel úgy látszik, hogy a panaszok kezelésének jelenleg a szolgáltató kizárólag egyetlen módját ismeri: a tagadást, a mellébeszélést és a felelősség/kártérítés maximális elutasítását és nem utolsó sorban a szükséges intézkedések megtételének elmulasztását.
1. titkarsag@fovaros.antsz.hu és tisztifoorvos@oth.antsz.hu)

A fénykép egyébként trolibuszon készült, járatszámot és dátumot nincs értelme írni, -- még a végén alaptalan vádaskodásként hatna. Inkább egy alapos körbejárást/tájékozódást javasolnék az illetékeseknek. Ennek keretében saját szemüknek talán hisznek és felszámolják a hiányosságokat.

Egyedül azt sajnálom, hogy nem lehetek jelen, amikor a hóhért akasztják. Kíváncsi lennék ugyanis a cég kisstílű mentegetőzésére az ÁNTSZ ellenőreivel szemben :)))) akik természetesen szintén csak a szabályok betartása végett bírságolnak. Vagy mondjuk a garázsból addig nem engedné ki egy csapat ÁNTSZ ellenőr a járműveket, amíg azok legalább egy minimális tisztasági szintet nem ütnek meg :)))))))))))

A Tisztiorvosi Hivatal válaszát "amint megkapom" természetesen elküldöm a blog szerkesztőjének. A hatóság vizsgálatának valódiságához remélem nem fér majd kétség a BKV részéről.

Üdvözlettel...
28 Tovább

BKV-sztrájk kedd hajnalban

A BKV vezetésének és két szakszervezetnek nem sikerült megegyezni, így kedden hajnalban 4 és 6 óra között várhatóan több buszjárat nem közlekedik, értesült az Index.

A cinkotai és a kelenföldi buszgarázs dolgozóinak egy része kedden hajnali 4 és 6 óra között figyelmeztető sztrájkot tart, miután nem sikerült megegyezni a BKV vezetésével a buszjáratok csökkentéséről.

A dolgozók az újabb létszámleépítések és munkakörülményeik romlása ellen tiltakoznak. Miután a sztrájkban való részvétel önkéntes, egyelőre nem tudni, hány buszvezető nem veszi majd fel a munkát. A két buszgarázsból induló járatok egy adott napon a BKV férőhelyeinek 22 százalékát adják.

A rendszerváltást követően több ízben terveztek sztrájkot a fővárosi vállalat dolgozói különböző - elsősorban bérjellegű - követelésekkel, ám a legtöbb esetben még a munkabeszüntetés kezdete előtt sikerült egyezségre jutniuk a vállalatvezetéssel.

2000. január 10-én, egy nappal a járművezetők üzemkezdettől meghirdetett figyelmeztető sztrájkja előtt aláírták a bérmegállapodást a BKV-nál. A 8,5 százalékos béremelésben részesült dolgozók így a vasúti dolgozókkal való szolidaritásuk jeleként üzemkezdettől csak félórás szolidaritási sztrájkot tartottak.

Kétórás figyelmeztető sztrájkot 1993. április 20-án tartottak hajnalban a fővárosi buszvezetők, miután érdekvédelmi szervezetük nem tudott megállapodni a BKV vezetésével a béremelésekről. A munkabeszüntetéshez - amelyben mintegy ezer járművezető vett részt - irodai alkalmazottak is csatlakoztak. Két nappal később a BKV vezérigazgatója és az érdekképviseleti szervezetek vezetői aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján 1993. április 1-jétől a cég minden dolgozója 21 százalékos béremelésben részesült.

A főváros tömegközlekedésének dolgozói 1990. január 23-án is kétórás tiltakozó munkabeszüntetést tartottak. Akkor mintegy 2800 autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért.

Forrás: index

A BKV Figyelő a sztrájkkal teljes mértékben egyetért, mert a szakszervezetek követelései az utasok érdekeit szolgálják.

69 Tovább

Vakvezető kutyákról, újra

Tisztelt BKV Zrt!

Ezúton kezdeményezném az Önök Társasága utazási feltételeinek módosítását, a következők szerint.

Ez áll a jelenlegi szabályzatban:

"A rendőrségi, a mozgáskorlátozott személyt segítő és a vakvezető kutya utaztatása díjtalan. Egy járművön (szerelvényenként) csak egy kutya szállítható, szájkosárral, pórázon és tiszta állapotban."

Bizonyára Önök is értesültek arról a nemrég történt, sajnálatos esetről, mely során egy vak házaspárt nem akartak leengedni az ellenőrök a metróba, mivel vakvezető kutyáik nem rendelkeztek szájkosárral. Az esetről bővebben itt olvashatnak: http://bkvfigyelo.blog.hu/2007/09/20/vakokat_csesztetnek_az_ellenorok

A vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat zavarja munkájuk során a szájkosár. Ezeket a kutyákat hosszú éveken át képzik, nem agresszívak, az utazóközönségre nézve semmilyen veszélyt nem jelentenek. Ezért javasolnám, hogy rájuk nézve ne legyen kötelező a szájkosár.

A vakvezető kutyák számára ezenfelül a mozgólépcsők is gondot jelentenek. A vakok általában az álló mozgólépcsőn gyalogolnak le vagy fel kutyájukkal. Londonban a vakvezető kutyás vakok számára a személyzet leállítja a mozgólépcsőket azokon az állomásokon, ahol nincs lift vagy lépcső. Hasznos lenne a BKV számára is valamiféle hasonló belső utasítás.

Kérem, tájékoztassanak Társaságuk fentiekkel kapcsolatos álláspontjáról.

Előre is köszönöm

moon

BKV válasza:

48 Tovább

Szinte lehetetlen jegyet venni hétvégén

Nagyban zajlik a BKV „Blicc Over” akciója, és elvileg mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák a bliccelést. Vasárnap este körbenéztem a Móricz Zsigmond körtér – Bertalan Lajos utca – Szent Gellért tér vonalon, illetve a Deák téri metróállomás bejáratánál. 18 jegyautomatából 4(!) működött, a többin a szokásos hibaüzenet volt olvasható. Egyszer már felhívtuk a társaság figyelmét, hogy ez így nem elfogadható, de úgy néz ki hiába beszélünk. Az utas nem tehet mást, mint rohangál az esőben, hidegben, működő automatát keresni, vagy felszáll jegy nélkül. Még egy olyan dolog, amire az értelmetlen reklámokba nyomott milliókat lehetne költeni.

Számomra még mindig érthetetlen, hogy az automatákat üzemeltető Protokon Kft. mit keres még a cégnél, miért nem keresnek egy másik alvállalkozót?
31 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek