Kedves figyelők!
Szeretnék megosztani egy pénteki esetet az oldal olvasóival.
Ezt talán közelebb visz mindenkit ahhoz, hogy miért olyan az általános vélekedés a vállalatról amilyen.
Pénteken hazafele utaztam a 20-as autóbuszon. A vonalon nemrég új arcok jelentek meg sofőrként, amin ugyan meglepődtem, de nem tartottam bajnak. Az Erdősor út-i megállóban (mivel végállomásnak van hívva) mint mindíg most is több időt töltött a busz. Kissé távolabb van a piros 20-as megállója, ahonnan egy nő futott a buszunk felé. Mikor már csak méterekre járt a busztól, megszólalt a jelző, és azonnal zárodtak az ajtók is. Szegény lendületből még a középső ajtóig futott, mikor még a busz el sem indult. Lehetetlen, hogy a sofőr nem látta. Busz ki a megállóból, és ment. Miért törődjön az utassal... BPO-601 07.11.09. 16:00 Erdősor út. Nem az első, és nem is az utolsó akivel hasonló történt. Ezt korábban valaki már a buszon belül meg is örökítette, amit sikerült pár hónapja lefotóznom. Most is ugyanaz a busz. MIlyen furcsa... (És az utastájékoztatás csodája: Hónapok óta jár a vonalon a busz, de a táblát nem cserélték le, és még mindíg egy Moszkva tér-i végállomás szerepel rajta, és nem tudom hányas busz jelzés)
Az általános járművezetői hozzáállásról egy barátomat tudom idézni, aki villamosozott egy darabig: "Aki a járművön van, vagy a megállóban áll az utas, aki fut felé, az nem!"
maxt
2007. november 18. 10:27
"Köszönd meg, ha megvár a busz"
2007. november 17. 14:23
Ismét egy tiszta BKV busz
Próbáld ki az index új képmegosztó oldalát! Indafotó!
2007. november 16. 21:03
BKV 2008
BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat
Megszűnhet jövőre a 9-es, a 38A és a 130-as busz, megfeleznék a 86-os és a 14-es busz vonalát, eltűnhet a 12-es villamos, derül ki egy, az Index birtokába jutott BKV-s munkaanyagból. Kényelmetlenebb lesz a tömegközlekedés, de állítólag kevesebbe fog kerülni. Mi jöhet még, ha a busz nem?
Fontos, kihasznált járatok megszüntetését tartalmazza az a munkaanyag, amely a BKV 2008-ra tervezett járatritkításait tartalmazza, és amelynek egy része az Index birtokába jutott.
A járatritkításról, átszervezésről és a tarifaemelésről a döntést a főpolgármesteri kabinet hozza meg, a közgyűlés december 20-án dönthet.
Mint arról már beszámoltunk, a BKV a racionalizálás és a megszorítások jegyében 2008-ra összteljesítményének 10 százalékos csökkentését tervezi, amely sajtóértesülések szerint a menetrendi változások mellett 40 járat megszüntetését jelenti.
Az Index birtokában lévő anyag szerint a párhuzamosságok (mármint a BKV szerinti párhuzamosságok) megszüntetése jegyében összesen 32 busz- és villamosjárat szűnhet, rövidülhet meg. A BKV olyan útvonalakon tervez módosításokat, ahol az adott vonal mellett párhuzamosan más tömegközlekedési eszköz is kiszolgálhatja az utasokat.
Így pl. előfordulhat, hogy aki eddig Óbudán BKV-busszal közlekedett, kénytelen lesz Volán-buszt használni, de Rákoskeresztúron a vonat miatt ritkítanának buszjáratot, másutt a villamos miatt szűnnek meg vonalak. Vannak arra utaló jelek is (lásd a keretest), hogy ez csak a tervezett harmada.
A közlekedési cég járatritkítási terveit a gazdaságosabb működés vezérli: éves szinten több milliárd forintot kell megspórolnia ugyanis a cégnek.
A terveket látva azonban felmerül a kérdés, a vonalanként, éves szinten jelentkező néhány tízmillió forintos megtakarításért cserébe érdemes-e fizető utasokat elveszteni (vagyis autóba ültetni), illetve a budapesti tömegközlekedést még kényelmetlenebbé tenni: az úgynevezett párhuzamosságok erőltetett megszüntetése ugyanis a legtöbb esetben plusz egy átszállással hosszabbítja meg a menetidőt.
2007. november 16. 13:46
Éjszakai melegedő
Szépnapot!
Úgy érzem az alábbi két képhez nem kell sok kommentet fűzni. Tegnap este készültek a 950-es járaton hajnali 2 körül, rajtuk kívül még hárman utaztunk a régi ikaruson. Ha másra nem melegedőnek még biztos jó az éjszakai járat. Biztos jó ötlet a külön éjszakai bérlet?
Bosi
2007. november 16. 09:44
Ötletek a BKV Figyelőtől
Tisztelt BKV, Kedves sajtóiroda.
Az alábbiakban két lehetséges tervet szeretnék megosztani önökkel. Olyan terveket, melyek bevezetésével jelentősen visszaszorítható lenne a bliccelések száma. Kérem gondolják át ezeket, és számoljanak utána, mennyi plusz költséget jelentene ez a társaságuknak, valamint, megérné-e legalább az egyiket bevezetni.
Nagy razzia
Havonta legalább kétszer nagy ellenőrzést tarthatnának egy adott járaton. Rengetegszer fordult már elő, hogy a bliccelő nem volt hajlandó együttműködni az ellenőrrel, nem adta át neki személyes iratait, így a büntetés sem volt behajtható rajta. Az sem rika, hogy ellenőröket megfenyegetnek, beszólnak nekik, majd elfordulva tovább folytatják az utazást, büntetlenül. Egy adott járaton havonta kétszer tarthatna razziát egy BKV ellenőr egy rendőr vagy egy polgárőr társaságában. Az eddig nem együttműködő utasok kénytelenek lennének odaadni irataikat a rendőrnek, így büntetés is kiszabható rá. 1-2 ilyen büntetés után az illető valószínűleg elgondolkodna azon, nem-e érné meg inkább megvenni a bérletet. Rendkívül bosszantó, hogy akinek nagy a szája és be mer szólni az ellenőrnek, annak az utazás is ingyenes.
Felszállás csak az első ajtón
Külföldi példára a BKV is bevezethetné, hogy egyes autóbuszokon csak érvényes jegy illetve utazásra jogosító igazolvánnyal lehetne megkezdeni az utazást. A rendszer bevezethetetlen lenne például a [7]; [173]; 7; 73 viszonylatokon, hisz ezeken a járatokon rengetegen utaznak és az ellenőrzés jelentősen megnövelné a menetidőt.
Vegyük példának a 23-as viszonylatot. Az autóbusz általában 5-7 perccel hamarabb bent szokott már állni a Boráros téri megállóban, így idejében kezdődhetne az utasok felvétele, menetrendi eltérés valószínűleg nem lenne. A Boráros tértől számítva, még három megállóban folytatódhatna az "első ajtós" módszer. (Haller utca, Közvágóhíd, Földváry utca). Ezen megállókban nincs jelentős számú leszálló, így valószínű, hogy a hátsó ajtók kinyitására nem is lenne szükség. Maximum három megálló távolságig vezethető be az első ajtós ellenőrzés, mert ez az a táv, ami alatt még nem nőne meg a menetidő számottevően, viszont aki eddig nem vett jegyez, az valószínű most megveszi, mert nem fog több kilómétert sétálni. Érdemes lenne átgondolni, melyik járatokon lenne bevezethető ez a módszer és számolni vele, mennyi plusz bevételt jelentene ez a társaságnak. Természetesen a járművezető fizetésében is meglátszana, hogy milyen viszonylaton vezet, ellenőriz-e jegyet vagy nem.
Kérem a fenti példákat gondolják át, és tájékoztassanak arról, bevezethetőek-e? Amennyiben úgy döntenek, hogy bevezethetők, megteszik-e a lépéseket, hogy változzon valami? Az Önök és az utasok érdeke is, hogy csak azok vegyék igénybe a közlekedést aki fizet is érte.
Együtt, egy jobb, használhatóbb tömegközlekedésért
Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
A levelet a BKV sajtóiroda, Az ügyfélszolgálat, Kiricsi Karola és Regőczi Miklós is megkapta!
Utolsó kommentek