Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ne feszítsd szét az induló villamos ajtaját, mert meghalsz!

"Majdnem meghalt valaki a BKV miatt" tárggyal írta olvasónk, Fanni az alább olvasható történetét. Mint az a leveléből kiderül, október 1-jén, szombaton 23 óra körül a 4-6-os villamoson utazott egy ismerősével. A Wesselényi utcánál szálltak le a villamosról, ahol egy lánynak feltehetőleg műszaki hiba miatt beszorult az ujja a záródó ajtók közé. Azt sajnos nem tudjuk, hogy az ajtó a feszegetés miatt romlott-e el, vagy már alapból rossz volt, minden esetre jó példa arra, miért nem futunk a villamos után, és miért nem ugrunk be a záródó ajtók közé:

Kedves BKV-figyelő!

Azért írok, mert tegnap este (10. 01.) sikerült megtapasztalnom, hogy a villamosok mennyire is vannak ellenőrizve és, hogy a vezető mennyire éber.

Este 11 körül a 4-6-os villamoson utaztam az ismerőseimmel. Ilyenkor már javában tele van ellenőrökkel a villamos. Mindegyik ajtónál volt egy. A Wesselényinél szálltunk le. Láttuk, hogy egy lány feszíti az ajtót, de akkor még nem tudtuk miért. Odamentünk segíteni neki és akkor láttuk, hogy beszorult az ujja és próbálja kiszedni.

81 Tovább

Menet közben kizuhant egy utas egy BKV-buszból

Mint ahogy arról tegnap már elsőként beszámoltunk a Facebook oldalunkon, súlyos fejsérüléssel került kórházba egy idős asszony, miután kizuhant egy mozgásban lévő BKV autóbuszból a Kosztolányi Dezső térnél. A Hír24 hosszabb beszámolót készített az esetről:

A lapnak az egyik utas elmondta, hogy az 53-as busz a XI. kerületi Kosztolányi Dezső tér felé tartott, amikor egy hirtelen fékezés közben váratlanul mindhárom ajtó kinyílt, az idős nő pedig az útra zuhant, erősen beütve a fejét. A mozdulatlanul fekvő, vérző sérültet először egy arra járó betegszállító személyzete látta el, majd mentőautó is érkezett hozzá, kórházba vitték.

46 Tovább

Nem fontos a dolgozók bejelentése és az utasok biztonsága a BKV-nak

A 2-es metró felújított állomásain az utastájékoztató rendszer hangszórói olyan hangosra vannak állítva, hogy az utasok sokszor a szerelvényekben lévő hangszórókat sem hallják, emiatt több utas is az ajtók között maradt. A kialakult balesetveszélyes helyzetről a BKV-dolgozók több alkalommal értesítették a munkaadójukat, legutóbb egy nyílt levélben fordultak a társasághoz, de a BKV még csak válaszra sem méltatta őket. Úgy néz ki a cégnek nem fontos a dolgozók bejelentése és az utasok biztonsága.

Tisztelt BKV-figyelő!

Azzal a kéréssel fordulok hozzád, hogy légy szíves segíts nekünk az alábbi probléma megoldásában:

A felújított 2-es metró állomásain lévő utas-tájékoztatási rendszer elviselhetetlen kiabálásáról van szó. Többször jeleztük a központi forgalom irányítók felé, hogy túl hangosan szól a felhívás (ők sem tudtak érdemben változást elérni), hogy a kijáratnál ellenőrzést tartanak. Ezt olyan hangerővel teszi a rendszer, mely elnyomja a vonat utas-tájékoztatást (felhívva az utasok figyelmét, hogy az ajtók záródnak) és ebből számtalan panasz érkezett, és a metróvezetőket szidják.

53 Tovább

Balesetveszélyes gyalogátkelők: sok balesetet kerülnek el az éber járművezetők

Sokszor csak a szerencsén, illetve a járművezetők éberségén múlik, hogy nem történik baleset a gyalogátkelőknél. Több olyan megálló is van Budapesten, ahol ha összegyűlik egy nagyobb tömeg, veszélyes közelségbe kerül egymáshoz az utas és a tömegközlekedési jármű. Az egyik ilyen megálló a 4-es villamos újbudai végállomása, ahol az Allee megnyitása óta cseppet sem veszélytelen a bejárathoz közeli zebránál várakozni, főleg ha az ember nem figyel, és nem is a zebránál, hanem előtte várakozik, gyakorlatilag a villamos előtt. Hasonlóan veszélyes zebra található a Jászai Mari téren is, olvasónk erről ír az alább olvasható levelében.

Ha tudtok még hasonlóan veszélyes átkelőt, írjátok meg a kommentek között, vagy e-mailben a bkvfigyelo@gmail.com címre!

33 Tovább

Metrótűz: Mi a teendő súlyos üzemzavar esetén?

Az elmúlt hetekben többen azért írtatok nekünk levelet, mert szeretnétek megtudni, hogy egy súlyos üzemzavar esetén mi a teendő a metrón. Utasként sajnos nem sok információt kaptok a teendőkről, az állomásokon is csak azt tudjátok kideríteni, hogy merre van a menekülési útvonal, ezeket is a BKV néhány hónapja ragasztotta ki, azelőtt még ez sem volt publikus.

Biztos vagyok benne, hogy a metróvezetők megfelelő oktatást kaptak arról, hogy mi a teendő súlyos üzemzavar esetén, és abban is biztos vagyok, hogy ha szükség van rá, erről tájékoztatják az utasokat, de ilyen állapotok mellett nem lehetne előre tájékoztatni? Sokat segíthet egy esetleges mentésnél ha van néhány felkészült utas, aki az első percekben tudja segíteni a metróvezető munkáját.

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hét szünet után ismét gond volt a metróval (09. 03. Nyugati tér), ez eszembe juttatott több kérdést. Létezik-e bárhol, bármilyen formában hivatalos tájékoztatás arról, mi a teendő a metróban súlyos üzemzavar, tűz esetén?

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek