Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Biciklire váltanak az elkeseredett utasok?

A BKV évek óta alig tesz azért valamit, hogy több utasa legyen, és a már meglévő utasok elégedettek legyenek a szolgáltatással. Járatcsökketések, nagyobb kosz, rendszeres műszaki hiba, drágább szolgáltatás. Így tudnám jellemezni a BKV elmúlt 1-2 évét. Olvasónk szerint épp ez lehet az oka annak, hogy többen alternatívát keresnek:

Hali!

A sok verekedős történet között pihenésképpen ajánlanék figyelmedbe egy lappangó témát :)

A társadalmilag is aktív (főleg városi) biciklis közösségnek ugyan nem az a célja, hogy a BKV-tól szipkázzon el utasokat, hanem inkább az, hogy autósokat "ültessen" biciklire (pontosabban arra biztassa az embereket, hogy tudatosan válasszanak a közlekedési alternatívák közül), mégis egyre több olyan beszámolót hallok/olvasok mint az alábbi:

Kb. egy hónapja kattantam rá a nyélre. A bringázz-a-munkába kampány vett rá, hogy leporoljam a régi rozsdafoltos cangát és BKV helyett bringázzak a gyárba. Azóta letekertem 600 km-t és most már nem vagyok hajlandó visszaülni a BKV-re. Felkészültem az esőre, vettem lámpát (bár ez még elég light-os), sisak az alap volt már az első napon is. Igyekszem minél hamarabb levetni a kocabőrt, ezért kerülöm a járdát és vagy bringaúton vagy az utakon rakom. A pirosokon nem megyek át, csak ha tényleg nincs semmi a láthatáron.

Néha még sikerül extrém bénázásba keveredni, ha ezzel valakit veszélyeztetek vagy akadályozok, szorri, előbb-utóbb ez is elmúlik :)

CM 2009. 04. 29

0 Tovább

BKV: Több kerékpár szállítása hatóságilag nem engedélyezett

Kóka János levelére megérkezett a BKV válasza, amiből kiderül, hogy a Fogaskerekű Vasút fejlesztése tervben van, és jelenleg a Nemzeti Közlekedési Hatóság miatt nem szállatható több, csak 8 kerékpár a fogason:

Tisztelt BKV Figyelő Blog Szerkesztőség!

A BKV Figyelő Blogon megjelent, Demszky Gábor főpolgármester úrnak címzett levél kapcsán ezúton küldjük a BKV Zrt. álláspontját, tájékoztatását.

A BKV Zrt. számára fontos az, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatás fejlesztésének irányait olyan módon tárja fel, ami a változó utazási igényeket - akár az alapszolgáltatáson túli igényeket - is lefedi. A fővárosban az elmúlt mintegy egy évtized során jelentősen növekedett a kerékpárt használók száma, amely szükségessé tette a közösségi közlekedés és kerékpáros közlekedés közötti együttműködés kibővítését és a további együttműködési lehetőségek vizsgálatát. A szolgáltatás ilyen irányú fejlesztésének természetesen számos lehetséges útja van, melynek főbb elemei közé tartozik az infrastruktúra fejlesztése, illetve a tarifarendszerben a közösségi közlekedési eszközök közötti átjárhatóság támogatásának megjelenése. Azaz például kerékpárszállítás esetén valamilyen kedvezmény beépítése, amellyel a szolgáltató vonzóbbá teszi a rendszeres kerékpárhasználatot.

18 Tovább

Rossz jegyautomata, ittas biztonsági őr

Tegnap a CriticalMass weboldalán figyeltem fel Kóka János levelére, amit Demszky Gábornak küldött. Kóka biciklivel és BKV-val szeretett volna közlekedni, ám megtapasztalta, hogy ez nem könnyű. Ittas biztonsági őr, nem működő jegyautomata, hülye szabályok. Részletek a levélben:

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Április 26-án, vasárnap délután, biciklivel a Városmajorból a Széchenyi-hegyre tartottam. Mivel ezen az útvonalon az egyetlen kerékpáros tömegközlekedési lehetőség a Fogaskerekű Vasút, azt vettem célba.

A városmajori végállomáshoz érkezve láttam, hogy több tucat biciklis áll tanácstalanul a peronon, az állomáson várakozó és indulásra készülő szerelvény mellett.

Kiderült egyrészt, hogy az állomáson lévő összes jegykiadó automata rossz. Üzemképzelenségüket egy kézzel írott, és az érmék bedobónyílására ragasztott cetli jelzi.

Találtam egy kalauznak látszó, egyenruhás, érezhetően ittas BKV-s kollégát a szerelvény mellett, aki megerősítette, hogy ott bizony nem lehet jegyet venni. A hozzá fordulóknak azt a tanácsot adta, hogy menjenek a Moszkva térre (!), legközelebb ott árulnak jegyet.

94 Tovább

Buszsávban közlekedő biciklist terrorizált a buszvezető

Olvasónk április 21-én, a Rákóczi úton halad kerékpárjával a Keleti pályaudvar felé (buszsávban) állítása szerint szabályosan. A BKV egyik buszvezetője mégis folyamatosan dudált rá, és kétszer is megelőzte. Ezek az előzések olyan szerencsétlenül sikerültek, hogy olvasónk majdnem a busz alá került. Szerencsére tanúkat is szerzett, így ha a BKV nem intézkedik, feljelentést tesz. Többi a levélben:

Tisztelt BKV!

A mai napon (2009. április 21.) du. 4 óra körül a Rákóczi úton közlekedtem kerékpárral as Astoriától a Keleti Pályaudvar felé.

Nem sokkal az Astoria után a BPO-445 rendszámú 7E járat hosszan dudált rám, majd előzés után bevágott elém, és csak fékezéssel tudtam elkerülni a balesetet. Miután a piros lámpánál megelőztem a buszt, a lámpa zöldre váltása után a buszvezető ismét hosszú dudálásba kezdett, majd megint leelőzött. elém vágott és leszorított az úttestről. Ezúttal a csuklós busz hátulja elkaszált vagy maga alá gyűrt volna, ha nem ugratok fel a járdára.

99 Tovább

Biciklis: Pofátlanul hazudik a BKV!

Március 20-án megjelent itt a BKV-figyelőn is az Index újságírójának a panasza, amiben leírta, hogy a buszvezető mikért hágta át a KRESZ-szabályait, és kezdett előzésbe. A biciklis lefényképezte a szabálysértő buszt és annak vezetőjét, aki kiszállt és adott a fényképező srácnak egy pofont. A BKV szerint ez nem így történt. A buszvezető és a biciklis a busz mellett kulturáltan a személyiségi jogokról diskuráltak, és a buszvezető keze sem járt el. Az újságíró szerint a buszvezető magyarázata életszerűtlen. Részletek alant:

Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a rendszámát, megütött és kilökött a szemközti sávba.

Kísérletképpen, hogy lássuk, hogyan védi a BKV a jogot, levelet írtunk az esetről a közlekedési vállalatnak.

A társaság példásan gyorsan válaszolt, megállapítva: a megvert és szemből majdnem elütött kerékpáros hazudott. A buszvezető viszont előzékeny volt, és csak azért szállt le a buszról, hogy udvariasan diskuráljon a kerékpárossal. Életszerű helyzet. Ahogy az is, hogy a buszvezető a műszak végén két tanút is hozott, akik igazolták a történetét. El tudnak képzelni olyan utast, aki hajlandó nyolc órával egy reggeli utazás után befáradni valami BKV-s irodába, hogy egy hivatalnoknak tollba mondjon egy olyan esetet, amelynek legalább az egyik momentumát utasként nem is láthatta?

A BKV levelére természetesen válaszolunk, hiszen kíváncsiak vagyunk, tényleg kontroll nélkül engedik vezetőiket garázdálkodni az utakon. Segítségünkre van, hogy a buszvezető magyarázata is életszerűtlen.

37 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek