Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A szabály az szabály

Érdekes, amikor buszvezetők cigiznek, beszélgetnek, telefonálnak vezetés közben, akkor nem csapnak a saját szájukra, nem erőltetik annyira a szabályzatot. Amikor az utas hibázik, akár egy picit, akkor mindennél fontosabb, hogy ismertessék a szabályzatot. Természetesen vannak kivételek.Persze aki buszon akar biciklizni, az viselje a következményeit. (A kép illusztráció).

Helló!

Szeretném ha közzétennétek az alábbi sztoryt: Tegnap (2008. július 7. kb 19.30 körül) utaztam a 9-es buszon (FJX-207), Kőbánya Városközpont felé. Most volt ez a nagyon nagy vihar, szakadt az eső, jégdarabok potyogtak az égből. A Könyves Kálmán körúton, az zuhogó esőben - többek között - várakozott két biciklis, apuka és a 10 év körüli kisfia.

Megörültek a busznak, és gyorsan fel is tolták a bicikliket. Felfértek, hiszen üres volt a busz. Erre a söfőr kiszólt, hogy azonnal szálljanak le a buszról, mert nem lehet biciklivel felszállni. Az utasok és az apuka felháborodása ellenére, leszállította őket a buszról. Szegény kisfiú zokogva tolta le a biciklit, vissza az esőbe, holott így is teljesen el voltak ázva, és egyébként se biztonságos viharban biciklizni, a villámcsapások és a rossz látási viszonyok miatt. Lényeg a lényeg, a buszsofőr embertelen hozzáállást produkálva leszállította őket és mentünk szépen tovább. Felháborodva kommentálta  ő az eseményeket.

Olyannyira fel volt háborodva, hogy a Szent László térhez vezető kanyarnál lévő zöld jelzésnél szépen várakozott, majd mikor már a sárga is elaludt a teli pirosban adott gázt és kezdett kanyarodni, majdnem karambolozott a szabályosan, zöldnél elinduló fekete autóval. Nem tudom mit lehet ilyen esetek ellen tenni, de ez szerintem már majdnemhogy bűncselekmény határát súroló cselekedet volt, de ha másnem, az hogy a bajba jutott embertársán annyival valaki nem tud segíteni, hogy felszállnak a buszra az minden képpen aljas és undorító dolog.

Nem tudom mivel tudnám soraimat zárni, de azzal mindenképp hogy remélem ez a sofőr más hivatást választ!

Üdvözlettel: Sajóvölgyi Andrea

52 Tovább

"Há, innen tó'ni köllene!"

Magyarország két legsűrűbben véleményezett közlekedési cége a MÁV és a BKV. Sok mindenben hasonlítanak. Utastájékoztatás, takarítás, műszaki állapotok, munkakörülmények és technikai megoldások, ezek mindkét cég gyengéi. Na de vajon mi lesz akkor, ha ez a két cég „együttműködik”? Nem csak az utasok szívnak, hanem a biciklisek és a járókelők is.

Sziasztok!

Egy ma történt kis kalandot szeretnék megosztani veletek, hogy picit visszarázódjunk a hétköznapok magyar valóságába. Ma reggel, a szokásos melóba tartó bringa utam során meglepődve tapasztaltam, hogy a Batthyány tér utáni bringa út ideiglenesen meg BKV-MÁV közös megegyezéssel ideiglenesen meg lett szüntetve (mert így is túl sok van belőlük:)). Ezt úgy sikerült tudtomra adni egy hiányos viselkedési kultúrával rendelkező biztonsági embertől, hogy: "Há, innen tó'ni köllene!". Mondtam, hogy "magának is szép napot kívánok", és gyorsan visszarázódva a magyar valóságba és tudva, hogy nem érdemes ezt tovább tárgyalni, lecsatoltam és végigtoltam a bringát az üres peronon.

A 70-100m séta alatt, dicsértem a higgadtságomat, gondoltam ez a jó útja az együttélésnek ember és biztonsági lény között. Igen ám, csak a peron másik végén tapasztaltak teljesen megingatták ezt a kis hitemet is. Az történt ugyanis, hogy bringás társam ugyanilyen kurta felszólításra nem tudta megőrizni türelmét és bólintva tovább kerekezett, igaz már nagyon óvatos tempóban. Reakció a tapló szak körtől: "Utána mennyek? Leszeggyem a k*a anyját?" és már indult is a kommandó lerángatni az illetőt. És hát elkezdődött a tilitoli bunkóskodás, amiben testi kontaktus is volt.

Ilyenkor sok kérdés felvetődik az emberben. Honnan a bánatból sikerül ennyi tapló idiótát összeszedni. Én naiv ember vagyok és hiszem, hogy ezek normális embernek születtek, csak szerintem amióta részt vettek a BKV vagy MÁV kiképzésen és megkapták a tahóság doktori címét közvetlenül a vezértől, na azóta degenerálódtak az emberi tulajdonságaik. Remélem, hogy a mai UV sugárzás biológiai értelemben vett pozitív mutációt eredményez ezeknél az egyedeknél aminek eredményeként felmondanak és elmennek kertésznek.

Amúgy meg gratulálok a két állami góliátnak a taplóságban elért eredményekért, jó kis balkáni csapat játék. Hajrá magyarok! 

Zaza
190 Tovább

Ha a biciklis és a BKV-s összecsap

Rendszeresen olvasom a Critical Mass-t, mert hobbi kerékpárosként engem is érdekelnek az ottani történetek. Nem az első eset, hogy ottani, BKV vs. biciklis esetet másolok át ide. Itt a következő:
Jászain megkapom a zöldet. Elindulok, pörgetek felfelé a Margit-hídra. A felhajtó után hallom, hogy a nyomomban egy busz. Aztán azt is megérzem, hogy meglöki a zsákom (Ortlieb) bal felső csücskét. Lezsibbad a gerincem, megingok, a busz es a padka közé szorulva támaszt keresek, nem találok mást, mint a sötétkék bádogot. Persze az megint taszít rajtam, úgyhogy ököllel is ütök rá egyet, hogy legalább egy utas észrevegyen. Busz elhúz, sikerül a lábamat letenni.

Vérnyomásom az egekben, nagy levegőt veszek, es indulok utána. A budai hídfőnél, a megállóban utolérem. Megállok előtte, kérdezem, hogy ez mi akart lenni. Nem hallom, mit mond, csak látom, hogy jobb karját lengeti. Csóvalom a fejem, és intek, hogy szálljon le. Erre elkezd integetni, hogy menjek előle. Nemet intek. Megmarkolja a kormányt, balra tekeri, és szép nagy ívben kikerül. Vajon hasonló manőver pár perce a hídon miért nem sikerült neki?

Persze tanú nincs, én meg örülhetek, hogy élek, hogy nem estem be a kerekek alá, és megvannak a lábaim. Most komolyan, mit lehet ezekkel kezdeni? Dühös vagyok és tehetetlennek érzem magam.

BPO-849, regi típusú Ikarus, 6-os járat. A cikk 2008-05-06-án jelent meg a szerző oldalán.
153 Tovább

Biciklist köpköd a buszvezető

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy CM fórumon leírt eseményre. Mivel postos időpont és rendszám is meg van adva, bízunk abban, hogy felelősségre vonják az illetőt.
2008. május 13-án kb. 08:50 perckor Kőbányán a temető irányából tekertem a Jászberényi út irányában. Ez egy lejtős szakasz ahol szaladnak a kerekek. 35 km/ó engedtem magamnak mivel a jelzőlámpa tiltó jelzést adott.

Az út padkától kb. 80 centire haladtam. A lámpánál a záróvonaltól kb. 2 m távra megálltam s míg várakoztam, arra lettem figyelmes, hogy egy nagyobb járműből szitkok hallatszanak mögülem: "mi a kurva anyádért kell erre jönnöd" stb. Kb. a 3. szitokáradat után hátralestem s megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 68-as viszonylatban közlekedő BKV-busz az (BPI-739). Meglepett, de figyelmen kívül hagytam s várakoztam tovább a szabad jelzésre. Arra lettem figyelmes, hogy a tilos jelzés ellenére elhalad mellettem a busz. Az első kereke akkor került velem egyvonalban mikor a lámpa sárga színűre váltott. A busz hátulja a kerékpáromtól max. 40cm-re haladt el.

A buszöbölben állt mikor elhaladtam mellette s ekkor felkiáltottam neki,hogy "Csak szabályosan!" s haladtam tovább. Hamarosan megelőzött, de úgy hogy ha nem lassítok (37km/ó) frontálisan ütközök vele a jobb hátsó kereke tájékán.

Ezt követően balszerencsémre a következő öbölnél értem utol őt, ahol az ablakon keresztül félig kihajolva felém KÖPÖTT! Megrökönyödésemben előtte kb. 10-15 méterre megálltam, mire Ő nemzetközi obszcén karjelzéseket mutatott nekem.

Délután mikor hazafelé tekertem egy BKV-s busz került mellém. A pilótája az ablak irányába mozdul. Egyből satut rántottam s felkészültem a nyálfürdőre. A sofőr csak a visszapillantó tükörbe kívánt belenézni.
258 Tovább

Egyelőre nem lesz kerékpárbérlet

A BKV után Hagyó Miklós is megküldte válaszát a kerékpárbérlet témában. A Főpolgármester-helyettes levele számomra elfogathatóbb, mint a BKV előző levele, ugyanis mellébeszélés helyett leírja, jelenleg miért nincs mód az új bérlettípus bevezetésére, és milyen változások kellenek ahhoz, hogy később újból felvethessük ezt a témát.

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek