Rocko, igen, tény, hogy roppant fárasztó és unalmas mindig ugyanazon - már többször megcáfolt - érvek ellen küzdeni, amik állandóan felmerülnek a hasonló témájú topikokban, posztokban.
másik írásomban is leírtam, hogy a kivilágítatlan, önmagára és másokra veszélyes bicikliseket mi, normálisan viselkedő, s a szabályok betartására törekvő kerékpárosok utáljuk a legjobban. Már régóta tervezem, hogy egy Rendőrséggel közös akcióban rápirítunk a "sötét" bringásokra. Ezúton kérem, hogy az autósok is szervezzék meg ugyanezt a "félszemű" autósok kiszűrésére, mert nem kevés van az utakon belőlük.
A tegnapi poszthoz kapcsolódó hozzászólások jól megmutatják a fejekben uralkodó sötétséget. Vitathatatlanná teszi, hogy frusztrált közlekedőkkel vannak teli az utak. Munkahelyükön és/vagy otthon elnyomott emberek, akik közlekedési eszközük típusától függetlenül az utakon vezetik le feszültségüket, s ott próbálják kiélni hatalmi ambícióikat. Ez azért aggasztó, mert ezek az emberek nap mint nap komolyan veszélyztetik az élet- és vagyonbiztonságot. Eközben természetesen meg vannak győződve arról, hogy ők szentek és sérthetetlenek, s hogy képességük abba az 5%-ba sorolja őket, akik valóban tudnak vezetni.
Rögtön leszögezném az arany igazságot, a végső következtetést, ami minden normális párbeszéd alatt elhangzik, s amivel általában mindenki egyetért: csak bunkó ember van, aki akkor is bunkó lesz, ha autóba, biciklire vagy akár kamionba ül, de akkor is, ha gyalogosan közlekedik.
Már egy
Szabályok - szabálysértések. Nos, igen, léteznek, s aki azt mondja, nem követ el szabálysértést, az hazudik. Persze itt is igazán toleránsak és mértéktartóak vagyunk: MINDIG a másik szabálysértése tűnik nagyobb jelentőségűnek, miközben a saját magunk által elkövetettet hajlamosak vagyunk lekicsinyíteni, még jobb esetben komplett ideológiát gyártani annak megmagyarázására.
Lássuk be, minden közlekedési csoportnak megvan a saját "keresztje". Sajnos szó szerint is. Más típusú szabálysértéseket követ el a kerékpáros és másfélét az autós, s hogy illeszkedjünk a bloghoz, másfélét a buszos. Jogos a felháborodás a piros lámpán átsuhanó bringás látványakor, járjon is érte a büntetés. Nem menti fel a bringást az sem, hogy bármelyik jelzőlámpához állva, minden pirosra váltáskor legalább egy autós megy át azon. Tudom, erre megvan a magyarázat: "Nem mertem megállni, nehogy belémjöjjön a mögöttem lévő." Aha. De akik ezzel nyugtatják magukat, azok vannak legjobban kiakadva, ha egy bringás teszi ezt. Szerintem meg fogja be mindkettő a száját, még akkor is, ha én is meg tudom magyarázni, s alá tudom támasztani szépen hangzó statisztikákkal, hogy az elindulás pillanata az egyik legveszélyesebb pont a kerékpáros útjának során, s mindenki jobban jár, ha inkább figyelmesen elindul egy kicsit hamarabb. Persze nem magyarázkodom, mert az csak porhintés lenne, s úgysem győznék meg senkit - nem is célom.
Re: Biciklis vs. buszsofőr
Biciklis vs. buszsofőr
Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!
Bűncselekményt akarok Önöknek bejelenteni. Komoly problémát tapasztaltam egyes buszvezetőiknél az utóbbi időben. Két sofőr is igencsak rossz néven vette, hogy kerékpárral az ő útjukba kerültem. Egyikük "csak" óvatosan de nagyon közel (20 centiméternél közelebb) előzött meg, ami már nem csupán az oldaltávolság be nem tartása, hanem súrolja a közúti veszélyeztetés bűncselekményének fogalmát.
A másik sofőr (személyleírás lentebb) viszont kifejezetten pszichopata viselkedést tanúsított, két különböző napon is. Mindkét esetben több ízben centikre mellettem száguldott el a többtíz tonnás vassal, ok nélkül dudálgatott, szándékosan rámhúzta a kormányt(!), modortalanul kiabált velem. Idéznék: "Takarodj a bicikliútra!", valamint középső ujjával mutogatott.
A modortalan viselkedést még megbocsátanám neki, de azt nem tűröm, hogy már másodszorra is az életemre tört, ezáltal a közúti veszélyeztetés bűncselekményét követve el. Ha rajta múlik, akkor akár meg is halhattam volna. Ezen kívül a piros lámpánál állva szándékosan rámgurult a busszal, majdhogynem ütközésig.
Az "úriember" kb. 50 éves lehet, ősz hajú, ősz bajszú, arcáról lerí a határtalan intelligencia. Bizonyára nem fogta fel, hogy a gyilkosság komoly következményekkel jár.
A szerencsés találkozásaink időpontjai:
2008. 02. 28. 14:45 körül a BPI-156 -os rendszámú 3-as számú buszt vezette, a XXII. kerületben a Vágóhíd utca és a József Attila utca között veszélyeztette az életemet, valamint,
2008. 03. 13.-én (azaz ma) 14:20 - 14:25 között a KXB-022 -es rendszámú (1)14-es buszt vezette és a József Attila utca valamint a Jókai Mór utca között szó szerint vadászott rám!
A nyomatékos kérésem az lenne, hogy beszélgessenek el a kollégájukkal, arról, hogy ő egy többtíz tonnás vasat felém kormányozva életveszélyes rám nézve, mivel alattam csak egy sérülékeny 10 kg-os kerékpár van. Kérem próbálják jobb belátásra bírni, ugyanis ha még egyszer találkozok vele és önbíráskodni próbál és az életemre tör, akkor ott helyben megállítom és rendőrt hívok. Ma is közel álltam ehhez, de nem akartam az utasokkal kiszúrni.
Illetve ha nem tesznek semmit az ügy érdekében, akkor konzultálok az ügyvédemmel és fontolóra veszem az illető feljelentését.
Amennyiben az említett közveszélyes sofőrjük hajlik erre a megoldásra, én nagyon szívesen találkozok vele munkaidő után, és kulturált körülmények között megbeszélem vele a konfliktus okát, és elmagyarázom neki észérvekkel, hogy miért nem biztonságos a kerékpárút.
Megemlítem, hogy a másik sofőrjük, aki némileg emberségesebb módon, de mégiscsak visszaélt az erejével és önbíráskodni próbált, ő 2008. 02. 19-én 16:00 körül előzött rendkívül kicsi oldaltávolsággal egy 3-as buszt vezetve a Nagytétényi úton. Neki is felhívhatnák a figyelmét, hogy ha egy tapasztalatlanabb kerékpárossal játszik ilyent és a busz alá esik, annak súlyos következményei lehetnek!
Várom a válaszukat!
Tisztelettel:
Bakó Zsolt
Bérletet a Bicikliseknek
Tisztelt BKV Figyelő!
A BKV „szakember” gárdája miért nem azon töri a fejét, hogyan lehetne könnyíteni a Budapestre bejáró kerékpárosok életén? Miként lehetne elkerülni a sorokat a HÉV pénztáraknál? Vagy hogyan szoktassa rá őket HÉV használatára, ahelyett, hogy a járatok csökkentésén gondolkodnak.
Szerdán fél Budapest állt. Állt Csepel, állt a Soroksári út, a Petőfi híd, a Gellért tér környéke, a BAH csomópont környéke és a Déli pályaudvar környéke is. Legalább is itt biztos, mert erre jártam.
Szemeim előtt a kép, ha a BKV járatcsökkentést vezet be, naponta ilyen látvány fogad majd a városban, mert aki eddig kitartott a BKV mellett, az is autóba ül majd, mert ugyan olyan lassú lesz, de tisztább, és mégis csak a sajátja. Kényelmesebb lesz vele közlekedni. Persze lesz aki robogóra/motorra vagy biciklire ül, mindegy lesz, csak ne kelljen rá 30 percet várni.
Sok kerékpáros ismerősöm van, aki a HÉV-vel jár be Budapestre, vagy a fogaskerekűvel mennek fel a hegyre, majd gurulnak onnan le. Ők is értetlenül néznek, mikor megkérdem: „Miért nincs kerékpár bérlet?”.
Nincs, pedig lehetne. Jó lenne a HÉV-en és a fogaskerekűn. Korlátlan utazásra, a vonalak teljes hosszán. És mennyibe kerülne? 3000-3500 forint. Szerintem ennyit minden biciklisnek megér, hogy nem kell minden reggel sorba állni. Kényelmesebb.
Az új bérlet bevezetésénél ilyen apróságokra miért nem gondolnak?
A BKV-Figyelő a levelet továbbította a BKV felé (Hagyó Miklós, Kiricsi Karola, Regőczi Miklós, Ügyfélszolgálat) És a Főváros felé (Demszky Gábor). A képen látható bérletszelvény kitaláció, egy jelenleg nem létező bérlettípus!
Bicikli a metrón
Nagyon kevés budapesti tömegközlekedési eszközön szállítható kerékpár. Sok vita volt már arról, hogy szállítható legyen-e a bicikli a buszokon, villamoson vagy a metrókon de megállapodás eddig még nem született. Engem személy szerint nem zavarna, ha a busz hátuljában egy bicikli is lenne, főleg ha a járat nem tömött, és még hely is van, nincs útban,sőt még fizet is érte, másokat azonban zavarhat. Kíváncsi lennék az olvasók véleményére, szívesen utaznának-e együtt kerékpár(ok)al egy nem éppen tömött járaton, vagy azon a véleményen vannak, hogy a bicikli az utcára való kerekezzenek ott. Hamarosan szavazás is lesz a témáról. Egyébként ezt a témát azért vetem fel, mert a ma láttam két kerékpárost a metrón és senkinek nem voltak útban. Senkit nem zavartak, nem is szólt rájuk senki. Vélhetően a nagy melegben nem volt kedvük tekerni.
Utolsó kommentek