Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért drágább a biztonsági őrtől vásárolt jegy?

Olvasónk elkövetett egy hatalmas hibát: jegyet szeretett volna venni az utazáshoz, de a Kisföldalatti általa használt állomásain nem kapott, csak 400 forintért. Az utasban felmerült a kérdés: Azért drágább a jegy, mert a BKV előbb bezárja a pénztárait, és rossz az automata? Miért az utas fizet többet, ha a BKV nem teljesít?

Tisztelt BKV-figyelő!

2009.08.23-án vasárnap történt velem az alábbi eset, ami szerintem érdekes kérdéseket vet fel:

Nap közben szándékoztam utazni a BKV M1 kisföldalatti vonalán a Bajza utcától a Deák Ferenc tér felé. Leérkezvén az állomásra szerettem volna jegyet vásárolni, de a jegyárusító bódé zárva volt. Az állomáson dolgozó ellenőr/biztonsági őrtől (nem néztem meg pontosan a titulusát) megérdeklődtem, hogy tudok-e jegyet vásárolni tőle. Pozitív választ kaptam, miszerint tőle tudok vásárolni NÉGYSZÁZ forinttért, illetve ha ez nem megfelelő (és már miért is lenne) átmehetek a szemben levő állomásra és ott megpróbálkozhatok az automatával, de csak akkor, ha fémpénzben tudok fizetni, mert az automata nem fogad el papír pénzt. 270 Ft-nyi aprópénz volt nálam, plusz késésben voltam és még az M3-as metróra is szerettem volna jegyet vásárolni.

55 Tovább

Panaszkönyvet kért, fenyegetést kapott

Olvasónk az Örs vezér terén egy viszonteladótól elkérte a vásárlók könyvét, de ezt a közelben álló biztonsági őr nem nézte jó szemmel, elkezdte lökdösni. Panaszt tett a két alvállalkozónál és a BKV-nál, de bocsánatkérő levél helyett fenyegető levelet kapott, ugyanis a cég vezetője szerint csak a cégüket akarja lejáratni:

Kedves BKV-figyelő!

Ismertetek egy esetet, ami az Örs Vezér téri metróállomás jobboldali bejáratánál lévő, az ITON Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által üzemeltetett viszonteladói pultnál történt 2009. 06. 26-án délelőtt 11 óra körül. Kérem, tegyék közzé a BKV-Figyelő blogján.

Egy korábbi, a Vásárlók könyvébe beírt bejegyzésem másolati példányát nem kaptam meg, ezért amikor legközelebb arra jártam, azt követően, hogy vásároltam magamnak jegyet, kértem a bejegyzésem másolati példányát. Erre egy biztonsági őr odajött és lökdösni kezdett engem, és egy idő után sikeresen el is taszigált a pulttól. Az ITON Kft. alkalmazottja ekkor levette a vásárlók könyvét a kocsiról, eltette, és a továbbiakban azt állította, hogy odaadta nekem a bejegyzésem másolati példányát. (Az esetet megírtam a BKV honlapján az "Utasészrevétel" címére.) Nem voltam egyedül, így van tanúm, aki mindent látott és hallott.

65 Tovább

Verekedés a 3-as metrón

A lenti videót nézve két kérdést tennék fel: 1,) Ilyenkor hol vannak azok a biztonsági őrök, akik egy hiányzó bérletigazolvány (diákigazolvány) szám miatt már ordibálnak és ütnek? 2,) Az utasok miért nézik a verekedést, miért nem lépnek közbe? Több nagydarab utast látni, akik egy laza pofonnal védet vethetnének a bunyónak, nem hiszem, hogy utána lenne kedve keménykedni. Többiek addig vészjelzőn értesíthetnék a metróvezetőt.

Nem indul a videó? Katt ide!

49 Tovább

A tájékoztató szerint akart utazni, széttépték a jegyét

2009 elejétől a metrón lyukasztott jegy 60 percig érvényes, és átszállásra is feljogosít, amennyiben az utazásunk nem haladja meg az előbb említett 1 órát. Sok a kavarodás a jeggyel kapcsolatban, ugyanis a BKV tájékoztatója nem egyértelmű, ha szó szerint értelmezzük a metrón utazás megszakítást követően is érvényes. (Tehát leszállunk a metróról, elmegyünk vásárolni, majd visszaszállunk). Egyszer már jeleztük a cégnek, hogy hibás a tájékoztató, akkor javították is, de nem írták újra, csak néhány felesleges szót kitöröltek belőle, viszont így megint félrevezető. Lássuk, milyen panaszt kaptam:

Tisztelt BKV-figyelő!

A mai nap folyamán kisföldalattin utaztam az Oktogontól a Vörösmarty térre. a jegyet 15 óra 52-kor kezeltem az Oktogonon, majd a Vörösmarty téren 16:32-kor megpróbáltam visszaszállni, ahol a jegyellenőrök egyrészt nem engedtek felszállni, mondván a jegyem nem érvényes, valamint miután kértem, hogy adják vissza a jegyemet, széttépték és közölték, hogy nem adják vissza, mert lejárt.

1.) A vonaljegyen és az önök honlapján az alábbi tájékoztatás szerepel: "Az érvényesség időtartama alatt a metróhálózaton belül (ideértve a földalattit is) átszállásra jogosít. A jegyet a metrón és a földalattin az utazás megkezdése előtt, a többi közlekedési eszközön a felszállás után kell érvényesíteni. Bélyegzős érvényesítés esetén a kezeléstől számított 60 percig jogosít utazásra."

59 Tovább

Használt jegyet kapott, megbüntette az ellenőr

Olvasónk jegyet szeretett volna venni az Árpád hídnál, de nem talált nyitva lévő pénztárat, ezért a közelben álló biztonsági őr segítségét kérte. Tőle kapott is jegyet, de használt volt, tehát "hivatalosan" bliccelt, ezért 6 ezer forintra büntették a Ferenciek terénél. Az utas hiába tett panaszt, a BKV szerint hazudik:



Tisztelt BKV-figyelő!

A BKV-n történt az alábbi eset. Úgy büntettek meg, hogy volt menetjegyem! Az Árpád hídi metróval mentem és akartam venni jegyet, de zárva volt a jegypénztár és a bódé sem volt nyitva! Odamentem az ellenőrhöz!? (karszalagos faszihoz "Jegyellenőrök" felirattal) és kérdeztem, hol lehet jegyet venni! Ő mondta, hogy nála tudok! Erre vettem tőle egy jegyet ami le volt kezelve. Azt mondta, hogy ezzel nyugodtan igénybe vehetem a metrót! 

Hát Ferenciek terén megbüntettek, hogy ez rossz jegy a felszínen lett érvényesítve!

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek