Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szalagkordonok a bliccelők útjában

Kordonokat húz a BKV a 4-es, 6-os villamos néhány megállójába ősszel, s előbb-utóbb várható az elsőajtós felszállási kísérlet is egyes buszjáraton.

Számos változtatásra készül a BKV ősztől, a módosítások egy része csak a cég működését érinti, a legtöbbet azonban az utasok is érzik majd, mert jelentősen megváltoztatja a megszokott rendet - nyilatkozott lapunknak a várható újításokról és tervekről Regőczi Miklós, vezérigazgató-helyettes. Ősszel találkozhatnak az utasok a 4-es, 6-os villamos vonalán azokkal a kordonokkal, amelyeket egyelőre csak néhány megállóban, s buszvégállomáson emel a BKV. A cég ezzel a próbálkozással, akárcsak a metróblokáddal a föld alatt, a felszíni bliccelést is minimálisra szeretné csökkenteni.

Szintén a bliccelés csökkentésére lenne kísérlet az elsőajtós felszállás, amelyet kisebb forgalmú vonalokon próbálnának ki, Regőczi reményei szerint mihamarabb. Ehhez azonban jegyeladásra is ki kell képezni a járművezetőket, fülkéjükbe pénztárgépet, az utastér elé pedig lengőkaros átengedő "kaput" kell telepíteni, legalábbis a kísérletbe bevont járműveken. Ezt a megoldást azonban zsúfolt vonalakon csúcsidőben nem lehet bevezetni. Az igazán üdvözítő megoldást a csipkártya bevezetésétől várja a cég, ám hosszú éves előkészítés után sem sikerült még lefolytatni egy sikeres pályázatot. A társaság egyelőre keresi a rendszer kiépítéséhez szükséges pénzügyi hátteret, a finanszírozási megoldásokat.

A bliccelők elleni harc addig is nagy erőkkel, s egyre eredményesebben folyik, az idén a tavalyi hasonló időszakhoz képest több, mint félmilliárd forinttal nőtt a jegybevétel. Az utasoknak azonban még így is mintegy 30 százaléka fizetés nélkül veszi igénybe a szolgáltatást. A BKV alapfeladata továbbra is a szolgáltatás színvonalának javítása, például a járművek zavartalan, gyors közlekedésének biztosítása. E célt szolgálnák például a buszsávok, ám közismert, hogy ezektől szinte lehetetlen tartósan távol tartani az autósokat. Egy legutóbbi kampányban motoros rendőrök kifejezetten a buszsávot használókat büntették. Ez azonban csak egy hétig tartott, állandóra továbbra is csak a sávfigyelő kamerák maradnak - már, ahol van ilyen egyáltalán. A cég szerint a jelenleginél sokkal jobb és hatékonyabb megoldás lenne a buszokat felszerelni kamerákkal, s azok készítenék a felvételeket a haladásukat akadályozó autósokról. Ehhez azonban a szakminisztérium beleegyezése, s rendeletmódosítás is kell.

A járművek megfelelő esztétikai és műszaki állapota fontos része a szolgáltatásnak. A HÉV-szerelvények és a Millenniumi Földalatti-kocsik mindkét szempontból felújításra, vagy még inkább cserére érettek. Ezek együtt több százmilliárdos beruházások, amelyre nincs pénze a cégnek, s e célra 2013-ig uniós pályázatok sem állnak rendelkezésre. Regőczi ezért úgy gondolja, érdemes lenne megvizsgálni, hogy miként lehetne forrásokat találni, akár magántőke bevonásával.

A cégnél futó félszáz projekt egyike a BKV-ingatlanok eladása, amely több más mellett az Akácfa utcai székház értékesítését is tartalmazza.

Népszabadság Online

148 Tovább

Turistákat fenyítenek a Népligeti metróállomáson

Egy kis sztori:

A droidzóna újabb lakója dugta ki okos kis fejecskéjét a Népligetnél. Tegnap, vagyis 4-én hétfőn este fél tíz fele egy 5-6 fős - talán angol - fiatal srác várta a metrót (fejenként 60 kg). Az egyik rálépett arra a bizonyos biztonsági sávra. Igazán galád tett, tényleg. A kis pondró.

Erre a hangosbemondóba egy kellemes női hang csendült fel, mint karácsonykor a csengő, hogy megjött a Jézuska: - Sikerül magadtól is lejönni arról a gumiról vagy lemenjek és segítsek?

Ugye nem magyarok lévén nem értették, hogy mi a stájsz csak röhögtek az ormótlan hangú nőn, aki sipákol. Erre a mellettük ülő úr szólt, hogy a hangosba ezt és ezt mondták, jöjjön már le a srác, mert balesetveszélyes. Srác megértette - külföldieknél az angol szó csodákra képes - és abbahagyta öngyilkos mutatványát. Mindenki boldog lett, madarak röppentek be az alagútba és a világ újra megmenekült. Na de.

Ekkor tűnt fel egy kopasz szimpatikus bácsi és nagyon nagy hast viselő barátja: - Melyik unta meg az életét? Mi?

Bácsi válaszol:

- A srácok nem magyarok, nem értették a hangosbemondót, de szóltam nekik már minden ok. És ekkor történik az, ami miatt a BKVs secusok kurva anyját. De tényleg. Odalép a srác elé a droid a tipikus mivanmivanmivan távolságba, ökölbe szorított kézzel és elkezd vele ordibálni. Mondanom sem kell, hogy nem angolul és nem Kazinczy magaslatokban. Majd, mint, aki végre dugott egy jót két év után hátat fordít és kisétál.

Namármost, nekem tényleg félnem kell a BIZTONSÁGI szolgálatot teljesítő embertől? Attól, aki pont azért kapja a fizetését, hogy semmi, de semmi se történjen, ami kicsit is törvénysértő vagy bármi egyéb. Na ne már.

Másik. Sajna nem tettem panaszt ott helyben mivel este 10 környékén a forgalmi ügyeletes helyén a kopasz bácsi terpeszkedett, na meg egy igen kellemes hölgy társaságában voltam, így nem sikerült kellőképpen felspannolnom magam.

Asszem ennyi. Szumma: kellene vennem egy biciklit vagy egy kocsit.

rrideg

126 Tovább

A Deákon a göndör hajú biztonsági a főnök

Tisztelt BKV!

Én nem tudom, hogy milyen módi ami a Deák Ferenc téri állomáson működik de az, hogy elnézést a kifejezésért de egy kis mitugrász göndör hajú gyerek megy az utas után és ordibál megjegyzést tesz rá az szerintem nem ide való. Többször is láttam már ezt a dolgot.

Legutóbbi eset július 28.-án történt meg velem. Hibáztam elfelejtettem mutatni a bérletem erre utánam jött ordibált velem természetesen megkérdeztem, hogy kinek képzeli magát mire a válasz itt ÉN VAGYOK A FÖNÖK ha nem tetszik .......... Ez a földalattiból jövet történ ezek után már azért sem mutattam meg a bérletem és elmentem. Miért tudja a Deákon mindenki kulturáltan végezni dolgát miért kell ilyen embereket felvenni? Ráadásul valami féle verekedős kesztyű is volt rajta . A számát nem tudtam leolvasni, mert nem volt kirakva a kitűzője.

Legyen szívesek kulturált embereket állítani ellenőrzésre mert a médiához fogok fordulni.

Köszönettel: Kovács László utas

47 Tovább

Óvatosan ki-be kell dugdosni, maga ezt már megszokta

Ritka bunkó biztonsági őrökkel találkozott MM olvasónk. A lyukasztóba beleszakadt a jegye, a biztonságiak pedig odamentek kiröhögni, és megjegyzéseket tettek rá. MM kemény volt, és azt mondta, hogy b@sszák meg! Meg is lett a hatása, a biztonsági mint a pulikutya, szaladt segítségért.

Tisztelt BKV figyelő!

Az alábbi rövid történet a múlt héten esett meg velem, amikor is egy találkozó miatt Budapestre kellett mennem. Már több mint tíz éve ingázom nap mint nap a fővárosba (bérlettel - megvan mind gimis korom óta :) ), és talán éppen ezért is igyekszem minden szünidőmet úgy alakítani, hogy ne kelljen Pestre mennem.

Egy előzőleg vett jegytömbben még pont két kezeletlen jegyem volt, amikor is a metróbejáratnál lyukasztottam. Nem kapkodtam, nem is tolakodtak mögöttem, a jegy pedig bennszakadt az automatába. Láttam, hogy az ellenőrök figyeltek már azóta, hogy megérkeztem, ezért is könnyebben vettem fel a kontaktot velük és mutattam, hogy mi a problémám.

Rögtön ketten ugrottak oda, gondoltam hű de jó fejek, erre az egyik elkezdett röhögni, a másik meg kioktatott, hogy türelmesen és óvatosan kell bánni az automatákkal, mert érzékenyek és nem lehet csak úgy ki-be dugdosni a dolgokat, majd hozzátette: "ahogy ezt minden bizonnyal megszokta", sőt utaltak arra, hogy nyilván még sosem kezeltem ilyesmit.

Először köpni-nyelni nem tudtam, majd nyugodt hangon válaszoltam, hogy valóban nem, mivel bérlettel utazom évek óta, de jelen esetben sem tartom magam hibásnak a jegy elszakadásáért (ha csak az nem az, hogy minek akartam érvényesíttetni :)). Az, amelyik először röhögött, ráharapott a bérlettel utazom szavakra és kérte, hogy mutassam meg. Mondtam, hogy nem hordom magamnál egy évtized havibérleteit, erre föl meg már az igazolványomat akarta látni. Kérdeztem hogy mégis minek, erre ő tök durván és sértődötten fenyegetőzni kezdett, hogy ne tiszteletlenkedjek. Igen, én is kicsi vagyok, vékony vagyok és törékeny, meg fiatalabbnak nézek ki, mint amennyit éltem már, de azért basszák meg, ne kötekedjenek velem.

Itt gőzöltem csak be és jóval hangosabban azonnal kértem a felettesüket meg új jegyet. Akkor még az egyik habogott valamit, hogy hát van ott még jegy a tömbben, de akkor elindultam a forgalmi ügyelet ablaka felé. Erre a kiröhögős azonnal készséges üzemmódra váltott, elém ugrott, kihívta a bent ülő nőt, annyit mondott, hogy "a kishölgynek bennszakadt a jegye, kéne egy másik".

A nő némi sóhajtozás (jaj már megint munka van) után eljött az automatáig, kinyitotta, kiborult belőle egy rakás szemét is (azt hittem, megkérnek hogy keressem meg, melyik az én jegyem része :D), aztán a szemetet a földön hagyva egy másik automatánál lyukasztott nekem egy lila(!) vonaljegyet és mindhárman további kellemes utazást kívántak.

MM

30 Tovább

Nem kijárat, elosztócsarnok

Nagy vitát tartottunk néhány hete a Deák térről, amikor egy utast nem engedtek a kijárat felé a BKV biztonsági őrei. Sokan lehülyéztétek az utast, és kioktattátok, nem az nem kijárat. Hivatalosan nem is az, de ki lehet arra menni, legalábbis a BKV szerint

Tisztelt Dénes Balázs!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.  Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy ahol munkatársaink Önt ellenőrizték az nem kijárat, nem aluljáró, hanem a 2-es és a 3-as metróvonalhoz vezető elosztó csarnok. Munkatársaink ezért kérdezik meg az úti célt, és ezzel a kérdéssel nem akarjuk senki személyiségi jogait csorbítani. Felhívtuk a levelében említett bejárati ellenőrzést végző biztonsági szolgálat munkatársainak és az esetlegesen a helyszínen szolgálatot teljesítő jegyellenőrök figyelmét, hogy az Utasok hivatkozása alapján (valamelyik kijárat igénybevételére való jelzés) természetesen a jegykezelésre való felhívást mellőzzék. Reméljük a továbbiakban hasonló eset, nem fordul elő.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 25.

Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető
 

14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek