A kormány várhatóan rábólint majd arra a tervezetre, amely szerint 254 buszt újítanának fel 2010-ben, miközben az új járművek beszerzését megint csak elnapolják. Holott a járgányok jó része inkább való a roncstelepre - 1100 új buszra lenne szükség azonnal -, mintsem hogy a foltozgatásukra költsenek el vagyonokat - egy busz korszerűsítése ugyanis 30-35 millió forintot kóstál.
- Ebből a pénzből a jármű teljesen új karosszériát és motort kap, és felszerelik légkondicionálóval is - tudtuk meg a városháza sajtóosztályától.
- Ez a fajta felújítás annyit használ a fővárosi buszparknak, mint halottnak a csók! - fakadt ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.
Folytatódik a BKV roncsderbije
Ezért sztrájkolnak a BKV-nál
"Sok minden megjelent a médiában és itt is a sztrájkkal kapcsolatban, sajnos a teljes igazságot egyik se írja le. Ezt a tájékoztatást a szakszervezetek írták, remélem elég érthető." -írja egy BKV-s olvasónk, aki a lent található három dokumentumot csatolta a levele mellé. (Ha túl kicsik a betűk, akkor a fájlokra kattintva minden képet megnézhetsz nagyban is)
Január 12-től sztrájkol a BKV
Január 12-e nulla órától határozatlan idejű BKV-sztrájkot hirdetett több szakszervezet is, mivel a szerdai egyeztetésen sem született megállapodás a kollektív szerződésről az érdekképviseletek többsége és a BKV vezetősége között.
A sztrájkfelhíváshoz eddig 11 szakszervezet csatlakozott, ez Nemes Gábor szakszervezeti vezető elmondása szerint a BKV dolgozóinak 65-70 százalékát jelenti. A Magyar Rádió információi szerint a kötöttpályás dolgozók többsége nem fog sztrájkolni.
Megpofozták a biztonsági őrt a rossz automata miatt
Jegy nélkül akart utazni valaki a metrón, de a biztonsági őr az útját állta. Az utasnak azért nem volt jegye, mert a közelben lévő automata nem működött, és máshol nem tudott jegyet venni. Nem érezte jogosnak a biztonsági őr reakcióját, ezért megpofozta, erről mesél olvasónk.
A biztonsági őr azóta már megváltozott. Az automata hétfőn sem működött, ám akkor leengedett mindenkit jegy nélkül. Ha belegondolunk ez így helyes, hisz ha mi megpróbálunk jegyet venni, de nincs jegyvásárlási lehetőség, akkor milyen jogon tartanak vissza? A probléma ezzel csak az, hogy a bemeneti ellenőrzés így értelmét veszti. Ilyen esetben az lenne a legjobb, ha a biztonsági őrtől is lehetne jegyet venni, ahogy az éjszakai buszon.
A kicsit hosszúra sikeredett bevezető után jöjjön két automatás panasz:
Kedves BKV-figyelő!
Tegnap, 2009. Dec. 28-án, du. 3 óra körül jártam arra, amikor is figyelmes lettem rá, hogy a biztonsági őrök (zöld-karszalagos, nem a hagyományos, kék-karszalagos ellenőrök) a Kőbánya-Kispest felé menő irányban, az aluljáróban beengedtek egy fekete srácot jegy nélkül. A társa, egy magyar lánynak volt bérlete, amit fel is mutatott. Az ellenőröknek jelezték, hogy nem tudnak jegyet vásárolni a képen látható automatából.
Zónás bérletrendszer Budapesten?
Olvasónk szerint a BKV jelenlegi helyzetében egyedül a zónás rendszer megvalósítható. Lentebb, a levélben természetesen nem egy szakmai javaslat, csak egy ötlet olvasható. Arra kérünk titeket, ha van hasonló javaslatotok, észrevételetek, akkor a kommentek között írjátok le, vitassátok meg azokat.
Kedves BKV-figyelő!
Jó ideje olvasgatom a blogodat, és sokszor bosszankodok az itt olvasható -olykor már majdnem hihetetlen- történeteken, utasbeszámolókon. Én is nap mint nap használom a BKV-t -főleg télen-, nyári időszakban igyekszem a biciklit választani olcsó alternatívaként.
Sokan írtak mostanában az idő alapú jegyrendszerről, a beléptetőkapukról és az elektronikus jegy/bérletrendszerről. Minden alkalommal leírják, hogy mennyire hasznos és jó volna, és minden alkalommal oda jutunk, hogy vagy pénz, vagy akarat nincs annak megvalósításához.
Utolsó kommentek