Egy BKV busz gázolt el egy idős nőt pénteken délelőtt a fővárosban. Az asszony belehalt a sérüléseibe. A 23-as csuklós busz pénteken délelőtt 11 óra előtt a pesterzsébeti Lázár utcában közlekedett, amikor a jobb hátsó kerekével átment egy idős nő lábán. A balesetet a buszvezető nem, csak a buszon hátul utazók vették csak észre, ők szóltak a sofőrnek. A 78 éves nő olyan súlyosan megsérült, hogy életét vesztette. A rendőrség már vizsgálja a baleset körülményeit.
A BKV szerint jogszerűen büntetett és kurvázott az ellenőr
Október 2-án "Öt ellenőr támadt rá az iskolás gyerekre" címmel publikáltam egy levelet, melyet egy elkeseredett anyuka küldött az ügyfélszolgálatnak. Az anyuka a levélben arról írt, hogy lányára öt BKV ellenőr támadt rá egy villamoson, és úgy büntették meg, hogy volt érvényes bérlete (ezt a levél mellé csatolta is). Az egyik ellenőrnek a büntetés közben még arra is volt ideje, hogy a lány egyik iskolatársát lekurvázza. A BKV szerint az ellenőrök mindezt jogosan tették, és nem engedik el a büntetést. A BKV levele és az anyuka reakciója alant:
Tisztelt M. Hajnal!
A társaságunkhoz írt elektronikus levelével lehetővé tette számunkra, hogy pótdíjazási ügyével kapcsolatban tájékoztatást nyújthassunk Önnek.
Az Ön leánya pótdíjazási körülményeivel kapcsolatban a Jegy és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vizsgálatot folytatott. A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy 2009. szeptember 24-én a 224-es karszalag számú jegyellenőrünk jogszerűen intézkedett az Ön leányával szemben. Ezt a 14-es villamos vonalán az ellenőrzésénél kiadott X-ös számú pótdíjazási folyamatra történt "jegy nélkül utazott" megjegyzés és a jegyzőkönyvi meghallgatása során történt nyilatkozatai is igazolták.
Így az Ön leánya 2009. szeptember 24-ei pótdíjügyét díjfizetés nélkül lezárni nem áll módunkban. Lehetőséget biztosítunk, hogy a pótdíjazás napjára érvényes bérletét a hozzá tartozó érvényes diákigazolványával a levelünk kézhezvételétől számított 8 napon belül személyesen bemutathatja a 1072. Budapest, Akácfa utca 22 szám alatt lévő pótdíjazási irodánkban. (3.000Ft bérletbemutatási díj befizetése ellenében,) Nyitvatartási idő: (hétfőtől - péntekig 6.00 - 20.00-ig szombaton 8.00 -13.45-ig) Kérjük, hogy a jelen levelünket szíveskedjen a bemutatáshoz felmutatni.
Megmenekültek a Moszkva téri metróállomáson rekedt fiktív utasok
Nyolcvan, a Moszkva téri megállóban és részben a metróalagútban rekedt utast kellett kimenteniük a fővárosi tűzoltóknak a péntek hajnali gyakorlat során. Bár a gyakorlatot sikeresnek minősítették, nehézségek is adódtak. A mozgássérült utasokat például csak az alagúton át tudták kimenteni, a gyakorlat végére pedig szinte az összes oxigénpalack kimerült.
Tűzoltási és életmentési gyakorlatot tartottak péntekre virradó éjszaka a Moszkva téri metrómegállóban a tűzoltók. A képzelt katasztrófa forgatókönyve szerint tűz ütött ki a metróban, az állomáson nyolcvan utas, köztük mozgássérültek rekedtek. Ez utóbbi érdekes képzelt szcenárió, hiszen a Moszkva tér, illetve a következő megálló, a Déli pályaudvar sincs akadálymentesítve, azaz mozgássérültek amúgy korlátozottan tudják csak használni, ha egyáltalán.
Rosszul beállított lámpák fogják meg a 7-es buszt
Felújították a Thököly utat, már száguldozhatnak az Ikarusok és a Volvók, lefaraghatna végre a menetidőből. Vagyis csak száguldozhatnának és lefaraghatnának, ha a lámpák nem fognák meg folyton a buszokat. Sajnos Budapesten alig részesítik előnyben a tömegközlekedési járműveket, pedig a közlekedési lámpákat úgy is be lehetne állítani, hogy a buszokat, villamosokat ne tartsák fel.
Tudsz még olyan helyet a városban, ahol nagyon visszafogja a közlekedést a rosszul beállított lámpa? Írj róla kommentet!
Tisztelt BKV-figyelő!
Volna egy észrevételem, s talán az illetékesek felfigyelnek rá, ha valamilyen formában hangot tud adni neki. Nap mint nap a Városmajor felől járok dolgozni a Bosnyák térre, s mivel a metrózást nem szeretem, általában felszínen közlekedem, 5 - 7E/173E kombinációval. Örömmel tapasztaltam a nyáron a Thököly út megújulását, de azt tapasztaltam, hogy a lámpaváltások rendjében semmi érdemi előrelépés nem történt, a Thököly úti lámpák jelenleg is semmibe veszik, hogy ezen a szakaszon, mint főútvonalon jár a város valószínűleg legnagyobb utasforgalmú buszcsaládja (benne két gyorsjárattal), amely ezért igazán kaphatna némi előnyt a keresztező utakhoz, utcákhoz képest.
Villamost szeretne a metró helyett a VEKE
Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.
A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.
Utolsó kommentek