Olvasónk azért fordult hozzánk panaszával, mert sokadjára fut össze egy olyan buszvezetővel, aki a kutyás utasokkal keménykedik. Andreát a múlt héten nem engedte felszállni a 187-es buszra, mert a kutyán nem volt szájkosár. Ez az eset még nem is lenne említésre méltó, hiszen a buszvezető észrevétele teljesen jogos, csakhogy ugyan ez a buszvezető pár nappal később ismét beszólt Andreának, és percekig várakozott a megállóban, holott akkor a kutyával minden rendben volt, az utazási feltételeket nem szegték meg. Részletek alább:
Andreának pedig javaslom, hogy a kutyának valódi szájkosarat vegyen. Abban a kutya tud lihegni, ki tudja benne nyitni a száját, és a 35 fokban sem fog megfulladni.
Tisztelt BKV-figyelő!
Sajnos másodszorra fordult elő velem az, ami ma is, ezért elfogyott a türelmem és panasszal élek Önök felé egyik szerződéses partnerük sofőrével szemben.
A 187, 87-es hétvégi járatán van egy kellemetlenkedő buszsofőr, aki különösen a kutyásokra "utazik". (mai járata a 87-es vonalon, busz rendszáma MCX 181, szombat 19órás járat a Kamaraerdei végállomásról) Több kutyás ismerősömtől is hallottam már az elmúlt hetekben, hogy ilyen-olyan indokkal hatalmaskodik felettük és a gazdákat kutyáikkal inkább arra kényszerítik, hogy leszálljanak a buszról, mint hogy elvigye őket.
A múlt héten a 187-es járaton akadtam össze vele először, akkor a buszra nem engedett fel, annak ellenére, hogy a kutyám életmentő állat, minden utazásról előírt feltételnek megfelelt, csupán a szájkosár nem volt rá felrakva. Aminek oka az volt, hogy közel 35 fokos hőmérsékletben nem tudott a kutya szájkosáron át lihegni, vagyis testhőmérsékletét hűteni, ami hőgutához vezethetett volna. Ezért az állatot féltve és tudva azt, hogy megbízható, kiszámítható és rendkívül jámbor állat, szájkosár nélkül akartam felszállni vele arra a buszra, amire több mint 20percet kellett várni az áthevült buszmegállóban. (egyébként a sofőr késve indult ki a végállomásról ez okozta a hosszas várakozást) A kutya, még egyszer kiemelem, életmentő kutya, fajtáját tekintve magyar vizsla, semminemű agressziót nem mutatott és nem is várható tőle, hiszen emberek mentésére van kiképezve. Mindezt a sofőr is látta és szóban tájékoztattam is erről a tényről, de ő semminemű kompromisszumra nem volt hajlandó és arra kényszerített, hogy szálljak le a buszról, mert különben nem indul el a megállóból amíg le nem szállok. Akkor engedtem a nyomásnak, mert nem várakozással tovább terhelni az utasokat, akik szintén nagyon idegesek voltak a több mint 20 perces várakozási időtől a forró megállóban ) de már akkor is sejtettem, hogy a sofőr viselkedése mögött nem a kutya megjelenése, hanem inkább indokolatlan hatalmaskodási kényszer áll..Még szerencse, hogy csak edzésre utaztam vele, így a késlekedés nem okozott gondot csak kellemetlen volt.
Ma ugyancsak összeakadtam vele, a kutyán ma szájkosár is volt, mégsem akart a megállóból kiindulni, amit már a felszállásomkor jelzett elég arrogáns stílusban. Ma nem voltam hajlandó engedni a rám nehezedő nyomásnak, ugyanis minden utazási feltételnek megfeleltünk (nekem éves bérletem van, egyébként 2003-tól vagyok törzsutasa a BKV-nak!) a kutyával, mégis közel 10 perciig álltunk a megállóban közel 20 utassal együtt, hogy elinduljunk. Végül egy utas ment oda a sofőrhöz és szólt rá, hogy indítson már, hiszen minden utazási feltételnek megfelelünk. Egyébiránt ma is késve érkezett a megállóba, és további késéssel haladt tovább, mely teljesen indokolatlan volt.
Egyik felháborodott utas még fényképet is készített az sofőrről, melyet itt mellékelek.
Kérem, szíveskedjenek pszichológusi vizsgálat alá vonni a sofőrt, és áthelyezni másik munkakörbe, mert annyira arrogáns, hatalmaskodó és ellentmondást nem tűrő személy, hogy az nemcsak a szolgáltató jó hírnevére de az utasokra és az szolgáltatás kiszámíthatóságára is veszélyt jelent!
Köszönettel: T. Andrea
Utolsó kommentek