Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem tudott bérletet venni az utas az Örs vezér terén


Olvasónk, Csilla ma reggel 8.00-kor szeretett volna bérletet venni az Örs vezér terén kártyával. Elvileg ezzel nem lett volna gond, hiszen a pénztár pontban 8-kor nyit, csakhogy az ablak előtti reluxa még jóval 8 után is le volt húzva. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Szeretném elmesélni a ma reggeli pofára esésemet a BKK-val kapcsolatban. Szeptember 15-én szombaton lejárt a bérletem. Pénteken rohantam haza, elfelejtettem venni.

Hétfőn rohanás a gyerekkel a bölcsibe, közben eszembe jutott, hogy nincs érvényes bérletem. Ahol felszállok a villamosra, ott nincs pénztár, ezért vettem a trafikban egy jegyet, hogy ne legyen gond útközben. Az Örsre érve végig gondoltam a lehetőségeimet. Nincs nálam készpénz, a bankkártyával történő fizetés redukáltan lehetséges. Nem baj, a buszvégállomáson (Cédrus Piac felőli oldal) 08:00-kor nyit a pénztár, ahol tudok így fizetni, és akkor nem kések el, nem kell ATM-et keresnem, minden oké. Odaértem a pénztárhoz, ZÁRVA. Megnézem az órám, 08:06. Nincs kint semmi, ami arra utalna, hogy betegség, szabadság, helyettesítés hiánya, technikai okok miatt nem tudtak kinyitni. Kopogok, semmi! Gondoltam, hogy megkérdezem a pénztár mellett álló buszsofőröktől, hogy mi történhetett. Feltartott kézzel közölték, hogy: "Külön cég vagyunk!" Nem tudnak semmiről, menjek át a Gombához. Mondtam, hogy nekem arra nincs időm, dolgozni kell mennem. Nem tudtak segíteni. 08:10-kor lefényképeztem a pénztárat(csatoltam), és eljöttem. A metrónál még tettem egy halovány kísérletet a 2 pénztárnál, nem működik a kártyás fizetés, óriási a sor is. Vettem trafikban ismét egy jegyet, puffogtam. Felháborítónak tartom ezt a helyzetet, és a szolgáltatás minőségét. Szeretnék feljelentést tenni, de nem tudom, hogy merre induljak. Fogyasztó védelem? Minden szolgáltatótól szigorúan elvárják, hogy a kiírt időintervallumban nyitva tartson, és szolgáltasson, akárhogy is hívják!

Üdvözlettel, K. Csilla

5 Tovább

Majdnem kiesett az ajtón az 5-ös busz egyik utasa

Olvasónk, Levente amiatt írt panaszt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak illetve a BKK-nak, mert az 5-ös buszon utazva rendszeresen azt tapasztalja, hogy a buszvezetők félig nyitott ajtóval hajtanak ki a megállókból és a buszöbölből. Rendszeresen utaztam én is a VT_Transman buszain, és az én tapasztalatom is hasonló. Ez azért balesetveszélyes, mert egy tömött buszból könnyen ki lehet esni, ha az ajtók még nincsenek bezárva, de a busz már elindul és dölöngélni kezd. Így esett ki majdnem az ajtón Levente is:

Tisztelt BKK!

Bevezetésként annyit szeretnék elmondani, hogy Budapesten élő, és tömegközlekedést használó, dolgozó ember vagyok. Eddig szerencsére nem kellett igénybevennem a VT-Transman által üzemeltetett járatokat, most viszont új munkahelyemre az 5-ös busszal kell járnom, amely járaton gyakran a VT-Transman által üzemeltetett Volvo Localo tipusú autóbusz közlekedik. Körülbelül 3 hete tervezem, hogy panaszt teszek, de eddig csak halogattam, ma viszont betelt a pohár.

Ami ma történt, az megtörtént már ez előtt is, csak eddig mindig lenyugtattam magam, és nem írtam panaszt. Történik ugyanis, majdnem minden nap, helytől, időtől, sofőrtől függetlenül, hogy az említett autóbuszokat vezető sofőrök nem várják meg, amíg az ajtók teljesen becsukódnak, hanem mikor az ajtó még félig nyitva van, máris lépnek a gázra. A busz tipusát figyelembe véve tudni kell, hogy a 2., és 3. ajtók kifelé nyílnak. Tehát ha a sofőr elindul amikor az ajtó még félig nyitva van, és az utas éppen közvetlenül az ajtó előtt áll (merthogy az 5-ös buszon hol is állna, mikor mindig tömeg van?), simán megtörténhet, hogy az ember kiesik. Ez velem is majdnem előfordult körülbelül 2 hete, felléptem a buszra, nem tudtam beljebb menni, mert sokan voltak, és abban a pillanatban ahogy felléptem, a sofőr zárta az ajtókat, felvette a lábát a fékpedálról, a busz megindult, és én majdnem kiestem. Figyelembe véve, hogy a járaton sokan utaznak, sok gyermek, sok kisgyermekes Anyuka, sok idős, meg egyébként is teljesen mindegy, hogy kik, felháborítónak tartom, hogy ez egyáltalán megtörténhet!

A VT-Transmannál, és a BKK-nál szeretnék bejelentést tenni, a mai nap folyamán, a mellékelt 2 képen látható autóbusz és kedves vezetője miatt, akinél amikor szóvátettem kultúráltan, hogy talán meg kellene várni, amíg az ajtók bezáródnak, minősíthetetlen, pofátlan stílusban, lenézően "Mivan?" "Mivan?" kérdésekkel illetett. Valamint engem hülyének nézve mutogatott a kijelzőre, hogy "ajtók zárva" és hogy nem tudja miről beszélek. Nos, nagyon is jól tudom miről beszélek, egy egyszerű embernek is könnyű belátni a helyzetet, lehet Neki kicsit nehezebb. A továbbiakban amikor ilyen busszal utazok, ellenőrizni fogom, hogy a sofőrök megvárják-e, amíg bezáródnak az ajtók, és ha érdemi változás nem történik, akkor tovább fogok lépni az ügyben, mert felháborítónak tartom, hogy ilyen egyáltalán megtörténhet!

Az érintett cégektől (BKK, VT-transman) azonnali kivizsgálást kérek, azért, hogy ilyen, és ehhez hasonló esetlek, továbbá lehetséges balesetek ne történhessenek. Továbbá követelem, hogy az autóbuszokat a megfelelő szerv (NKH) haladéktalanul vizsgálja át, és alakíttassa át úgy, hogy a rögzítőfék addig ne oldjon fel, amíg az ajtók ténylegesen fizikailag be nem záródnak, hogy esetlegesen ne múlhassanak emberéletek egy életunt, minimálbérért dolgozó, 8 általánost végzett sofőrön! 

A VT-Transmantól követelen, hogy az érintett (képeken látható) sofőrt vonják felelősségre, és hívják fel figyelmét arra, hogy ő a fizetését miért kapja, és változtasson a stílusán, mert szerintem a BKV nem ilyen szolgáltatást rendelt meg maguktól! A mai napi eset kb 12:00 és 12:20 között történt, a Fűrész utcától a Blaha Lujza térig utaztam a busszal.

Várom a BKK, NKH, és a VT-Transman válaszát!

Tisztelettel, M. Levente

29 Tovább

Gyárkéményként füstölt az Ikarus

A fenti videót olvasónk, Pleco készítette ma délután egy 67-es buszról. Ahogy az a felvételen is látható, a busz annyira füstöl, mint egy gyárkémény, az induló busz egy pillanatra el is tűnik a hatalmas felhőben. Ha van hasonló felvételetek, osszátok meg velünk bátran! E-mail címünk: bkvfigyelo@gmail.com.

9 Tovább

Re: Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek

Szeptember 5-én "Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a társaság válaszából kiderül, az utas az Örs vezér terén dolgozó jegypénztárosnak is jelezte a bérlet hiányát. A BKK munkatársai rovancsot kértek a pénztárosra a pénztár-ellenőrzési csoporttól. Jegykiadó megkérdezte az utast, hogy meg tudja-e várni a rovancs eredményét, azt válaszolta, hogy igen. A rovancsolók 10-15 perc alatt kiérkeztek, a rovancsolás ideje alatt azonban az utas elhagyta a helyszínt és a délután folyamán sem érdeklődött az eredményről. Részletek alább:

Tisztelt BKV-figyelő!

A BKV-figyelő blogon 2012. szeptember  5-én megjelent "Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek" című bejegyzésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az ügyet részletesen megvizsgáltuk, ami alapján az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

Az említett utas 2012. július 23-án az Örs vezér terén, a gombánál található pénztárukban vásárolt bankkártyájával. Pénztárosunk kiadta a bankkártyás fizetésről szóló slipet, bérletet és a bankkártyát. Az utasunk ezt követően távolabb lépett az ablaktól, és már a következő utas kiszolgálása volt folyamatban, amikor jelezte pénztárosunk felé, hogy nem kapta meg a bérletszelvényt.

Pénztárosunk megnézte, a pénztárban nem maradt, a bérletsorszámot a nyugtáról leegyeztette, de már a soron következő bérletszelvény volt a tömbön. Pénztárosunknak tanulója volt aznap, akit megkért, hogy menjen ki és nézzen körül, nem esett-e le a pénztár előtt. Sajnos azonban nem találták ott sem a bérletszelvényt, jegykiadónk pedig másik bérletet az utasnak kiadni ellenérték nélkül nem tudott.

Ekkor felhívta a Kőbánya-Kispesten lévő irodát, elmondta a történteket, kollégáink pedig rovancsot kértek a pénztárosra a pénztár-ellenőrzési csoporttól. Jegykiadónk megkérdezte az utasunkat, hogy meg tudja-e várni a rovancs eredményét, azt válaszolta, hogy igen. A rovancsolók 10-15 perc alatt kiérkeztek, a rovancsolás ideje alatt azonban utasunk elhagyta a helyszínt és a délután folyamán sem érdeklődött az eredményről. A pénztáros rovancsolása során elszámolásán egyébként eltérés nem jelentkezett.

Utasunk e-mailben tett panaszát már a körülmények kivizsgálása és a pénztáros meghallgatása után megválaszoltuk, válaszunkat nem gondoljuk kioktatónak. Jegykiadónk (akivel az eset történt,) munkáját pontosan, precízen és lelkiismeretesen végzi, munkamódszer átadó, rendszeresen vannak tanulói.
Két konkrét kérdésére válaszolva: a kamerák csak és kizárólag a forgótányért veszik és maximum 30 napig tároljuk a rögzített anyagot. A panaszos bejelentésekor nem kérte a kamerás felvétel visszanézését.  A QR-kód pedig egyértelműen beazonosítja a bérletet.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

2 Tovább

HÉV jegyvizsgáló találta meg az utas elveszett pénztárcáját

Fontosnak tartjuk, hogy a BKV-figyelőn ne csak a panaszok, a kritikák és a negatív észrevételek kapjanak helyet, hanem az olyan esetekről is beszámoljunk, amelyekben a BKV-s és a BKK-s dolgozók jó cselekedeteiről írnak az olvasóink. Az alábbi is egy ilyen.

Barnabás a ráckevei HÉV (H6) vonalán elveszítette a pénztárcáját, amit egy jegyvizsgáló talált meg. Az utas a forgalmi irodába ment segítséget kérni ahol kiderült, hogy a tárcát egy jegyvizsgáló találta meg, és éppen most tart a legközelebbi diszpécser iroda felé, ahol leadja. Olvasónk elmondása szerint mindenki barátságos és rendes volt vele, így teljesen pozitívan végződött az eset. Részletek alább:

Tisztelt BKK Vezetőség!



Ezúton szeretnék egy történetet  elmesélni arról, hogy milyen nagyszerű emberek dolgoznak a h6 hév vonalon. A minap, szeptember. 7-én utaztam az egyik járaton, nagyon késésben voltam és gondolom a kapkodás és  figyelmetlenség miatt, fennhagytam a  vonaton a pénztárcámat. A leszállásom után nem sokkal észre is vettem, hogy nincsen meg, de sajnos csak öt megállóval később értem utol a  hévet. Felszálltam gyorsan, de a tárcának hűlt helyét találtam. Az egyik utas mondta, hogy a jegyellenőr vette magához, ekkor megörültem és felszaladtam a forgalmista irodába, ahol az aznapi ügyeletes hölgy kedvessége révén megtudtuk, hogy ki volt a
 kalauz.

Felhívtuk és kiderült, hogy nála van a pénztárcám és minden rendben van. Elmondta, hogy most tart a legközelebbi diszpécser iroda felé, ahol leadja és én pedig át tudom majd venni. A forgalmista irodában megköszöntem a segítséget, és elindultam. Nagyon sajnáltam, hogy elfelejtettem megkérdezni a teljes nevét a hölgynek mert, akkor azt is leírtam volna, hisz sokat köszönhetek neki is. A diszpécser irodában az összes dolgozó nagyon segítőkész volt, és találkoztam, Litkei Györggyel is a megtalálóval. Miután megvolt a hivatalos eljárása a pénztárca visszavételének, teljesen épen az összes iratommal, pénzemmel visszakaptam még az öt forintosok is benne voltak! Rögtön pénzjutalmat szerettem volna adni, de  kihangsúlyoznám, hogy nem fogadott el semmit.

Ekkor az jutott eszembe, hogy mással is megosztom ezt a történetet. Elkértem a nevét és az egyedi azonosítóját! Ezek után szeretném ebben a levélben is kifejezni még egyszer hálámat és tiszteletemet Litkei György hév-jegyellenőrnek (azonosítója:4521), aki rendkívül példamutatóan viselkedett. De ezenkívül köszönettel tartozom az összes dolgozónak, aki ebben részt vett és valamely módon segített!

4 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek