Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Új, anyanyelvi angol bemondás a villamosokon

Tegnap a 6-os villamoson utazva feltűnt, hogy a megszokott "júkencséndzstucsepelihévszöbörbönrélvéj" szöveget egy rövidebb, könnyebben emészthető, érthető tájékoztatóra cserélték. Az is feltűnt, hogy az angol a magyarhoz képest hangosabb, szinte üvölt. Ezt nehezményezte olvasónk is az alábbi levelében, melyben arra panaszkodik, hogy az agolul beszélő "banya" szinte rákiabált. 

A fejlesztés egyébként mindenképp támogatandó. Bízunk benne, hogy minél több, turisztikailag fontos vonalra kiterjesztik majd.

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi eset ma (augusztus 6.) reggel történt meg velem:

Hétfő reggel, munkába menet, a 109-es számozású guruló szauna után szálltam át a 4es villamosra. Ilyenkor az ember az apró dolgoknak is örül, ilyen többek közt nekem a megállókat bemondó hölgy, számomra kellemes hangja. Elindult a villamos, a hölgy elmondta a mondanivalóját, én meg felkészítettem magam az akusztikus élmények túladagolására, mivel a Corvin negyed megálló jött. Ám ahelyett hogy élvezhettem volna a hölgy angolul nyelvű tájékoztatását is, egy angol(ul jól beszélő) banya rámkiabált:
- Connection to Metro Line 3.

Felölem akár pirézül is bemondhatják, hogy mi következik, hogy legalább egy világváros illuziója megmaradjon ezen a vonalon. De ez a hang olyan volt, mintha egy sipítozó hisztis vénlány ordított volna a járműbe, hogy márpedig itt most mindenki kiszáll, és azon-nyomban átszáll a metróra.

Igazából a kérdés nem is az, hogy ezért ki mennyi sikerdíjat kapott, hanem hogy az illetékesek vették a fáradtságot, hogy beszálljanak a villamosba, és ott hallgassák meg a stúdióban felvett produktumot, vagy csak egy félig süket delegáltat bíztak meg ezzel?
Bár ha az volt a céljuk, hogy esetleg majd a négyes metróra így tereljék a népet, akkor jelzem, sikerülni fog. Ijedtemben én is leszálltam, holott még 3 megálló erejéig szerettem volna élvezni a 4-es villamos vendégszeretetét.

Félve teszem fel a kérdés, volt erről valami tájékoztató, vagy csak engem ért ez váratlanul, most az ostorcsapás?

Üdv: Axton

13 Tovább

Re: Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

A blogon "Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levélben reagált a Budapesti Közlekedési Központ. Mint az a BKK válaszából kiderült, az utas által említett 4:57-es 2-es villamosnak a Boráros téren és a Kossuth Lajos téren is van csatlakozása, emiatt jelenlegi formájában lehet lehet jobban hozzáhangolni a H6-os HÉV-hez.

A válasz ingen részletes, és több fontos információt is tartalmaz. Mindenképp olvassátok végig!

Tisztelt BKV-figyelő!

Menetrendjeink elkészítésekor kiemelten törekszünk arra, hogy azokat a lehetőségeink figyelembevételével minél jobban összehangoljuk, ezzel a lehető legtöbb utasunknak nyújtva magasabb színvonalú szolgáltatást. Budapest nagy kiterjedésű közösségi közlekedési hálózatának összetettsége, az egyes járatok utasforgalmának különbözőségéből adódó eltérő követési idők azonban ezt csupán részben teszik lehetővé.

A Közvágóhíd H végállomásról induló villamosok hangolása esetében ez fokozottan érvényes, mivel több nagykapacitású kötöttpályás viszonylattal is keresztezett az útvonaluk. A kifogásolt, Közvágóhíd H végállomásról menetrend szerint 4:57-kor induló 2-es villamos például a Boráros térre 4:58-kor érkező H7-es HÉV-hez csatlakozik úgy, hogy onnan a villamos 5:03-kor indul tovább. Ezzel a Boráros téren megfelelő 5 perces átszállást biztosítunk. Ez a villamos szintén hangolt a Kossuth Lajos téren az M2-es metróvonal mindkét irányához. A villamos további három perccel történő várakoztatása a Közvágóhíd H megállónál - ahogy azt Ön javasolja - a Boráros téren 8 perc átszállási időhöz vezetne (10 perces követési idő mellett), valamint a metróra való átszállás lehetősége elveszne.

A BKK forgalomszervezőinek ugyanakkor már korábban - részben utasészrevételek alapján - van ismeretük a Közvágóhíd és a Boráros tér környékével kapcsolatos problémák, így szeptember, október folyamán átfogó menetrendi változást tervezünk a problémák orvoslására. Ennek keretében nem csak a 2-es villamos menetrendje változna, hanem ehhez némileg igazodva a 24-es villamos és a H6-os HÉV közlekedése is. A tervezett változtatások a HÉV esetében éppen a kifogásolt hajnali időszakot érintenék. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy a 2A jelzésű villamos viszonylatot megszüntetjük és az onnan kinyert teljesítményt a 2-es villamos sűrítésére használjuk fel. Ezt indokolja a Millenniumi Kulturális Központ és a Haller utca térségében elhelyezkedő irodaházak forgalomnövelő hatása is. Emellett terveink között szerepel a H7-es HÉV-et sűrítése a hajnali és a késő esti időszakokban az egyenletesebb közlekedés és optimális csepeli buszcsatlakozások biztosítása érdekében.

Fontosnak tartjuk a fentiek mellett megjegyezni, hogy a menetrendtervezés során rendelkezésünkre álló lehetőségeket korlátok közé szorítják az infrastrukturális adottságok. A villamos és a HÉV végállomás vágányhálózatának kialakítása és állapota, valamint a peronok elhelyezkedése (pl. a híd alatti szűkös leszállóhely) sem teljesen megfelelőek. További probléma az említett hosszú gyaloglási távolság is, amin ugyan kissé enyhített a felszíni átkelés lehetősége, de emellett a BKK vizsgálja a közlekedést szabályozó közúti jelzőlámpa-programok fejlesztésének lehetőségét is.

A fenti menetrendi felülvizsgálat sikerességének érdekében kérjük az olvasót, írja meg, hogy pontosan mikor (dátum és időpont) tapasztalja a H6-os HÉV menetrendtől eltérő közlekedést, de természetesen ezt mi is vizsgáljuk. A fentiek miatt azonban a menetrendek átfogó felülvizsgálatával orvosolható csak a konkrét probléma, a 2-es villamos menetrendjének levélíró által javasolt módosításával a H7-es HÉV-ről átszálló utasok járnának rosszul.

Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

A Pilisben találták meg az ellopott HÉV kábeleket?

A héten nem múlt el úgy nap, hogy a BKK-nak és a BKV-nak ne kellett volna naponta beszámolni kábellopásokról. Csak a tegnapi napon - a H8-as HÉV és a 61-es villamos vonalán - együttesen több mint 15 millió forint értékű kárt okoztak a kábeltolvajok, ma pedig Dunaharaszti és Milleniumtelep között okoztak több mint 1 millió forintos kárt a tolvajok.

A fenti képet olvasónk, Julianna készítette, és az alábbi szöveg kíséretében elküldte nekünk:

Az utóbbi időben én is figyelemmel kísértem az interneten a kábel lopási esteket! A probléma engem is érint mivel Pomázon lakom és Gödöllőn dolgozom. Az elmúlt hetekben szinte minden nap kellett valami forgalmi fennakadással számolnom. 

Szombaton a barátaimmal a Pilisben túráztunk. Hazafelé a piros jelzésen érkeztünk Csillaghegyre a Róka hegyen keresztül. A mellékelt fényképet ott készítettük. Nem tudom pontosan hogy mi és hogy honnan és került oda, de ránézésre kábel daraboknak tűnnek! Ezen a környéken rengeteg hajléktalan család él. A kutyák szabadon mászkálnak, és az erre túrázókat is rendszeresen éri atrocitás.

Én és barátaim ismerjük a környéket és ha nagyobb létszámban vagyunk végig merünk menni ezen az útszakaszon- más kisebb létszám esetén nem vállalnánk. Már máskor is tapasztaltuk, hogy a hegy környékén-ami természet védelmi terület- furgonokkal és teher autókkal is mászkálnak. Általában szemetet és építési törmeléket hoznak, de lomisok is mászkálnak a környéken. Lehet érdemes lenne itt körül nézni, -írja.

A levél beérkezése után azonnal felvettük a kapcsolatot a Budapesti Közlekedési Központtal, és tájékoztattuk őket az információkról. Bízunk benne, hogy a képeken valóban a HÉV kábelek, illetve annak darabjai (műanyag borítása) található, és hogy a levélben leírt információk a hatóság segítségére lesznek.

10 Tovább

Kólát és csokit vett a cukorbeteg utasnak a BKV-s buszsofőr

Olvasónk terhes felesége busszal utazott Rákoscsabára az orvoshoz. A hölgy útközben rosszul lett, leesett a vércukra, és sajnos semmilyen cukros élelmiszer nem volt nála. A férjétől kért telefonon segítséget, de mivel Ő messze volt, esélye sem volt odaérni és segíteni. Végül a férj telefonon egyeztetett a buszvezetővel, aki segített a cukorbeteg utason, csokit és kólát vett neki, és még azt sem engedte, hogy azt kifizesse.

Kedves BKV-figyelő!

Történt velünk egy apró kis kellemetlenség, amit egy kedves buszvezető segített megoldani.

Cukorbetegként terhes feleségem busszal ment Rákoscsabára az orvosához, azonban útközben rosszul lett, leesett a vércukra. Ilyenkor sajnos nem mindig tud orientálódni, megoldásként valami édességet, vagy cukros üdítőt kell fogyasztania, ami általában van is nála, de most épp nem volt. Kétségbeesetten hívott fel, hogy segítsek neki, mert eltévedt, nem tudja hol van.

Annyit el tudott mondani, hogy a 169-es buszon van és épp a végállomásra ért, Pécelen. Mivel messze voltam, nem volt esélyem odaérni, nem tudtam segíteni, ezért azt találtam ki, hogy megkérem a buszvezetőt. Annyi lélekjelenléte volt még a páromnak, hogy bekopogott az épp uzsonnáját elkezdő vezetőhöz és meglepetésére odaadta neki a telefont. Pár mondatban elmondtam neki, hogy vásárolnia kellene egy fél literes cukros kólát, és figyelnie, hogy igyon belőle és nem lesz gond. Mikor jobban lett a párom, felhívott, és elmesélte, hogy a vezető átment vele a szemközti boltba és vett neki egy csokit és egy kólát, nem is engedte kifizetni, majd az első ülésre ültette, hogy szemmel tudja tartani, arra az esetre, ha valami gond lenne.

Ezúton is szeretném megköszönni a buszvezető Úrnak, hogy ilyen talpraesetten és segítőkészen megoldotta a helyzetet és rövid pihenőidejét a feleségemre áldozta. Ezúton szeretnénk neki üzenni, hogy tiszta szívből kívánjuk, hogy következő alkalommal sikerüljön az, amit mesélt a páromnak, ő tudni fogja, miről van szó, ha esetleg olvasná levelemet.

Az eset 30-án, hétfőn történt, 14:30 körül a 169-es buszon, Pécel Kun József utca végállomásnál.

Minden jót kívánok a buszvezetőnek,

Milán

6 Tovább

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek