Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal

Ritkán olvasok az Indexen kívül más internetes újságot, de hetente legalább egyszer a Hírszerzőre is feltévedek. Hát, ma sem bántam meg, mert megtaláltam egy tegnap feltöltött kisfilmet, melyet most megosztanék veletek, természetesen a Hírszerző engedélyével.
Dear BKVfigyelő!

Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.

Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:


A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.

Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.

üdv, Patro
95 Tovább

Hagyó Miklós gyorsabb, mint az Ügyfélszolgálat

Ki ne emlékezne arra a cikkre, amiben egy hölgy leírta, hogy barátaival együtt letették őket a 950-es éjszakai buszról, majd megverték őket a verőlegények. Horzsolások, vér, és törött orr. A BKV biztonsági őrei így bántak el, az utasokkal, a cég szerint egyenlő erőt alkalmazva, bár csak a fiatalok sérültek meg. Az ügyfélszolgálat helyett ismét Hagyó Miklóst kerestem meg, mert nem szerettem volna ismét hónapokat várni egy sablonos válaszra. Íme a válasz:
BKV-figyelő internetes napló

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Mindig felháborít, ha vélt vagy valós igazukat erőszakkal érvényesíteni akaró emberekről hallok. Különösen haragra gerjeszt, ha olyan személy részéről történik kísérlet ilyesmire, aki hivatásánál fogva pontosan ismeri a jogszabályi kereteket, lehetőségeket, illetve azok határait.

Mélyen megdöbbentett az a 950-es autóbuszon történt agresszió is, amelyről mások mellett Ön is volt szíves értesíteni.

Minden józanul gondolkodó ember elfogadja az éjszakai fokozott jegyellenőrzés indokoltságát, hisz tudja: az egyértelműen a közösség érdekeit szolgálja. A jegyvételre kényszerülő – ilyenkor korábban gond nélkül – bliccelőktől érkező árbevételek is hozzájárulnak ahhoz, hogy ne kelljen az eddigieknél radikálisabban emelni a viteldíjakat. (A közlekedési társaságnak öt év alatt mintegy 15 milliárd forintnyi bevételkiesést okoztak a bliccelők.)

A biztonsági szolgálat jelenléte az éjjeli órákban utazók védelmét és a BKV-járművek épségét is szolgálja, s érezhetően visszaszorította a régebben gyakran tapasztalt garázdaságot s a nagy károkat okozó rongálásokat. A feladatukat végző BKV-ellenőröket ért kisebb-nagyobb támadások indokolták, hogy a fizikai erőszak elhárítására, az érvényes utazás feltételeinek ellenőrzésére és szabályainak betartatására, érvényesítésére képes szolgálatot (szolgálatokat) bízzanak meg. E szolgálatok tagjai természetesen a legkevésbé sem fordulhatnak a békés utasok ellen.
 
A cégek kiválasztása, az adatkezelés nyilvánossága – mint tudja – szakmai, illetve jogszabályi kérdés. Az ez irányú felvetésekre a BKV Zrt. vezetői tudnának a blogbejegyzést jegyző olvasójának érdemben válaszolni.

Szeretném jelezni Önnek, hogy az említett esetben nem volt szükség vizsgálatot kezdeményeznem, mert azt a BKV soron kívül megtette. A biztonsági őrök jelentése alapján – a nekem is megküldött feljegyzés szerint – a rendkívüli esemény a 950-es buszon egy leszállni szándékozó fiatal hölgy zaklatásával vette kezdetét, a közbelépő biztonsági őröket ért fizikai támadással folytatódott, s az utóbbiak szakszerű intézkedésével zárult. Ismerjük tehát mindkét verziót: a fiatalokét és a szolgálat tagjaiét is. Mindaddig azonban, amíg a vizsgálat le nem zárul nincs okunk, erkölcsi és jogi lehetőségünk (hisz az ártatlanság vélelme alkotmányban is rögzített alapelv) bármelyiket is preferálni.

Gondolom, a sérelmet szenvedett fiatalok, igazuk biztos tudatában a rendőrségnél is megtették a feljelentést, ezért a blogbejegyző által eleve elfogultnak feltételezett BKV-s vizsgálattól függetlenül is van jogorvoslati lehetőségük.

Őszintén remélem, hogy hasonló esetek nem fognak a jövőben előfordulni. A mostani eset példa lesz, amely mindenkit gondolkodásra késztet, s a magukról megfeledkezőket visszatartja a hasonló erőszaktól.

Amennyiben a biztonsági őrök felelősségére derülne fény, természetesen az nem maradhat, és nem is marad következmények nélkül.

Annak érdekében, hogy a legszélesebb utazóközönség számára is egyértelmű legyen, hogy pontosan milyen feladat-ellátási kötelezettsége és szabályzati kötelmei vannak a BKV jegyellenőreinek, illetve a jegyellenőrzést végző biztonsági őröknek, június 11-én – mint arról Ön is bizonyára értesült – nyilvános sajtótájékoztatót tartott a Zrt. Tóth Sándor úr, a vállalat értékesítési igazgatósága szakszolgálat-vezetője arról is részletesen beszámolt, hogy milyen eredményekre vezetett a tavalytól jelentősen megszigorított ellenőrzés. E sajtóeseményt követően a média hosszasan és részletesen foglalkozott mindezekkel.

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Köszönöm, hogy felhívta figyelmemet a blogbejegyzésre, s azt is, hogy a BKV-figyelő a közszolgáltató cég nélkülözhetetlen társadalmi kontrolljának egyik igen fontos fórumává vált.

Szerkesztő úr további munkájához, a blog üzemeltetéséhez további sok sikert, s jó egészséget kívánok!

Üdvözlettel:
Hagyó Miklós
54 Tovább

Egy éves a BKV-figyelő

Kicsit több mint egy éve annak, hogy kitaláltam, kellene egy oldal, ahová a BKV utasai leírhatják észrevételeiket. Kellett egy hely, ahol az ember elpanaszolhatja magát, ha elege lett abból, hogy ennél a cégnél bárki, bármit megtehet, felelősségre vonás nélkül. Hiába hívja az ügyfélszolgálatot, hiába tesz panaszt, soha nem történik semmi. Erre jó a nyilvánosság. Elmondhatod észrevételed, leírhatod panaszod, ami nagy valószínűséggel az Index címlapján is megjelenik.

Egy év alatt sokat változott az utastájékoztatás, és az ügyfélszolgálat működésében is voltak nagyobb változások. Ezek véleményem szerint a sok negatív észrevétel hatására történtek. Melyik cég szereti olvasni az ügyfelei negatív észrevételeit az interneten? Szerintem egyik sem.



Egyre több BKV-s ismer minket. Ennek tudhatjuk be azt, hogy a beszólogató, odacsukogató járművezetők is szépen lassan eltűnnek. Senki nem szeret magáról olvasni a neten, főleg akkor, ha ez komoly vizsgálattal, és felelősségre vonással is jár.

Talán sosem jutottunk volna el idáig, az Index.hu és a Homár szerkesztőinek segítsége nélkül. Éppen ezért itt az idő, hogy köszönetet mondjunk az Index, a blog.hu és az Inda szerkesztőinek. Köszönet az összes itt dolgozó ügyfélszolgálatosnak, akik a leghülyébb kérdésekre is szinte egyből válaszoltak, és segítették a munkánkat. Köszönetet szeretnék még mondani az összes olyan újságnak, TV-nek, és az Internetes médiának, akik az anyagainkat továbbadták, és megjelölték a forrást. Ezzel is segítettek nekünk, hogy a BKV-figyelő még ismertebb oldal legyen.

Köszönjük az összes beérkezett észrevételt, köszönjük a rengeteg látogatást és a hozzászólást. Köszönöm Rocko és Rékuc munkáját, a moderálásban igen sokat segítenek, főleg iskolaidő alatt. Köszönet tehát mindenkinek:)

Ami igazán ismerté tette a BKV-figyelőt, az a villamos kisiklatók megtalálása volt. Ez volt az első, amikor a blog bekerült a hazai médiába. A cikkek megjelenését követően képeinket és a videónkat szinte az összes hazai TV és újság bemutatta, szerencsére még többen ismertek meg minket. Igazából erről már annyi cikk született, hogy feleslegesnek tartom ismét leírni. Akit érdekel, az alábbi linkre kattintva újból elolvashatja a cikkeinket:


A BKV felfüggesztette állásából azt a 6 biztonsági őrt, akik néhány nappal ezelőtt utasokat dobtak le, majd vertek meg egy éjszakai járaton. A BKV-figyelő erről az eseményről (a verekedésről) elsőként számolt be, majd küldte tovább a hazai médiának. A beküldő szerencsére megkereste az RTL-t is, így igen hamar, újabb médiavisszhangot sikerült kiváltanunk.

29 Tovább

Miért rendes egyik-másik biztonsági őr?

Sokat írtunk már bunkó biztonsági őrökről. Visszaszólogatóról, kiabálóról, udvariatlanról, verekedőről, és figyelmetlenről is. Gondolkodtam és rájöttem, egyik miért bántalmaz utast, a másik miért dolgozik rendesen.

Metróztam

Múlt héten, szerdán délelőtt 11-12 körül metróztam és földalattiztam a Ferenciek tere – Deák tér – Oktogon vonalon. A Deákon a biztonsági őr elkérte a bérletem. Megmutattam neki, megnézte a dátumot, visszaadta, majd további kellemes utazást kívánt. Az Oktogonon (visszafelé) szintén rendes őr volt szolgálatban, barátságosan megnézte a bérletem, majd továbbengedett. Ferenciek terén a mozgólépcső tetején ellenőrzés volt. Előkaptam a bérletem (kicsit késve), majd megmutattam az őrnek. Válaszul azt kaptam: Hajrá Brazília. Csak a villamoshoz felfelé menet esett le, hogy a Barazil sapkám miatt mondta azt, amit. Rendes volt.

Tegnap is metróztam, de akkor nem jó kedélyű, idősebb őrök fogadtak, hanem fiatal, kopasz fejű, rágózó orkok. Köszönni azt nem tudnak, mert az édes anyukájuk nem tanította meg nekik, a BKV-nál pedig ez nem elvárás. Bunkón a képedbe böfögnek, támasztják a korlátot vagy a lyukasztót, és egymással beszélgetnek. Csajokról, fociról, ami éppen jön. A bérleteden kívül minden más érdekli őket. Miért viselkednek ők így? Elhiszem, hogy nem egy álommunka, de ha egy nála jóval idősebb normálisan el tudja végezni, akkor szerintem a fiatalokban van a hiba. Ekkor  jöttem rá, hogy ezzel az ellenőrzéssel nem is lenne semmi baj, ha nem az tanulatlan, senkinek nem kellő embereket vennék fel, hanem a fentebb említett kicsit idősebb, jó kedélyű urakat/hölgyeket.

Hogy miért?

Nekik már van felelősségérzetük. Nem úgy vannak ezzel a munkával, hogy tesznek rá, majd lesz másik. Talán már ez az utolsó munkahelyük. Őket érdekli az, hogy kapnak-e utaspanaszt, mert nem akarnak kevesebb fizetést kapni, főleg nem másik munkát keresni. Valószínűleg családjuk is van, és el kell tartani őket.

Persze lehet, hogy én vagyok a hülye. De szerintem van ebben valami összefüggés.

BKV-figyelő
49 Tovább

Hangos reklámokkal idegesít a BKV

Mint arról már beszámoltunk, a BKV az összes járatán, az összes jármű hangos tájékoztató rendszeréből (ahol ilyen van) kivette az átszállási kapcsolatokat, azaz a női hang nem mondja el, hogy melyik megállóban melyik járatra lehet átszállni. Kivétel a metró és a HÉV vonalak, mert azokat mindenhol bemondják.

A BKV szóvivője, Kiricsi Karola azt nyilatkozta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert az utasokat zavarta a hosszú felsorolás, és Európa más országaiban ez megszokott.

Zavarta az utasokat

Sokan naivak voltunk és elhittük, hogy ezt mi akartuk, és örültünk is, hogy most nekünk akkor jobb lett. Reggelente már-már láttam, hogy mindenki mosolyogva száll fel a villamosra, buszra, s mindenki élvezi a csendet. Végre a BKV utasai idehozták Európát. Kijelenthetjük, Európa csendje ez, barátaim.

Néhány napja azonban szomorú arcokra lettem figyelmes. Itt nagy baj van láttam. Hová tűnt Európa?

Kibújt a szög a zsákból. Az utasok rádöbbenhettek, hogy az utastájékoztatás megnyirbálásával nem nekünk lett jobb, és ez az „Európa itt van” duma is kamu volt. Ismét valakinek a zsebe lett tele, ugyanis a Combino villamosokon a Margitsziget környékén audioreklámokat sugároz a BKV. Olyan reklám ez, akit mindenki megkap. Látni sem kell hozzá, elég, ha nincs bedugva a fülünk. Csalogat minket a Margitszigetre.

Nem elég, hogy az új villamosokat már teleragasztgatták hirdetésekkel, most már a jármű belsejében is reklámot kell hallgatnunk. Utastájékoztatás helyett reklámot kapnak az utasok.

BKV-figyelő
35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek