A BKV-nál ismét feltalálták a spanyol viaszt: A Combino villamosokon először kikapcsolták az automatikus ajtózáródási rendszert, mert a cég szerint felesleges volt, és a budapestiek nem tudták volna használni. Most visszakpacsolták és kampányolnak, hogy mennyire jó fejek.
A BKV közleménye:
Tisztelt utasaink!
A Combino villamosokon, a 4-6-os vonalán új ajtózáródási rendszert vezetünk be. Az ajtókat jelenleg a járművezető egyedi, vagy központi nyitással tudja működteti. Az ajtó mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.
Az új ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.
Szeretnénk felhívni utasaink figyelmét erre az új funkcióra.
Minden ajtóra matricákat helyezünk el, ahol leírjuk az új funkció működését. A hangos utastájékozatási rendszeren keresztül nagy gyakorisággal hangzik el az ajtózáródásról szóló információ.
Szeretnénk felhívni mozgáskorlátozott utasaink figyelmét arra, hogy a villamosban a mozgáskorlátozottak leszállásjelzőjét megnyomva, az automatikus ajtózáródási funkció kiiktatódik. Ebben az esetben ajtót a jármű vezetője kezeli.
A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés.
Az új rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, és nyáron a működő klímaberendezés mellett nem melegszik fel. Ezzel a téli és a nyári időszakban is kényelmesebb körülményeket tudunk biztosítani utasainknak.
Reméljük, az új ajtófunkció megkönnyíti az utazást, és ezzel is hozzá tudunk járulni egy kényelmesebb közlekedési formához.
Kérjük támogassák ezt az új lehetőséget!
Utolsó kommentek