Elbocsátotta a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Molnár Ferenc buszsofőrt hétfőn, amiért a férfi a vállalat engedélye nélkül nyilatkozott és segített újságíróknak, hogy a nyilvánosság valós képet kaphasson a BKV valós helyzetéről.
hvg: Miért bocsátották el a BKV-tól?
Molnár Ferenc: Van egy vezérigazgatói utasítás, miszerint a BKV alkalmazottai semmiféle információt nem adhatnak ki a cégről, de azoknak, akiknek kötelessége lenne tájékoztatni az utazóközönséget arról, hogy mi folyik a vállalatnál, hallgatnak, mert be vannak fenyítve. Csak egy példa: a TV2 egyik riportere forgatási engedélyt kért a buszgarázsomba. Megkapta az engedélyt, de valószínűleg közben rájöttek, hogy ebben vannak a legrosszabb buszok, ezért úgy döntöttek, hogy csak a kelenföldi garázsba kap engedélyt, mert ott vannak a legjobb buszok. Odamehetett kísérővel. Amikor a szóvivőnek felvetette, hogy a téma a buszok rossz állapota lenne, ő azt felelte, hogy úgyis csak arról fog beszélni, hogy jó állapotban vannak. Amikor a tévések erre azt mondták, hogy ez így nem jó, a szóvivő egyeztetett a vezetéssel, ahol azt mondták neki, hogy száz buszt bevallhat. Tiszta „pártállam” van a BKV-nál. Nem tudnak, vagy nem akarnak elszámolni, hogy mire megy el a pénz. A buszok karbantartása a béka segge alatt van, nem foglalkoznak a buszokkal, s ez az utasok biztonságát is veszélyezteti. Először a paraméter-könyv bemutatójakor emeltem fel a hangom, ami után lejegyzőkönyveztek, és aláírtam, hogy tudomásul vettem, ha még egyszer merek szólni, akkor a legsúlyosabb felelősségre vonás lesz. Tehát emiatt rúgtak ki. Ez munkaügyileg rendben is van, de az nincs rendben, hogy a nyilvánosság előtt elhallgatják a tényeket.
hvg: A BKV pénzhiányra hivatkozik.
M.F: Ez sem igaz. A szentendrei HÉV vonalára csináltak egy utastájékoztató rendszert 150 millió forintért, ami 30 fok felett nem működik, mert nem bírja a meleget. Dobják ki a milliókat, de a buszhoz nincs egy kapcsoló, egy hűtőt nem tudnak venni.
hvg: A szakszervezet nem elég hatékony?
M.F: Nem. Van huszonegynéhány szervezet, ebből az egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik szóba álltak velem. A többiek nem foglalkoztak velem. A BKV-tól kapják a pénzüket, miért mennének szembe a vezetéssel?
hvg: Mi a legégetőbb probléma Ön szerint a BKV-nál?
M.F: A fő probléma, hogy a régi típusú buszoknál nem lehet tudni, hogy egyáltalán végig tudja-e dolgozni a műszakot. Sokadszor robban le a busz ugyanazzal a hibával! A szerencsétlen utas kilyukasztja a jegyét, de nem tud utazni. Leszáll, de egy másik buszban már nem érvényes a jegye. Száz ilyen eset van Budapesten! Nem a paraméter-könyvekkel kellene foglalkozni, hanem ezzel a problémával.
Forrás: HVG.hu
Kitálalt a BKV-s, ezért kirúgták
Mint a kommunizmusban
A BKV vezetése, marketing osztálya jó 18 évet lemaradt, és még mindig a kommunizmusban érzi magát. Nem szokásom reklámokba belekötni, főleg nem piti dolgok miatt, de utálom, ha hülyének nézik az embereket. Utálom, ha hülyének nézik a hatóságokat, az ügyfeleket és mindenkit, belehazudnak az emberek arcába. Hazudnak össze-vissza. Elsőként az ülések cseréjéről, majd a hibás buszokról, és még ki tudja miről, ami sosem fog kiderülni.
A BKV hamarosan bevezeti a Paraméterkönyv első részét. Járatcsökkentések, ritkítások, átszervezések lesznek, amelyekről a cég jelenlegi reklámjában hallgat. Az utasok felé csak azt tolmácsolja, hogy átszámozások lesznek, és könnyebb lesz majd átszállni. A kiadványban a „ritkábban közlekedik” szavakat is a „menetrendje kissé módosul” szavakkal pótolták.
Szopnak az utasok az új bérlet miatt
Ritkán publikálok két levelet egyszerre, de összefüggésük miatt muszáj így kitennem. Első olvasónk arra panaszkodik, hogy kézzel töltik ki a bérleteket, és elmosódik. Második utasunk arra, hogy elmosódott a bérlete, amit az ellenőr elvett tőle, mert szerint hamis. Az utasnak közel 3 ezer forintos kára keletkezett. Persze a BKV új bérletével minden rendben van, minden tökéletes.
Tisztelt BKV!
Év elején elkövették azt a hibát, hogy a bérletekre kézzel írtatták rá a pénztárosokkal a dátumot, ami sokszor vitára adott okot, olvashatatlanság miatt! Később az utasok nyomására bélyegzővel látták el a pénztárosokat!
Most (nyilván jól járt ezzel is valaki, talán utána kellene nézni ki a cég tulajdonosa!), kiadták alvállalkozóknak a bérletárusítást! Miért nem volt feltétel a pályázatnál (ha volt ilyen!), hogy bélyegzővel kelljen rendelkezniük? Ugyanis most megint kézzel írják rá a dátumot a bódékban vett bérletekre, így az ellenőrzéseknél megint viták várhatók!
Maguknál senki nem gondolkozik?!! Kérem kötelezzék az alvállalkozót a bélyegző használatra!
Üdvözlettel: Magyar Éva
Tisztelt BKV!
Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy a mai napon (2008.július 30-án) 17 h körül a 4-es villamoson a Rákóczi tér és a Király utca közötti szakaszon az alábbi megalázó és vagyoni kárt is okozó inzultus ért az Önök 217-es számú ellenőre részéről:
A jegyellenőrzés során, miután felmutattam az érvényes bérletemet, annak átadásra szólítottak fel, hosszú ideig ketten is nézegették, majd azzal a váddal illettek, hogy a bérlet érvényességét én átjavítottam filctollal, és ugyan saját többszöri megállapításuk szerint sem kivehető, hogy másik dátum van a filctoll alatt, a bérletet magukhoz vették.
Közben telefonon felhívták a főnöküket és megkérdezték, hogy ilyenkor mi a teendő, majd közölték velem, hogy a főnökük azt mondta, fizettessenek velem helyszíni bírságként 6000,- Ft-ot, vagy menjek be az Akácfa utcába elrendezni a többit.
Én hiába mondtam többször is, hogy a bérletre én csak az igazolványom számát írtam, ahogy szabályos, a tól-ig érvényességet a BKV pénztáros írta rá, akitől vettem, nem voltak hajlandóak elhinni és csalással gyalusítottak továbbra is, természetesen a többi utas előtt.
Hiába kértem vissza többször is a még 10 napig érvényes bérletemet, nem voltak hajlandóak visszaadni, én meg teljesen felháborodtam a nem létező vád miatt, és amiatt, hogy azért, mert egy dolgozójuk nem tudja, milyen tollal lehet érvényesíteni a bérletszelvényt, ennek is az issza meg a levét , aki tisztességesen minden hónapban megveszi a havi bérletet.
Mivel sokfelé járok a városban, sajnos nem emlékszem, hol vettem a szelvényt, de arra emlékszem, hogy még csodálkoztam is, hogy már nem kézzel írott nyugtát adnak, hanem pénztári blokkot, amit sajnos jóhiszeműen nem őriztem meg. Ezek után meg fogom őrizni, felkészülve arra, hogy újabb inzultus ne érjen más hibája miatt.
Erkölcsi kártérítést tudom, hogy hiába várok Önöktől, ellenben a bérletigazolványom érvényessége 2013-ig szólt, július 9-én vettem meg ezt a havi bérletet és július 10-től kértem a pénztárostól az érvényesítését, amely így augusztus 9-ig volt érvényes. A vagyoni károm időarányosan: 2661 Ft + 200 Ft lesz az új bérletem ára + a fénykép ára (kb.500 Ft)! Arról nem is beszélve, hogy a havi fizetésemet csak jövő héten fogom megkapni, így hó végén igazán "kellemes" kiadás lesz az új havi bérlet ára is.
Kérem, hogy a fentiek ismeretében szíveskedjenek mielőbb reagálni panaszomra.
BKV-figyelő: Örökbefogadó nap az Illatos úton
Közel két éve járok minden nap a Soroksári úton, a Boráros tér és Perterzsébet között. Amikor eleinte erre jártam, és a busz elhaladt az Illatos út előtt, összeszorult a gyomrom. Tudtam, hogy odabent a menhelyen most is sok kutyus vár gazdára, szeretne egy második esélyt kapni, és sajnos nem kap mindegyikűk.
Az Illatos úti telepen most ismét teltház van. Ha nem sikerül a kutyák többségét örökbe adni, el kell altatni őket, helyhiány miatt. A telepen ezért örökbefogadó napot tartanak, augusztus 10-én, vasárnap.
Az örökbefogadott kutyák, a védőoltás és az országkódos mikrochip mellé a szponzorok jóvoltából nyakörvet, pórázt, ajándékcsomagot, ízesített féreghajtó tablettát, négyszeres védelmet nyújtó (bolha és kullancs ellen is védő) cseppet, az örökbefogadók pedig az Állati áruházba szóló ajándékutalványt kapnak ajándékba.
Ő is gazdát keres
Az Illatos úton (hivatalos nevén Ebrendészeti Telepen) jelenleg 94 férőhelyen helyezik el valamennyi, Budapest területén befogott vagy tulajdonosa által magára hagyott kutyát. Évente közel 3 000 állat kerül be a telepre ily módon. A befogott ebeket 2 hétig csak gazdáik vihetik haza, magukra hagyott társaik ellenben már leadásuk napján örökbe fogadhatók. Azokat az állatokat, akiket nem fogadnak örökbe és nem viszik további gondoskodásra állatvédő szervezetek, helyhiány miatt el kell altatni.
Az utóbbi néhány évben óriási munka indult a Telepen "raboskodó" kutyák örökbefogadási és ezzel életben maradási esélyeinek növelésére, melyben az Illatos úti dolgozók munkáját állatvédő szervezetek, állategészségügyi gyógyszereket forgalmazó vállalkozások segítették.
A BKV-figyelő is segíteni szeretne, ezért a népszerűségünket, és a blog látogatottságát kihasználva egy bannert helyzetük el a fejléc alatt, melyre rákattintva az ebtelep hivatalos weboldalára jutnak olvasóink. A weblapon minden fontos információt megtalálhattok az örökbefogadó napról, és a telepről.
Véleményünk szerint, ha egy kutyusnak sikerül családot találnunk, már megérte a banner kihelyezése. Az offtopicért minden olvasótól elnézést kérünk.
„Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban…”
Változások Budapest tömegközlekedésében
Naponta kapok leveleket, amikben leírjátok, hogy a BKV weboldalán elérhető, és a pénztárakban meg is szerezhető az a kis füzet, melyben nagyoltan leírja a BKV, hogy milyen változások várhatóak, és mikor.
A Paraméterkönyvet többszöri nekifutásra fogadta el a főváros. A változásokat két ütemben vezetik majd be, augusztus 21-én és szeptember 6-án. Szinte minden vonalat érint a változás, ezért aki BKV-val utazik, az olvasóim kb. 99%-a, annak megéri tájékozódni, hogy ne érje meglepetés.
Sokan kíváncsiak voltatok a saját véleményemre is, kérdeztétek, én mit gondolok a Paraméterkönyvről. Több napja lapozgatom a füzetet, nézem a nyilvános adatokat, de sajnos én sem látok még ebből többet, mint ti. Vannak benne jó ötletek, megvalósítható, megvalósításra váló kiváló ötletek, és nagy hülyeségek is. Erről majd csak akkor tudok részletesen nyilatkozni, és véleményt formálni, ha a saját bőrömön tapasztalom a változások következményeit. Gondolom abban egyetértünk, hogy ez a Paraméterkönyv sokkal elfogadhatóbb, mint az első, összecsapott változata.
Kommentek formájában írjátok le, hogy melyik általatok használt járat módosul, és írják le a véleményeteket is.
Utolsó kommentek