2008. június 7. és július 12. között duplán megéri észrevételt küldeni a BKV-figyelőnek, ugyanis kétszer sorsolunk.
Azok, akik észrevételeiket elküldik nekünk, ismét sorsoláson vesznek részt, ugyanis a nagy sikerre való tekintettel nyereményjátékunkat ismét elindítottuk. Nem kell mást tenned, csak megírni BKV-s élményedet, és elküldeni nekünk a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha te vagy az egyik szerencsés, a sorsolás után máris tiéd egy BKV-bérlet, mely érvényességének kezdőnapját te magad választod ki.
És ez még nem minden! Ezen a sorsoláson nem egy, hanem két bérletet sorsolunk ki, két külön beküldő között, így duplán megéri játszani velünk.
A beküldő saját maga választja meg levele tartalmát. Írhat ellenőrökről, biztonsági őrökről, buszvezetőkről, vagy egy egyszerű utazásról (pozitív és negatív is lehet). Egyre azonban figyelj oda: Terjedelmes, valós, pontos, megtörtént eseményt írj le, mely publikálásra alkalmas. A játékban csak a blogon megjelent levelek játszanak!
A nyáron is érdemes lesz minket olvasni, ugyanis a bérletek mellett BKV-figyelős bögréknek, pólónak és egyéb ajándékoknak is gazdát keresünk majd:)
Küldd el észrevételed, és utazz ingyen egy hónapig!
Előző havi nyertesek:
Akik május 1. és június 1. között észrevételt küldtek a BKV-figyelőnek e-mail vagy komment formájában, sorsoláson vettek részt. Az e-mail beküldői között egy havi BKV-bérletet, a kommentelők között pedig 1 db UV villamosos bögrét sorsoltunk ki.
Kérnénk, hogy az „Emberi ürülékben úszik a Boráros tér” című cikk beküldője, Péter keressen meg minket 5 munkanapon belül a blog e-mailcímén arról a címről, melyről az észrevételét küldte. Itt meg tudjuk beszélni, hogyan, és milyen formában veszi át a nyereményét.
A kommentelők közül Pepepupu-t húztuk ki, 2008.05.22. 17:54-kor a „Személyi igazolvánnyal is lehet utazni” írt hozzászólásával. Őt is kérjük, hogy a fent megadott módon, keressen meg minket arról a címről, melyről a kommentet írta.
Amennyiben a nyertesek hozzájárulnak, a nyeremény átadásáról képeket, majd postot készítünk.
Gratulálunk a nyerteseknek!
2008. június 06. 19:44
Sorsoltunk, de játszunk tovább!
2008. június 03. 21:13
Miért pont Discrate Security?
Mint arról tegnap beszámoltunk, A BKV verőlegényei késsel fenyegettek, majd vertek meg hat fiatalt vasárnap éjszaka a 950-es buszon és annak Ecseri úti megállójában. Szerencsére a levél beküldője nem csak minket, hanem az RTL-t is megkereste, akik a ma esti híradóban be is számoltak az esetről.
Az RTL információ szerint a BKV az ügyben kiemelten jár el, vizsgálatot is kezdeményeztek, ám azt már most kijelentették, hogy a biztonsági szolgálat emberei egyenlő erőt alkalmaztak a dulakodás során. A biztonsági szolgálat vezetője azt nyilatkozta, hogy a kötekedést a fiatalok kezdték, ezért tették le őket a buszról.
A dolog érdekessége annyi, hogy a biztonsági szolgálat vezetőjének bármit mondanak a biztonságiak mert elhisz, még akkor is, ha ellentmondásba keveredik. (lásd. mai post) Az egyenlő erő alkalmazásával sem értek egyet, mert információm szerint a biztonságiaknak nem, hogy orrtörésük, de még zúzódásuk sem volt.
Kérdéseim:Vajon miért nem található semmilyen használható dokumentum az említett Discrate Securty-ről az interneten? Miért nem lehet megtudni, hogy milyen cégekkel állnak még kapcsolatban, illetve mikor alapultak? Miért pont rájuk esett a választás?
Kérném Hagyó Miklós urat, kezdeményezzen azonnali vizsgálatot a fent említettDiscreetDiscrate Security dolgozóinak rendszeres túlkapásai miatt, és a cég szerződéseit is vizsgáltassa meg. Amennyiben van rá lehetőség, azonnal bontsanak szerződést velük és szerződjenek egy másik, megbízhatóbb biztonsági szolgálattal. Elfogadhatatlan, hogy ma Budapesten bármikor, bárkit következmények nélkül megverjenek, megfenyegessenek a tömegközlekedési eszközökön.
2008. máj 30. 17:05
Lerobbant, a másik kettő otthagyott
Alig néhány perce, 16:00 magasságában ismét lerobbant egy busz amin utaztam. Ez nem lenne nagy szám, minden közlekedési társaságnál megesik az ilyen, de ez már nem az első. Sajnos a BKV ott spórol, ahol nem kellene. A karbantartók szerint nincsenek alkatrészek, nincsenek olyan körülmények, ahol a karbantartók normálisan elvégezhetnék feladataikat. Sajnos az ilyen „lerobbanások” már rendszeresek. Az elmúlt néhány hónapban szinte heti rendszerességgel történt hasonló eset, más-más vonalakon.*Javította a szerk.
Az utasok is megszokták már –és ez a videón is látható- nem szóltak semmit, nem anyáztak, még csak nem is hőbörögtek. Amikor a buszvezető megállt, a Földváry utca előtt, kinyitotta az ajtókat, majd felszólítás nélkül leszálltak az utasok. Valószínű, már ők is megszokták.
Ami a legszebb az egészben, hogy a gyors 23-as busznak ezen a helyen nincs megállója, így az utasok egy része a következő 23-as buszra volt kénytelen felszállni. Mivel én a János utcához mentem, ahol a 23-asnak nincs, csak a gyors 23-asnak volt megállója, kicsit bizakodva tovább vártam, hogy majd a következő busz felvesz (a 23-as megállójában*), a többi várakozó utassal együtt.
16:14 magasságában fel is bukkant a következő gyors 23-as busz, melynek intettem, majd tovább ment, pontosan úgy, mint a 8 perccel utána érkező kollégája, aki még a fejét is elfordította. Nem tehettem mást, fel kellett szállnom a sima 23-asra és gyalogolni.
Hát, így húz el a BKV :)
2008. máj 27. 19:53
Nem lesz BKV-sztrájk
Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.
Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.
Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.
A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.
A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.
A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.
Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.
A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.
Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.
Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.
"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.
Index
2008. máj 27. 18:30
Helyreigazítás
A BKV-figyelőn 2008. május 27-én délelőtt „Szívatják a transszexuális dolgozót” címmel megjelent cikkel kapcsolatosan az alábbi közleményt adjuk:
A levelet előző este –egy a dolgozó nevéhez hasonlító- e-mail címről küldték, melyet a freemail rendszerében regisztráltak. Mivel a blog szerkesztői a történetet valóságosnak értékelték, publikálták.
A publikálást követően néhány órával jelentkezett a cikkben szereplő hölgy, és megkért minket a cikk teljes tartalmát és a hozzászólásokat távolítsuk el, ugyanis egy kollégája visszaélt a nevével és blogjában található bejegyzést módosítva, levél formájában küldte el nekünk.
Az ügy igen hamar a BKV vezetősége és a sajtóiroda elé került, így akinek az volt a célja, hogy az illetővel elbeszélgessenek és felelősségre vonják, annak jelezném, hogy sikerült!
Természetesen a bejegyzés tartalma valós volt, de a szerkesztője nem ekkora olvasótábornak szánta, ő sem gondolta, hogy valamelyik rosszakarója így próbálja megszívatni.
Ezúton kérünk elnézést az unatkozó BKV-s kolléga nevében is.
BKV-figyelő
Utolsó kommentek