2008. máj 23. 17:15
Üzenet 1986-ból
Egy szemfüles olvasónk, István készítette ezt a képet a 3-as metró vonalán közlekedő 3073-as pályaszámú vonaton. Hihetetlen számunkra, hogy ez a matrica idősebb, mint mi vagyunk:)
2008. máj 22. 08:11
Jó is és rossz is az új paraméterkönyv
Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.
A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.
A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.
A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.
A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.
Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.
A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.
A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.
A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.
A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.
Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.
A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!
2008. máj 20. 21:12
Köszönet helyett perel a BKV
Nem vicc. A köszönő levél helyett a BKV úgy döntött, jogi útra tereli a dolgot. Mekkorát fog csalódni szegény vállalat, mikor megtudja, hogy ez már nem az a rendszer, amikor valakit fel lehet jelenteni azért, mert a saját weblapján valós állításokat közöl. Ennél szerintem már nincs lejjebb:) Alant a Népszabadság mai cikke olvasható.
2008. máj 20. 14:54
Miért késünk? Önért
Sok kommentárt nem fűznék a képhez. Köszönjük egy gödöllői HÉV-en utazó olvasónknak.
2008. máj 20. 12:49
„Tőlünk nyugatabbra” rovat
Olvasóinknak egy számottevő része utaspanaszok helyett tanácsokat, külföldi tapasztalatokat oszt meg velünk. Ennek ékes példája volt a füvesített buszsáv is. Ma két ilyen levelet olvashattok, ha lentebb tekertek. Ismerjétek meg, milyen az utastájékoztatás és a jegyrendszer más külföldi városokban.
Kedves BKV figyelő!
Egy kis beszámoló következik arról, hogy a 21. században milyen is a közösségi közlekedés európa délinyugati csücskében, az 1992- ben testvérvárosunknak választott portugál fővárosban, Lisszabonban:
A város belső területe gyalog is könnyen bejárható de a nagy szintkülönbségek miatt 4 felvonó is működik. Az egyik leghíresebb és talán legelső ilyen szerkezet a városban az Elevador de Santa Justa [lenti képen], amely sima menetjeggyel is igénybe vehető (1.35 euró) - vő: budavári sikló menetjegy.
A legizgalmasabbak azonban a főbb megállókban kihelyezett közlekedési előrejelzők, amelyek percre pontosan mutatják, hogy mikor érkezik a következő BUSZ. Szinte minden belvárosi megállóban felszereltek már ilyet, ami GPS segítségével szinkronizálja a várható érkezési időt (ha kell, akkor késleltet). [Lenti képen] A buszokra SMS-ben is válthatunk jegyet ill. chipkártyás napijegyet is vásárolhatunk a közlekedési csomópontokban. Fél euró a kártya és 3.50 euró a napijegy dija ami az első megkezdett utazástól érvényes 24 órán keresztül. A buszokra történő felszállás az első ajtón bonyolódik ahol vagy a sofőrnek fizetünk, vagy az egyszerűbb és nagyszerűbb chipkártyát érintjük hozzá a leolvasóhoz és mehetünk a busz hátsó végébe ahol általában mindig van ülőhely is. A buszok mindenhol tiszták és karcolásmentesek, bár valószínűleg ez a portugál temperamentumnak és mentalitásnak is köszönhető.
Bizony, valószínűleg sokat segített a városon az a világkiállítás amit nálunk nem rendeztek meg, emiatt sírhatunk vagy örülhetünk, de tény ami tény: utazni Lisszabonban jó!
grichie
Utolsó kommentek