Szerda este utaztam az 18-as villamoson egy kicsit túlszolizott családdal, akik egy kicsit furcsán értelmezték közösségi közlekedés fogalmát, mely már-már családias hangulatú lett.
Jómagam a Bocskai úton szálltam fel a villamosra, és már ekkor megfigyeltem, hogy apuka a kisfia fejét lógatja ki az ablakon, és azt kiabálja neki: „Kell neked szabadság!”. Kicsit sem balesetveszélyes, gondoltam magamba. Sajnos a telefon hiába volt készenlétbe, nem akarta kilógatni a gyereket ismét, de amit ez után láttam, jobban kicsapta a biztosítékot.
Anyukánál volt még egy poronty, aki sírni kezdett, mert éhes volt. A kedves anyuka, előkapta a bal mellét az utasok között, és szoptatni kezdte a gyereket, az utasok között, a villamoson. Bár a videón ez sem teljesen látszik mégis kivehető. Ezt követően kiabálás, veszekedés, le sem szarják, nem is érdekli őket, hogy rajtuk kívül még néhányan utazni szeretnénk.
Az ilyen embereket sajnos sosem vonják felelősségre, potenciális bűnözőket nevelnek sajnos. A „jó” példa minden esetre előttük van. A buszon ülő két –látszólag német- turistának jó kis országimázs volt az utazás.
A családdal a leszállást követően beszélgetni kezdtem, majd megkérdeztem, hogy beszámolhatok-e a kis utazásomról és az élményeimről, ha lennének videóim feltehetném-e az internetre. Nem egyértelmű, de igenlő választ kaptam (bár szerintem az internet szónál elakadtak:))
2008. április 18. 10:33
Családias közlekedés
2008. április 18. 08:28
Robbantás a II. kerületi villamosgarázsban
Ismeretlen robbanószerkezetet dobott valaki a BKV II. kerületi villamosgarázsába pénteken. A kis méretű szerkezetet egy villamos és a kazánház közé, a földre dobta valaki - mondta el a Független Hírügynökségnek a BKV sajtóügyeletese.
A robbanás reggel hat óra előtt tíz perccel történt, azóta tart a helyszínelés. Részleteket egyelőre nem tudni.
A detonációban senki nem sérült meg, de egy villamos megrongálódott.
Forrás: FH/Echo TV
2008. április 17. 21:55
Nem mindig az autós a hibás
Kedves Figyelő!
Az aktuális postban: "Paraszt autósok hete", olyan autósok kerülnek a célkeresztbe, akik szabálytalanul kerülnek a BKV járműveinek útjába.
Azonban ez még mind hagyján, hiszen ilyenkor az utasok részéről a sofőr felé áramló negatív energiák bizonyára megkeserítik az illető napját. És persze fémdarálót minden BKV jármű elejére.
Azonban essék szó arról is, hogy nagyon sok hely van, ahol az autósok szabályosan kerülnek (effektíve parkolnak) a villamos elé. Például a Szent Gellért tértől dél felé 2x1 sávos az út, 2x1 sáv villamossal a közepén. Egy ideje 2x2 sávnak tekintik az autósok, vagyis már nem csak a buszok járnak a villamossíneken, de jellemzően autósok is. Ami még nem lenne akkora baj, ha járnának, de általában dugó van, tehát állnak. Így a kötött pályás közlekedés egyik utolsó előnye is elvészni látszik Budapesten: nevesül hogy zárt. (Gyors a sínek állapota, környezetbarát a szórt homok keltette porfelhő, modern és csendes a pénzügyi keretek szűkössége miatt nem lehet.)
Mivel még soha nem láttam ott forgalmat terelgető juhászt rendőrruhában, feltételezem, hogy ez így van kitalálva, megtervezve.
Mint ahogy a Bartók Béla utat is keskenyíteni akarják 2x1 sávra a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér között, plusz a villamos. (Egyenes következtetés: a 7-es buszcsalád megszűnése középtávú terv.)
Ezek nem BKV-tervek, legfeljebb az érdekérvényesítés hiányossága. Ez fővárosi közlekedésszervezés. Kit is keressünk ez ügyben?
Üdv:
András
2008. április 17. 16:33
Így közlekedhet pénteken
Aki pénteken belátható időn belül el kíván jutni céljához, az válassza a gyaloglást, a biciklizést, a vonatozást vagy ezek kombinációját. Persze lehet Volán buszokkal és a BKV alvállalkozóinak buszaival is utazni, de csak azoknak, akik szeretnek órákat dugóban állni.
A fővárosban kevés a kerékpárút, mégis ez a leginkább használható közlekedési eszköz sztrájk idején. Ehhez az időjárás inkább reggel kedvez majd, délután eshet.
A biciklizés kombinálható a vonatozással. A személyvonatok mindegyikén szállítható kerékpár, 50 kilométeres távolságig, azaz Budapesten belül bármely viszonylaton 190 forintért. Ehhez természetesen hozzáadódik a kerékpáros menetjegyének ára.
A BKV éjszakai járatai péntekre és szombatra virradó éjszaka is teljes üzemidejükben menetrendszerint közlekednek. Aki tehát gyorsan és biztosan célba akar érni, induljon el hajnali háromkor.
A taxik várhatóan egész nap foglaltak lesznek, részben a sok rendelés, részben a dugó miatt. Erre tehát nem lehet számítani, még akkor sem egészen biztosan, ha a taxis társaság esetleg visszaigazolta a kérést. Az autózás várhatóan ellehetetlenül ismét a Hungária körúton és azon kívül, a városba vezető szinte valamennyi főúton. Az előző BKV sztrájk alkalmával a szokottnál egy-másfél órával hamarabb dugulni kezdett a város, várhatóan ez most még korábban bekövetkezik, és már reggel hatkor sem lesz minden útvonalon egyenletes a haladás.
Más részről a közlekedési társaságok arra számítanak, hogy aki csak teheti nem megy pénteken a városba. Az iskolások és a dolgozók egy részének elmaradása miatt nem várható zsúfoltság sem a Volán, sem a MÁV Start járatain. Így a Budapesten belül vonatra vagy sárga buszra szállók várhatóan felférnek a járatokra.
A Volánbusznál mentesítő járatok szükség szerinti forgalomba állításával igen, a menetrend, az útvonalak vagy a megállók változtatásával nem készülnek holnapra. Ez azt jelenti, hogy a városhatárt átlépő Volánbuszok a hivatalos, interneten is elérhető menetrendjük szerinti megállókat használják. Azok a járatok, melyek csak leszállás céljából állnak meg egy megállóban, a férőhely erejéig elvileg vehetnek fel utast. A sárga buszokon a BKV bérletek is érvényesek.
A MÁV START sem tervezi a menetrendjének változtatását és sztrájk sem lesz. Így a III., IV., X., XI., XVII., XVIII., XIX., XX., XXII., XXIII., kerületekből jellemzően félóránként közlekedik vonat a Déli, Keleti vagy Nyugati pályaudvarra. A Keleti és Kelenföld között 5:40 és 19:40 között kétóránként jár vonat, Kelenföldről a Keletibe 6:49, 7:33, 9:03, 12:03, 14:03, 16:03, 18:03, 21:03, 22:39 a piros hetest kiváltó vonatok indulási ideje.
A Nyugati – Újpest – Óbuda útvonalon 18:20 perckor indul az utolsó vonat. Ezt követően az Újpesti vasúti híd lezárása miatt vonatpótló autóbuszok közlekednek a Nyugati és Óbuda vasútállomás között a Margit-híd és az Árpád-híd budai hídfőjénél megállva.
A legrosszabbul a II., XII., XV., XVI. és részben a XI. kerületben lakók járnak a sztrájkkal. A II. és XII. kerületek lakói egyedül a Budakeszi felől a Moszkva térre közlekedő Volánbuszokra számíthatnak. Igaz Hűvösvölgy és Széchényi-hegy között 9:05 és 16:05 között óránként közlekedik majd a Gyermekvasút, amely a Szépjuhásznénál metszi a Budakeszi utat, ahol a Volánbuszok is megállnak. A XVI. kerületiek leginkább abban bízhatnak, hogy ismét lesz néhány sztrájktörő a gödöllői HÉV-nél, valamint utazhatnak a Cinkota felől a Stadionokhoz közlekedő Volán buszokkal is.
A XI. kerületben közlekednek az ottani szerződéses járatok, így a 14-114-es, 41-es, 41 gyors, valamint a villamospótlók. A XV. kerület nagy részéből viszont csak jelentős gyaloglással érhető el vasútállomás vagy Volán buszmegálló, ők a piros 170-es busszal mehetnek át Újpestre, illetve abban reménykedhetnek, hogy a sztrájktörő buszvezetőket ismét a 73-asra küldi ki a BKV.
A BKV alvállalkozói a sztrájk ideje alatt is közlekednek. E járatok zöme Dél-Budán és Újpesten közlekedik. A jelentősebb ezek között a Káposztásmegyer – Újpest – Keleti útvonalú 30-as viszonylat, Budaörsről a Móriczra a 40-es gyors, az Újpest-Központ és az Árpád-híd közötti 120-as, a Budatétény, illetve Budafok és a Kosztolányi Dezső tér között a 14, 114, 250-es járatok, a Deák tér és a kelenföldi Etele tér közötti villamospótló buszok, valamint a 83-as trolipótló. További alvállalkozói járat még Dél-Budán a 13-as, 113-as, 41-es, 41-es gyors, az 50-es, 58-as, 87-es, 88-as, 87A, 150-es és a 187-es, Újpesten a 147-es, 170-es gyors. A felsorolt járatok egy része a közúti torlódások miatt a menetrendjében szereplőnél lényegesen ritkábban fog közlekedni a nap jórészén.
Index
2008. április 17. 13:13
Most ez így szép?
Szép lassan a BKV járművei is úgy fognak kinézni, mint a MÁV vonatai. Sajnos senki nem tesz semmit.
Utolsó kommentek