Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyomorgás az EXPO-buszon


Hello,

29-én (pénteken) voltam az Utazás kiállításon, és próbáltam volna haza jutni valahogy. Nem kicsit lepődtem meg, mikor 12:29-kor a főbejárat előtt levő buszmegállónál próbáltam felszállni a buszra, hogy vissza vigyen az Örsre. Akkor lőttem a mellékelt képeket a telefonommal. Arra lennék kiváncsi, hogy délután hogy nézhetett ki a megálló, mikor jóval többen mentek haza.

Üdv Rolti

ui: addig is ajánlanám a 37-es villamost az expo megközelítéséhez...

44 Tovább

Mire jó az index?

Mikor kicsi voltam, sosem értettem, miért van a villamosokon index. Hát tud másfele menni szegény? Felnőttem, és rájöttem, hogy vannak váltók ahol el tud kanyarodni a villamos, ezért nem árt neki, ha indexel.

Mire egyre jobban öregszem, rájövök, hogy az index nem is a kanyarodás végett van, hanem azért, hogy a villamosvezető néni/bácsi tudjon egymásnak köszönni.


46 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

Őszinteséget javasolnak a BKV-nak

Kommunikációs stílusvtáltást, őszinte beismerést, és személycseréket javasol az a szakértői anyag, amely a BKV használt buszok beszerzésére kiírt, 3,5 milliárdos tenderének vizsgálatához készült. A jogi szakértők nem találtak törvénytelenséget a korrupció gyanúját felvető tenderben, amit kis híján az az Alfa Busz vitt el, akinek Antal Attila BKV-vezér fia is dolgozott. A jogi szakvélemények ugyanakkor a tender súlyos hiányosságaira felhívják a figyelmet.

Az Index birtokába került az az öt dokumentum, ami a BKV használtbusz-beszerzését vizsgáló felügyelőbizottság (fb) elé kerül pénteken. A BKV-t felügyelő szervezet 9 tagja ennek alapján dönt arról, a botrányosra sikeredett tenderért ki a felelős, milyen következtetéseket kell levonni a közlekedési cégnek.

Egy közbeszerzési eljárás halála

Antal Attila BKV-vezér fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvo Hungáriával közösen - egyedüliként adott be ajánlatot a BKV 60-84 darab használt csuklós busz beszerzéséről szóló tenderére, írta a Heti Válasz február 6-ai száma. Ráadásul az Alfa Busz éppen tudott is 84 Volvót szállítani Genfből, sőt a tenderbontás előtt tartott afrikai Bamaco-túra a BKV-nak azért nem került semmibe, mert az Alfa Busz állta a cechet. A buszok árát is sokallták a szakértők.

A BKV részéről az ügyben napokig mégis csak a kommunikációért felelős Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes szólalt meg, aki perrel fenyegette meg az újságokat, és cáfolta, hogy az Antal-fiú alkalmazottja lenne az Alfának. Február 10-én megszólalt az apa, Antal Attila, és elismerte, a fia egy olyan cégnél dolgozott, amely az Alfa Buszszal szerződéses viszonyban áll. Ekkor az Alfa Busz-Volvo Hungária páros visszavonta ajánlatát, a BKV pedig lefújta a tendert.

A városvezetők azonnal vizsgálatot kezdeményeztek. A BKV kilenctagú felügyelőbizottságának a fővárosi közgyűlésnek kell jelentést adni, amihez öt - jogi, kommunikációs stb. - szakértői anyag áll rendelkezésre.


A cikk az Indexen folytatódik!

Tovább>>>

5 Tovább

Bérletet a Bicikliseknek

Tisztelt BKV Figyelő!

A BKV „szakember” gárdája miért nem azon töri a fejét, hogyan lehetne könnyíteni a Budapestre bejáró kerékpárosok életén? Miként lehetne elkerülni a sorokat a HÉV pénztáraknál? Vagy hogyan szoktassa rá őket HÉV használatára, ahelyett, hogy a járatok csökkentésén gondolkodnak.

Szerdán fél Budapest állt. Állt Csepel, állt a Soroksári út, a Petőfi híd, a Gellért tér környéke, a BAH csomópont környéke és a Déli pályaudvar környéke is. Legalább is itt biztos, mert erre jártam.



Szemeim előtt a kép, ha a BKV járatcsökkentést vezet be, naponta ilyen látvány fogad majd a városban, mert aki eddig kitartott a BKV mellett, az is autóba ül majd, mert ugyan olyan lassú lesz, de tisztább, és mégis csak a sajátja. Kényelmesebb lesz vele közlekedni. Persze lesz aki robogóra/motorra vagy biciklire ül, mindegy lesz, csak ne kelljen rá 30 percet várni.

Sok kerékpáros ismerősöm van, aki a HÉV-vel jár be Budapestre, vagy a fogaskerekűvel mennek fel a hegyre, majd gurulnak onnan le.  Ők is értetlenül néznek, mikor megkérdem: „Miért nincs kerékpár bérlet?”.

Nincs, pedig lehetne. Jó lenne a HÉV-en és a fogaskerekűn. Korlátlan utazásra, a vonalak teljes hosszán. És mennyibe kerülne? 3000-3500 forint. Szerintem ennyit minden biciklisnek megér, hogy nem kell minden reggel sorba állni. Kényelmesebb.

Az új bérlet bevezetésénél ilyen apróságokra miért nem gondolnak?

A BKV-Figyelő a levelet továbbította a BKV felé (Hagyó Miklós, Kiricsi Karola, Regőczi Miklós, Ügyfélszolgálat) És a Főváros felé (Demszky Gábor). A képen látható bérletszelvény kitaláció, egy jelenleg nem létező bérlettípus!

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek