Helló!
Renszeresen olvasom a BKV figyelőt, és a sok kritika közé szeretnék beszúrni egy pozitív élményt is. Mert bizony ilyenből is van sok.
Elsőnek szeretnék szólni, az igen nagy számú frissen fényezett és kívülről-belülről helyrepofozott villamosoról amikre jó ránézni, annyira szépek. Talán, ha naposra fordul az időjárás akkor többen is észre fogják őket venni. Habár a unatkozó emberhulladékok miatt ezeken is azonnali jelleggel tűnnek fel és sokasodnak a karcolások és a tag-ek. De akárhogyis nézzük. Most szépek, és jó velük utazni!
Ugyanide kapcsolódik a másik észrevételem, hogy sok metrókocsi úgyszintén megújúlt. Én csak a hármas vonalán utazom, de nem egyszer tapasztalom, hogy szinte festékszagú frissen fényezett szerelvény gördül ki az alagútból. Sőt, néha elgondolkodtam, hogy kitört-e az üveg, vagy "csak" alaposan lemosták.
És észrevették, hogy a latyakos idő végeztével milyen gyorsan lemosták a buszokat?
Van miért szidni a BKV-t de ezért egy kövér pirospontot megérdemel.
Tisztelettel: PacsoT
2008. február 26. 13:05
Járműfelújítás
2008. február 26. 09:44
Hol vannak a Combinok?
Egy villamosvezető ismerősöm a napokban ezt mondta: „Elméletileg azért van kevesebb Combino a körúton, mert most rakják bele a klímát, és az ablakot. Gyakorlatilag azért nincs, mert kellene még, vagy’ 10 db.”
T. Figyelő !
Mint az utóbbi hetekben többen is tapasztalhatták, a BKV a körútra visszacsempészte a jó öreg Ganz villamosokat.
Felmerül bennünk a kérdés, hogy miért nem tudja biztosítani a kellő számú jármű kiadását a Hungária kocsiszín? Állítólag a Ganz villamosok annak a hét Combinónak a helyére kerültek vissza ideiglenesen a forgalomba, amelyekbe éppen légkondicionálót szerelnek. A teljes munkát a BKV ígérete szerint nyárig elvégzi a közlekedési vállalat. Azt, hogy ez miért hét hernyót érint egyszerre, nem tudni. Az viszont biztos, hogy ennyi szerelvény kiesését a körúti forgalom megérzi. Az is teljes bizonyossággal állítható, hogy együttesen 7 db szerelvénybe nem tudnak egyazon munkát végezni. Tehát a hét Combinó egyidejű kivonása érthetetlenül sok, és a légkondi szerelés sem indokolná az együttes leállítást. Folyamatos, vagy 2-3, netán páros leállítással, sokkal ésszerűbben és mégis folyamatosan lehetne végezni a munkát. Erről a megvásárláskor nem volt szó, és ezzel a főváros, meg a BKV sem büszkélkedik. Mint közismert, a szerelvényeket ilyen, az utasokat érintő kényelmi berendezés nélkül vásárolta a cég - emiatt a tavaly júliusi és augusztusi hőség idején számos kritika érte a vállalatot. A végleges elgondolásról máig sem hallani. Nagyobb ablakok, csak középső részi klímák, vagy a kimaradt gyári berendezések kerülnek a helyükre, beépítésre?
Megint ügy tűnik, hogy az ünnepi megjelenítés követően egy hibás, átgondolatlan beszerzés utóköltségeit és utórezgéseit kénytelenek megsínyleni az utasok. Pedig forró nyár és forrongó hangulat várható az egyre szűkülő és ennek ellenére dráguló közlekedési tevékenységek körül.
"grupi"
2008. február 25. 16:31
Fővárosi komédia: mégsem lesz járatritkítás
Felfüggesztette a BKV járatritkításokat tartalmazó paraméterkönyvének tárgyalásait a fővárosi önkormányzat közlekedéspolitikai tanácsosa.
Dancs Gábor az InfoRádiónak elmondta, hogy a hétfő délelőtti válságtanácskozáson Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes rábízta az ügyet, majd a helyzetet átvizsgálva úgy döntött, hogy határozatlan ideig felfüggeszti a módosítások egyeztetését.
Hozzátette: ilyen horderejű ügyben nem lehet a kerületek ellenében, és sztrájkfenyegetés árnyékában dönteni, úgy, hogy a döntés pénzügyi hatásai is csak vázlatosan ismertek.
Forrás: InfoRádió
2008. február 25. 12:02
Mi változik és hogyan?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület részletesen kidolgozta a Főpolgármesteri Kabinet 2008. február 21-i ülésén megtárgyalt (a BKV weboldalán is elérhető) Paraméterkönyv elemeit. Mivel a BKV hasonló anyagok nem készített (ha készített is, hozzáértők számára is nehezen értelmezhető) úgy gondolom, mindenképp köszönettel tartozunk VEKE-nek.
Kerületi bontás:
I. kerület; II. kerület; III. kerület; IV. kerület; V. kerület;
VI. kerület; VII. kerület; VIII. kerület; IX. kerület;
X. kerület; XI. kerület; XII. kerület; XIII. kerület;
XIV. kerület; XV. kerület; XVI. kerület; XVII. kerület;
XVIII. kerület; XIX. kerület; XX. kerület; XXI. kerület;
XXII. kerület; XXIII. kerület; Teljes hálózat
Ha számít neked, hogy 15 perc helyett 30-at kell majd várnod a villamosra, ha olyan buszjárat szűnik meg, melyet minden nap használsz, akkor írd meg a BKV-nak, és mondd el nekik is, miért nem okos dolog megszüntetni az adott járatot. (parameter@bkv.hu)
2008. február 25. 09:19
Esélyegyenlőség
Bele sem merek gondolni, milyen lehet mozgássérültként a budapesti tömegközeledést igénybe venni. Bár az alacsonypadlós járművek száma egyre több, a megállók egy része annyira korszerűtlen, hogy kerekesszékkel lehetetlen közlekedni.
Vegyük példának a 23-as buszt, melyet mint már írtam, naponta többször használok. Az Etele térről indulva mehetek egyből 103-as busszal (alacsonpadlós Volvo), de a Lágymányosi hídnál nem tudok átszállni, mert minden irányból lépcső fogad.
Másik lehetőség a 47-49V (többségében alacsonypadlós Volvó). A felszállás még megoldható, ha a buszvezető nem 1 méterre áll meg a padkától (képünkön), mert oda még egy fiatal is nehezen pattan fel. Ezzel a busszal a Móriczig tudok menni, ahol a szintén alacsonypadlós Combino villamost venném igénybe.
A 23-as busz a Boráros térről indul, bár ott nem tudok átszállni, ugyanis ott is minden irányba lépcső található.
Hogy közlekedhet egy mozgássérült?
(u.i.: A fenti kép készítésénél egy rendkívül rendes buszvezetővel találkoztam. Valószínűleg tudta, hogyszarulrosszul állt be a megállóba, mert amint elővettem a telefont, és fényképezni kezdtem, megszólalt az indulásjelző és abban a pillanatban zárni kezdte az ajtókat, majd indult:) Történt mind ez szombaton, 18:34 perckor.)
Utolsó kommentek