Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ötletek a BKV Figyelőtől

Tisztelt BKV, Kedves sajtóiroda.

Az alábbiakban két lehetséges tervet szeretnék megosztani önökkel. Olyan terveket, melyek bevezetésével jelentősen visszaszorítható lenne a bliccelések száma. Kérem gondolják át ezeket, és számoljanak utána, mennyi plusz költséget jelentene ez a társaságuknak, valamint, megérné-e legalább az egyiket bevezetni.

Nagy razzia


Havonta legalább kétszer nagy ellenőrzést tarthatnának egy adott járaton. Rengetegszer fordult már elő, hogy a bliccelő nem volt hajlandó együttműködni az ellenőrrel, nem adta át neki személyes iratait, így a büntetés sem volt behajtható rajta. Az sem rika, hogy ellenőröket megfenyegetnek, beszólnak nekik, majd elfordulva tovább folytatják az utazást, büntetlenül. Egy adott járaton havonta kétszer tarthatna razziát egy BKV ellenőr egy rendőr vagy egy polgárőr társaságában. Az eddig nem együttműködő utasok kénytelenek lennének odaadni irataikat a rendőrnek, így büntetés is kiszabható rá. 1-2 ilyen büntetés után az illető valószínűleg elgondolkodna azon, nem-e érné meg inkább megvenni a bérletet. Rendkívül bosszantó, hogy akinek nagy a szája és be mer szólni az ellenőrnek, annak az utazás is ingyenes.


Felszállás csak az első ajtón

Külföldi példára a BKV is bevezethetné, hogy egyes autóbuszokon csak érvényes jegy illetve utazásra jogosító igazolvánnyal lehetne megkezdeni az utazást. A rendszer bevezethetetlen lenne például a [7]; [173]; 7; 73 viszonylatokon, hisz ezeken a járatokon rengetegen utaznak és az ellenőrzés jelentősen megnövelné a menetidőt.

Vegyük példának a 23-as viszonylatot. Az autóbusz általában 5-7 perccel hamarabb bent szokott már állni a Boráros téri megállóban, így idejében kezdődhetne az utasok felvétele, menetrendi eltérés valószínűleg nem lenne. A Boráros tértől számítva, még három megállóban folytatódhatna az "első ajtós" módszer. (Haller utca, Közvágóhíd, Földváry utca). Ezen megállókban nincs jelentős számú leszálló, így valószínű, hogy a hátsó ajtók kinyitására nem is lenne szükség. Maximum három megálló távolságig vezethető be az első ajtós ellenőrzés, mert ez az a táv, ami alatt még nem nőne meg a menetidő számottevően, viszont aki eddig nem vett jegyez, az valószínű most megveszi, mert nem fog több kilómétert sétálni. Érdemes lenne átgondolni, melyik járatokon lenne bevezethető ez a módszer és számolni vele, mennyi plusz bevételt jelentene ez a társaságnak. Természetesen a járművezető fizetésében is meglátszana, hogy milyen viszonylaton vezet, ellenőriz-e jegyet vagy nem.

Kérem a fenti példákat gondolják át, és tájékoztassanak arról, bevezethetőek-e? Amennyiben úgy döntenek, hogy bevezethetők, megteszik-e a lépéseket, hogy változzon valami? Az Önök és az utasok érdeke is, hogy csak azok vegyék igénybe a közlekedést aki fizet is érte.

Együtt, egy jobb, használhatóbb tömegközlekedésért

Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
A levelet a BKV sajtóiroda, Az ügyfélszolgálat, Kiricsi Karola és Regőczi Miklós is megkapta!
295 Tovább

Sztrájk lesz kedden a BKV-nál

Jövő kedden üzemkezdettől kétórás figyelmeztető sztrájkot tart két BKV-szakszervezet. Az érdekképviseletek a tervezett járatritkítások, a létszámleépítések és munkakörülmények romlása miatt tiltakoznak. A meghirdetett sztrájkról szóló tájékoztatást elküldték a cég vezetésének. A két, összesen 2500 dolgozót tömörítő szakszervezet szerint a cég átszervezése és a létszámleépítések miatt veszélybe kerül a szolgáltatások színvonala és a tömegközlekedés biztonsága. A figyelmeztető sztrájkról a tájékoztatást elküldték a cég vezetésének, és szeretnék elkezdeni a tárgyalásokat egyrészt követeléseikről, másrészt a munkabeszüntetés alatti elégséges szolgáltatásokról. (Független Hírügynökség)

Forrás: index
54 Tovább

Ismét egy jól szervezett villamospótlás

Kedves BKV figyelő!

Október 24-e óta elkezdték felújítani a 18-56-os villamos járat Moszkva tér-Budagyöngye szakaszát, ami előreláthatólag nov. 25-ig tart (vagy tovább). A BKV a fent említett felújítás alatt álló szakaszra 18-56-os villamospótló buszt állított forgalomba, hogy az vigye az embereket.

Ezzel szemben általában a túlzsúfolt 22-es és a piros 56-os buszokat sikerül elérnem, mivel a villamospótló járat vagy még messze jár vagy pedig épp az orrom előtt hagyja el a megállót. Az utobbi eset az elmúlt héten kétszer is megtörtént. Először nov. 5-én, hétfőn, 8:30 és 8:40 között a BPO-873 rendszámú busz vezetője látta, hogy érkezik a Hüvősvölgy felől a villamos. Beállt megfelelően a megállójába, ami kb. 50 méterre van a villamosmegállótól, majd amikor látta, hog mindenki leszáll a villamosról, és a reménykedők elkezdenek futni bezárta a busz ajtajait, és kiállt a megállóból teljesen üresen, és elindult a Moszkva tér felé. Ebben az esetben még én is a reménykedők között voltam, hogy elcsípem, úgyhogy futottam egy kicsit. A második esetben, már tudtam mi a dörgés és nem futottam, mivel nov. 8-án, csütörtökön, szintén 8:30 és 8:40 között a BPO-876 rendszámú busz vezetője ugyanugy otthagyta az utasokat.

Tudom, hogy a vezetőket csak az utasok zavarják, hogy fel és le akarnak szállni (meg, hogy egyáltalán léteznek), de nem kellene megvárnia az utasokat. Vagy ezt hívják dinamikus menetrendnek, mivel a villamos megérkezett, és a busz rögtön elindult. Az teljesen igaz, hogy a busz mind a két esetben megvárta, amíg a villamos teljesen beáll a megállóba, csak az utasokról felejtkezett el.

Ez főleg akkor nagyon jó dolog, amikor esik az eső, és az elmúlt hét elég csapadékos volt.

És mindezért a szolgáltatásért akarnak 25%-os áremelést és 10%-os járatcsökkentést beütemezni?

Üdvözlettel,

Dörfner Lukács
36 Tovább

"to Örs vezér tere felé"

Volt már szó itt a blogon a külföldiek hanyag tájékoztatásáról, hozzá is volt kapcsolva egy BKV levél, ebből emelnék ki egy részletet:
„A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen.”
29 Tovább

Szívatják az átszállókat

A videót az indexen nem lehet kommentálni, itt a lehetőség.
39 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek