A Régi Budaörsi úton a Virágpiac és a Gazdagréti út között az útpálya szélesítésével kialakítandó buszsáv kivitelezése az utolsó fázishoz érkezik. Július 14. és 16., illetve július 20. és 22. között aszfaltozási munkákat végzünk, emiatt időszakosan forgalomkorlátozásra, félpályás útlezárásra kerül sor több alkalommal. Július végétől az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E buszokon utazók - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törekvéseinek megfelelően - gyorsabban és megbízhatóbban érhetik el úticéljukat, -olvasható a BKK közleményében.
A Régi Budaörsi úton megvalósuló buszsáv 255 millió forintba kerül, ennek 85 százalékát Európai Uniós támogatásból fedezzük. A projekt keretében 790 m hosszan szélesítjük ki az utat és megújulnak az ezen a szakaszon érintett közművek is. A buszsáv létesítése miatt két helyen a meglévő kerékpárút nyomvonalát is kiigazítják, valamint egy autóbuszmegálló is megújul a munkák során. A projekt kedvezményezettje a Fővárosi Önkormányzat.
Önálló buszsáv épül a Régi Budaörsi úton
A leszállási szándékát a drótok összeérintésével jelezze
Sajnos nem tudni, hogy a képen látható mű a BKV garázsaiban dolgozó szakemberek, vagy egy vicces utas keze munkáját dicséri-e, minden esetre nagyon nem vicces, amikor az utolsó pillanatban vesszük észre, hogy nekünk jeleznünk kellene, mert le szeretnénk szállni, de ezt a gomb hiánya miatt nem tudjuk megtenni. Tényleg van olyan utas, aki nekiáll, és kiszerel egy ilyen gombot?
Megegyezett az Alstommal a főváros a metrókocsikról
Az utolsó vitás pontban is sikerült megegyeznie a fővárosnak a kettes és a négyes metró új szerelvényeit gyártó Alstommal. Csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésen foglalkozik a metrókocsikkal, és várhatóan elfogadja a 12 pontos egyezséget, amelyet később a francia cég vezérigazgatója is aláír. A metrókocsik átépítéséről - melybe beleegyezett az Alstom - a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH) kell megállapodnia a francia cégnek, az NKH egyelőre hallgat, -írja az origo.
A fővárosi önkormányzat minden vitás kérdésben megegyezett a metrókocsikat gyártó francia Alstom céggel - erősítette meg az MTI információját az [origo]-nak Szűcs Somlyó Mária, a fővárosi önkormányzat sajtófőnöke. Budapest vezetése 12 pontos javaslatcsomagot dolgozott ki, amelyből az Alstom tizenegyet már korábban elfogadott, az egyetlen vitatott kérdésben, a vis maior-ügyben pedig azóta szintén egyezségre jutott a két fél. A metrókocsik ügyével csütörtökön rendkívüli, zárt ülésen foglalkozik a Fővárosi Közgyűlés.
Jönnek a BKV új trolibuszai, de minek?
Péntek este 11 óra körül érkezik Budapestre az első kettő abból a 15 trolibuszból, amit a BKV használtan vett a németországi Eberswalde városától. Sajnos forgalomba állítani egyelőre nem lehet őket, mert a járművek üzembehelyezéséről szóló jogszabály módosításakor egyszerűen elfeledkeztek arról, hogy létezik olyan jármű, hogy trolibusz, -olvasható az Indexen.
Mint arról a lap beszámol, a BKV tavaly ősszel írt ki pályázatot használt trolibuszokra, amit a Barnimer Busgesellschaft GmbH nyert meg. Ennek eredményeként tizenöt darab használt, MAN NGE 152 típusú trolibuszt szállít a cég Budapestrea németországi Eberswaldéből. A 15 trolibusz mintegy 532 ezer euróba (143 millió forintba) kerül, darabonként tehát nem éri el a 10 millió forintot az áruk, tájékoztatta lapunkat a Budapesti Közlekedési Központ.
A nap képe: Jegyeket bérleteket!
Találós kérdés: Vajon mit csinál éppen a képen látható, BKV-s jegyellenőri karszalagot viselő úriember, letolt nadrággal, alsógatyájában lévő kézzel az alvállalkozó egyik autóbuszán? A megfejtéseket a kommentek között várjuk!
Utolsó kommentek