Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Vértócsa a mozgólépcső alján

A BKV-figyelőt időnként olyan utasok keresik meg, akik történetüket kicsit sarkítva, a valóságot elferdítve írják le. Valljuk be, helyenként hazudnak. Ezek az utasok azért ilyen bátrak, mert azt hiszik, rajtuk kívül más BKV-figyelő olvasó nem volt a helyszínen, így azt írnak, amit akarnak. Pedig ez nem így van. Nekem is ciki, ha egy olyan panasz jelenik meg, ami nem felel meg a valóságnak, éppen ezért örülök annak, ha BKV-sok, vagy a helyszínen lévő utasok más szemszögből leírnak egy -már publikált- esetet.

A lenti üzenetet is példa arra, hogy nem éri meg elferdíteni a valóságot, nem érdemes hazudni. A levelet egy BKV-s kolléga írta, mert szerinte a blognak író egyik utas nem a valóságnak megfelelően írta le panaszát.

Nem szeretnék igazságot tenni, mivel nem voltam ott, és nem láttam mi történt. Nem állítom, hogy az utas mindent úgy írt le, ahogy az megtörtént, de azt sem mondom, hogy a BKV-s minden szavát elhiszem. Jöjjön a másik verzió:

Kedves BKV-figyelő!

Az eset nem egészen úgy történt, ahogyan az ifú nőutas emlékszik.

Húsvét hétfőn a nappalos műszaknál műszakváltás előtt egy férfi utas erősen ittas állapotban utazott a lejtmeneti mozgólépcsőn, ülve. A lépcső aljához érve már nem volt ideje felállni, ezért a jobb tenyere élét a mozgólépcső fésűje felsértette. A kolleganők ellátták a sérültet, mentőt is hívtak hozzá. Én aznap éjszakára mentem dolgozni. Éppen csak átvettem a szolgálatot, mikor az utas bejött és utasított, hogy azonnal indítsak másik lépcsőt, mert a mozgólépcső alján hatalmas vértócsa van. Mondtam neki, hogy most vettem át a szolgálatot, előbb tájékozódnom kell, hogy mi a helyzet, s utána döntök a megoldásról. Közben a KFM-telefon csöngött, a körözvényt kellett vennem. Ez azt jelenti, hogy 20 állomást értesít a KFM arról, hogy náluk is váltás történt. Kb. 2-3 percig tart. Addig a kolleganő várt.

53 Tovább

Rendszeresen rátámadnak a járművezetőkre

Sokszor olvashattatok már itt a blogon olyan bejegyzéseket, amikben utasok leírták, hogy gyalogosok, autósok hogyan támadták rá a BKV egyébként türelmes, szabályosan közlekedő alkalmazottaira. Legutóbb egy olyan poszt jelenet meg, amiben olvasónk leírta, hogy egy szabálytalankodó gyalogos hogyan törte be a busz szélvédőjét. Egy másik olvasónk most hasonló észrevételt küldött:

67 Tovább

Több milliárdos fejlesztés a BKV-nál

Kevesebb átszállás, kényelmesebb közlekedés a budai villamoshálózaton

A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.

0 Tovább

Inkább megfullad, de az ablakot nem nyitja ki

Minden járművön van 1-2 hisztis utas, akik rátámadnak arra az utasra, aki a hajléktalant leparancsolja a buszokról, villamosokról, mert szerinte a hajléktalannak joga van utazni, és nem szabad bántani. Olyan utasból is sok van, akik inkább megfulladnak, de nem nyitnak ablakot még akkor sem ha kibírhatatlan húgyszag van az utastérben:

Kedves BKV-figyelő!

Már egyszer küldtem ide levelet, így talán vannak, akiknek nem meglepő, hogy a 188E busszal szoktam utazni.

A napokban késő délután akartam bemenni a városba Budaörsről, olyankor már javában járnak haza a dolgozók (pl.: a Tetra Pak-ból). Sajnos azonban nem minden becsületes dolgozó tartja tiszteletben a higéniai alapkövetelményeket. Tehát húgyszag volt az egész buszon egy utas miatt. Nem kellett sokat filóznom, ki lehet a kakukktojás, külső alapján rögtön bemértem a probléma forrását. Egy pár perc után megelégeltem, hogy minden ablak zárva van, s gondoltam, kinyitom az ablakot. Ha valaki látta a 100m-es világcsucsfutó videóját, akkor felejtse el, mert tizedmásodpercek alatt ott termett a busz végéből az illető, ordibálva, hogy: "ne nyissa ki! Ne nyissa ki! huzat van!"

Ez lehet, de 12 fok is volt, senkit nem zavart, de legalább levegő jött volna. DE ezzel a mondatával rögtön be is húzta az ablakot, és egy jó nagyot a pofámba lehelt. Élmény volt. Mintha törvény tiltaná, hogy lélegezzek.

Mindezek miatt tartok ki amellett, hogy nagyobb részben rossz az utazási élmény a hülye, igénytelen utasok miatt, mintsem a BKV dolgozók miatt.

Gondolom mindenki tud mesélni hasonlót!

131 Tovább

Augusztus 22-én jöhet az új paraméterkönyv

Egy olvasó hívta fel a figyelmem a VEKE weblapján található írásra, ami a 2009-es paraméterkönyv tervezetét tartalmazza. Az írásból kiderül, hogy augusztus 22-től több járat ritkul, több pedig sűrűbben fog járni, amennyiben elfogadják a tervezetet.

1-es és 1A villamos: az 1-es munkanap napközben sűrűbben közlekedik. Az 1A pénteken délután egy órával korábban indul be, és egy órával korábban leáll. Mindkét változás augusztus 22-től lép életbe.

3-as és 62A villamos: a 62A szombaton egyáltalán nem, valamint munkanap 21:30 után nem közlekedik a paraméterkönyv-tervezet szerint. Szombaton délelőtt a 3-as villamos viszont 10 helyett 7-8 percenként indul, és reggel 4:36-kor is többletmenet kerül beiktatásra a Mexikói úttól. A változások bevezetési időpontja: a reggeli üzemidő bővítése tekintetében 2009. június 6., a hétvégi közlekedési rend módosítása tekintetében 2009. augusztus 22.

5-ös autóbusz: mindennap este 23.23-kor többletindulás lesz a Pasaréti térről, így csökken az utolsó nappali és az első éjszakai járatok közötti hézag június 6-tól.

11-es autóbusz: a Nagybányai úti végállomás átépítésének köszönhetően alacsonypadlós járművek is közlekednek a vonalon, részleges Localo-üzem várható június 6-tól.

16-os autóbusz: a régi, hosszú 16-os egyesületünk javaslatára történt visszaállításának helyességét visszaigazolták az önálló szakasz növekvő utasszámai: ennek megfelelően a 16-os munkanapokon napközben és délután, valamint hétvégén sűrűbben, 6 percenként közlekedik majd kezdeményezésünkre, egyidejűleg a 16A és a 116-os közös követése 6 percre ritkul. A változás június 6-tól lép életbe

16A autóbusz:
hajnalban és késő este is többlet meneteket teljesít, meghosszabbodik a Budai Vár elérhetőségének időtartama

21-es villamos: munkanap a két csúcsidő között 12 helyett csak 15 percenként indul augusztus 22-től.

114 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek