A szerződésbontás előtti utolsó szakaszába érkezett a metróvita az alagútfúró Bamco és a BKV között: a kivitelező cég keddi levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentették, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól, tudta meg az Index.
Keddi levelében a 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium értesítette a BKV-t, hogy hivatalosan is felfüggeszti az építkezést, mert nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.
Az Index úgy tudja, hogy ez meglepetésként érte a BKV-t, a legutóbbi pénteki tárgyaláson ugyanis még azt mondták a kivitelező képviselői, hogy folytatják a tárgyalást és a munkát.
A Bamco fedezetigazolást akar, de túl korán
A munka felfüggesztése a szerződésben foglalt szerződésbontási folyamat utolsó állomása, ezt a szerződés szerint be kell jelentenie annak a félnek, aki szakítani akar. A Bamco most arra hivatkozik, hogy a múlt héten fedezetigazolást kértek a BKV-tól, hogy van-e pénz a finanszírozásra, ám azt nem kapták meg.
A kivitelező már vinné haza a metró fúrópajzsait
"Mekkora az a vértócsa, amit nem bírnak átugrani?"
Tegnap délután a Ferenc körúti metrómegálló mozgólépcsőjén elcsúszott egy férfi, akinek a kezét a lépcső alján lévő "fésű" felvágta. Az utasok segítőkészek voltak, mentőt is hívtak. Olvasónk jóval az eset után járt arra, amikor észrevette, hogy az utasok a vértócsát ugrálják át, mert a másik mozgólépcsőt még mindig nem indították be, pedig ezt több utas is kérte. Részletek a levélben:
Tisztelt BKV-figyelő!
Húsvét hétfő este 17.30-kor a Ferenc körúti metrómegállóban történt egy "kisebb" baleset. A lefelé menő mozgólépcső aljában elcsúszott egy férfi, és elvágta a támaszkodó kezét a lépcső végi fésűben. Nem vágott át ütőeret, de mélyen a tenyerébe vágott és igencsak vérzett. Öten-hatan lehettünk körülötte, egy fiatalember azonnal hívott orvost. Mivel egy vonathoz siettem, nem maradtam tovább. Egy fél órával később jöttem visszafelé és döbbenetes volt, amit láttam!
Nesze neked Budapest-bérlet
Olvasónk hiába integetett a Volánbusz sofőrjének, az nem nyitott neki ajtót, pedig Budapest-bérletével szerette volna igénybe venni a cég szolgáltatásait Budapesten. Később kiderült, hogy hiába van kombinált bérlete, erre a járatra nem érvényes az új bérlet, hiába van a Volán és a MÁV szolgáltatásának ára is beleépítve. Részletek a levélben:
Tisztelt Volánbusz Zrt!
A mai napon alkalmam lett volna igénybe venni egyik járatukat amire havi BKV bérletem jogosítana illetve én úgy gondoltam hogy jogosít. Eme információt a BKV-info vonalon tudtam meg egy készséges ügyfél szolgálatostól hogy csak egyes Volán-járatokon érvényes a bérletem érdekes hogy ezt nem reklámozzák csak ránk erőszakolták a BKV-val közösen a bérlet árába beépítve immár egy éve lassan , szóval eddig nem használtam ki mint levelemből kiderül most se sikerült.
Szóval a történet ott kezdődik, hogy a mai nap késő du óráiban (2009.04.12 19.25 ) Budapest XXIII.ker Hősök tere (Grassalkovich utca) BKV-Volán megállóban várakoztam buszra , ahol a BKV 66 számú viszonylata is közlekedik sajnos a BKV menetrend le volt tépve de az önök menetrendje kint volt és olvasható volt, hogy hamarosan érkezik egy busz a mi a Népligetig közlekedik. Mivel siettem úgy döntöttem, hogy ha Volán-busz jön azt is igénybe veszem, ha már a bérletem feljogosít rá.
Becsukta a kerekesszékes előtt az ajtót
Sajnos Budapesten a kerekesszékkel való közlekedés még mindig problémát jelent. Bár a BKV megpróbálta a paraméterkönyv bevezetésénél "szétszórni" az alacsonypadlós buszokat, még mindig sok olyan vonal van, ahová egyáltalán nem jut ilyen busz. Olvasónk látta, ahogy egy kerekesszékes lányt próbálnak éppen utastársai feltenni egy Ikarusra, ám ez első próbálkozásra nem sikerült. A másodikat az szakította félbe, hogy a buszvezető bezárta az ajtót. Részletek alant:
Sziasztok!
Az eset 2009. ápr. 3-án este 8 óra 10 perckor történt az Örs vezér terén, az Árkád oldalában lévő buszmegállónál.
A 45-ös busz (BPO 005-ös rendszámmal, csuklós Ikarus, a hátsó ajtón van lehetőség babakocsival felszállni ) beállt, hogy felvegye utasait, az utolsó ajtónál egy kerekesszékes leányzót próbáltak meg társai felrakni. Az első kísérlet nem sikerült, másodszori próbálkozásukat pedig az a kellemetlen tény szakította félbe, hogy a buszsofőr megunta és bezárta az ajtókat.
Tízmilliós tanácsadások
Figyelmesnek kell ahhoz lenni, hogy a BKV weblapján megtaláljuk a jól elrejtett tanácsadói szerződéseket. Hetekkel ezelőtt tették közzé ezeket az adatokat, ám az utasok nagy része még mindig nincs tisztában azzal, hová is megy az a pénz, amit akár fejlesztésekre is költhetnének a cég vezetői. Én alább összegyűjtöttem a legjavát ezeknek a szerződéseknek. Ha téged az egész lista érdekel, akkor kattints ide!
Kocsis István szorgalmazta a BKV "holdingosítását", ami azt jelentette volna, hogy a BKV minden egysége külön cégként működött volna. A holdinggá szervezésről megoszlanak a vélemények. Sokak hülyeségnek tarják, másoknak tetszik az ötlet. A holdingosítást a városvezetés kiherélte, ezért valószínű, hogy az a több mint 10 millió forint, amit erre elköltöttek, a kukában végzi:
Utolsó kommentek