Szaporodnak a roncs trolibuszok a BKV óbudai telephelyén, néhány nap alatt hetet is átszállítottak a kőbányai Pongrác troligarázsból. A buszok alkatrészei viszont láthatóan "fogynak". A BKV szerint csak ideiglenes a megoldás.
Klikk a képre!
Az átszállított járművek egy része 4-5 éves Ikarus (412T), de van közöttük egy tavaly nyáron üzembe helyezett új Trollino is. Ezeknek a troliknak a könyv szerinti áruk 40-80 millió forint. Az Index úgy értesült, hogy a következő napokban elképzelhető, hogy további roncsok érkeznek az óbudai telephelyre.
A BKV a következőket válaszolta az Index emailen feltett kérdéseire: a Kőbányai Forgalmi Szolgálat a paraméterkönyv változásai alapján szeptembertől több autóbuszt ad ki. Mivel a telephely tárolókapacitása véges, ezért ideiglenes megoldás, hogy az említett trolibuszokat átszállították az óbudai telephelyre. A járművek javítása és forgalomba állítása a közeljövőben megtörténik.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alelnöke szerint a BKV egy helyre gyűjtve el akarja dugni a roncs járműveit, oda, ahol kevesen láthatják őket. Dorner rámutatott, hogy a trolik esetében fennáll a paradoxon, hogy több évtizedes orosz trolibuszok jobban bírják, mint a vadonatúj, modern elektromos járművek.
Ennek az okát abban látja a VEKE elnöke, hogy a régi, masszív orosz kocsiszekrényhez baleset után is hozzányúlnak a BKV öreg szakijai, míg az új, alacsony vázszerkezetű trolikat - főleg a drága vázelemek hiánya miatt - nem szívesen hegesztgetik baleset után.
/Index/
Roncstemetőt csinál a BKV az óbudai buszgarázsból
Lezsidózta a külföldi utast
Tisztelt BKV Zrt!
A mai nap (2008. 07. 07) egy megdöbbentő esetnek voltam fültanúja a 47-49-es villamospótló autóbuszon. Az egyik jegyellenőrük egy magyarul nem beszélő fiatal hölgytől próbálta elkérni jegyét vagy bérletét, aki ezt a kérést nem értette, legalábbis úgy tett, mint aki nem érti. Kollégájuk úgy vélte a hölgy magyar, csak tetteti, hogy külföldi, ezért magyarul kezdett hozzá beszélni, a hölgy persze erre sem reagált, mire kollégájuk szájából a következő mondat hangzott el: „Tán ezt tanítják a Lauderben? A Budakeszi úton nem tudják magyarul mi az, hogy jegy?” (A Lauder a budapesti zsidó gimnázium neve, mely a Budakeszi úton van) Erre én közbeszóltam, megkértem, hogy ne zsidózzon, ő azt válaszolta, hogy nem zsidózik, majd kikérte magának, hogy ő azt hitte, hogy ebben az országban szabad véleménynyilvánítás van. Tovább nem folytatom a beszélgetést, két további utassal közösen magyaráztuk el neki aztán, hogy miért nem szabad kisebbséget sértő megjegyzést tenni, pláne egy – többek között – adófizetők pénzéből eltartott cég alkalmazottjaként.
Kollégájuk sorszáma 935. volt, az eset ma, azaz 2008. július 17-én 15:55 és 16:00 között történt a 47-49-es villamospótlón az Astoria és a Deák tér között egy Nógrád Volános Volvo típusú csuklósbuszon.
Tisztelettel várom, milyen intézkedést tesznek annak érdekében, hogy ehhez hasonló eset soha többé ne történhessen meg a BKV hálózatán.
Válaszukat előre is köszönöm,
Üdvözlettel: Földiák János
Ismét biztonságiak vertek utast
Biztonsági őrök vertek megy egy utast egy hete a Moszkva téren. Az esetről egy járükelő videófelvételt is készített. A videón látható, ahogy a biztonságiak megfogják, ütlegelik, majd rugdossák az utast. A rendőrség csak a verés után ért a helyszínre. A Független Hírügynökség szerint a férfi nem tett feljelentést!
Jobb minőségű videóért kattints ide!
A férfi cigarettával a szájában próbált lejutni a metró területére, ezért támadták rá a BKV biztonsági emberei. Az utas a verés után megpróbált visszamenni a metró területére, de ez nem sikerült neki.
Nem az első eset, hogy a BKV biztonsági őrei utasokat bántalmaztak. Mint arról a BKV-figyelő elsőként beszámolt, néhány hete utasokat raktak le, majd vertek meg a 950-es autóbusz megállójában.
Sosem takarított vitrinek
Amíg várom a metrót, mindig a vitrineket nézegetem. Minden állomáson más van benne. Molotov-koktél, képek, makettek, szövegek. Nem tudom, kinek az ötlete volt, hogy ilyeneket létesítsen a 2-es metró állomásain, de valljuk be, nem volt hülye ember, amellett, hogy hasznos dolgokat lehet megtudni belőle, tetszetős is. Probléma csak egy van: A vitrint a metrófelújítás óta nem takarították, mára annyira ellepte a por, hogy nem lehet látni a benne lévő fényképeket, a múzeumi tárgyakon is centis por található.
Nem ez a BKV legnagyobb problémája, de ilyen apróságokra is jó lenne odafigyelni. Turistáknak is hasznos lehet, ha már a metróállomáson okosodnak egy kicsit, ha végignézik a fényképeket.
Néhány fénykép:
Menetrend szerint
Por mindenütt
Keményen megszívatta az ügyfélszolgálat az utast
Kedvenc közlekedési cégünk a napokban ünnepelte az idén elfogott 300 ezredik bliccelőt, akit ezennel mi is köszöntünk. A BKV-t nagyobb számban használják fizető utasok, akiket mindig próbálnak megszívatni. Katalin olvasónk ismerősének vett bérletet, amit vissza akart váltani, ugyanis félretájékoztatták. A bérletet persze sehol sem váltották neki vissza, annak ellenére sem, hogy vissza kellene. /Aki blicceli,ilyen problémája tuti nem lesz:)/.
Kedves BKV-figyelő,
A következő, kafkai történetbe illő eset történt meg velem:
Egy külföldi, EU állampolgár ismerősöm fog a közeljövőben Budapestre érkezni, hogy hosszabb időt töltsön itt, érvényes, külföldi diákigazolvánnyal rendelkezik. A BKV honlapon nem találtam információt arról, hogy EU államok diákjai igénybe vehetik-e a diákkedvezményt, erre vonatkozóan sem megengedő, sem tiltó információt nem olvastam a tájékoztatók között (ellentétben a 65 év felettiek kedvezményével, ahol külön megemlítik, hogy azt EU állampolgárok is igénybe vehetik) sem magyarul, sem angolul. Ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy arról értesített, hogy igénybe vehető a diákkedvezmény EU-s országok diákjai számára (ezt a beszélgetést az elhangzott információ szerint rögzítették, 2008.06.27-én történt).
Ezen információ birtokában múlt hét pénteken, 2008. július 11-én megvettem előre a diákbérletet az ismerősöm számára egy bérletárusító ’bódéban’ az Arany János utcai megállónál, de szerettem volna írásban is látni valamilyen hivatalos tájékoztatóban, hogy valóban érvényes a kedvezmény. Ezért, a BKV honlap teljes tartalmának újbóli, eredménytelen átolvasása után ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy megkérdezzem, hol találhatom meg az erre vonatkozó írásos információkat. Egy újabb hölgy azonban arról informált, hogy csak nemzetközi diákigazolvánnyal vehető igénybe a diákkedvezmény (ezt a beszélgetést nem rögzítették, vagy arról nem informáltak).
Az ellentmondó információk miatt úgy döntöttem, hogy visszaváltom a diákbérletet. Erre minden elérhető információ alapján lehetőségem kellett volna, hogy nyíljon, hiszen több mint egy hét volt még hátra az érvényessége kezdetéig. A már említett Arany János utcai ’bódéban’ azonban az eladó hölgy nem volt hajlandó a visszaváltásra, és nem tudta megmondani, hol tudnám ezt megtenni. Illetve beküldött a metró állomásra, ahol pénztár nem, csak forgalmi ügyelet működik. A forgalmi ügyeleten azt az információt kaptam, hogy semmit sem tudnak tenni, ’szerintük’ csak az Akácfa utcai Központi Jegy- és bérletpénztárban válthatom vissza a bérletet. Ez azonban számomra nem érhető el kényelmesen, és nem is nagyon hittem el, hogy valós az információ, ezért felhívtam a Központi Jegy- és bérletpénztárat, ahol arról tájékoztattak, hogy BÁRHOL vissza kell, hogy váltsák a bérletet. Ezért a következő útba eső állomáson, a Deák Ferenc téren, a jegypénztárban próbálkoztam. Itt az eladó hölgy arról tájékoztatott, hogy mivel bérletárus bódéban vettem a fölöslegessé vált bérletet (ez számára látható abból, hogy tintával írták rá a dátumot), ahol viszonteladók dolgoznak, ő nem válthatja vissza. Ugyan nem értettem, hogy ha a nyugtán a BKV szerepel, akkor miért nem válthatja vissza a BKV, és azt sem, hogy honnan kellene tudnom a BKV és viszonteladói közötti különbségről, de hallgattam rá és tettem egy újabb próbát a Deák téri ’bódéban’, ahol egy fiatalember szintén azt közölte velem, hogy nem tudja a bérletet visszaváltani valamilyen sorszámok miatt, csak ott válthatom vissza, ahol vásároltam, ott viszont szerinte biztosan. Megadott egy telefonszámot is (a viszonteladóét), ahol érdeklődhettem volna a saját telefonszámlám terhére, itt azonban senki sem vette fel a telefont. Végül egy harmadik metró állomáson sikerült visszaváltanom gond nélkül a bérletemet, amelyet csakis azért vettem meg, mert a BKV-tól először kapott információk alapján azt gondoltam, fel tudja használni az ismerősöm. Így végül happy enddel végződött a történet, de végtelenülkimerített, és azt gondolom, sokkal kevesebb utánajárással meg kellett volna oldódnia a problémámnak.
Apró adalék, hogy írtam e-mailt is a BKV ügyfélszolgálatára a diákkedvezmény igénybe vételéről 3 munkanappal ezelőtt, erre várom az írásos választ, azt gondoltam, gyorsabban reagálnak. Kíváncsi lennék, hogy ha ugyanezt a kérdést külföldi ismerősöm szerette volna közvetlenül megérdeklődni, akkor kapott volna-e információt…
Egyébként nincs komoly bajom a BKV-val, sokat használom és sok fejlődést tapasztaltam az utóbbi időszakban. Azonban ha a BKV minden második, honlapján megjelentetett közleménye arról szól, hogy végtelenül utasbarát vagy az szeretne lenni, akkor úgy gondolom, van még hová fejlődni.
Üdvözlettel: Bodnár Katalin
Utolsó kommentek