A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Sajnos semmi nem bizonyítja, hogy amit István nevű olvasónk állít, az igaz, és arra sincs bizonyítékunk, hogy a hangfelvétel, amit küldött eredeti, mi mégis kénytelenek vagyunk hinni neki. Sajnos tényleg sok, telefonáló buszvezető van, olyan is akad szép számmal, akinek ha szólunk, durván visszaszól.
Tisztelt BKV-figyelő!
Az alábbi párbeszédet folytattam az egyik buszsofőrrel (hangfelvétel csatolva.)
- És ahhoz mit szól, hogy megkértem, hogy kézben ne tartsa a telefont, miközben vezet? - (...) Ki maga, mondja már meg (...)? Elmúlt az, hogy bemegyünk és leszopjuk a főnököt! Ez elmúlt!
Két kérdésem lenne: - Először is, segítséget kérnék az elhangzottak értelmezéséhez. - Másodszor, hasonló esetben mi (lenne/lett volna) az utas teendője?
A levelet egyelőre csak ide (bkvfigyelo.eu) továbbítottam, mivel nem igazán tudom megítélni a történtek jelentőségét (gondolom nem kivételes esetről van szó).
Információk: 91-es busz, 2008.07.07. 19:36 perckor indultunk a Nyugati pu.-tól. Rendszám: BPO-715.
További részletek: 91-es busz, kanyargós emelkedő. A sofőr menet közben egy darabig kézben tartva babrálta a telefonját, majd több megállón keresztül mobiltelefonált, miközben egy kézzel vezetett. Ez utóbbi tényt a kanyarok nagy számára tekintettel igen rosszul viseltem, ráadásul a sofőr minden megálláskor/elinduláskor az index kezelését úgy végezte, hogy elengedte a kormányt, és jobb kézzel a kormány felett átnyúlt a kormány bal oldalán lévő indexkapcsolóért. :(
Az hagyján, hogy rossz volt nézni, de mindezt érezni is lehetett a jármű haladásának bizonytalanságából. Ezt egy ideig tűrtem, majd odaszóltam az első ülésből, hogy "Jobban menne a vezetés, ha két kézzel fogná a kormányt." Nem tudom, hogy megfelelően reagáltam-e, de a buszvezető egyből olyan dolgokkal jött, hogy van-e jogosítványom, buszt vezetek-e, ki vagyok én, meg hogy ki van írva, hogy ne zavarjam vezetés közben, illetve hogy tegyek panaszt, ha akarok.
A végállomáson még egyszer rákérdeztem, hogy tényleg így gondolta-e, erre kaptam a fenn idézett választ.
Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.
Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…
A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.
Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.
A következő problémával fordulok Önökhöz: Ma napon 18:00 előtt pár perccel a Deák Ferenc téri metróállomáson az M3-as vonaláról szálltunk át az M2-es vonalára.
Mivel kutyával utaztunk, ezért a kettes metróhoz levezető második, rövid mozgólépcső esetében az álló lépcsőt vettük igénybe lefelé menet. Amikor már leértünk volna az állattal, körülbelül a lépcső vége előtt lehettünk 1-2 fokkal(!!), amikor számunkra érthetetlen módon elindították a mozgólépcsőt. Nagy szerencsénkre nem lefelé indult el, ugyanis ez esetben a kutyám lábait szinte biztosan becsípték volna a fogak. Annyi időm persze már nem volt, hogy felkapjam az állatot. Tehát a lépcső felfelé indult el, s a kutyámnak sikerült még leugrania, de én a lépcső végénél elestem.
Kérdésem az volna, hogy hogy történhet meg ilyen eset, hiszen számomra nyilvánvaló lenne, hogy aki elindítja a lépcsőt, belenéz a kamerába!? S ez esetben láthatta volna, hogy körülbelül 2-3 másodperc múlva leérünk!! Mi az oka annak, hogy olyan iszonyú sűrgős volt beindítani a lépcsőt, miért nem tudták volna megvárni azt a pár másodpercet, amíg leérünk?? A lépcső alján egyetlen ember sem volt, nemhogy tömeg, hogy indokolt lett volna a hirtelen beindítás!
Számomra teljesen felháborító ez a mentalitás! Nagyon nagy szerencse, hogy nem sérültem meg komolyabban, csak felszíni horzsolásaim és húzódásaim vannak az esés következtében. De nem a kollégájukon múlott, hogy nem lett nagyobb baj!
Az esetet legalább fél tucat, ott tartózkodó ellenőr is tudja tanúsítani. Mivel nem értünk rá helyben panaszt tenni, ezért ezúton szeretném kérni az eset kivizsgálását!
Érdekes, amikor buszvezetők cigiznek, beszélgetnek, telefonálnak vezetés közben, akkor nem csapnak a saját szájukra, nem erőltetik annyira a szabályzatot. Amikor az utas hibázik, akár egy picit, akkor mindennél fontosabb, hogy ismertessék a szabályzatot. Természetesen vannak kivételek.Persze aki buszon akar biciklizni, az viselje a következményeit. (A kép illusztráció).
Helló!
Szeretném ha közzétennétek az alábbi sztoryt: Tegnap (2008. július 7. kb 19.30 körül) utaztam a 9-es buszon (FJX-207), Kőbánya Városközpont felé. Most volt ez a nagyon nagy vihar, szakadt az eső, jégdarabok potyogtak az égből. A Könyves Kálmán körúton, az zuhogó esőben - többek között - várakozott két biciklis, apuka és a 10 év körüli kisfia.
Megörültek a busznak, és gyorsan fel is tolták a bicikliket. Felfértek, hiszen üres volt a busz. Erre a söfőr kiszólt, hogy azonnal szálljanak le a buszról, mert nem lehet biciklivel felszállni. Az utasok és az apuka felháborodása ellenére, leszállította őket a buszról. Szegény kisfiú zokogva tolta le a biciklit, vissza az esőbe, holott így is teljesen el voltak ázva, és egyébként se biztonságos viharban biciklizni, a villámcsapások és a rossz látási viszonyok miatt. Lényeg a lényeg, a buszsofőr embertelen hozzáállást produkálva leszállította őket és mentünk szépen tovább. Felháborodva kommentálta ő az eseményeket.
Olyannyira fel volt háborodva, hogy a Szent László térhez vezető kanyarnál lévő zöld jelzésnél szépen várakozott, majd mikor már a sárga is elaludt a teli pirosban adott gázt és kezdett kanyarodni, majdnem karambolozott a szabályosan, zöldnél elinduló fekete autóval. Nem tudom mit lehet ilyen esetek ellen tenni, de ez szerintem már majdnemhogy bűncselekmény határát súroló cselekedet volt, de ha másnem, az hogy a bajba jutott embertársán annyival valaki nem tud segíteni, hogy felszállnak a buszra az minden képpen aljas és undorító dolog.
Nem tudom mivel tudnám soraimat zárni, de azzal mindenképp hogy remélem ez a sofőr más hivatást választ!
Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.
Utolsó kommentek