Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magasról tesznek a belső szabályzatra

A jegyellenőrök képzéskor kapnak egy kis füzetet (A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás), melyet magam is végigolvastam már. Ebben a kis füzetben le van írva, hogy a külföldi utasokat csak a legvégső esetben lehet megbünteti (pótdíjazni), nem szabad kihasználni, a „tudatlanságukat”. Kár, hogy az ellenőr kolléga nem olvasta ezt a füzetet. (A füzetből kiszedett részletet a levél közepén megtalálod)

A napokban egy külföldi csoport szállt fel az Oktogonon a 6-os villamosra, s annak rendje-módja szerint kezelték jegyeiket. Az ellenőr pár méterről élvezettel végigszemlélte az eseményt, majd kérte a jegyeket ellenőrzésre. Kaján vigyorral a száján a jegy hátulján lévő angol nyelvű szövegre mutogatva - mert angolul mi a fenének, vagy egyáltalán valamilyen idegen nyelven minek beszélne egy ellenőr - megpróbálta elmagyarázni, hogy a jegyük érvénytelen, mert hát azok Metro szakaszjegyek, és rögtön húzta elő a büntetőcédulákat. A turisták hiába próbálták  elmagyarázni, hogy ők villamosjegyet kértek a vásárláskor, arról pedig nem tehetnek, hogy Metro szakaszjegyet kaptak, de ellenőrünket ez nem hatotta meg –mert nem is értette-, ragaszkodott a büntetés kifizetéséhez, annak ellenére, hogy szerencsétlen flótások felajánlották, hogy kifizetik a jegyek közötti különbözetet. A büntetést csak az utazóközönség felháborodása akadályozta meg, de ellenőr barátunk így is letessékelte a csoportot a Nyugatinál.

 


 

Az BKV újabb szégyenletes, gyalázatos trükkje arra, hogyan szívassuk meg a külföldi turistákat; adjunk el nekik rossz jegyet (ráadásul jegytömböt), majd büntessük meg őket! Építsük az ország jó hírét, mert az amúgy is olyan jó! Mi lenne, ha a BKV pénztárakban idegen nyelvet beszélő pénztárosok, a járatokon idegen nyelvet beszélő ellenőröket alkalmaznának? Hja, többet kéne fizetni nekik és nem jutna különféle tanácsadói munkákra! De igaz is, attól még el lehetne adni ezt a trükköt!

177 Tovább

BKV a mozgáskorlátozottakért

Üdv!

 

A feleségem volt szemtanúja a következő esetnek, ami ismét jól illusztrálja a BKV, de legalábbis dolgozóinak EU-konformitását, empátiáját, ésatöbbi.

 

A 173-as busz (hagyományos, régi magaspadlós Ikarus) egyik megállójában kísérelte meg egy férfi a lehetetlent: segíteni egy kerekesszékes hölgynek a feljutást. Jó erőben lévén ez sikerült is neki, az eredetileg babakocsisok feljutását segítő korlátlan (korlátozatlan / korláttalan) ajtónál gond nélkül felbillentette a széket a buszra. A sofőrnek ez valamiért nagyon nem tetszett, mert előbb a mikrofonon át, majd hogy szavainak nagyobb súlyt adjon, hatalmas termetét is segítségül hívva, a fülkéből kilépve is heves tiltakozásba kezdett. "Minek száll fel ide tolószékkel? Nem látja, hogy ez nem olyan busz? Arra ott vannak az alacsony padlósok! Szálljon le azonnal és várja meg a másikat! Mit képzel? Addig innen tovább nem ..." stb. Egy idő után az utasok szép lassan a kerekesszékes hölgy és segítője mellé álltak, és kinyilvánították nemtetszésüket. Végül pár perc elteltével kedvenc fővárosi cégünk élmunkása visszabuffogott odújába és nagy kegyesen továbbszállította a fizető utasokat a júniusi kánikulában.

 

Az utasok is megtették, és én is felteszem a kérdést: hol van az leírva, lerajzolva, sejtetve, ráutalva, hogy kerekesszékkel TILOS nem alacsonypadlós járműre felszállni? Van erre valami külön passzus valamelyik nyilvánosan titkos / titkosan nyilvános BKV-s dokumentumban?

 

További szép nyarat!

 

MrBean

246 Tovább

Osztrák paraszt a buszmegállóban

Most aztán lehet jönni Béccsel és az ottani szabályokkal, és hogy ott mekkora rend van, meg hogy ott milyen jó! Nem elég, hogy egész pesten behajtási tilalom van a traktoroknak, a paraszt bejött, és még a buszmegállóban is parkolt.

Sziasztok!

 

Ezeket a képeket ma lőttem a Kálvin téri 112-es busz megállójában. A Bécsből érkezett kolléga a buszmegállóban parkol az elejétől a végéig. Egy centi, annyi sem maradt szabadon, mert rögtön mögötte egy másik autó is áll. A kép több kérdést is felvet: Hogy jött be Budapestre, ha mindenhol traktort kitiltó tábla van? Ha bejött, és hozta magával a cséphadaróját is, tisztelettel kérdezem, minek? És legvégül, hogy miért parkolt le egy busz végállomásán?

 

 

Bécsben fingani nem lehet egy buszmegállóban, nemhogy odaparkolni egy ekkora tankkal. A kereke kicsit nagyobb volt mint én. 183 centi vagyok, és fent álltam a padkán, ami plusz 15-20 centi, és még így is nagyobb volt a dögje... A legjobb, hogy mögötte tovább folytatódik a sárga szaggatott, de az autók nap mint nap tesznek rá... és mellé a rendőrök is, mert sosem állnak meg ott, hogy adjanak egy-két büntetést.

 

 

95 Tovább

Az ügyfélszolgálat-vezető mégsem robot?

Sokan, sokszor bíráltátok már az ügyfélszolgálat-vezetőt a sablonos levelei, mellébeszélései miatt. A BKV-figyelő már megszokta, hogy fontos leveleire mellébeszélés a válasz, éppen ezért fordul az utóbbi időben a főpolgármester-helyetteshez, mert a titkárnője mert ő veszi a fáradtságot és válaszol rá.

Szia!

Kiderült, hogy az ügyfélszolgálat-vezető mégsem egy robot. Egy levélváltás után feltettem neki a kérdéseket, hogy hogyan tud megbüntetni a biztonsági szolgálatos, ha nem szedhet pótdíjat, nálam viszont nincs bérlet, de a pótdíjat hajlandó vagyok kifizetni, illetve azt is, hogy ez esetben ledobhatnak, és hogy milyen jogosítványokkal rendelkeznek.

Erre a válaszuk az volt, hogy az előző levelükben tartottakat fenntartják. Válaszul megírtam nekik, hogy nem értem mit tartanak fenn, amikor három kérdést írtam, legyenek szívesek és válaszoljanak. Megdöbbentő, de nem valami formalevéllel válaszoltak, hanem foglalkoztak az üggyel, ha más nem, legalább 10 percet biztosan.

Gondolom ez a levél is be fog kerülni a sablonok közé, de legalább készítettek egy újat, és vették a fáradtságot:

43 Tovább

Ne hallgass a villamosvezetőre!

Az utastájékoztatás nem erőssége a BKV-nak, pedig lenne rá igény, főleg most, hogy rendszeresen kimaradnak, késnek a járművek. 61-es villamos vezetője viszont tájékoztatott. Legszebb, mikor valaki segít, de rosszul.

Sziasztok BKV-figyelők!
 
Én is csak figyelek néha, hogy miket csinál a BKV. Egyik ilyen érdekes jelensége a cég utaspolitikájának az, hogy meg sem kísérli tájékoztatni az utasait a kimaradt járatokról. Ez persze sokszor érthető is, mivel nem lehet előre kiszámítani, hogy mikor, hol, miképpen akad el egy jármű. Azt azonban túlzásnak tartom, ami pénteken, 20-án történt a 61-es villamos vonalán. Egy nap két hülyeség a BKV-tól kicsit sok. Az első még délután 13 óra tájban esett meg. A Moszkva téri végállomásra beálló villamos vezetője jóakaratúlag értesítette az utasokat, hogy még az ő indulása előtt egy másik 61-es érkezik a 18-as megállójába, és azzal hamarabb el lehet menni. Mondani sem kell, hogy nem érkezett meg a villamos és az utasok háromnegyede (akik leszálltak) megdöbbenve vették észre, hogy az iménti 61-es vezetőstűl lassan kicsorog a megállóból. Persze a hangszórókkal ellátott Moszkva téri megálló csak hallgatott.

Ugyanezen a napon indulnék hazafele az unalomba fulladó horvát- török meccs rendes játékideje után a János kórház környékéről. 59-esre fel, 23 04 kor érkezés a Délihez és várom a 23 12-es 61-est, amely természetesen soha nem érkezett meg. A gond itt csak az volt, hogy ez volt az utolsó járat és 6-7 utastársammal együtt jó nagyot koppantunk megtekintve a hasonló irányba induló 139-es busz elhaladását. 23 24-kor a következő 139-essel mentem el.

Egy villamosjárat egy napjának krónikájába szerettem volna csak betekintést adni. Elkeserítő.
 
Sakha

44 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek