Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lemondott Antal Attila

Antal Attila sajtóközleménye:

Köszönöm annak az 56 fővárosi képviselőnek, akik annak idején megszavazták vezérigazgatói kinevezésemet. Köszönettel tartozom elsősorban a fővárosiaknak, valamint a szakembereknek, a Zrt. dolgozóinak és azoknak a tulajdonosi jogokat gyakorló fővárosi képviselőknek is, akik az elmúlt hetek politikai támadásai ellenére sem felejtették el az elmúlt, több mint egy év eredményeit. Azoknak, akik látták, értékelték munkámat és észrevették azt is, hogy a BKV Zrt. és a budapestiek érdekében szakítottam az eddigi struccpolitikával.

A tizennyolc éve minden esztendőben milliárdokkal alulfinanszírozott és átpolitizált közszolgálati cégnél, munkámmal, vezetői elképzeléseimmel az utolsó utáni pillanatban elkezdődött a rendszerváltás.

A fővárosi közgyűlésben viszont tizennyolc év után még ma sem attól hangos a ház, hogy a finanszírozási probléma egyedüli megoldását adható Zrt. tulajdonosa hogyan kompenzálja anyagilag az általa megrendelt közszolgáltatást. Köztudott tény, hogy nem az én elvárásom volt a nullszaldós BKV. Nullszaldós úgy, hogy a tulajdonos hosszú évek óta még az inflációt követve sem emelte a támogatást, és idén már hitelt sem vehet fel a vállalat.

Nem mindenkinek érdeke egy működő BKV Zrt. Az általam irányított átvilágítása és pénzügyi konszolidációs programja a közlekedési vállalatnak rengeteg érdeket sértett. Mondhatnám úgy is sok ember "üzleti lábára" léptem. Tévedtem, a teljes tulajdonosi kör szemléletváltása nélkül egy ember nem érhet el döntő változásokat, még közérdekből sem.

Nem remélem már azt, hogy mindenki - politikai érdekén felülemelkedve - elismerje munkámat. Viszont remélem, hogy a tényeket ismerve mindenki elgondolkodik.

Átgondolják például azt, hogy tavaly a vezetésemmel - sok érdeket sértve - a BKV Zrt. nem csökkentette volna közel 11 milliárd forinttal a veszteségét, akkor azt az idei közel 9 milliárdos hiánnyal összeadva hányszor 10% -os járatritkításra lenne szükség ahhoz, hogy a BKV Zrt. közösségi közlekedési eszközeinek ne csak kijelölt útvonalai legyenek, hanem azokon közlekedni is tudjanak.

Elgondolkodnak azon, hogy hosszú évek óta vezetésem alatt lett átlátható a 4-es metró költségvetése, szerződései. A DBR Projektigazgatóságának teljes körű átvilágítását is a többi közt a mostanság sokat támadott AAM Tanácsadó cég végezte. Ragaszkodtam hozzá, hogy a metró költségvetésének folyamatos növekedése megálljon, például a Fővám tér esetében is. Vallom, hogy elveimhez képest nem hibáztam, de ismétlem: tévedtem.

Egy ideje már szakmailag próbáltak ellehetetleníteni, nem sikerült. Tizennyolc év alatt nem tapasztal lendülettel független szakértők hada vizsgálta, vizsgálja az utóbbi hetekben minden, személyemet és a BKV Zrt-t érintő politikai támadások valóságtartalmát.

Elérkezett az a pillanat, amikor szavaim a támadások ellenére nem magyarázkodásnak hatnak, így nyugodtan elmondhatom véleményemet.

68 Tovább

Meddig is érvényes az új bérlet?

Szép és jó, hogy a BKV bevezette az új havibérletet, már csak egyetlen probléma van vele. Nem is konkrétan a bérlettel van a baj, hanem a kitöltésével. Néhány bérletpénztáros (tisztelet a kivételnek) vagy nem tud számolni, vagy nem tudja értelmezni a következő mondatot:

„Érvényes az adott hónap adott napjának 0 órájától a következő hónap kezdőnapot megelőző napjának 24 óráig […]” (Ez azt jelenti, hogy február 6-tól március 5-ig, vagy március 4-től április 3-ig.)
28 Tovább

Alkoholista ellenőr

Tisztelt BKV Zrt. és BKV Blog!

Március 6-án reggel kb. 1/2 8-kor utaztam a piros 22-esen. Épp a jegyemet akartam előkeresni, amikor jobbra néztem s egy lilás, felpuffadt női arc nézett szenvtelenül rám, valahogy úgy, ahogy egy ragadozó a kiszemelt áldozatát a tenger alatt nézheti. Teljesen lebénultam, amikor a bérletem a kezembe került, amiről tudtam, hogy csak Budapest belterületére érvényes, akkor halkan megszólalt, hogy ez nem jó. Az áporodott, másnapos szájszagtól visszahőköltem. Tovább próbáltam keresni, de Ő egyre közelebb jött, rámfujtatott. Feladtam. Kezébe adtam a személyimet. Az adataimat valami ficnipapírra felírta. Helyszínen 6000, csekken 12000-közölte. /?-tudtommal megszűnt a helyszíni bírság.../ Azután egy kitöltetlen ívet aláiratott velem; én hülye, a kádár-rendszerben nevelkedett lelkemmel azonnal aláírtam.

Mikor leszállt, akkor kapcsoltam. Miért nem lehet, hogy egy kulturáltabb kinézésű, köszönni és kommunikálni is tudó, nem alkoholista EMBER közli veled, hogy majd egyheti fizetésed ugrott ? Esetleg megvárja, amíg előkerül a jegyed ? Mikor leszállt, akkor vettem észre, hogy két vonaljegyet a bérletem tokjába dugtam be...

Dr. Zágoni Tamás
58 Tovább

Varga Istvánnal riasztgatnak a Libegőn

 
Aki rászokott az elsőzésre az a Libegőnél vigyázzon, mert még véletlenül megnyeri a híres Varga „megasztár” István nagysikerű CD-jét.

„A BKV Zrt. márciusban 4 hétvégén át ajándék Varga István CD-vel kedveskedik a libegő utasainak. A libegő alsó végállomásán minden óra első jegyvásárlója kap egy ajándék Varga István „Veled utazom” Megasztár CD-t, ha a BKV Zrt. ügyfélszolgálatán felmutatja a vásárláskor kapott és pecséttel ellátott képeslapot.”

(BKV-közlemény, részlet)
15 Tovább

Re: Bérletet a Bicikliseknek

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Társaságunk elsődleges feladata a tömegközlekedés, ami a gyalogos utasok szállítását jelenti, nem a kerékpárszállítást. A BKV Zrt. járművein kizárólag a HÉV és a Fogaskerekű arra kialakított és kijelölt helyein lehet kerékpárt szállítani, mert csak itt biztosítható a zavarmentes közlekedés.

A tömegközlekedés a maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja.

A kerékpárszállítás ugyanolyan szolgáltatás, mint bármi más, amiért fizetni kell. A központilag, kormányrendeletben előírt kedvezmények vagy ingyenesség ellentételezésére az állam árkiegészítésben kompenzálja a tömegközlekedési szolgáltatók bevételkiesését, ami a javasolt esetben nem történhetne meg. Amennyiben olyan kedvezményt adnánk, amely nem szerepel a vonatkozó rendeletben, az elmaradó bevételt senki sem térítené meg számunkra. Mivel Társaságunk gazdálkodó szervezet, amelynek elsőrendű érdeke a jogos bevételek megszerzése, a szabályozók változatlansága esetén gazdasági helyzetünkből eredően más engedményt adni nem áll módunkban.

Jelenleg nincs érvényben olyan bérletfajta, ami kerékpár szállítására is érvényes, mivel ennek korlátozott lenne a kihasználhatósága az árához képest. A HÉV arra kijelölt helyein, a kerékpár távolsági korlátozás nélkül egy vonal- vagy gyűjtőjegy kezelése ellenében szállítható.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk.

Budapest, 2008. március 7.

Üdvözlettel: BKV Zrt.
30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek